czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

littlewine
VO
VO
Posty: 154
Rejestracja: 2018-04-02, 09:57
Imię: Lukasz
VOLVO: V90 CC
Silnik: B5
KW/KM/NM: 264KM
Rok: 2023
Przebieg: 0
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: littlewine » 2023-10-30, 08:52

Obstawiam, że wtedy kiedy elektryki się rzeczywiście spopularyzują czyli większości osób zaczną się po prostu opłacać, wtedy wiadomo trzeba zrobić ustawę, albo dać podatek jak z fotowoltaiką. Czytając ostatnie doniesienia że VW i MB mają mniejszą sprzedaż elektryków niż oczekiwali oraz że popyt na te auta spada ze względu na brak dofinansowań to nie wróżę rychłego odejścia od aut spalinowych. Kto wie może akurat zakup dzisiaj diesla w perspektywie kolejnych 10 lat by przeczekać ten dziwny okres jest dobrym pomysłem.

wegier
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-10-31, 05:40

nie chce mi się teraz szukać ALE kiedyś znalazłem artykuł, że taki podatek po kilku latach w jakimś państwie juz wprowadzono! jak nie kijem to go pałą!

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1096
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 242242
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hermogenes » 2023-10-31, 07:31

No tak ale jeżdżenie dieslem w mieście po 4 km dziennie prosi się o kłopoty; benzyniakiem prawdopodobnie też choć trochę później. Słynna sprawa nieparzystych parkowań po słusznej stronie drogi. Pozdrawiam Hermogenes

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3010
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: nonline » 2023-10-31, 08:51

A ja nie mam DPFa, fabrycznie. ^^
Kalkulator nowej wspaniałej daniniy:
https://motokalkulator.pl/



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


littlewine
VO
VO
Posty: 154
Rejestracja: 2018-04-02, 09:57
Imię: Lukasz
VOLVO: V90 CC
Silnik: B5
KW/KM/NM: 264KM
Rok: 2023
Przebieg: 0
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: littlewine » 2023-10-31, 08:53

Hermogenes pisze:
2023-10-31, 07:31
No tak ale jeżdżenie dieslem w mieście po 4 km dziennie prosi się o kłopoty
Pełna zgoda, lecz jeśli policzymy na chłodno koszty w excelu to robi się ciekawie.

Rok, albo dwa porównywałem koszty 200k km w tym samym wariancie auta Kia w opcjach Benzyna, Hybryda i Elektryk. Oczywiście zrobiłem trochę uproszczeń na niekorzyść benzyny. Np. pomijałem koszty prądu, zawyżałem ceny paliw i spalania. Nie brałem pod uwagę dofinansowań itp. Wychodziło mi że elektryk by się zaczął opłacać po przejechaniu nim te 200k km. Po mieście to może by mi zajęło z 20 lat. Śmiało można koszty napraw napędów konwencjonalnych i wrzucić jako potencjalne koszty i tak zostaje więcej w kieszeni.

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1096
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 242242
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hermogenes » 2023-10-31, 10:13

littlewine, To nie tak wozidełko do miasta powinno kosztować tyle co nic 10 k zł. Na 4 km dziennie to nawet nie trzeba tapicerki i ogrzewania bierzesz z domu ciepły jasiek pod D. :) . Pozdrawiam Hermogenes

littlewine
VO
VO
Posty: 154
Rejestracja: 2018-04-02, 09:57
Imię: Lukasz
VOLVO: V90 CC
Silnik: B5
KW/KM/NM: 264KM
Rok: 2023
Przebieg: 0
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: littlewine » 2023-10-31, 10:50

Każdy by chciał jak najtaniej, tymczasem nowa Honda Jazz 130k

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1096
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 242242
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hermogenes » 2023-10-31, 11:11

To niech zieloni nie walczą z nami, tylko z koncernami i niech ich zmuszą do montowania takich wozidełek za mało banknotów; jedno normalne i do niego obowiązkowo wozidełko. Wtedy mogą wprowadzać "strefy czystego spalania" Pozdrawiam Hermogenes/

wegier
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-11-04, 13:43

... kolejne miasto-a w kolejce ich coraz więcej https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... sz/ksg6qrb

szmic
VOLVO
VOLVO
Posty: 2807
Rejestracja: 2017-06-22, 17:46
Imię: Piter
VOLVO: Volvo
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 160
Rok: 2020
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 38000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: szmic » 2023-11-04, 13:49

Przecież od początku wałkowali trójkąt bermudzki Wrocław-Warszawa-Kraków :D

Frajer
V
V
Posty: 25
Rejestracja: 2020-07-26, 22:11
Imię: Michal
VOLVO: v70
Silnik: D5244t15
Rok: 2013
Przebieg: 280
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Frajer » 2023-11-04, 15:07

wegier pisze:
2023-11-04, 13:43
... kolejne miasto-a w kolejce ich coraz więcej https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... sz/ksg6qrb
Przecież to kolejne bicie piany. Euro 4 zakaz od 2030, euro 5 od 2035 roku - przecież to będą głównie już 25 letnie auta - pomijając możliwość upadku tego kraju/systemu przez ten okres to kto kupuje samochód i zastanawia się co z nim będzie robił za 12 lat. Bo chyba nie chodzi o obecne 20-25 latki, w większości takich przypadków nie potrzeba dodatkowych restrykcji, wystarczy tylko wyegzekwować rzetelność przeglądów dopuszczających do ruchu.

Zresztą, cytując z przytoczonego artykułu:
Może się okazać, że wprowadzenie strefy we Wrocławiu nie będzie miało dla wrocławian większego znaczenia. Serwis Wrocław Rozmawia (wroclaw.pl) wskazuje, że według szacunków ponad 95 proc. właścicieli samochodów nie zostanie wykluczona z możliwości wjazdu do SCT.
można śmiało założyć, że nie tylko 95% wrocławian, ale również pozostałych obywateli RP.

wegier
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-11-04, 15:18

Frajer pisze:
2023-11-04, 15:07
wystarczy tylko wyegzekwować rzetelność przeglądów dopuszczających do ruchu.
raczej nie-SCT wymusiła unia inaczej nie będzie kaski z KPO niezależnie kto będzie u władzy. a SCT mają być w miastach powyżej 100 000 mieszkańców(na początek a pozniej pas będzie zaciskany) zresztą wystarczy popatrze na włochy-na początku poszedł mediolan a poniej okoliczne mniej ludne regiony

Awatar użytkownika
Mikey1
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2023-05-08, 00:46
Imię: Michal
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 B5244S
KW/KM/NM: 170
Rok: 2005
Przebieg: 272500
Lokalizacja: GD
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Mikey1 » 2023-11-04, 20:00

wegier pisze:
2023-11-04, 15:18
raczej nie-SCT wymusiła unia inaczej nie będzie kaski z KPO niezależnie kto będzie u władzy
Dokładnie tak jak kolega mówi. Kwestia jeszcze taka, jak polski rząd podejdzie to tej opłaty. Słyszałem, że w Czechach to taki podatek musi być odprowadzany od samochodów służbowych tylko. Osób prywatnych to nie dotyczy. Ile w tym prawdy? Nie mam pojęcia. ;)

Frajer
V
V
Posty: 25
Rejestracja: 2020-07-26, 22:11
Imię: Michal
VOLVO: v70
Silnik: D5244t15
Rok: 2013
Przebieg: 280
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Frajer » 2023-11-05, 09:55

wegier pisze:
2023-11-04, 15:18
Frajer pisze: ↑2023-11-04, 16:07
Bo chyba nie chodzi o obecne 20-25 latki <...> wystarczy tylko wyegzekwować rzetelność przeglądów dopuszczających do ruchu.
raczej nie-SCT wymusiła unia inaczej nie będzie kaski z KPO niezależnie kto będzie u władzy. a SCT mają być w miastach powyżej 100 000 mieszkańców(na początek a pozniej pas będzie zaciskany) zresztą wystarczy popatrze na włochy-na początku poszedł mediolan a poniej okoliczne mniej ludne regiony
To było pytanie retoryczne, 25 latki nie jeżdżą w krajach gdzie przegląd okresowy jest rzetelny bo doprowadzenie pojazdu do jego pomyślnego zdania jest nieuzasadniony ekonomicznie, jak już ausländer go wymiętosi i osiągnie resurs ostatniej trzymającej się karoserii śruby, a z bieżnika zaczyna wystawać osnowa pcha perełkę do takich krajów jak nasz. IMO gdyby UE się uparła i nakazała kontrolę stanu aut tuż przy przekraczaniu dawnych granic żadne SCT w miastach nie byłyby potrzebne - jedynie hektary placu i setki zgniatarek przy samej granicy.

Ja wiem, że ten dział służy takiemu porankowemu, niezobowiązującemu "pitu-pitu', ale przytaczane argumenty i artykuły ten wątek ośmieszają, nawet autor ostatnio przytoczonego słusznie zauważa, że praktycznie nikogo on (zakaz) nie będzie dotyczył. To jakieś próby zaklinania rzeczywiści, ukryta reklama/pozycjonowanie własnego pojazdu, martwienie się przyszłą sprzedażą? Zresztą takich idiotycznych, nic nie wnoszących clikbaitów można przytaczać w nieskończoność, zwłaszcza w kontekście niedawnych likwidacji SCT w Niemczech ;) (W Niemczech już rezygnują ze swoich czystych stref. Jest nadzieja dla starych diesli)

wegier
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-11-05, 10:36

Frajer pisze:
2023-11-05, 09:55
25 latki nie jeżdżą w krajach gdzie przegląd okresowy jest rzetelny bo doprowadzenie pojazdu do jego pomyślnego zdania jest nieuzasadniony ekonomicznie
ja mam taką corollę-kupioną w polskim salonie. nawet wydech ma jeszcze oryginalny i przeglądy przechodzi równie bezproblemowo jak moje dużo nowsze volvo

wegier
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-11-13, 19:23

czyli będzie jeszcze większa niż pierwotnie planowano...
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ow-7435421

wegier
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-11-17, 13:05

littlewine pisze:
2023-10-30, 08:52
Kto wie może akurat zakup dzisiaj diesla w perspektywie kolejnych 10 lat by przeczekać ten dziwny okres jest dobrym
...czy ja wiem? z drugiej strony czemu nikt nie protestuje? a dziś wyczytałem, że od przyszłego roku benzyna E10 czyli mało kaloryczny syf z bio komonentów ma zastąpić dzisiejszą E5

https://spidersweb.pl/autoblog/alfa-rom ... przedania/

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4837
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: krzysztof_1973 » 2023-11-17, 17:27

wegier pisze:
2023-11-17, 13:05
z drugiej strony czemu nikt nie protestuje?
Były masowe protesty jak odbierano Polakom podstawowe prawa i wolności obywatelskie ? Takie mamy społeczeństwo.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

Luckyy
VO
VO
Posty: 187
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-11-19, 17:47

W jakiej formie chcesz protestować i komu przekazać swoje niezadowolenie?
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4837
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: krzysztof_1973 » 2023-11-20, 14:04

W formie tradycyjnego przemarszu z odpowiednimi banerami po planowanych SCT. Tylko Europa walczy z CO2 a inni nie bardzo. Rozumiem, że wszyscy ekoteroryści na lekcjach geografii byli. No chyba, że na wagarach.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

Frajer
V
V
Posty: 25
Rejestracja: 2020-07-26, 22:11
Imię: Michal
VOLVO: v70
Silnik: D5244t15
Rok: 2013
Przebieg: 280
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Frajer » 2023-11-20, 14:54

Naprawdę przytaczasz takie śmieciowe artykuły? Z tej samej strony o przytoczonym 'artykule': https://spidersweb.pl/autoblog/strefa-c ... ile-mozna/

wegier
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-11-22, 12:28

czytam różne artykuły najmniej lamentują ci z małych miast bo póki co ich to nie dotyka (za to obrywają wymianami pieców), warszawiacy też nie lamentują bo większość nic nie wie o tej strefie (nawet osoby które za chwilę w niej będą) jedynie osoby na wschodnich numerach mają to naprawdę w nosie bo im nic nie zrobią

littlewine
VO
VO
Posty: 154
Rejestracja: 2018-04-02, 09:57
Imię: Lukasz
VOLVO: V90 CC
Silnik: B5
KW/KM/NM: 264KM
Rok: 2023
Przebieg: 0
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: littlewine » 2023-11-22, 12:32

Pan Jacek z Motodziennika ładnie podsumował ten absurd związany ze STC w Warszawie:

Luckyy
VO
VO
Posty: 187
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-11-22, 20:11

Bardzo dobry materiał, pana Jacka Balkana!
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

BK
VOL
VOL
Posty: 354
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: BK » 2023-11-23, 14:11

Z tego co ja rozumiem, to w SCT na początek chodzi o to, aby wyeliminować te pojazdy, które mają najsłabsze normy emisji spalin. Tych pojazdów jest mało, ale one trują najmocniej.

Moim zdaniem autorzy SCT powinni także brać pod uwagę emisję CO2. Dlaczego? Ano dlatego, że stary ale malutki miejski diesel zatruje chyba mniej niż nowiuśki SUV z 3 litrowym dieslem? Ten stary ale mały niech spali 4 czy 5 litrów, a nowy duży diesel w SUVie musi dostać 8 czy nawet 10 litrów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”