[C70 I T5] Tuning totalny
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2011-10-03, 00:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: C70/XC60
- Silnik: 2.3T5/D4
- KW/KM/NM: 300km/411Nm
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 220000
- Lokalizacja: Szprotawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Witam
Posiadam dwa volva c70, oba z silnikami T5. Jedno jest z 98 roku, drugie 2001. Planuję to młodsze trochę podrasować. Co proponujecie ? Chip tuning ? Tuning mechaniczny ? Gdzie można to zrobić ? Chcę z tego auta wycisnąć tyle ile się da. Domyślam się oczywiście, że koszty będą spore. Nie mam zamiaru się ścigać w żadnych głupich wyścigach, czy szpanować głośnym jak czołg wydechem. Chcę zainwestować w to auto sporą kasę, bo jest tego warte i tyle. Liczę na Wasze rady, podpowiedzi, bo się zwyczajnie na mechanice w ogóle nie znam. Nie chcę zrobić z tego auta choinki, jak to robią właściciele golfów beemek i innych tego typu gówien, Samochód sam w sobie z zewnątrz mi się podoba, więc w grę wchodzi ewentualnie wymiata reflektorów i może inne felgi. Liczę głównie na podpowiedzi w sprawie silnika, układu wydechowego, układu hamulcowego.
Auto nie ma instalacji LPG, skrzynia jest manualna, przebieg około 190 tys. To starsze niestety ma instalację LPG, ponad 203 tysiące km przebiegu, więc w niego już kasy wkładał nie będę
Pozdrawiam
Posiadam dwa volva c70, oba z silnikami T5. Jedno jest z 98 roku, drugie 2001. Planuję to młodsze trochę podrasować. Co proponujecie ? Chip tuning ? Tuning mechaniczny ? Gdzie można to zrobić ? Chcę z tego auta wycisnąć tyle ile się da. Domyślam się oczywiście, że koszty będą spore. Nie mam zamiaru się ścigać w żadnych głupich wyścigach, czy szpanować głośnym jak czołg wydechem. Chcę zainwestować w to auto sporą kasę, bo jest tego warte i tyle. Liczę na Wasze rady, podpowiedzi, bo się zwyczajnie na mechanice w ogóle nie znam. Nie chcę zrobić z tego auta choinki, jak to robią właściciele golfów beemek i innych tego typu gówien, Samochód sam w sobie z zewnątrz mi się podoba, więc w grę wchodzi ewentualnie wymiata reflektorów i może inne felgi. Liczę głównie na podpowiedzi w sprawie silnika, układu wydechowego, układu hamulcowego.
Auto nie ma instalacji LPG, skrzynia jest manualna, przebieg około 190 tys. To starsze niestety ma instalację LPG, ponad 203 tysiące km przebiegu, więc w niego już kasy wkładał nie będę
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-06-22, 20:57 przez Eregeth, łącznie zmieniany 2 razy.
- Yaro
- Przyjaciele
- Posty: 3361
- Rejestracja: 2007-02-13, 16:55
- Imię: Yaro
- VOLVO: Xc60 R-Design
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 250KM
- Rok: 2019
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 5
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
tzn jaką? Podaj przedział...Eregeth pisze: Chcę zainwestować w to auto sporą kasę, bo jest tego warte i tyle.
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2011-10-03, 00:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: C70/XC60
- Silnik: 2.3T5/D4
- KW/KM/NM: 300km/411Nm
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 220000
- Lokalizacja: Szprotawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Tak jak mówiłem, nie znam się na tym za bardzo, nie wiem ile co dokładnie kosztuje. Najłatwiej będzie te zmiany rozłożyć na parę etapów i co jakiś czas po prostu dokładać kasę.
-
- VIP
- Posty: 4072
- Rejestracja: 2010-06-15, 23:13
- VOLVO: 440/760/V70/C70/S80
- Silnik: 2.0/2.4TIC/2.5/2.0T/D5
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Szczecin/Odense, DK
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Ale chyba jesteś w stanie powiedzieć czy chcesz wydać 5 tysięcy czy 15 tysięcy?Eregeth pisze:Tak jak mówiłem, nie znam się na tym za bardzo, nie wiem ile co dokładnie kosztuje.
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2011-10-03, 00:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: C70/XC60
- Silnik: 2.3T5/D4
- KW/KM/NM: 300km/411Nm
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 220000
- Lokalizacja: Szprotawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Niechaj będzie. Chce zamknąć się w 15-20 tys. ogólnie.
- Yaro
- Przyjaciele
- Posty: 3361
- Rejestracja: 2007-02-13, 16:55
- Imię: Yaro
- VOLVO: Xc60 R-Design
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 250KM
- Rok: 2019
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 5
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Wydech - ok. 3000- 4500zł
Turbina ok. 750-1000 EUR
Hamulce na przód - ok. 4000zł-10000zł i więcej...
Zawieszenie - ok 5000zł
Szpera na przód ok. 4000-5000zł
Pompa paliwa ok 500zł
Program -ok 2000zł
Doprowadzenie auta do stanu fabrycznego... ciężko ocenić. Na początek 150zł za hamownie- co by ocenić auto.
Lampy ok 1200zł- 2300zł (przód) -600zł tył
Koła... sky is the limit...
Opony. - ok 2500zł za komplet.
Turbina ok. 750-1000 EUR
Hamulce na przód - ok. 4000zł-10000zł i więcej...
Zawieszenie - ok 5000zł
Szpera na przód ok. 4000-5000zł
Pompa paliwa ok 500zł
Program -ok 2000zł
Doprowadzenie auta do stanu fabrycznego... ciężko ocenić. Na początek 150zł za hamownie- co by ocenić auto.
Lampy ok 1200zł- 2300zł (przód) -600zł tył
Koła... sky is the limit...
Opony. - ok 2500zł za komplet.
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2011-10-03, 00:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: C70/XC60
- Silnik: 2.3T5/D4
- KW/KM/NM: 300km/411Nm
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 220000
- Lokalizacja: Szprotawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
No i taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje. Teraz tylko prosiłbym o jakieś konkrety. Np, wydech - spoko, ale jaki ? Ferrita, czy co ?
- Yaro
- Przyjaciele
- Posty: 3361
- Rejestracja: 2007-02-13, 16:55
- Imię: Yaro
- VOLVO: Xc60 R-Design
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 250KM
- Rok: 2019
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 5
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Eregeth, teraz nie mam czasu, ale wypisze Ci listę opcji za jakąś godzinę..
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2011-10-03, 00:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: C70/XC60
- Silnik: 2.3T5/D4
- KW/KM/NM: 300km/411Nm
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 220000
- Lokalizacja: Szprotawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Okej, wielkie dzięki
- rudywr
- VIP
- Posty: 2279
- Rejestracja: 2006-05-08, 09:12
- VOLVO: Inna Toyota Corolla/ex440/ex850
- Silnik: 1.4 VVT-i/1.9TD/2.0
- KW/KM/NM: 97
- Rok: 2003
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 7.0
- Przebieg: 190000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Czy przeszukiwałeś forum Czy po prostu oczekujesz, że ktoś zbierze całą esencje tego co jest i wystawi Ci na talerzuEregeth pisze:Teraz tylko prosiłbym o jakieś konkrety. Np, wydech - spoko, ale jaki ? Ferrita, czy co ?
_szukaj
-
- Przyjaciele
- Posty: 2059
- Rejestracja: 2009-07-06, 17:15
- Imię: Maciek
- VOLVO: V70XC / ex C70
- Silnik: 25T ex 20T
- KW/KM/NM: 193KM / ex 163KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 11
- Średnie spalanie: Ile wleje
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa / Giżycko
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Eregeth, i pilnuj pewnej kolejności.
jeśli masz zamiar podnosić poważnie osiągi auta zacznij od bezpieczeństwa. Zacznij od hamulców i zawieszenia.
W końcu ten przyrost mocy trzeba będzie zatrzymać
jeśli masz zamiar podnosić poważnie osiągi auta zacznij od bezpieczeństwa. Zacznij od hamulców i zawieszenia.
W końcu ten przyrost mocy trzeba będzie zatrzymać
-
- VOLV
- Posty: 739
- Rejestracja: 2012-04-09, 09:48
- Imię: a
- VOLVO: s
- Silnik: e
- KW/KM/NM: robie PKS na starcie
- Rok: 3
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 10
- Status: Offline
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Zdefiniuj spore koszta, bo dla jednego nawet 10 tyś to spory tuning a kto inny kupi za to firmową turbinę i opony.Eregeth pisze: Domyślam się oczywiście, że koszty będą spore.
Nie podam Ci cen, bo za mało w Volvo siedzę, ale "zainwestowałem" ok 40tyś zł w starą hondę i mogę podpowiedzieć co trzeba robić:
-układ hamulcowy: tarcze klocki,przewody,zaciski,pompa z serwem: najtaniej i najpewniej od jakiegoś mocniejszego volvo zapewne będzie, droższa opcja kit big brake od ok 12tyś??
-amortyzatory
-zawieszenie- poliuretan tanio wychodzi w komplecie też mocowanie silnika i skrzyni(troszkę wibracje będzie czuć)
-zestaw zegarów, na początek np boost,temp oleju i egt
-chłodnica + IC
-sprzęgło najlepiej firmowe typu ACT,Exedy lub ew Sachs...nie wiem kto jakie graty robi do Volvo, ale poszukaj mocnych projektów i popatrz ile NM musi wytrzymywać
-większa chłodnica oleju??
-wtryski
-map mocniejszy np 4 bar
-pompa/pompy paliwa
-turbina-też zależnie od oczekiwań i tego czy masz mieć możliwość w miarę normalnego poruszania się autem.
- heatshield pod ssaka
-wydech zapewne 3" zależnie od oczekiwań
-nie wiem ile wytrzymuje seryjna skrzynia i ośki, oraz jakiej "mocy" oczekujesz
-dobre opony(komplet na sezon )
-dobry olej gotowy do wyczynu, np motul 20/60
-obspawanie budy(zależnie od mocy)
Potem masz wersję "hard" czyli dochodzi wzmacnianie silnika, typu blockguard,mocniejsze tłoki,tuleje,korby,panewki do wyczynu, śruby głowicy i korbowodów, dodatkowe nawiewy,zamach??
Nie wiem ile wytrzymują jakie komponenty silnika seryjnego i czego oczekujesz, ale zazwyczaj taniej jest kupić po prostu szybsze auto.
Oczywiście takie potworki potrzebują odpowiedniego strojenia itp. Ale to już znikomy koszt przy reszcie nakładów.
W międzyczasie cała masa drobiazgów które też kosztują i zazwyczaj wszystko trzeba sprowadzać na zamówienie a to trwa i kosztuje.
Oczywiście jeśli ma to być wersja light i wystarczy ci 300-350KM koszta będą 10 razy mniejsze. Wystarczy mbc i strojenie na wyższym doładowaniu+ rezygnacja z pb95 i zależnie od strojenia 98 lub więcej oktan.
Na bogato w takim przypadku ale dość bezpiecznie i bez znacznej utraty trwałości możesz kupić gotowy kit typu Autotech,BSR itp...sporo tego jest.
BSR st1: blisko 300KM za ok 2800zł
BSR st3: blisko 320KM za ok 12500zł
Jak widzisz na przykładzie kitów firmowych: początek jest łatwy ale potem każde kilka KM sporo kosztuje lub szybko zdycha razem z silnikiem i Twoim zapałem do dalszych inwestycji.
- DrRedDevil
- Przyjaciele
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2006-08-18, 16:08
- VOLVO: Ale to nie Volvo :)
- Silnik: 2.0 Turbo
- KW/KM/NM: 175
- Rok: 1990
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: UNIT Racing (ex PRT)
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Napisz na początek jaka moc Cię interesuje, bo z silnika można wyciągną i 300 i 500Km, a budżety i modyfikacje są skrajnie różne. Jak już wiesz co chcesz, to pod to dopiero można robi jakieś założenia modyfikacji i wydatków.
Jak będziesz miał felgę minimum 17", to przynajmniej na duży hamulec będzie miejsce.
Jak będziesz miał felgę minimum 17", to przynajmniej na duży hamulec będzie miejsce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-06-22, 22:08 przez DrRedDevil, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2011-10-03, 00:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: C70/XC60
- Silnik: 2.3T5/D4
- KW/KM/NM: 300km/411Nm
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 220000
- Lokalizacja: Szprotawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Przeszukiwałem. Nie tylko to forum. Na forach tuningowych i stronach z częściami do tuningu jest pisane tylko o Audi, BMW, VW. Gdybym znalazł, to czego szukam wcześniej nie pisałbym tutaj
[ Dodano: 2012-06-22, 22:12 ]
No interesuje mnie powiedzmy te 500 koni, bo około 300 można chyba chipem osiągnąć.
[ Dodano: 2012-06-22, 22:12 ]
No interesuje mnie powiedzmy te 500 koni, bo około 300 można chyba chipem osiągnąć.
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2011-10-03, 00:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: C70/XC60
- Silnik: 2.3T5/D4
- KW/KM/NM: 300km/411Nm
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 220000
- Lokalizacja: Szprotawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Niech będzie tak: Teraz chcę uzyskać te powiedzmy 330-350 koni. Kupię nowy układ hamulcowy wydech i chip i co tam jeszcze potrzeba. Niech to sobie dobije do tych 15 tys powiedzmy. Po jakimś czasie zbiorę drugie tyle kasy i znowu stopniowo zwiększy się moc
- DrRedDevil
- Przyjaciele
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2006-08-18, 16:08
- VOLVO: Ale to nie Volvo :)
- Silnik: 2.0 Turbo
- KW/KM/NM: 175
- Rok: 1990
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: UNIT Racing (ex PRT)
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
To interesuje Cię konkretna moc, ale niestety budżet masz na to za mały. WhiteBlock zrobiony pod taka moc, musi zostać w całości wzmocniony. A 20tyś zł niestety wystarczy tylko na części. A pozostanie jeszcze złożenie tego, obróbka. No a hamulce, wzmocnienie napędu, zawieszenie... Jeśli chcesz mieć przyjemność z tego samochodu, to nastaw się na moc rzędu 350KM, na turbinie, która będzie normalnie wstawać, do tego zrobisz resztę i będziesz miał szybki samochód, którym będzie można spokojnie pojechać w bliższą i dalszą trasę.
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2011-10-03, 00:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: C70/XC60
- Silnik: 2.3T5/D4
- KW/KM/NM: 300km/411Nm
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 220000
- Lokalizacja: Szprotawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
No to nastawiam się póki co na 350 koni
Może faktycznie trochę przesadziłem z tą mocą. Ścigać się nie będę, a silnik T5 bez żadnych modyfikacji już daję radę. Zmienię hamulce na pewno, bo te seryjne wydają się być trochę za słabe, jak dla mnie. A jeżdżę tym autem często 200-240 km/h
Może faktycznie trochę przesadziłem z tą mocą. Ścigać się nie będę, a silnik T5 bez żadnych modyfikacji już daję radę. Zmienię hamulce na pewno, bo te seryjne wydają się być trochę za słabe, jak dla mnie. A jeżdżę tym autem często 200-240 km/h
- Yaro
- Przyjaciele
- Posty: 3361
- Rejestracja: 2007-02-13, 16:55
- Imię: Yaro
- VOLVO: Xc60 R-Design
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 250KM
- Rok: 2019
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 5
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Widzę że już mnie wszyscy ubiegli... i z ogromną przyjemnością popatrzę jak wyciskasz z tego C70 350 kucy.. Szczególnie kiedy opanujesz wypadanie zapłonu, dziurawy dolot, pocenie sie tu i tam, słabe chłodzenie, padnięte zawieszenie, przerwy podczas przyspieszania, "zdmuchawanie "iskry, niekompetencje pseudo tunerów typu Vtech, Kreator mocy itp...,brak dostępności części, długie oczekiwanie na przesyłki ze stanów, cła, podatki itp, itd... Jednym słowem - powodzenia
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2011-10-03, 00:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: C70/XC60
- Silnik: 2.3T5/D4
- KW/KM/NM: 300km/411Nm
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 220000
- Lokalizacja: Szprotawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Hahaha. Dzięki, jak tylko czas pozwoli biorę się za auto, pewnie będzie to długi i mozolny proces, ale jakoś dam radę Najbardziej obawiam się mechaników.
- Yaro
- Przyjaciele
- Posty: 3361
- Rejestracja: 2007-02-13, 16:55
- Imię: Yaro
- VOLVO: Xc60 R-Design
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 250KM
- Rok: 2019
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 5
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Eregeth, powiem Ci ze taka zabawa jaką planujesz, bez własnego warsztatu i umiejętności mechanicznych to cięzki i droooogi kawałek chleba. Każdy będzie widział w Tobie krowę z której można doić... no bo się nie zna. Będzie wiele rzeczy które chciałbyś zrobić sam, ale bez narzędzi i miejsca nic nie zdziałasz więc za każdą pierdę będziesz musiał płacić... więc DOBRY zaufany mechanik to podstawa. Zacznij od zorientowania się kto jest godny polecenia w Twojej okolicy, bo będziesz go odwiedzał często. Miej na uwadze że to stara fura i swoje przeszła, i zwiększając jakikolwiek parametr pracy zobaczysz ze czego nie dotkniesz to coś padnie...jedno zrobisz coś innego da ciała.
Gdybyś miał ochotę to zapraszam to zamieszczenia Twojej fury na mojej stronie szczególnie jak już rozwiniesz się z modami.
[ Dodano: 2012-06-22, 23:47 ]
Eregeth, ps... a na zlot C70-tek się nie wybierasz ???
Gdybyś miał ochotę to zapraszam to zamieszczenia Twojej fury na mojej stronie szczególnie jak już rozwiniesz się z modami.
[ Dodano: 2012-06-22, 23:47 ]
Eregeth, ps... a na zlot C70-tek się nie wybierasz ???
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2011-10-03, 00:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: C70/XC60
- Silnik: 2.3T5/D4
- KW/KM/NM: 300km/411Nm
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 220000
- Lokalizacja: Szprotawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
A gdzie jest i kiedy ?
- rudywr
- VIP
- Posty: 2279
- Rejestracja: 2006-05-08, 09:12
- VOLVO: Inna Toyota Corolla/ex440/ex850
- Silnik: 1.4 VVT-i/1.9TD/2.0
- KW/KM/NM: 97
- Rok: 2003
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 7.0
- Przebieg: 190000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [C70 I T5] Tuning totalny
Eregeth, szukanie nie boli http://volvoforum.pl/viewtopic.php?t=49371
Co widać na stronie głównej VF.
Sorki, temat zamknięty.
Jeszcze raz _szukaj
Co widać na stronie głównej VF.
Sorki, temat zamknięty.
Jeszcze raz _szukaj