Re: Pytania o duże volvo.

Dział dla miłośników jak i użytkowników VOLVO wagi ciężkiej.
Awatar użytkownika
gogi
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 272
Rejestracja: 2006-11-25, 20:14
Imię: Tomek
VOLVO: V 70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163
Rok: 2002
Był na spocie: 4
Przebieg: 549000
Lokalizacja: WND-Nowy Dwor Maz.
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: gogi » 2007-03-03, 20:55

Witam serdecznie , z uwagi na to, że nigdy nie miałem doczynienia z samochodami dużej masy a dokładniej ciągnikami siodłowymi mam kilka pytań.
Jak skonstruowane jest zaczep siodła z przyczepą, czyli jak to sie podczepia i takie tam?
Czy podczas gdy załącza sie rotarder zapalają się światła stopu?

Awatar użytkownika
dz0rdasz
VIP
VIP
Posty: 1359
Rejestracja: 2006-08-06, 00:14
Imię: Robert
VOLVO: S70 i Volvo BL-71 2007r.
Silnik: 2500 LPG
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1997
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 382000
Lokalizacja: Młochów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: dz0rdasz » 2007-03-03, 21:40

Gogi :P Niemiałeś doczynienia z ciągnikami a wiesz do czego służy retarder.
To i napewno wiesz jak wygląda siodło ;) Sprawa prosta , odciągasz rączkę rygla ,cofasz pamiętaając aby ustawić naczepę na łapach tak ażeby płaszczyzna siodła ślizgała się lekko po ramie naczepy.Jeśli Ciągnik na poduszkach sprawa prościejsza,większość ma pilota sterowania ciśnienia w poduszkach i tym pilotem możesz korygować wysokość ustawienia ciągnika wzgllędem naczepy. Rygiel zaskakuje samoczynnie , wysiadasz korbką chowasz łapy w naczepie, podpinassz przewody i w pędzel :lol: Chamując retarderem światła stop nie zapalają się. Zdałem egzamin? :mrgreen:
Nie piszę poprawnie po Polsku :-)

Awatar użytkownika
gogi
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 272
Rejestracja: 2006-11-25, 20:14
Imię: Tomek
VOLVO: V 70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163
Rok: 2002
Był na spocie: 4
Przebieg: 549000
Lokalizacja: WND-Nowy Dwor Maz.
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: gogi » 2007-03-04, 08:35

Tak to właśnie wygląda, że kategorie prawa jazdy mam wszystkie ale nigdy nie miałem doczynienia z takim sprzętem, a nie ukrywam że przejechał bym się takim wózkiem :D , potoczną terminologię znam bo rocznie 140 tyś km spędzam za kółkiem, więc na CB słyszy się czasami coś ciekawego :D , o tego konia to pytam tylko dlatego,że widziałem na własne oczy jak odpiął się kierowcy z volva FH12, wyjeżdżając z parkingu :o

Awatar użytkownika
dz0rdasz
VIP
VIP
Posty: 1359
Rejestracja: 2006-08-06, 00:14
Imię: Robert
VOLVO: S70 i Volvo BL-71 2007r.
Silnik: 2500 LPG
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1997
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 382000
Lokalizacja: Młochów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: dz0rdasz » 2007-03-04, 10:50

Musiał mieć siodło wygiełdane , albo komuś podpadł i ten ktoś odbezpieczył rygiel siodła gdy tamten gościł w barze :mrgreen: Bo i takie numery robią popaprańcy :?
Nie piszę poprawnie po Polsku :-)

Awatar użytkownika
gogi
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 272
Rejestracja: 2006-11-25, 20:14
Imię: Tomek
VOLVO: V 70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163
Rok: 2002
Był na spocie: 4
Przebieg: 549000
Lokalizacja: WND-Nowy Dwor Maz.
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: gogi » 2007-03-04, 11:07

Na szczęście oparła mu się naczepa na podporze, ja myślałem,że normalnie walnie na bok :o , a co dalej to nie wiem bo pojechałem :|

A jakim zestawikiem śmigasz?

maskek
VIP
VIP
Posty: 4750
Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
Imię: Piotrek
VOLVO: brak
Silnik: v
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: wwa
Status: Offline

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: maskek » 2007-03-04, 11:55

Ja zawsze myslalem ze tam jest jakas kontrolka co inforumuje czy siodlo jest zaryglowane czy nie.
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.

Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
dz0rdasz
VIP
VIP
Posty: 1359
Rejestracja: 2006-08-06, 00:14
Imię: Robert
VOLVO: S70 i Volvo BL-71 2007r.
Silnik: 2500 LPG
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1997
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 382000
Lokalizacja: Młochów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: dz0rdasz » 2007-03-04, 18:04

Gogi :) Miałem ciągnik Scanie 113M i naczepę wywrot, obecnie mam Scanię 113H oryginalna wywrotka 3 osiowa + przyczepa wywrot. Może to nie najnowszy model ale własny :P Niemam z nią problemów zarobiła bardzo dużo ;)

Maskek- Niema kontrolki w ciągniku sygnalizującej zapięcie siodła, chyba że jestem dotyłu z nowościami.
Nie piszę poprawnie po Polsku :-)

Awatar użytkownika
gogi
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 272
Rejestracja: 2006-11-25, 20:14
Imię: Tomek
VOLVO: V 70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163
Rok: 2002
Był na spocie: 4
Przebieg: 549000
Lokalizacja: WND-Nowy Dwor Maz.
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: gogi » 2007-03-04, 19:22

dz0rdasz, to kiedys muszę wybrać się z toba na przejażdżkę Scacanką :D

Awatar użytkownika
dz0rdasz
VIP
VIP
Posty: 1359
Rejestracja: 2006-08-06, 00:14
Imię: Robert
VOLVO: S70 i Volvo BL-71 2007r.
Silnik: 2500 LPG
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1997
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 382000
Lokalizacja: Młochów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: dz0rdasz » 2007-03-04, 20:41

Daleko niemasz, zapraszam :-)
Nie piszę poprawnie po Polsku :-)

Awatar użytkownika
gogi
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 272
Rejestracja: 2006-11-25, 20:14
Imię: Tomek
VOLVO: V 70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163
Rok: 2002
Był na spocie: 4
Przebieg: 549000
Lokalizacja: WND-Nowy Dwor Maz.
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: gogi » 2007-03-07, 19:30

dz0rdasz, powoli sie rozwijam, niedługo jadę do Holandii po Volvo FL6 14 paletowe :D , więc będziemy mieli powoli o czym gadac :lol:

sco500
V
V
Posty: 46
Rejestracja: 2007-08-31, 00:00
VOLVO: S80
Silnik: 2.5 tdi
KW/KM/NM: 121/164/358
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: sco500 » 2007-10-10, 01:04

dz0rdasz pisze:Chamując retarderem światła stop nie zapalają się.
No akurat w Scanii sie zapalaja. Pozdrawiam
art

ub40
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1155
Rejestracja: 2006-12-30, 19:51
Imię: Adam
VOLVO: 850 2.5 TDI kombi
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 1996
Był na spocie: 31
Średnie spalanie: 8/100 km
Przebieg: 424000
Lokalizacja: Krakow
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: ub40 » 2007-10-10, 01:20

sco500, ...w każdym pojezdzie wyposażonym w retarder światła stop zapalają sie / zawodowo Scania ALB/ :mrgreen:
UniformBravo40
>152 z 570<

sco500
V
V
Posty: 46
Rejestracja: 2007-08-31, 00:00
VOLVO: S80
Silnik: 2.5 tdi
KW/KM/NM: 121/164/358
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: sco500 » 2007-10-10, 01:28

OK.Zauwaz ze byla to tylko odpowiedz na post dz0rdasza. Pozdrawiam

[ Dodano: 2007-10-10, 01:28 ]
Co to jest ALB :?:
art

ub40
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1155
Rejestracja: 2006-12-30, 19:51
Imię: Adam
VOLVO: 850 2.5 TDI kombi
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 1996
Był na spocie: 31
Średnie spalanie: 8/100 km
Przebieg: 424000
Lokalizacja: Krakow
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: ub40 » 2007-10-10, 01:35

sco500, ..ALB to autobus przegubowy komunikacji miejskiej, oczywiście Scania

[ Dodano: 2007-10-10, 01:41 ]
sco500, jasne że zauważyłem
UniformBravo40
>152 z 570<

Awatar użytkownika
dz0rdasz
VIP
VIP
Posty: 1359
Rejestracja: 2006-08-06, 00:14
Imię: Robert
VOLVO: S70 i Volvo BL-71 2007r.
Silnik: 2500 LPG
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1997
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 382000
Lokalizacja: Młochów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: dz0rdasz » 2007-10-11, 20:06

W mojej babci (Scania 113M) stop nie zapala się, być może coś mam zepsute :?
W drugiej 113H nie mam tego problemu bo niema retardera :lol:
Nie piszę poprawnie po Polsku :-)

vito37
VO
VO
Posty: 290
Rejestracja: 2007-08-11, 23:16
VOLVO: 945
Silnik: B230FK
KW/KM/NM: 99/135/230
Rok: 1991
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ~9l/100km
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łaziska Górne
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: vito37 » 2007-10-18, 16:07

ub40 pisze:...w każdym pojezdzie wyposażonym w retarder światła stop zapalają sie
Otóż nie w każdym pojeździe, np: w Volvo się nie zapalają (i zapewne kilku innych)

sco500
V
V
Posty: 46
Rejestracja: 2007-08-31, 00:00
VOLVO: S80
Silnik: 2.5 tdi
KW/KM/NM: 121/164/358
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: sco500 » 2007-10-18, 17:20

vito37 pisze:w Volvo się nie zapalają
O ile mi wiadomo to Volvo nie ma retardera tylko V.E.B. :roll:
art

vito37
VO
VO
Posty: 290
Rejestracja: 2007-08-11, 23:16
VOLVO: 945
Silnik: B230FK
KW/KM/NM: 99/135/230
Rok: 1991
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ~9l/100km
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łaziska Górne
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: vito37 » 2007-10-18, 22:10

Troche mnie zaskoczyłeś tym stwierdzeniem bo jednak Volvo posiada retarder.
Produkuje je m.in firma Voith
http://www.voith.pl/index.php?ReadFile=" onclick="window.open(this.href);return false; ... p&%20Poz=1

ub40
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1155
Rejestracja: 2006-12-30, 19:51
Imię: Adam
VOLVO: 850 2.5 TDI kombi
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 1996
Był na spocie: 31
Średnie spalanie: 8/100 km
Przebieg: 424000
Lokalizacja: Krakow
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: ub40 » 2007-10-18, 22:26

vito37, jeżeli się nie zapalają to znaczy że jest usterka..muszą się zapalać ponieważ retarder jest uruchamiany pedełem hamulcowym
UniformBravo40
>152 z 570<

Awatar użytkownika
Swedol
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4650
Rejestracja: 2006-06-18, 10:46
Imię: Jacek
VOLVO: V70 '97 TDI Automat
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1997
Był na spocie: 44
Przebieg: 400000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: Swedol » 2007-10-19, 07:13

ub40, Adaś błąd. Retarder jako urządzenie dodatkowe w aucie nie jest uruchamiane pedałem hamulca zasadniczego tylko dodatkową dźwignią lub przełącznikiem. Foty za chwilę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2007-10-19, 07:56 przez Swedol, łącznie zmieniany 1 raz.
Swedol Swedolowicz Swedolski
Водка - не женщина, должна быть холодной
Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura.
Stara ludowa prawda - wyślij głupka po flaszkę to przyniesie jedną.

sco500
V
V
Posty: 46
Rejestracja: 2007-08-31, 00:00
VOLVO: S80
Silnik: 2.5 tdi
KW/KM/NM: 121/164/358
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: sco500 » 2007-10-19, 07:19

Swedol,pedalem hamulca tez.np. Scania 4 seria.
art

Awatar użytkownika
Swedol
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4650
Rejestracja: 2006-06-18, 10:46
Imię: Jacek
VOLVO: V70 '97 TDI Automat
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1997
Był na spocie: 44
Przebieg: 400000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: Swedol » 2007-10-19, 07:59

sco500, To powiedz coś więcej, czy to jest na stałe czy jest dodatkowy przełącznik uruchamiający retarder.
Swedol Swedolowicz Swedolski
Водка - не женщина, должна быть холодной
Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura.
Stara ludowa prawda - wyślij głupka po flaszkę to przyniesie jedną.

sco500
V
V
Posty: 46
Rejestracja: 2007-08-31, 00:00
VOLVO: S80
Silnik: 2.5 tdi
KW/KM/NM: 121/164/358
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: sco500 » 2007-10-19, 08:39

W Scanii 4-tej serii sa dodatkowe i dzwigienka i przelacznik.Wlaczajac sam przelacznik retarder nie dziala.Dopiero po nacisnieciu hamulca zasadniczego retarder wspomaga w/w hamulec.Druga opcja jest ''zaznaczanie'' przy pomocy pedalu hamulca zadanej predkosci zjazdu.Przelacznik jest ciagle wlaczony.Lekko naciskajac 1 raz pedal hamulca zaznacza sie predkosc.Ten sam efekt jest przy nacisnieciu przycisku na dzwigience retardera.Wtedy przelacznik jest wylaczony.Jesli chcemy kontrolowac zjazd z gory recznie uzywamy pieciostopniowej dzwigienki.Na ostatnim,piatym poziomie dodatkowo uruchamia sie hamulec silnikowy czyli tzw. klapa na wydechu,dlawienie. :shock: Tak to przynajmniej wyglada w Scanii 4 a w R jest niemalze identycznie. Pozdrowienia.

[ Dodano: 2007-10-19, 08:49 ]
Swedol,wydaje mi sie tak na 99% ze na ostatnim zdjeciu (MAN) ta dzwigienka gorna (krotsza) jest tylko do uruchamiania hamulca silnikowego.Nie retardera.Przez 3mies jezdzilem TGA i do tego to sluzylo.Oczywiscie sa wersje z retarderem ale w/w raczej nie.Nizsza (dluzsza) dzwigienka do tempomatu.
art

Awatar użytkownika
Swedol
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4650
Rejestracja: 2006-06-18, 10:46
Imię: Jacek
VOLVO: V70 '97 TDI Automat
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1997
Był na spocie: 44
Przebieg: 400000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: Swedol » 2007-10-19, 08:55

sco500, czyli jednak zaczyna się od wyłącznika. Przy pokazanych przeze mnie dźwigienkach czynność aktywowania i włączenia wykonywana jest tylko tym przełącznikiem.
Ale teraz już jest jasność tematu.
Swedol Swedolowicz Swedolski
Водка - не женщина, должна быть холодной
Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura.
Stara ludowa prawda - wyślij głupka po flaszkę to przyniesie jedną.

sco500
V
V
Posty: 46
Rejestracja: 2007-08-31, 00:00
VOLVO: S80
Silnik: 2.5 tdi
KW/KM/NM: 121/164/358
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Pytania o duże volvo.

Post autor: sco500 » 2007-10-19, 09:01

P.S.Tak na marginesie,to dzis wlasnie wrocilem na swoja Scanie.Przez zaniedbanie serwisu miala powazna awarie silnika,delikatnie mowiac. Przez ostatnie 4 tyg jezdzilem Volvo FH 440,XL, i jest tak : swietny silnik (jak na swoja moc),perfekcyjna skrzynia biegow I-Shift,wg. mnie najlepszy automat w ciezarowkach,i katastrofalna kabina.Mala,ciasna,nieporeczna. A widzialem podwojne obsady w takiej kabince.Chyba musi byc dramat :lol:

[ Dodano: 2007-10-19, 09:02 ]
Swedol pisze:Ale teraz już jest jasność tematu.
Mysle ze tak. ;)
art

ODPOWIEDZ

Wróć do „VOLVO Trucks”