czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

ODPOWIEDZ
Luckyy
VO
VO
Posty: 168
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-11-28, 20:16

wegier pisze:
2023-11-26, 16:32
w mazowieckim i lubuskim 40 lub 35 i opinia ALE z uzwględnieniem iż :
nie może należeć do produkcji masowej;
No to grubo tam pojechali.
Ja, 2 tygodnie temu zakończyłem proceduję i odebrałem stały dowód, do żółtych tablic, do FSM Cinquecento z 1993 r.
Konserwator zabytków w Krakowie. :)
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-11-30, 11:06

Luckyy pisze:
2023-11-28, 20:16
Ja, 2 tygodnie temu zakończyłem proceduję i odebrałem stały dowód, do żółtych tablic, do FSM Cinquecento z 1993 r.
nie zarżnie się na nowej benzynie E10 która będzie od stycznia? zamiast E5 ewenttualnie trzeba będzie lać 98 ale nie wiem czy jest zalecana do twojego silnika...

https://www.money.pl/gospodarka/idzie-z ... 2256a.html

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3009
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: nonline » 2023-11-30, 12:00

Nie zarznie ale nie może leżakować. Powoduje większą korozję jak auto stoi nią zalane. Bardziej bałbym się o motocykle na gaźnikach.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-12-03, 18:30

jedziemy z koksem! czas na Wrocław-kto kolejny?

https://www.bankier.pl/moto/wroclaw-jak ... rtu-14402/

Luckyy
VO
VO
Posty: 168
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-12-04, 21:14

Wiem już o wycofaniu 95 E5.
Nawet próbowałem dyskutować z Orlenem, ale twierdzą, że UE zmusza:
... począwszy od 1 stycznia 2024 r. Polska dołączy do 17 krajów Unii Europejskiej, gdzie paliwo E10 jest już sprzedawane. Są nimi m.in. Austria, Belgia, Dania, Bułgaria, Francja, Hiszpania, Niemcy czy Irlandia.

Obowiązek oferowania paliwa E10 dotyczy wszystkich sprzedawców paliw działających na terenie Polski, zarówno dużych koncernów, jak i najmniejszych sprzedawców paliw. Od 1 stycznia 2024 r. sukcesywnie na wszystkich polskich stacjach paliw dotychczasowe paliwo, jakim jest benzyna o liczbie oktanowej 95 (E5), która zawiera maksymalnie do 5% objętościowo biokomponentów, zostanie zastąpiona benzyną, E10, której zawartość biokomponentów będzie wynosić maksymalnie 10 % objętości. Natomiast benzyna o liczbie oktanowej 98 dalej sprzedawana będzie w formacie E5.

Zmiana rodzaju paliwa na stacjach paliw jest efektem unijnych regulacji, które mają na celu zmniejszenie śladu węglowego generowanego przez silniki spalinowe oraz ograniczenie zależności od paliw kopalnianych na rzecz paliw pochodzących z surowców odnawialnych.
Do cienkiego i Yamahy będę lał 98 E5. Więcej oktanów nie pomoże ale nie zaszkodzi a E10 zaszkodzić może.
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Luckyy
VO
VO
Posty: 168
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-12-10, 16:16

Dobry materiał o SCT!

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-12-12, 00:47

w warszawie w głosowaniu w sprawie SCT wyraźnie pokazano, że obywatele są dla polityków a nie odwrotnie a samorządowcy głosowali nad każdą poprawką praktycznie taką samą różnicą głosów(czyli z klucza partyjnego) biedny ten kraj gdzie strach mieć swoją indywidualną opinię nawet będąc politykiem bo nie wierzę iż na tyle poprawek praktycznie NIKT z nich nie miał swojego odrębnego(prywatnie) zdania...
ALE jak go nie kijem to pałą...wprawdzie w wawie nie przeszła poprawka odnośnie zakazu suvów w SCT za to w paryżu wymyślono sprytniejszy sposób... dużo wyższe opłaty za parkowanie. co Wy na to? :D
https://wrc.net.pl/sk-oplaty-za-parkowa ... o-wskazuje

FUX
VOLV
VOLV
Posty: 656
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 89
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: FUX » 2023-12-12, 07:06

Na standardowym mp jest w zasadzie niemożliwością opuszczenie pojazdu chyba, że są drzwi suwane.
Tak mnie w Wenecji jeden ciołek ze Słowenii zablokował. Na szczęście wlazłem przez bagażnik, uprzednio w całości go opróżniając z bagaży.

Luckyy
VO
VO
Posty: 168
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Luckyy » 2023-12-12, 18:44

wegier pisze:
2023-12-12, 00:47
wprawdzie w wawie nie przeszła poprawka odnośnie zakazu suvów w SCT za to w paryżu wymyślono sprytniejszy sposób... dużo wyższe opłaty za parkowanie. co Wy na to?
Pomysł mi się podoba, ale wolałbym aby w całej Polsce, zostały zlikwidowane strefy płatnego parkowania.
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”