[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Dawniej: Styling/News
Zderzaki, grill, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, progi, felgi, powłoka nadwozia (lakierowanie, oklejanie, kalkomania)
Awatar użytkownika
alienek
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1602
Rejestracja: 2007-08-27, 16:22
Imię: Michal
VOLVO: XC70 T6
Silnik: 3.0
KW/KM/NM: 329 KM
Rok: 2013
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: 16L
Przebieg: 288000
Lokalizacja: Gniezno
Status: Offline
Kontakt:

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: alienek » 2021-11-06, 09:28

volvo_driver pisze:
2021-11-03, 20:24
rp9 pisze:
2021-05-12, 14:31
volvo_driver pisze:Ktoś da namiary na osoby z mazowieckiego które zajęłyby się tematem, dały wskazówki co trzeba przywieźć ze sobą i ile to kosztowało będzie?
W Mazowieckim/Łódzkim mogę to ogarnąć. Po szczegóły zapraszam na priv.
Dzięki. na razie odpuszczam temat zegarów. Trapi mnie obecnie wypadanie zapłonu na 3 cylindrach pomimo wymiany wszystkich świec i cewek zapłonowych. Jak ogarnę to (miejmy nadzieję, że to nie zapowiedź remontu silnika ;( ), to dopiero będziemy upiększać :D
Nie chcę straszyć - zmierz kompresję.
.

volvo_driver
V
V
Posty: 16
Rejestracja: 2020-02-24, 10:32
Imię: Piotr
VOLVO: XC 60
Silnik: 3.0 T6
KW/KM/NM: 285/304
Rok: 2010
Średnie spalanie: 12,5
Przebieg: 212000
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: volvo_driver » 2021-11-17, 00:01

alienek pisze:
2021-11-06, 09:28
volvo_driver pisze:
2021-11-03, 20:24
rp9 pisze:
2021-05-12, 14:31
W Mazowieckim/Łódzkim mogę to ogarnąć. Po szczegóły zapraszam na priv.
Dzięki. na razie odpuszczam temat zegarów. Trapi mnie obecnie wypadanie zapłonu na 3 cylindrach pomimo wymiany wszystkich świec i cewek zapłonowych. Jak ogarnę to (miejmy nadzieję, że to nie zapowiedź remontu silnika ;( ), to dopiero będziemy upiększać :D
Nie chcę straszyć - zmierz kompresję.
Dzisiaj był podjazd do "szamana" i po wymianie cewek, a wcześniej świec problem wypadającego zapłonu zniknął.
Ale żeby fajnie i miło nie było, to pojawiły się 3 kolejne błędy:
P0171
P0120
P0126
Pierwsze dwa wskazują na problemy z mieszanką być może spowodowane wadą (awarią) czujnika położenia przepustnicy.
Ostatni związany z temperaturą płynu chłodzącego (stan płynu ok) i trzeba pewnie wymienić czujnik temperatury.

CHECK ENGINE po skasowaniu powrócił po przejechaniu około 400 metrów

gonzak
VO
VO
Posty: 250
Rejestracja: 2012-09-18, 10:10
Imię: Rafal
VOLVO: S60/V40
Silnik: 2,4/2,0T
KW/KM/NM: 140/165
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: od 7.5 do 10L BP,
Przebieg: 214
Lokalizacja: Jędrzejów/Kraków
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: gonzak » 2021-11-25, 14:01

a bo łazicie nie tam gdzie trzeba.. to i problemy macie.. Chorzów volvotech.. i będzie po sprawie..
przeprogramować to każdy może wystarczy dostęp (mam) ale to nie zawsze wystarczy.. czasami inny czujnik czasami inne podłączenie do instalacji czujnika..
itp.. itp..
diagnostyka volvo, programowanie, zmiana konfiguracji cem, zmiana języka etc.. vida online kontakt PW

diakon5
V
V
Posty: 125
Rejestracja: 2013-10-31, 22:04
Imię: Mateusz
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: diakon5 » 2021-12-04, 12:20

Czy po zmianie zegarów na tft zegarek (godzinę) ustawię tylko poprzez przełożenie starych zegarów, czy może dam radę ustawić przy pomocy vida bądź vdash?

rp9
V
V
Posty: 65
Rejestracja: 2012-07-23, 22:26
Imię: rp9
VOLVO: S80 V8 Executive
Silnik: V8
KW/KM/NM: 315
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Przebieg: 140000
Lokalizacja: Lodz
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: rp9 » 2021-12-04, 22:34

diakon5 pisze:Czy po zmianie zegarów na tft zegarek (godzinę) ustawię tylko poprzez przełożenie starych zegarów, czy może dam radę ustawić przy pomocy vida bądź vdash?
Bez problemu ustawisz przez vdash.
S80 V8 "Gorąca Amerykanka"
Obrazek
Troszkę gratów do Volvo: https://allegro.pl/uzytkownik/rp9 (dla forumowiczów zniżki - pisać na priv)

diakon5
V
V
Posty: 125
Rejestracja: 2013-10-31, 22:04
Imię: Mateusz
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: diakon5 » 2021-12-04, 22:52

Dziękuje bardzo ;)

AdrianZgoda
V
V
Posty: 22
Rejestracja: 2018-11-27, 19:11
Imię: Adi
VOLVO: 940 GLE
Silnik: D24TIC
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 1994
Przebieg: 170000
Lokalizacja: Konin
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: AdrianZgoda » 2022-01-04, 19:21

[/quote]
Około 800 zł, z montażem w godzinę się uwijam jak są kabelki do dodania obd->licznik ;-)
[/quote]

A jak z terminowością i solidnością usług u Pana?

tojapoprostu
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2022-01-22, 20:46
Imię: Wimek
VOLVO: V79
Silnik: 2,4 D5
KW/KM/NM: 205 KM
Rok: 2011
Średnie spalanie: 7,8
Przebieg: 192000
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: tojapoprostu » 2022-01-22, 21:04

Czesc,

mam załozone zegary TFT w moim V70 2011 D5, wszystko działa jak należy z wyjątkiem wskażnika pozomu paliwa. Gdy bak jest niemal pusty (powinno pozostać ok. 10 l palwa lub na 100km, typowa Rezerwa) dostaję komunikat na wyświetlaczu o liczbie kilometów do zera, jednak po chwili kilometry znikają, zamiast nich dwie poziome kreski i brak informacji o stanie paliwa w baku. Lampka wskaźnika zmienia się na czerwoną.

Gdy dolewam paliwa do pełna, wchodzi wówczas około 65l.
Czy problemem jest nieprawidłowo ustawiona pojemność baku podczas instalacji? Niestety nie pamiętam, czy i ile podałem, jeśli w ogóle coś podałem.

Może ktos z forumowiczow podpowiedziec, co z tym można zrobić?

sumojr
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2017-03-23, 06:26
Imię: Krzysiek
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 D
KW/KM/NM: 163
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: sumojr » 2022-02-07, 11:35

Jestem świeżo po wymianie licznika i mechanik zwrócił uwagę, żeby obserwować wskaznik paliwa i jak rezerwa sie pojawi...jechac na stacje a nie zwlekać. Trochę zasmuciła mmie ta informacja.

I teraz po zaświeceniu rezerwy, licznik wskazywał 100 km do przejechania a po chwili ze 100 km zrobiły się dwie poziome kreski. Podjechałem pierwsze do sklepu, wracam, odpalam auto i znowu 100 km. W starym liczniku działało to trochę lepiej.

Pytanie czy temat do poprawy/kalibracji czy ten typ tak ma. Może np. inny pływak w baku? Jak już zainwestowałem to niech zmiana będzie na plus (poza wyglądem oczywicie).

Shoki
V
V
Posty: 76
Rejestracja: 2014-07-15, 12:13
Imię: Robert
VOLVO: S80
Silnik: 4,4+LPG
KW/KM/NM: -/315/-
Rok: 2007
Średnie spalanie: 13,5-16,0
Przebieg: 171000
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: Shoki » 2022-02-07, 13:04

sumojr pisze:
2022-02-07, 11:35
Jestem świeżo po wymianie licznika i mechanik zwrócił uwagę, żeby obserwować wskaznik paliwa i jak rezerwa sie pojawi...jechac na stacje a nie zwlekać. Trochę zasmuciła mmie ta informacja.

I teraz po zaświeceniu rezerwy, licznik wskazywał 100 km do przejechania a po chwili ze 100 km zrobiły się dwie poziome kreski. Podjechałem pierwsze do sklepu, wracam, odpalam auto i znowu 100 km. W starym liczniku działało to trochę lepiej.

Pytanie czy temat do poprawy/kalibracji czy ten typ tak ma. Może np. inny pływak w baku? Jak już zainwestowałem to niech zmiana będzie na plus (poza wyglądem oczywicie).
Z którego roku masz samochód? Ja w swojej S80 z początku 2007 instalowałem zegary i też miałem problem ze wskaźnikiem poziomu. Okazało się, że miałem CEM gdzie zegary i blokada kierownicy korzystały z tej samej szyny danych co powodowało konflikty i dopiero podmiana CEM na nowszy gdzie oba urządzenia są osobno rozwiązało problem.

rp9
V
V
Posty: 65
Rejestracja: 2012-07-23, 22:26
Imię: rp9
VOLVO: S80 V8 Executive
Silnik: V8
KW/KM/NM: 315
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Przebieg: 140000
Lokalizacja: Lodz
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: rp9 » 2022-02-07, 15:00

Shoki pisze:
2022-02-07, 13:04
Z którego roku masz samochód? Ja w swojej S80 z początku 2007 instalowałem zegary i też miałem problem ze wskaźnikiem poziomu. Okazało się, że miałem CEM gdzie zegary i blokada kierownicy korzystały z tej samej szyny danych co powodowało konflikty i dopiero podmiana CEM na nowszy gdzie oba urządzenia są osobno rozwiązało problem.
Shoki, ciekawe bardzo teorie rozprzestrzeniasz. SCL na P3 zawsze komunikował sie przez LIN, CEM z DIM przez CAN. Nigdy nie korzystały z tej samej szyny danych. A nawet jeżeli tak to nie może to wpływać na sposób funkcjonowania wskaźnika poziomu paliwa. Jeżeli coś jest nie tak z CAN, to natychmiast masz choinkę na zegarach.

sumojr, tojapoprostu, niestety jest to normalne działanie wskaźnika poziomu paliwa przy retroficie na wcześniejsze roczniki (do 2010). Przynajmniej na wszystkich autach jakie widziałem tak to działa, że ogólnie wskazania są poprawne, ale przy rezerwie już nie wiadomo na ile tak na prawdę zostało paliwa.

sumojr
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2017-03-23, 06:26
Imię: Krzysiek
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 D
KW/KM/NM: 163
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: sumojr » 2022-02-07, 23:08

Shoki, 2008.

Rp9, w takim razie co należalo by zmienić i czy warto aby poprawić to kluczowe wskazanie?

Co prawda, zaświecą się rezerwa a to przy normalnej jeździe w 2.4D pozwala zrobic 80 km, ale może będzie okazja sie pobawić w przyszłości. CEM z nowszego modelu? Pewnie podmiana wymaga dużo programowania?

Shoki
V
V
Posty: 76
Rejestracja: 2014-07-15, 12:13
Imię: Robert
VOLVO: S80
Silnik: 4,4+LPG
KW/KM/NM: -/315/-
Rok: 2007
Średnie spalanie: 13,5-16,0
Przebieg: 171000
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: Shoki » 2022-02-08, 12:29

rp9 pisze:
2022-02-07, 15:00
Shoki pisze:
2022-02-07, 13:04
Z którego roku masz samochód? Ja w swojej S80 z początku 2007 instalowałem zegary i też miałem problem ze wskaźnikiem poziomu. Okazało się, że miałem CEM gdzie zegary i blokada kierownicy korzystały z tej samej szyny danych co powodowało konflikty i dopiero podmiana CEM na nowszy gdzie oba urządzenia są osobno rozwiązało problem.
Shoki, ciekawe bardzo teorie rozprzestrzeniasz. SCL na P3 zawsze komunikował sie przez LIN, CEM z DIM przez CAN. Nigdy nie korzystały z tej samej szyny danych. A nawet jeżeli tak to nie może to wpływać na sposób funkcjonowania wskaźnika poziomu paliwa. Jeżeli coś jest nie tak z CAN, to natychmiast masz choinkę na zegarach.

sumojr, tojapoprostu, niestety jest to normalne działanie wskaźnika poziomu paliwa przy retroficie na wcześniejsze roczniki (do 2010). Przynajmniej na wszystkich autach jakie widziałem tak to działa, że ogólnie wskazania są poprawne, ale przy rezerwie już nie wiadomo na ile tak na prawdę zostało paliwa.
To nie teorie, ale prawda. Problem z poziomem był tylko jednym z objawów. Największym problemem było rozładowywanie akumulatora. Walczyłem z tym rok zanim udało się zidentyfikować problem. Teraz mam spokój.

Awatar użytkownika
nabo
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1758
Rejestracja: 2013-01-06, 23:58
Imię: Marcin
VOLVO: S80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 185KM
Rok: 2006
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8.5L
Lokalizacja: Jatrzębie Zdrój
Status: Offline
Kontakt:

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: nabo » 2022-04-07, 11:28

Czy ktoś robił retrofit w modelu z mechanicznym ręcznym? Mam auto z 2006 roku i nie wyświetla kontrolki ręcznego. Można to jakoś ogarnąć?

diakon5
V
V
Posty: 125
Rejestracja: 2013-10-31, 22:04
Imię: Mateusz
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: diakon5 » 2022-05-03, 08:56

rp9 pisze:
2021-12-04, 22:34
diakon5 pisze:Czy po zmianie zegarów na tft zegarek (godzinę) ustawię tylko poprzez przełożenie starych zegarów, czy może dam radę ustawić przy pomocy vida bądź vdash?
Bez problemu ustawisz przez vdash.
czy ktoś może poradzić w która zakładkę vdash wejść, ażeby ustawić godzinę, przy zegarach tft.

rp9
V
V
Posty: 65
Rejestracja: 2012-07-23, 22:26
Imię: rp9
VOLVO: S80 V8 Executive
Silnik: V8
KW/KM/NM: 315
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Przebieg: 140000
Lokalizacja: Lodz
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: rp9 » 2022-05-03, 11:00


diakon5 pisze:
rp9 pisze:
2021-12-04, 22:34
diakon5 pisze:Czy po zmianie zegarów na tft zegarek (godzinę) ustawię tylko poprzez przełożenie starych zegarów, czy może dam radę ustawić przy pomocy vida bądź vdash?
Bez problemu ustawisz przez vdash.
czy ktoś może poradzić w która zakładkę vdash wejść, ażeby ustawić godzinę, przy zegarach tft.
W żadną. Zegar ustawi się automatycznie po przeskanowaniu auta. Dodatkowo guzik do ustawiania czasu masz na ekranie głównym
S80 V8 "Gorąca Amerykanka"
Obrazek
Troszkę gratów do Volvo: https://allegro.pl/uzytkownik/rp9 (dla forumowiczów zniżki - pisać na priv)

diakon5
V
V
Posty: 125
Rejestracja: 2013-10-31, 22:04
Imię: Mateusz
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: diakon5 » 2022-05-03, 11:24

Dziękuje bardzo :)

raf4x41
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2022-04-02, 21:11
Imię: Rafal
VOLVO: V70
Silnik: D5
Rok: 2007
Przebieg: 260
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: raf4x41 » 2022-05-27, 21:42

Witam, Panowie i Panie.
Posiadam V70 D5 z 2007r , mam też obudowę kompletną z tft.
Czy jest możliwość przełożenia środka z licznika od v40 S40 ?
Czy trzeba te liczniki dobierać po numerach czy tylko diesel, manuał i tyle.
Jeśli po numerach to jak ich dopasować ?
Pozdrawiam

Levitt
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2022-07-10, 21:38
Imię: Jacek
VOLVO: V50
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 119
Rok: 2012
Przebieg: 195000
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: Levitt » 2022-07-10, 22:22

Cześć
od dwoch godzin szukam informacji czy mogę zmienić zegary na TFT w moim V50 2012 ??? Pomożecie?

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23051
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: coonrado » 2022-07-10, 22:31

Levitt pisze:
2022-07-10, 22:22
Cześć
od dwoch godzin szukam informacji czy mogę zmienić zegary na TFT w moim V50 2012 ??? Pomożecie?
Ale Ty masz platformę P1 a zmianę można dokonać w P3.

Lordsith
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2019-03-09, 17:35
Imię: Michal
VOLVO: S60
Silnik: 1.6D
Rok: 2011
Przebieg: 115000
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: Lordsith » 2022-08-03, 00:51

Hej, mam pytanie. Chciałbym dokonać wymiany licznika na tft przez vdash. Na stronie d5t5.com piszą, że wymagane jest dice vida. Te interfejsy są drogie 🤷‍♂️, da się je zastąpić czymś tańszym?

konrad_k88
V
V
Posty: 27
Rejestracja: 2018-11-26, 15:01
Imię: Konrad
VOLVO: V60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Przebieg: 147000
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: konrad_k88 » 2022-08-15, 15:11

Wykonywał ktoś taką zamianę zegarów gdzieś na podkarpaciu i może polecić ?
V60 D4 2015r.

konrad_k88
V
V
Posty: 27
Rejestracja: 2018-11-26, 15:01
Imię: Konrad
VOLVO: V60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Przebieg: 147000
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: konrad_k88 » 2022-08-15, 15:12

...ewentualnie Dolny Śląsk... ?

raf4x41
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2022-04-02, 21:11
Imię: Rafal
VOLVO: V70
Silnik: D5
Rok: 2007
Przebieg: 260
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: raf4x41 » 2022-08-25, 17:47

Panowie, pasuje ten środek zegarów z S40 V40 do obudowy licznika TFT z V70 ?

blazgi
V
V
Posty: 25
Rejestracja: 2022-01-09, 23:03
Imię: blazgi
VOLVO: V70 D3/D4
Silnik: D5204T3
KW/KM/NM: 140/190/452
Rok: 2012
Przebieg: 245
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: blazgi » 2022-09-27, 14:59

Przeczytałem cały wątek, czy ktoś robił retrofit vdash ? czy wszystko działa tak jak od ekip z Radomia ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”