Nowy Volvo FH

Dział dla miłośników jak i użytkowników VOLVO wagi ciężkiej.
Awatar użytkownika
Kaban
VOLVO
VOLVO
Posty: 2326
Rejestracja: 2011-12-31, 21:37
Imię: Konrad
VOLVO: 9-5
Silnik: B235R
KW/KM/NM: 230
Rok: 2001
Był na spocie: 42
Średnie spalanie: 8,5-14
Przebieg: 200000
Lokalizacja: WPR
Status: Offline

Re: Nowy Volvo FH

Post autor: Kaban » 2016-02-05, 12:04

To teraz bedzie dolewanie Adblue z kazfym tankowaniem ON :D

Wysłane z telefonu.
Forumowy Od-radzacz

Awatar użytkownika
Tir_omaniak
VOL
VOL
Posty: 356
Rejestracja: 2013-04-14, 13:56
Imię: Marcin
VOLVO: FH 12/C70
Silnik: D12 - T5
KW/KM/NM: 540KM/315KM
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Zawsze za 50 zloty
Przebieg: 351000
Lokalizacja: Koszalin
Status: Offline

Re: Nowy Volvo FH

Post autor: Tir_omaniak » 2016-06-05, 01:02

Powiem wam tak, przez ost 3-4 tygodnie dane mi bylo jezdzic nowym modelem volvo FH 500. Ad blue... apetyt ma niesamowity, 3 llitry na 100km sprawia, ze juz nie styknie Ci zbiornika Ad Blue na caly kociol dizla. Komfort jazdy? To co zrobili porownujac do wczesniejszych wersji modelu FH bajka. To jak te auto plynie (fakt faktem ganiam na szerokim kapciu na 80-tce, co tez duzo daje), wybiera nierownosci niesamowicie, nawet na starej potupajce z plyt betonowych na granicy Kolbaskowo. Kabina niesamowicie wygluszona, ciezko nawt wsluchac sie w pracujacy motor, i czas obserowac baczniej zegary na kokpicie. Co do zgarow, rozbudowana czytelna deska rozdzielcza, aczkolwiek podzielony na dwa monitory zakres komputera pokladowego z poczatku sprawil mi nie lada klopot by rozpracowac co gdzie i jak. Z biegiem czasu i to sie opanowalo. Spalanie... coz, na gorach ma to kopyto niesamowite (na codzien jezdze wczesniejsza wersja FH z prawie milionowym przebiegiem i mocy 420 koni, gdzie na temat tego volvo nieglugo zaloze osobny post) na plaskich odcinkach autostrad z pelnym zaladunkiem bez problemu jestem w stanie zejsc do spalania dziennego w okolicach 25-26 litrow z czesciowym wykozystaniem tempomatu. Jednostka ktora jezdze jest wyposazona w aktywny tempomat i-see, ale nie dali popisu z tym gadzetem, bo potrafi wywalic na wolne kolo tuz przed podjazdem przed gore, gdzie potrzeba pedu. Takze, jezdze na nodze w gorzystym terenie, i tam gdzie znam droge, badz widze co mnie czeka sam jezdze na swoim wlasnym I-see przewidujac droge i warunki na drodze odpowiednio wczesnie wyrzucajac auto na tak zwane wolne kolo. Kabina do mieszkania w wersji Globetrotter bajka. Schowki nad szyba podzielone przegroda, lozko na dole podnosi sie z wieksza latwoscia niz we wczesniejszej wersji, rozbudowany panel sterowania na tylnej scianie znaczenie ulatwia operowanie najwazniejszymi opcjami w aucie bez wstawania z lozka miedzy innymi ryglowaniem drzwi, otwieraniem i zamykaniem szyb kierowcy i pasazera, ustawianiem webasta, sterowaniem radia, natezeniem swiatla jak i jego opcjami (nocna, pol zmrok, i full power edyszyn). Jedyny minus jaki mi sie nie podoba, to oprogramowanie skrzyni biegow, gdzie ciagnik, dysponujacy niesamowitym momentem obrotowym, potrafi mi zredukowac samoczynnie bieg nizej w sytuacji, gdzie bez problemu wyciagnal by sie pod wzniesienie na biegu wyzej, co zmusza kierowce w ingerencje w skrzynie i zapobieganiu taim glupim redukcjom przy czym tracac predkosc, i paliwo. Takie to moje spostrzezenia po kilkutygodniowym obcowaniu z "nowym" modelem volvo fh 4-tej generacji o przebiegu na stan dzisiejszy 140340 km :) pozdro :)
Tam, gdzie zaczyna sie zabawa, konczy sie ekonomia :)
VOLVO S80 V8
VOLVO FH 540

Awatar użytkownika
Kaban
VOLVO
VOLVO
Posty: 2326
Rejestracja: 2011-12-31, 21:37
Imię: Konrad
VOLVO: 9-5
Silnik: B235R
KW/KM/NM: 230
Rok: 2001
Był na spocie: 42
Średnie spalanie: 8,5-14
Przebieg: 200000
Lokalizacja: WPR
Status: Offline

Re: Nowy Volvo FH

Post autor: Kaban » 2016-06-05, 01:23

W porownaniu do starego to faktycznie dzien/noc. Nie mam tego problemu ze skrzynia, moglbym w sumie nie wrzucac na manual. Gorszym patentem jest ten guzik pod pedalem, niby kick-down, ktory zrzuci dwa biegi w dol bezsensu, gdzie nie ma juz uciagu.
Trzeba pochwalic te auto za automat, prowadzenie, widocznosc zwlaszcza w lusterkach, lodowka jest fajna. Audio mam najwyzsze, jest fajne, pozycja dobra, swiatla na szczescie bixenon, nie moge narzekac. Wkurza mnie pryskanie na lampy za kazdym razem kiedy mijania sa wlaczone. Ida chore ilosci plynu.
Na minus ergonomia. Moze wzgledem starego FH jest lepiej ale do Dafa duzo mu brakuje. Wciaz wsciekam sie na nisko podnoszone lozko, wysuwanie lodowki zeby ja otworzyc, brak wiekszego kawalka plaskiej powierzchni, zeby cos sensownie zjesc. Oprocz tego Adblue ginie w oczach a pradu w zimie brakuje, bo webasto ciagnie jak wsciekle. Poczujesz tez przeciagi spod lozka, jak przyjdzie porzadny mroz, ja juz sobie poprawilem zaslonki i pod materacem.

Wysłane z telefonu.
Forumowy Od-radzacz

Awatar użytkownika
Tir_omaniak
VOL
VOL
Posty: 356
Rejestracja: 2013-04-14, 13:56
Imię: Marcin
VOLVO: FH 12/C70
Silnik: D12 - T5
KW/KM/NM: 540KM/315KM
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Zawsze za 50 zloty
Przebieg: 351000
Lokalizacja: Koszalin
Status: Offline

Re: Nowy Volvo FH

Post autor: Tir_omaniak » 2016-06-05, 01:35

Z tymi przeciagami pod materacem to prawda, juz we wczesniejszych wersjach szlo to odczuc. Webasto zima, kierowca sie skarzyl, ale co do tego kick downa, on jest katywny w zaleznosci od opcji czy Ci wgraja czy nie. U mnie to nie dziala, ale jezdzilem pierwsza wersja FH gdzie akurat on dzialal przy silniku 400 koni. Wiesz, na dobra sprawe kazde auto ma swoje plusy. Daf rzeczywiscie ma bude taka ze idzie tanczyc, i ten stolik w kokpicie. Mistrzostwo swiata. Moja wersja ma lodowke pod lozkiem dzielona z zamrazalka... i to po czesci jest irytujace, bo powkladasz sobie jedzenie przy scianie grodziowej badz w glebi lodowki, to mimo iz jest w przegrodzie chlodniczej, potrafi Ci zmrozic.
Tam, gdzie zaczyna sie zabawa, konczy sie ekonomia :)
VOLVO S80 V8
VOLVO FH 540

ODPOWIEDZ

Wróć do „VOLVO Trucks”