nierówne odpalanie
-
- V
- Posty: 38
- Rejestracja: 2008-09-28, 18:14
- VOLVO: S 70, s-60, S-60
- Silnik: 2.0, 2.4, 2.4
- KW/KM/NM: 128, 140, 170
- Rok: 1998
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 278
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: nierówne odpalanie
Od jakiegoś czasu kiedy pojawiła się większa ilość wilgoci na zewnątrz moje volvo s70 ma problemy z rozruchem. To znaczy kręce go z 10 razy za każdym razem odpala i po 1 czy 2 sekundach gaśnie dopiero za 10 czy 11 razem zaskakuje i wtedy wszystko jest ok. Również reaguje tak jak wychłodzi się trochę. Podejrzewam katalizator ale nie jestem pewien????? :) A drugą sprawą jest brak świateł od wstecznego włączam wsteczny a one nie zapalają się... Proszę o pomoc i dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Czasami wstyd taki fajny samochód odpalać przy wszystkich jakieś 10 razy to obciach :twisted: :oops: dzięki
Ostatnio zmieniony 2008-10-06, 17:41 przez jaca124, łącznie zmieniany 1 raz.
- zzjacek
- VIP
- Posty: 8680
- Rejestracja: 2006-03-26, 09:00
- Imię: zetzet
- VOLVO: V70/S80
- Silnik: D5244T5/D5244T
- Był na spocie: 86
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: nierówne odpalanie
_TEMAT
- K-Maro
- VO
- Posty: 325
- Rejestracja: 2007-05-04, 18:46
- Imię: Karol
- VOLVO: Honda Accord 7 tourer
- Silnik: 2.0 i Vtec
- KW/KM/NM: 155
- Rok: 2004
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: nierówne odpalanie
ja obstawiam przebicie na układzie WN:
sprawdź:
1.kable WN
2.stan świec
3.palec i kopułkę
4.ostatecznie cewkę
sprawdź dobrze stan fajeczek na przewodach czyli ich końcówki zarówno przy cewce, kopułce jak i świecach często śniedzieją z powodu wilgoci, zbiera się tam masa rdzy i problem gotowy
s jeśli to nie to wtedy:
spryskaj lekko w nocy płynem do mycia szyb kable WN i niech ktoś ci pokręci a ty obserwuj czy nie ma przebić jeśli wali cewka będzie słychać takie dość głośne pykanie przy niej.
sprawdź stan świec czy nie są zabrudzone przyrdzewiałe itp. różnie bywa. - możesz przeczyścić - nie zaszkodzi.
sprawdź czy silnik krokowy (regulator biegi jałowego) nie jest zasyfiony bo nieraz nie dostaje powietrza po prostu i niby zapala ale zaraz gaśnie jak się rozgrzeje wtedy jest dobrze ale na zimnym może mieć problem
pzdr
sprawdź:
1.kable WN
2.stan świec
3.palec i kopułkę
4.ostatecznie cewkę
sprawdź dobrze stan fajeczek na przewodach czyli ich końcówki zarówno przy cewce, kopułce jak i świecach często śniedzieją z powodu wilgoci, zbiera się tam masa rdzy i problem gotowy
s jeśli to nie to wtedy:
spryskaj lekko w nocy płynem do mycia szyb kable WN i niech ktoś ci pokręci a ty obserwuj czy nie ma przebić jeśli wali cewka będzie słychać takie dość głośne pykanie przy niej.
sprawdź stan świec czy nie są zabrudzone przyrdzewiałe itp. różnie bywa. - możesz przeczyścić - nie zaszkodzi.
sprawdź czy silnik krokowy (regulator biegi jałowego) nie jest zasyfiony bo nieraz nie dostaje powietrza po prostu i niby zapala ale zaraz gaśnie jak się rozgrzeje wtedy jest dobrze ale na zimnym może mieć problem
pzdr
Moje byłe
850 http://volvoforum.pl/topics28/850-glt-b ... o&start=15
460 http://volvoforum.pl/topics27/volvo-460 ... hlight=460
Obecnie Saab 900 S [Saabina] & Toyota Yaris [e-L-ka]
850 http://volvoforum.pl/topics28/850-glt-b ... o&start=15
460 http://volvoforum.pl/topics27/volvo-460 ... hlight=460
Obecnie Saab 900 S [Saabina] & Toyota Yaris [e-L-ka]
-
- V
- Posty: 100
- Rejestracja: 2007-11-10, 18:14
- Imię: Marcin
- VOLVO: V70 II
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 217/508
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 8,0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Świdnik
- Status: Offline
Re: nierówne odpalanie
Co do świateł cofania, ja miałem tak, że raz działały raz nie działały, wkurzające dosyć bo światełka mamy zarąbiste i cofanie w nocy to czysta przyjemność, u mnie pomogła wymiana czujnika cofania. Czujnik wkręcony jest w skrzynię biegów, u mnie w TDI trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza i pod nią mamy ładny dostęp do dziada. Dostępny w www.scandicar.eu koszt ok 30PLN, potrzebujesz klucza nasadowego 22 dosyć głebokiego (wystające 2 bolce z czujnika).
-
- V
- Posty: 38
- Rejestracja: 2008-09-28, 18:14
- VOLVO: S 70, s-60, S-60
- Silnik: 2.0, 2.4, 2.4
- KW/KM/NM: 128, 140, 170
- Rok: 1998
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 278
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: nierówne odpalanie
Wielkie dzięki ale raczej jeżeli chodzi o
1.kable WN
2.stan świec
3.palec i kopułkę
4.ostatecznie cewkę
To właśnie je wszystkie wymieniłem ale zobaczę jeszcze ten silnik krokowy wielkie DZIĘKI
A JEŻELI CHODZI O WSTECZNY WYMIENIŁEM I DZIAŁA
Również wielkie dzięki
1.kable WN
2.stan świec
3.palec i kopułkę
4.ostatecznie cewkę
To właśnie je wszystkie wymieniłem ale zobaczę jeszcze ten silnik krokowy wielkie DZIĘKI
A JEŻELI CHODZI O WSTECZNY WYMIENIŁEM I DZIAŁA
Również wielkie dzięki
- K-Maro
- VO
- Posty: 325
- Rejestracja: 2007-05-04, 18:46
- Imię: Karol
- VOLVO: Honda Accord 7 tourer
- Silnik: 2.0 i Vtec
- KW/KM/NM: 155
- Rok: 2004
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: nierówne odpalanie
o kurcze aż tyle już wymieniłeś to ja nie zazdroszczę ...jaca124 pisze:Wielkie dzięki ale raczej jeżeli chodzi o
1.kable WN
2.stan świec
3.palec i kopułkę
4.ostatecznie cewkę
To właśnie je wszystkie wymieniłem
no nic spróbuj przeczyścić ten "silnik krokowy" ale myślę że jeżeli on by sprawiał problem to silnik miał by kłopot ze startem także w piękną suchą pogodę
może problem jest gdzieś na linii zbiornik paliwa - wtrysk
a świec Ci nie zalewa?
Moje byłe
850 http://volvoforum.pl/topics28/850-glt-b ... o&start=15
460 http://volvoforum.pl/topics27/volvo-460 ... hlight=460
Obecnie Saab 900 S [Saabina] & Toyota Yaris [e-L-ka]
850 http://volvoforum.pl/topics28/850-glt-b ... o&start=15
460 http://volvoforum.pl/topics27/volvo-460 ... hlight=460
Obecnie Saab 900 S [Saabina] & Toyota Yaris [e-L-ka]