Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
niezmierny
PostNapisane: 2010-05-20, 18:57 
Offline
V
V

Dołączył(a): 24.03.2007, 11:17
Posty: 121
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80
Silnik: 2,5 tdi
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam!

Jak należy ustawić zbieżność w Volvo? W Vadisie znalazłem odpowiednie tabele - załączam poniżej.

Pytanie moje dotyczy konkretnie kierunku kąta. Mój samochód do S80 z 1999 roku i zgodnie z tymi danymi, przednie koła powinny być ustawione zbieżnie. Z moich doświadczeń życiowych wiem, że w samochodach napędzanych na przednią oś, koła przednie powinny być rozbieżne.

Jak to więc ma być? Może ktoś ma doświadczenie i mi podpowie, bo zbaraniałem, jak zmierzyłem zbieżność przed wymianą drążka kierowniczego i okazało się, że mam koła ustawione zbieżnie :roll:

Profilaktycznie ustawiłem na "0" i zaobserwowałem, że samochód nieco lepiej się prowadzi w koleinach niż wcześniej. Nie jest to chyba wina luzu na wymienionym drążku, bo luz był minimalny.

Proszę o fachową odpowiedź


Załączniki:
zbieznosc.JPG
zbieznosc.JPG [ 46.53 KiB | Przeglądane 1067 razy ]

_________________
-------------------------------
było mi niezmiernie ;)


Ostatnio edytowano 2010-05-20, 20:00 przez niezmierny, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
filip757
PostNapisane: 2010-05-20, 19:36 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 11.09.2008, 23:04
Posty: 177
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70; S80
Silnik: 2,5TDI; 2,9
Rok: 1998
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Jeśli to ustawianie o którym piszesz to jest ustawianie domowym sposobem na patyk... to nie polecam. Ale do rzeczy... dane bazowe kąta zbieżności kół przednich i tylnych są wartościami ustalonymi na podstawie konstrukcji całego zawieszenia i tak jak pochylenie kół jest różne w różnych samochodach(nie zawsze zgodne z logiką). Podawanej wartości towarzyszy zawsze dopuszczalna odchyłka czyli w tym przypadku przedział zawiera się pomiędzy 0 st. a 0,20 st.

Dlaczego na początku napisałem, że nie polecam ustawiania zbieżności metodą chałupniczą?
Już tłumaczę...
Pomiar geometrii układu jezdnego obecnie mierzy się zawsze bazując na wartości zbieżności kół tylnych, a to dlatego, że one wyznaczają tzw. oś geometryczną jazdy która w większości przypadków nie pokrywa się z osią pojazdu (zawsze w przypadku kiedy zbieżność jednego koła jest inna od drugiego). Samochód, chciał nie chciał, jedzie tak gdzie wskazuje oś jazdy, a nie oś pojazdu. Przekładając to na ludzki język, kiedy ustawimy zbieżność przodu nie zważając na tył to jadąc będziemy musieli korygować cały czas ciągnący nas w jedną lub drugą stronę tył.
Jest jeszcze wiele innych czynników w całej geometrii które mają wpływ na właściwości trakcyjne, dlatego warto aby regulację wykonywał ktoś kto posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie.

_________________
Wyznaję zasadę omijania serwisów szerokim łukiem :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: zarik i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL