nierówne odpalanie

Brak możliwości pisania.
Zablokowany
jaca124
V
V
Posty: 38
Rejestracja: 2008-09-28, 18:14
VOLVO: S 70, s-60, S-60
Silnik: 2.0, 2.4, 2.4
KW/KM/NM: 128, 140, 170
Rok: 1998
Był na spocie: 12
Przebieg: 278
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: nierówne odpalanie

Post autor: jaca124 » 2008-10-06, 09:56

Od jakiegoś czasu kiedy pojawiła się większa ilość wilgoci na zewnątrz moje volvo s70 ma problemy z rozruchem. To znaczy kręce go z 10 razy za każdym razem odpala i po 1 czy 2 sekundach gaśnie dopiero za 10 czy 11 razem zaskakuje i wtedy wszystko jest ok. Również reaguje tak jak wychłodzi się trochę. Podejrzewam katalizator ale nie jestem pewien????? :) A drugą sprawą jest brak świateł od wstecznego włączam wsteczny a one nie zapalają się... Proszę o pomoc i dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Czasami wstyd taki fajny samochód odpalać przy wszystkich jakieś 10 razy to obciach :twisted: :oops: dzięki
Ostatnio zmieniony 2008-10-06, 17:41 przez jaca124, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zzjacek
VIP
VIP
Posty: 8680
Rejestracja: 2006-03-26, 09:00
Imię: zetzet
VOLVO: V70/S80
Silnik: D5244T5/D5244T
Był na spocie: 86
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: nierówne odpalanie

Post autor: zzjacek » 2008-10-06, 10:34

_TEMAT
Obrazek V70 2008 D5244T5
Obrazek S80 Executive 2004 D5244T
ex V40 2.0LPT / 945 2.4TD / V70 I 2.5TDI / 764 2.4TD / V70 III 2.0D / 945 2.3Ti

Awatar użytkownika
K-Maro
VO
VO
Posty: 325
Rejestracja: 2007-05-04, 18:46
Imię: Karol
VOLVO: Honda Accord 7 tourer
Silnik: 2.0 i Vtec
KW/KM/NM: 155
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: nierówne odpalanie

Post autor: K-Maro » 2008-10-06, 13:01

ja obstawiam przebicie na układzie WN:

sprawdź:
1.kable WN
2.stan świec
3.palec i kopułkę
4.ostatecznie cewkę

sprawdź dobrze stan fajeczek na przewodach czyli ich końcówki zarówno przy cewce, kopułce jak i świecach często śniedzieją z powodu wilgoci, zbiera się tam masa rdzy i problem gotowy

s jeśli to nie to wtedy:

spryskaj lekko w nocy płynem do mycia szyb kable WN i niech ktoś ci pokręci a ty obserwuj czy nie ma przebić jeśli wali cewka będzie słychać takie dość głośne pykanie przy niej.

sprawdź stan świec czy nie są zabrudzone przyrdzewiałe itp. różnie bywa. - możesz przeczyścić - nie zaszkodzi.

sprawdź czy silnik krokowy (regulator biegi jałowego) nie jest zasyfiony bo nieraz nie dostaje powietrza po prostu i niby zapala ale zaraz gaśnie jak się rozgrzeje wtedy jest dobrze ale na zimnym może mieć problem

pzdr
Moje byłe ;)
850 http://volvoforum.pl/topics28/850-glt-b ... o&start=15
460 http://volvoforum.pl/topics27/volvo-460 ... hlight=460

Obecnie Saab 900 S [Saabina] & Toyota Yaris [e-L-ka] :D

uszki
V
V
Posty: 100
Rejestracja: 2007-11-10, 18:14
Imię: Marcin
VOLVO: V70 II
Silnik: D5
KW/KM/NM: 217/508
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8,0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Świdnik
Status: Offline

Re: nierówne odpalanie

Post autor: uszki » 2008-10-06, 14:06

Co do świateł cofania, ja miałem tak, że raz działały raz nie działały, wkurzające dosyć bo światełka mamy zarąbiste i cofanie w nocy to czysta przyjemność, u mnie pomogła wymiana czujnika cofania. Czujnik wkręcony jest w skrzynię biegów, u mnie w TDI trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza i pod nią mamy ładny dostęp do dziada. Dostępny w www.scandicar.eu koszt ok 30PLN, potrzebujesz klucza nasadowego 22 dosyć głebokiego (wystające 2 bolce z czujnika).

jaca124
V
V
Posty: 38
Rejestracja: 2008-09-28, 18:14
VOLVO: S 70, s-60, S-60
Silnik: 2.0, 2.4, 2.4
KW/KM/NM: 128, 140, 170
Rok: 1998
Był na spocie: 12
Przebieg: 278
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: nierówne odpalanie

Post autor: jaca124 » 2008-10-06, 17:46

Wielkie dzięki ale raczej jeżeli chodzi o
1.kable WN
2.stan świec
3.palec i kopułkę
4.ostatecznie cewkę
To właśnie je wszystkie wymieniłem ale zobaczę jeszcze ten silnik krokowy wielkie DZIĘKI
A JEŻELI CHODZI O WSTECZNY WYMIENIŁEM I DZIAŁA :D :D :D :D :D
Również wielkie dzięki

Awatar użytkownika
K-Maro
VO
VO
Posty: 325
Rejestracja: 2007-05-04, 18:46
Imię: Karol
VOLVO: Honda Accord 7 tourer
Silnik: 2.0 i Vtec
KW/KM/NM: 155
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: nierówne odpalanie

Post autor: K-Maro » 2008-10-06, 23:11

jaca124 pisze:Wielkie dzięki ale raczej jeżeli chodzi o
1.kable WN
2.stan świec
3.palec i kopułkę
4.ostatecznie cewkę
To właśnie je wszystkie wymieniłem
o kurcze aż tyle już wymieniłeś :shock: to ja nie zazdroszczę ... :roll:

no nic spróbuj przeczyścić ten "silnik krokowy" ale myślę że jeżeli on by sprawiał problem to silnik miał by kłopot ze startem także w piękną suchą pogodę

może problem jest gdzieś na linii zbiornik paliwa - wtrysk :?:

a świec Ci nie zalewa?
Moje byłe ;)
850 http://volvoforum.pl/topics28/850-glt-b ... o&start=15
460 http://volvoforum.pl/topics27/volvo-460 ... hlight=460

Obecnie Saab 900 S [Saabina] & Toyota Yaris [e-L-ka] :D

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”