Po twojej odpowiedzi wnioskuję, że przed 2013 nie ma możliwości, żeby działały wszystkie funkcje....i tu nasuwa się pytanie...jak ten temat ogarnęli Rosjanie? S80 przed 2013
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2017-11-14, 23:12
autor: OVS WDOWCZYK
Da się kwestia oprogramowania DIM
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2017-11-15, 09:52
autor: waldemaras
OVS WDOWCZYK pisze:Sprawa wgląda następująco: potrzebny jest CAN high, kodowanie CEM pod skórki TFT, kodowanie czujników paliwa w CEM, odpowiedni autorski sw w dim, jeżeli chcemy Power i eco guide to wymiana CEM na model 2013 w górę oraz jego kodowanie.
Dlaczego kodowanie CEM pod skórki Tft? I kodowanie czujnika paliwa przy dedykowanym liczniku?
Tak z ciekawości, dlubanie w sofcie dim o cem - musisz wydłubać pamięć i np. J tagiem, czy da się po can?
Jak wygląda sytuacja kiedy jadę na przegląd do Volvo i robią aktualizację softu wszystkiego?
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2017-11-20, 13:13
autor: OVS WDOWCZYK
Do wyboru są różne motywy: czarny, brązowy, rdesign... pojemności baków ,ASO nic nie zmieni. Więcej niestety powiedzieć nie mogę
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2017-11-20, 21:35
autor: waldemaras
Oj tam oj tam - można już widzę jak wszyscy lecą interfejsy zamawiać u chińczyków
Generalnie temat nie jest banalny, ale zakładam że nie wszyscy potrafią grzbać w epromach a ci co nie potrafią to się za to nie bedę zabierać tylko wpadną z zamówieniem.
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2017-11-21, 14:34
autor: Lukas1980
OVS WDOWCZYK pisze:Sprawa wgląda następująco: potrzebny jest CAN high, kodowanie CEM pod skórki TFT, kodowanie czujników paliwa w CEM, odpowiedni autorski sw w dim, jeżeli chcemy Power i eco guide to wymiana CEM na model 2013 w górę oraz jego kodowanie.
To co jest wyświetlane zamiast Power i eco guide jeżeli nie wymienię CEM?
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2017-11-21, 14:37
autor: OVS WDOWCZYK
jest wyswietlane, poprostu nie rusza się wskaznik i tyle.
[s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
: 2018-02-11, 12:33
autor: perkusista
witam koledzy znalazłem w internecie firme która zajmuje się przerabianiem liczników z analogowych na cyfrowe niestety są z Rosji. Nie orientujecie sie czy ktos u nas w PL swiadczy takie usługi. http://vespervolvo.ru/tft-volvo" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
: 2018-02-11, 14:29
autor: Gilim
perkusista pisze:witam koledzy znalazłem w internecie firme która zajmuje się przerabianiem liczników z analogowych na cyfrowe niestety są z Rosji. Nie orientujecie sie czy ktos u nas w PL swiadczy takie usługi. http://vespervolvo.ru/tft-volvo" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdzieś jest podobny wątek. Ktoś to robi w PL i chyba wychodzi podobnie cenowo. I działa chyba wszystko
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
: 2018-02-11, 14:53
autor: mr_soze
Vip serwis z Radomia i Volvotech z Chorzowa...o tych wiem
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
: 2018-02-11, 19:37
autor: perkusista
Dzięki zadzwonie i zapytam jak to u nich wygląda
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
: 2018-02-12, 08:33
autor: kris-1961
Poszukaj na forums.swedespeed.com , gdzieś mignął mi temat gość pisał że wystarczy przełożyć licznik, a żeby działały wszystkie funkcje ponoć wystarczy dołożyć dwa kable do wtyczki i jakoś tam popodpinać
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
: 2018-02-12, 15:21
autor: pysi
Niestety ten patent ma swoje ograniczenia - nie wystarczy byle jaki licznik przy cenie zakupu 500-600zl troche duże ryzyko. Bez problemów działają liczniki z my14 z 2013 roku.
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
: 2018-02-12, 17:18
autor: waldemaras
kris-1961 pisze:Poszukaj na forums.swedespeed.com , gdzieś mignął mi temat gość pisał że wystarczy przełożyć licznik, a żeby działały wszystkie funkcje ponoć wystarczy dołożyć dwa kable do wtyczki i jakoś tam popodpinać
Nie wystarczy. Po pierwsze, jeżeli nie masz możliwości zrobienia reloadu softu licznika to szukaj licznika od swojego auta tj, model, skrzynia i rodzaj paliwa muszą się zgadzać. 2 kabelki od hs can jak najbardziej ale i tak nie będzie działał wskaźnik Eco i power. I chyba najśmieszniejsze - aktualizacja softu cem. Wg ASO w Bydgoszczy 80zł. Gwarancji że ruszy nie masz. Do swojego xc70@2011 wpakowałem zegar z v70 @2015 i kicha, nawet kontrolki nie błysnęły. Fakt że nie robiłem update cem - czekam na promocję na przegląd żeby załapać się na aktualizację Service 2.0.
Wysłane z mojego G8342 przy użyciu Tapatalka
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
: 2018-02-13, 13:51
autor: Kuroń
Czy do modeli S60 sprzed lift tez mozna się w takie cos bawić?
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
: 2018-02-13, 16:32
autor: michal.g
Kuroń pisze:Czy do modeli S60 sprzed lift tez mozna się w takie cos bawić?
Tak - " onclick="window.open(this.href);return false;
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
: 2018-02-13, 16:39
autor: Kuroń
Ja pytalem o S60 I
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2018-02-14, 09:36
autor: waldemaras
perkusista pisze:kurde niby w Rosji wygląda to całkiem prosto tylko wtyczka i licznik.
No nie tak prosto licznik lub cem wcześniej został przeprogramowany. I nie wiem jak rozwiązali has can który jest potrzebny.
Wysłane z mojego G8342 przy użyciu Tapatalka
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2018-02-25, 20:07
autor: waldemaras
Miałem do mojego XC70 2011 licznik od V70 2015 i niestety tylko ciemność
Po przeczytaniu całego wątku TFT-DIM-Retrofit-into-2011-2013-S60 odoszę nieodparte wrażenie, że plug & play wychodzi tylko w modelach rodziny 60 z lat 2012-13 przy włożeniu licznika z 2014..
edit:
po lekturze szwedzkiego forum na temat wiem, że w linii S/V/XC 70/80 też działa:
ale..gość włożył zegary do modelu 2012 z sensuem.. Czyli nadzieja powoli umiera..
Będę obserwował forum na bierząco, zaczynaja rozkminiać CAN i komunikację w modelach do 2012 i nowszych. carconfig (cokolowiek to jest) pokazuje im różnice.
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2018-03-04, 20:11
autor: norbskib
Czy ktoś posiada może cross-reference poszczególnych modeli DIM versus model samochodu/silnik/skrzynia?
Zamierzam wymienić DIM na TFT w XC60 2.4 D4 AWD 2014 manual. Na stronie Volvo znalazłem, że pasujący TFT to 31414910 + software 31414589. Niestety TFT 31414910 na rynku wtórnym kupić nie można, za to software bez problemu. Szukam zatem cross-reference table, co by zobaczyć które jeszcze TFT pasują do mojego samochodu. W serwisie wymiana TFT to ponad 3kPLN, więc odpada.
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2018-03-05, 12:39
autor: norbskib
OVS WDOWCZYK pisze:To nie jest tak jak się wydaje, że kupujesz software... co na płycie kupicie ? Numery hw liczników są zamienne i wsteczne, ja sprzedałem swój licznik z S60 i jeżdżę teraz na V40, włożonym na sztukę haha więc pasuje każdy kwestia umiejętności i wiedzy.
Można - naprawdę... - przecież to robicie.... bez dostępu do serwerów Volvo i oryginalnego softu nie zrobilibyście jako firma niczego z DIM, CEM, upgreadami, etc. Zatem jako warsztat jakoś temat ogarniacie np: https://www.volvotechinfo.com/index.cfm ... tions.main" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2018-03-05, 13:06
autor: OVS WDOWCZYK
Sorry, ale nie masz kolego zielonego pojęcia... Co chcesz zrobić VIDA online w z DIM TFT w S60 2011 gdzie VIDA nawet nie widzi numerów HW ? Myślisz, ze włożysz zegar, reload i pójdzie hahah nie.
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2018-03-05, 13:19
autor: norbskib
OVS WDOWCZYK pisze:Sorry, ale nie masz kolego zielonego pojęcia... Co chcesz zrobić VIDA online w z DIM TFT w S60 2011 gdzie VIDA nawet nie widzi numerów HW ? Myślisz, ze włożysz zegar, reload i pójdzie hahah nie.
Proszę przeczytać post jeszcze raz, ze zrozumieniem. Dziękuję i pozdrawiam.
p.s. ułatwię, pytałem o XC60 z 2014, a nie S60 z 2011 - małe a robi różnice, nieprawda?
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
: 2018-03-05, 14:20
autor: OVS WDOWCZYK
To może ja ułatwię reload nie przejdzie. Ochrona komponentu.