czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
-
- VO
- Posty: 154
- Rejestracja: 2018-04-02, 09:57
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90 CC
- Silnik: B5
- KW/KM/NM: 264KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 0
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Obstawiam, że wtedy kiedy elektryki się rzeczywiście spopularyzują czyli większości osób zaczną się po prostu opłacać, wtedy wiadomo trzeba zrobić ustawę, albo dać podatek jak z fotowoltaiką. Czytając ostatnie doniesienia że VW i MB mają mniejszą sprzedaż elektryków niż oczekiwali oraz że popyt na te auta spada ze względu na brak dofinansowań to nie wróżę rychłego odejścia od aut spalinowych. Kto wie może akurat zakup dzisiaj diesla w perspektywie kolejnych 10 lat by przeczekać ten dziwny okres jest dobrym pomysłem.
-
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
nie chce mi się teraz szukać ALE kiedyś znalazłem artykuł, że taki podatek po kilku latach w jakimś państwie juz wprowadzono! jak nie kijem to go pałą!
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
No tak ale jeżdżenie dieslem w mieście po 4 km dziennie prosi się o kłopoty; benzyniakiem prawdopodobnie też choć trochę później. Słynna sprawa nieparzystych parkowań po słusznej stronie drogi. Pozdrawiam Hermogenes
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3010
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
A ja nie mam DPFa, fabrycznie. ^^
Kalkulator nowej wspaniałej daniniy:
https://motokalkulator.pl/
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Kalkulator nowej wspaniałej daniniy:
https://motokalkulator.pl/
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 154
- Rejestracja: 2018-04-02, 09:57
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90 CC
- Silnik: B5
- KW/KM/NM: 264KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 0
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Pełna zgoda, lecz jeśli policzymy na chłodno koszty w excelu to robi się ciekawie.Hermogenes pisze: ↑2023-10-31, 07:31No tak ale jeżdżenie dieslem w mieście po 4 km dziennie prosi się o kłopoty
Rok, albo dwa porównywałem koszty 200k km w tym samym wariancie auta Kia w opcjach Benzyna, Hybryda i Elektryk. Oczywiście zrobiłem trochę uproszczeń na niekorzyść benzyny. Np. pomijałem koszty prądu, zawyżałem ceny paliw i spalania. Nie brałem pod uwagę dofinansowań itp. Wychodziło mi że elektryk by się zaczął opłacać po przejechaniu nim te 200k km. Po mieście to może by mi zajęło z 20 lat. Śmiało można koszty napraw napędów konwencjonalnych i wrzucić jako potencjalne koszty i tak zostaje więcej w kieszeni.
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
littlewine, To nie tak wozidełko do miasta powinno kosztować tyle co nic 10 k zł. Na 4 km dziennie to nawet nie trzeba tapicerki i ogrzewania bierzesz z domu ciepły jasiek pod D. . Pozdrawiam Hermogenes
-
- VO
- Posty: 154
- Rejestracja: 2018-04-02, 09:57
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90 CC
- Silnik: B5
- KW/KM/NM: 264KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 0
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Każdy by chciał jak najtaniej, tymczasem nowa Honda Jazz 130k
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
To niech zieloni nie walczą z nami, tylko z koncernami i niech ich zmuszą do montowania takich wozidełek za mało banknotów; jedno normalne i do niego obowiązkowo wozidełko. Wtedy mogą wprowadzać "strefy czystego spalania" Pozdrawiam Hermogenes/
-
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
... kolejne miasto-a w kolejce ich coraz więcej https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... sz/ksg6qrb
-
- VOLVO
- Posty: 2807
- Rejestracja: 2017-06-22, 17:46
- Imię: Piter
- VOLVO: Volvo
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 160
- Rok: 2020
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6
- Przebieg: 38000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Przecież od początku wałkowali trójkąt bermudzki Wrocław-Warszawa-Kraków
-
- V
- Posty: 25
- Rejestracja: 2020-07-26, 22:11
- Imię: Michal
- VOLVO: v70
- Silnik: D5244t15
- Rok: 2013
- Przebieg: 280
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Przecież to kolejne bicie piany. Euro 4 zakaz od 2030, euro 5 od 2035 roku - przecież to będą głównie już 25 letnie auta - pomijając możliwość upadku tego kraju/systemu przez ten okres to kto kupuje samochód i zastanawia się co z nim będzie robił za 12 lat. Bo chyba nie chodzi o obecne 20-25 latki, w większości takich przypadków nie potrzeba dodatkowych restrykcji, wystarczy tylko wyegzekwować rzetelność przeglądów dopuszczających do ruchu.wegier pisze: ↑2023-11-04, 13:43... kolejne miasto-a w kolejce ich coraz więcej https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... sz/ksg6qrb
Zresztą, cytując z przytoczonego artykułu:
Może się okazać, że wprowadzenie strefy we Wrocławiu nie będzie miało dla wrocławian większego znaczenia. Serwis Wrocław Rozmawia (wroclaw.pl) wskazuje, że według szacunków ponad 95 proc. właścicieli samochodów nie zostanie wykluczona z możliwości wjazdu do SCT.
można śmiało założyć, że nie tylko 95% wrocławian, ale również pozostałych obywateli RP.
-
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
raczej nie-SCT wymusiła unia inaczej nie będzie kaski z KPO niezależnie kto będzie u władzy. a SCT mają być w miastach powyżej 100 000 mieszkańców(na początek a pozniej pas będzie zaciskany) zresztą wystarczy popatrze na włochy-na początku poszedł mediolan a poniej okoliczne mniej ludne regiony
- Mikey1
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2023-05-08, 00:46
- Imię: Michal
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4 B5244S
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2005
- Przebieg: 272500
- Lokalizacja: GD
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Dokładnie tak jak kolega mówi. Kwestia jeszcze taka, jak polski rząd podejdzie to tej opłaty. Słyszałem, że w Czechach to taki podatek musi być odprowadzany od samochodów służbowych tylko. Osób prywatnych to nie dotyczy. Ile w tym prawdy? Nie mam pojęcia.
-
- V
- Posty: 25
- Rejestracja: 2020-07-26, 22:11
- Imię: Michal
- VOLVO: v70
- Silnik: D5244t15
- Rok: 2013
- Przebieg: 280
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
To było pytanie retoryczne, 25 latki nie jeżdżą w krajach gdzie przegląd okresowy jest rzetelny bo doprowadzenie pojazdu do jego pomyślnego zdania jest nieuzasadniony ekonomicznie, jak już ausländer go wymiętosi i osiągnie resurs ostatniej trzymającej się karoserii śruby, a z bieżnika zaczyna wystawać osnowa pcha perełkę do takich krajów jak nasz. IMO gdyby UE się uparła i nakazała kontrolę stanu aut tuż przy przekraczaniu dawnych granic żadne SCT w miastach nie byłyby potrzebne - jedynie hektary placu i setki zgniatarek przy samej granicy.wegier pisze: ↑2023-11-04, 15:18raczej nie-SCT wymusiła unia inaczej nie będzie kaski z KPO niezależnie kto będzie u władzy. a SCT mają być w miastach powyżej 100 000 mieszkańców(na początek a pozniej pas będzie zaciskany) zresztą wystarczy popatrze na włochy-na początku poszedł mediolan a poniej okoliczne mniej ludne regionyFrajer pisze: ↑2023-11-04, 16:07
Bo chyba nie chodzi o obecne 20-25 latki <...> wystarczy tylko wyegzekwować rzetelność przeglądów dopuszczających do ruchu.
Ja wiem, że ten dział służy takiemu porankowemu, niezobowiązującemu "pitu-pitu', ale przytaczane argumenty i artykuły ten wątek ośmieszają, nawet autor ostatnio przytoczonego słusznie zauważa, że praktycznie nikogo on (zakaz) nie będzie dotyczył. To jakieś próby zaklinania rzeczywiści, ukryta reklama/pozycjonowanie własnego pojazdu, martwienie się przyszłą sprzedażą? Zresztą takich idiotycznych, nic nie wnoszących clikbaitów można przytaczać w nieskończoność, zwłaszcza w kontekście niedawnych likwidacji SCT w Niemczech (W Niemczech już rezygnują ze swoich czystych stref. Jest nadzieja dla starych diesli)
-
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
ja mam taką corollę-kupioną w polskim salonie. nawet wydech ma jeszcze oryginalny i przeglądy przechodzi równie bezproblemowo jak moje dużo nowsze volvo
-
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
czyli będzie jeszcze większa niż pierwotnie planowano...
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ow-7435421
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ow-7435421
-
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
...czy ja wiem? z drugiej strony czemu nikt nie protestuje? a dziś wyczytałem, że od przyszłego roku benzyna E10 czyli mało kaloryczny syf z bio komonentów ma zastąpić dzisiejszą E5littlewine pisze: ↑2023-10-30, 08:52Kto wie może akurat zakup dzisiaj diesla w perspektywie kolejnych 10 lat by przeczekać ten dziwny okres jest dobrym
https://spidersweb.pl/autoblog/alfa-rom ... przedania/
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4837
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Były masowe protesty jak odbierano Polakom podstawowe prawa i wolności obywatelskie ? Takie mamy społeczeństwo.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- VO
- Posty: 187
- Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 176/240/500
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 98000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
W jakiej formie chcesz protestować i komu przekazać swoje niezadowolenie?
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy
/biegły sądowy
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4837
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
W formie tradycyjnego przemarszu z odpowiednimi banerami po planowanych SCT. Tylko Europa walczy z CO2 a inni nie bardzo. Rozumiem, że wszyscy ekoteroryści na lekcjach geografii byli. No chyba, że na wagarach.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- V
- Posty: 25
- Rejestracja: 2020-07-26, 22:11
- Imię: Michal
- VOLVO: v70
- Silnik: D5244t15
- Rok: 2013
- Przebieg: 280
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Naprawdę przytaczasz takie śmieciowe artykuły? Z tej samej strony o przytoczonym 'artykule': https://spidersweb.pl/autoblog/strefa-c ... ile-mozna/
-
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
czytam różne artykuły najmniej lamentują ci z małych miast bo póki co ich to nie dotyka (za to obrywają wymianami pieców), warszawiacy też nie lamentują bo większość nic nie wie o tej strefie (nawet osoby które za chwilę w niej będą) jedynie osoby na wschodnich numerach mają to naprawdę w nosie bo im nic nie zrobią
-
- VO
- Posty: 154
- Rejestracja: 2018-04-02, 09:57
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90 CC
- Silnik: B5
- KW/KM/NM: 264KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 0
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Pan Jacek z Motodziennika ładnie podsumował ten absurd związany ze STC w Warszawie:
-
- VO
- Posty: 187
- Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 176/240/500
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 98000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Bardzo dobry materiał, pana Jacka Balkana!
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy
/biegły sądowy
-
- VOL
- Posty: 354
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Z tego co ja rozumiem, to w SCT na początek chodzi o to, aby wyeliminować te pojazdy, które mają najsłabsze normy emisji spalin. Tych pojazdów jest mało, ale one trują najmocniej.
Moim zdaniem autorzy SCT powinni także brać pod uwagę emisję CO2. Dlaczego? Ano dlatego, że stary ale malutki miejski diesel zatruje chyba mniej niż nowiuśki SUV z 3 litrowym dieslem? Ten stary ale mały niech spali 4 czy 5 litrów, a nowy duży diesel w SUVie musi dostać 8 czy nawet 10 litrów.
Moim zdaniem autorzy SCT powinni także brać pod uwagę emisję CO2. Dlaczego? Ano dlatego, że stary ale malutki miejski diesel zatruje chyba mniej niż nowiuśki SUV z 3 litrowym dieslem? Ten stary ale mały niech spali 4 czy 5 litrów, a nowy duży diesel w SUVie musi dostać 8 czy nawet 10 litrów.