czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Luckyy
VO
VO
Posty: 175
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-11-28, 20:16

wegier pisze:
2023-11-26, 16:32
w mazowieckim i lubuskim 40 lub 35 i opinia ALE z uzwględnieniem iż :
nie może należeć do produkcji masowej;
No to grubo tam pojechali.
Ja, 2 tygodnie temu zakończyłem proceduję i odebrałem stały dowód, do żółtych tablic, do FSM Cinquecento z 1993 r.
Konserwator zabytków w Krakowie. :)
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

wegier
VO
VO
Posty: 288
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-11-30, 11:06

Luckyy pisze:
2023-11-28, 20:16
Ja, 2 tygodnie temu zakończyłem proceduję i odebrałem stały dowód, do żółtych tablic, do FSM Cinquecento z 1993 r.
nie zarżnie się na nowej benzynie E10 która będzie od stycznia? zamiast E5 ewenttualnie trzeba będzie lać 98 ale nie wiem czy jest zalecana do twojego silnika...

https://www.money.pl/gospodarka/idzie-z ... 2256a.html

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3009
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: nonline » 2023-11-30, 12:00

Nie zarznie ale nie może leżakować. Powoduje większą korozję jak auto stoi nią zalane. Bardziej bałbym się o motocykle na gaźnikach.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


wegier
VO
VO
Posty: 288
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-12-03, 18:30

jedziemy z koksem! czas na Wrocław-kto kolejny?

https://www.bankier.pl/moto/wroclaw-jak ... rtu-14402/

Luckyy
VO
VO
Posty: 175
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-12-04, 21:14

Wiem już o wycofaniu 95 E5.
Nawet próbowałem dyskutować z Orlenem, ale twierdzą, że UE zmusza:
... począwszy od 1 stycznia 2024 r. Polska dołączy do 17 krajów Unii Europejskiej, gdzie paliwo E10 jest już sprzedawane. Są nimi m.in. Austria, Belgia, Dania, Bułgaria, Francja, Hiszpania, Niemcy czy Irlandia.

Obowiązek oferowania paliwa E10 dotyczy wszystkich sprzedawców paliw działających na terenie Polski, zarówno dużych koncernów, jak i najmniejszych sprzedawców paliw. Od 1 stycznia 2024 r. sukcesywnie na wszystkich polskich stacjach paliw dotychczasowe paliwo, jakim jest benzyna o liczbie oktanowej 95 (E5), która zawiera maksymalnie do 5% objętościowo biokomponentów, zostanie zastąpiona benzyną, E10, której zawartość biokomponentów będzie wynosić maksymalnie 10 % objętości. Natomiast benzyna o liczbie oktanowej 98 dalej sprzedawana będzie w formacie E5.

Zmiana rodzaju paliwa na stacjach paliw jest efektem unijnych regulacji, które mają na celu zmniejszenie śladu węglowego generowanego przez silniki spalinowe oraz ograniczenie zależności od paliw kopalnianych na rzecz paliw pochodzących z surowców odnawialnych.
Do cienkiego i Yamahy będę lał 98 E5. Więcej oktanów nie pomoże ale nie zaszkodzi a E10 zaszkodzić może.
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Luckyy
VO
VO
Posty: 175
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-12-10, 16:16

Dobry materiał o SCT!

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

wegier
VO
VO
Posty: 288
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-12-12, 00:47

w warszawie w głosowaniu w sprawie SCT wyraźnie pokazano, że obywatele są dla polityków a nie odwrotnie a samorządowcy głosowali nad każdą poprawką praktycznie taką samą różnicą głosów(czyli z klucza partyjnego) biedny ten kraj gdzie strach mieć swoją indywidualną opinię nawet będąc politykiem bo nie wierzę iż na tyle poprawek praktycznie NIKT z nich nie miał swojego odrębnego(prywatnie) zdania...
ALE jak go nie kijem to pałą...wprawdzie w wawie nie przeszła poprawka odnośnie zakazu suvów w SCT za to w paryżu wymyślono sprytniejszy sposób... dużo wyższe opłaty za parkowanie. co Wy na to? :D
https://wrc.net.pl/sk-oplaty-za-parkowa ... o-wskazuje

FUX
VOLV
VOLV
Posty: 670
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 99
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: FUX » 2023-12-12, 07:06

Na standardowym mp jest w zasadzie niemożliwością opuszczenie pojazdu chyba, że są drzwi suwane.
Tak mnie w Wenecji jeden ciołek ze Słowenii zablokował. Na szczęście wlazłem przez bagażnik, uprzednio w całości go opróżniając z bagaży.

Luckyy
VO
VO
Posty: 175
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-12-12, 18:44

wegier pisze:
2023-12-12, 00:47
wprawdzie w wawie nie przeszła poprawka odnośnie zakazu suvów w SCT za to w paryżu wymyślono sprytniejszy sposób... dużo wyższe opłaty za parkowanie. co Wy na to?
Pomysł mi się podoba, ale wolałbym aby w całej Polsce, zostały zlikwidowane strefy płatnego parkowania.
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

wegier
VO
VO
Posty: 288
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2024-06-30, 11:36

od jutra SCT w warszawie-dieslem starszym niż 2005 nie wjedziesz...a za 2 lata jeszcze nowszym

Frajer
V
V
Posty: 25
Rejestracja: 2020-07-26, 22:11
Imię: Michal
VOLVO: v70
Silnik: D5244t15
Rok: 2013
Przebieg: 280
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Frajer » 2024-07-09, 11:52

wegier pisze:
2024-06-30, 11:36
od jutra SCT w warszawie-dieslem starszym niż 2005 nie wjedziesz...a za 2 lata jeszcze nowszym
Widzę, że dalej pompujesz ten wątek...
IMO będą tej głupoty konsekwencje i dalsze losy - raczej dla pomysłodawców i forsujących niekoniecznie korzystne.

wegier
VO
VO
Posty: 288
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2024-07-09, 13:09

Frajer pisze:
2024-07-09, 11:52
IMO będą tej głupoty konsekwencje i dalsze losy - raczej dla pomysłodawców i forsujących niekoniecznie korzystne.
jakoś się Twoich słów nie boją...
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... -st7994548

mik39
VO
VO
Posty: 225
Rejestracja: 2012-03-29, 13:58
VOLVO: XC70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 183
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: My bedroom
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: mik39 » 2024-07-09, 13:15

Po co drazyc ten temat??
Wszystko zostało napisane a w necie sa dziesiątki jak nie wiecej artykułów na ten remat.
Det är mänskligt att fela, sluta blockera mina inlägg dumt skalle!

wegier
VO
VO
Posty: 288
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2024-07-09, 18:21

mik39 pisze:
2024-07-09, 13:15
Po co drazyc ten temat??
po to bo temat ewoluuje-pierwotnie ZALECANO miastom powyżej 100 000 miszkańców utworzenie takich stref a obecnie już NAKAZUJE się ich utworzenie.

theo-g
V
V
Posty: 149
Rejestracja: 2012-02-08, 11:40
Imię: J
VOLVO: V70 98r.
Silnik: B5254FS /2,4 20v
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: theo-g » 2024-07-09, 19:06

Straż miejska w Warszawie gorliwie zatrzymywała samochody bez powodu, żeby tylko poinformowac że jest stc.
Złomnik fajnie to opisał

wegier
VO
VO
Posty: 288
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2024-07-09, 21:59

pewnie dopracowują systemy. w artykule który wkleiłem było o systemie przenośnych kamer rozpoznających tablice, gdzieś kiedyś czytałem,że docelowo podobnie jak w londynie mają być kamery na wjeżdzie do strefy coś jak fotoradary wysyłające z automatu mandaty a do tego samochody e-kontroli parkomatów też mają poza pierwotnym zadaniem wyłapywać samochody z nieodpowiednią normą. na razie pewnie badają skalę zjawiska

szmic
VOLVO
VOLVO
Posty: 2760
Rejestracja: 2017-06-22, 17:46
Imię: Piter
VOLVO: Volvo
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 160
Rok: 2020
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 38000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: szmic » 2024-07-10, 15:29

do kompletu w nowych samochodach czarne skrzynki, które za jakiś czas też zapewne będą wykorzystane do sprawdzania zdalnie pojazdu, aż strach się bać bo auto będzie miało zdalnie kolonoskopię bez wiedzy właściciela :D

FUX
VOLV
VOLV
Posty: 670
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 99
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: FUX » 2024-07-10, 15:49

Naście lat temu już to było...

szmic
VOLVO
VOLVO
Posty: 2760
Rejestracja: 2017-06-22, 17:46
Imię: Piter
VOLVO: Volvo
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 160
Rok: 2020
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 38000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: szmic » 2024-07-10, 15:55

Nie wiem co tam było naście lat temu, ogłosili dopiero teraz opcję obowiązkowych czarnych skrzynek w nowych autach, więc wiąże się to od razu z podwyżkami cen samochodów itd...

Luckyy
VO
VO
Posty: 175
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2024-07-13, 16:23

theo-g pisze:
2024-07-09, 19:06
Złomnik fajnie to opisał
Gdzie to opisał?
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Karol_M
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2023-10-15, 16:07
Imię: Karol
VOLVO: V60
Silnik: D3 D5204T7
KW/KM/NM: 136KM
Rok: 2014
Przebieg: 251900
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Karol_M » 2024-07-15, 12:50

Luckyy pisze:
2024-07-13, 16:23
theo-g pisze: ↑
2024-07-09, 19:06
Złomnik fajnie to opisał

Gdzie to opisał?
Zasadniczo na autoblog, np https://autoblog.spidersweb.pl/strefa-c ... ie-calkiem
W tym przypadku chodzi chyba o artykuł, którego autorem akurat nie jest złomnik:
https://autoblog.spidersweb.pl/warszaws ... erwsze-dni

mikolai_m2
V
V
Posty: 19
Rejestracja: 2014-04-09, 15:41
Imię: mikolai
VOLVO: S40
Silnik: D3
KW/KM/NM: */150/350
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,3
Przebieg: 190000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: mikolai_m2 » 2024-07-16, 01:30

Po co wjeżdżać do centrum własnym samochodem jak tam nie ma gdzie zaparkować? Już teraz wygodniej jest stanąć na obrzeżach i dojechać transportem publicznym. Z nawigacją w smartfonie wszedzie trafiasz jak po sznurku. Dlatego uważam, że nie należy przekreślać diesla. Ten silnik ma swoje zalety, z których ludzie nie porzucą ot tak, bo im eko-wariaci nakazują. Mam nadzieję.

wegier
VO
VO
Posty: 288
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2024-07-17, 07:48

mikolai_m2 pisze:
2024-07-16, 01:30
Po co wjeżdżać do centrum własnym samochodem jak tam nie ma gdzie zaparkować?
akurat w warszawie strefa jest duuużo większa niż samo centrum bo obejmuje też inne dzielnice a do tego sukcesywnie ma być powiększana, w krakowie ma objąć też chyba całe miasto.
Druga sprawa to samochody jeżdzące w strefie to nie tylko samochody turystów ale i mieszkańców którzy paradoksalnie mają zwolnienie z opłat za parkomaty w pobliżu miejsca zamieszkania ALE za maks 3,5roku(tyle wynosi dyspensa dla mieszkańców) już samochodem nie spełniającym norm nie wjadą pod dom z zakupami czy dziećmi ze szkoły itp
inna sprawa, że wszyscy mówią o dieslu ALE benzyn też zakaz dotyczy tylko innych roczników

Awatar użytkownika
Volvo C30
VOLV
VOLV
Posty: 843
Rejestracja: 2020-07-06, 07:48
Imię: Artur
VOLVO: V60 D4 Summum
Silnik: D4205 T5
KW/KM/NM: /181/
Rok: 2015
Średnie spalanie: 6,5
Przebieg: 266000
Lokalizacja: Dolnośląsie
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Volvo C30 » 2024-07-17, 09:14

Pozostaje elektryczny napęd. Hulajnoga, auto i pozostałe na prąd.

wegier
VO
VO
Posty: 288
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2024-07-17, 09:27

Volvo C30 pisze:
2024-07-17, 09:14
Pozostaje elektryczny napęd
tylko gdzie to ładować? w strefie gdzie instalacje podziemne pamiętają lata komuny a ludzie mieszkają w wysokich blokach-pomijając ceny energii elektrycznej która dopiero się rozpędza jeżeli chodzi o wzrost cen

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”