czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Warto pamiętać, że wolność jednego kończy się tam gdzie zaczyna się wolność drugiej osoby.
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Online
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
To jest dla wielu zbyt trudny argument do pojęcia. Albo w ogóle odpala on serię pod tytułem "Kiedyś to było i nikomu nie przeszkadzało..."
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Tylko dlaczego my mamy siebie karać jak inni na świecie to mają w za przeproszeniem du***?
We Wrocławiu znowu dosrali progów gdzie się dało, miasto rozkopane, autobus który postanowił się zepsuć pod dworcem dzisiaj zakorkował pół centrum - miał czelność paść na torach i jedna z głównych arterii MPK radośnie stała.
Często mam wrażenie, że rozwiązanie frapujących nas problemów jest robione w 15 minut, byle jak, aby tylko zdążyć do bufetu lub na lunch, a potem się zobaczy - i to wszędzie, nie tylko w PL.
We Wrocławiu znowu dosrali progów gdzie się dało, miasto rozkopane, autobus który postanowił się zepsuć pod dworcem dzisiaj zakorkował pół centrum - miał czelność paść na torach i jedna z głównych arterii MPK radośnie stała.
Często mam wrażenie, że rozwiązanie frapujących nas problemów jest robione w 15 minut, byle jak, aby tylko zdążyć do bufetu lub na lunch, a potem się zobaczy - i to wszędzie, nie tylko w PL.
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Online
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
mogę też zapytać dlaczego mam wąchać rozpieprzonego diesla sąsiada, który sobie go odpalił i grzeje silnik przed oknami, który odjeżdżając zostawia za sobą ślad spalin na jezdni.
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Mówisz o skrajnym przypadku, a co jeśli zamiast sąsiada byłbym ja w 20 letnim S80 z silnikiem 2.4 D5, który jest w świetnej kondycji, po generalnym remoncie, szczelny dolot, nowe turbo, układ wtryskowy po regeneracji, nowy katalizator?carlo497 pisze:mogę też zapytać dlaczego mam wąchać rozpieprzonego diesla sąsiada, który sobie go odpalił i grzeje silnik przed oknami, który odjeżdżając zostawia za sobą ślad spalin na jezdni.
Z ich punktu widzenia nie ma znaczenka czy 20 letni trup jedzący 50/50 ropę z olejem czy 20 letni zadbany i serwisowany na bieżąco w Vtechu samochód.
Dlaczego nie można wypracować metody aby gruzy odsiewać, a auta które spełniają swoją rolę i trwają na posterunku w dobrej kondycji zostawić w spokoju?
Moj stary diesel jest bardziej ekologiczny niż nowa Tesla, ponieważ dawno już odpracowal swój ślad węglowy.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Online
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Błagam, to Ty mówisz o skrajnym przypadku i pewnie wręcz promilu starych aut. Bardziej popularną praktyką jest wycinanie wszystkiego co się da w dieslach, bo mówimy tutaj o nawet kilkunastu tys. w kieszeni.
Na ten moment jeszcze rok temu dostałem polecenie na dużej stacji diagnostycznej wspawania sobie pustej puszki w miejsce po katalizatorze żeby nie było, że jest tylko rura. Oczywiście badanie spalin było. Jak wyszło? Nie wiem, ale do tego uwag nie było.
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1059
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Ta i jeszcze trochę koksu podlać na tłoki żeby "somsiadowi" dać wąchać spaliny; a co niech ma za to grzanie na jałowych. Pozdrawiam Hermogenes
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Czyli to Ty jesteś z tych trującychcarlo497 pisze:Błagam, to Ty mówisz o skrajnym przypadku i pewnie wręcz promilu starych aut. Bardziej popularną praktyką jest wycinanie wszystkiego co się da w dieslach, bo mówimy tutaj o nawet kilkunastu tys. w kieszeni.
Na ten moment jeszcze rok temu dostałem polecenie na dużej stacji diagnostycznej wspawania sobie pustej puszki w miejsce po katalizatorze żeby nie było, że jest tylko rura. Oczywiście badanie spalin było. Jak wyszło? Nie wiem, ale do tego uwag nie było.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Online
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Byłem, auta już nie ma. Zresztą to była benzyna z LPG także problem znacznie mniejszy.
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Niech pierwszy rzyci kamieniem co nie miał strumienicy w miejscu kata.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VOLVO
- Posty: 2661
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
nonline, ja nie miałem nigdy. Generalnie raz tylko w samochodzie wycinałem w starym dieslu z 15 lat temu. Tamto w każdym miałem. W starym Foresterze z 98 nawet dwa były.
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Online
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
To, że poprzedni właściciel tak zrobił to nie znaczy, że byłem z tego zadowolony. Generalnie jestem za zatrzymywaniem dowodu za wykrycie takiego czegoś na stacji. Do odebrania po rozszerzonym badaniu i spełnieniu wszystkich norm. A za modyfikacje przy systemach poprawy jakości spalin brałbym przykład z naszych zachodnich sąsiadów - 10 tys. euro kary
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2023-10-02, 22:36
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC40
- Silnik: B3
- Rok: 2024
- Przebieg: 0
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Ależ Wy tu pierniczycie o farmazonach.... Tytuł wątku był prosty: czy warto inwestować w diesla?
Moim zdaniem warto, póki są w sprzedaży, bo mało palą, bo wysoki moment obrotowy itd. . Ale zamiast argumentów wy się bawicie tu w pi***olenie o głupotach jak dzieci jakieś.
Moim zdaniem warto, póki są w sprzedaży, bo mało palą, bo wysoki moment obrotowy itd. . Ale zamiast argumentów wy się bawicie tu w pi***olenie o głupotach jak dzieci jakieś.
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Online
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Według mnie to zależy czy chcesz się z tym autem wiązać czy nie. Jak robisz rocznie 50 tys. kilometrów to pewnie warto. Z drugiej strony jak oglądam relacje z serwisów volvo to 90% usterek dotyczy albo haldexa albo układów typowych dla spalania diesla. Gdzie tu oszczędność? Spal nawet te 2 litry mniej, co jest wynikiem skrajnym ale załóżmy, że tak jest:
- 12 zł taniej na 100 km
- 120 zł taniej na 1000 km
- 12 tys. zł taniej na 100 tys. km
Dopłata do diesla to chyba 11 tys. zł. Czyli z czysto ekonomicznego punktu widzenia na zero wychodzimy mając niecałe 100 tys. kilometrów. Mamy za to w aucie masę awaryjnych części.
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2023-10-02, 22:36
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC40
- Silnik: B3
- Rok: 2024
- Przebieg: 0
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
carlo497, ja jeżdżę od lat BMW i nie znam takich usterek. Volvo żonie kupiłem, ale na razie jeszcze nie dojechało.
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2023-10-02, 22:36
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC40
- Silnik: B3
- Rok: 2024
- Przebieg: 0
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
carlo497 ale jaka benzyna cywilna da ci tyle Nm co diesel? Ty serio dużo jeździsz?
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Online
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Nie znasz usterek diesla bmw? Parę dni temu ogłosili drugą albo trzecia akcje naprawę tych samych EGRow, bo możliwy jest samozaplon, który w PL wystąpił przynajmniej kilka razy.Ppablosss pisze:carlo497, ja jeżdżę od lat BMW i nie znam takich usterek. Volvo żonie kupiłem, ale na razie jeszcze nie dojechało.
Ale po co mi w rodzinnym wozidle więcej nm? Mam B4 PB i kompletnie nie narzekam na brak mocy przy starcie. Bez problemu można ruszyć z piskiem opon, a po ruszeniu to benzyna według tabelek ma lepszą dynamikę.
Wysłane z mojego Pixel 6 przy użyciu Tapatalka
-
- VOLVO
- Posty: 2661
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Ciągle jak ktoś tak zachwala diesla to przypomina mi się anegdota... Chciał zaoszczędzić kupił diesla, wymienił już dwumas, pompę, turbo i wtryski. Nie mniej diesel w moim przypadku pewnie by spalił mniej. Może taniej. Generalnie dziennie robię ok 80km. Daje mi to 1600km na miesiąc średnio. Mój staruszek wciąga ok 11 LPG na 100 w trasie, licząc 520-530 PLN na miesiąc licząc LPG po 3 PLN za litr. Drugi z pracy jeździ ta samą trasę (razem pracujemy ale na innych zmianach) ma 2 litrowego diesla BMW serii 3 rocznik po 2012 jakoś tak. Jemu wciąga 5.5 średnio. Licząc ON po 6.30pln. to jego jazda kosztuje tylko ciut drożej bo niecałe 600pln . Ale gdybym jeździł na benzynie według średniego spalania to wciągało by mi paliwa za prawie 1000 PLN. Wiem że to może żadne porównanie, on ma nowszy samochód, ośka, niższy. Nie wiem ile pali w trasie Volvo w dieslu z podobnego rocznika do mojego. W obecnych czasach jak kupujesz nowy samochód to nie wiem czy pakował bym się w diesla robiąc rocznie jak kiedyś 12tys. Ale teraz to bym pewnie kupił. Choćby z faktu że nie tankuje co 400 km tylko pewnie zalewalbym co 1000km albo i więcej pełny bak.
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Polska - Chorwacja na jednym zbiorniku, a dokładniej Kłodzko - Vodice (środkowa Dalmacja), ale nie przekraczając 140 na GPSie. Tyle 20 letni D5 o mocy 163 koni jest w stanie z siebie wydusić, dwie osoby, dużo bagażu (nie rozumiem po co jej dwie maty na plażę i ekspres do kawy XD).
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Online
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
I kiedyś to miało bardzo duży sens - diesel palił 1/3 tego co benzyna, a dodatkowo był na stacji złotówkę tańszy. A teraz? Zwykle litr w porywach 2 mniej.
Argument o zatrzymaniu się na stacji po 1100 kilometrach zamiast po 900 totalnie do mnie nie trafia. I tak mam w międzyczasie dwa postoje choćby do toalety.
Według mnie diesel zwłaszcza w erze hybryd nie ma sensu. Kiedyś było lepsze przyspieszenie, ale teraz z dołu zryw masz z elektryka, który jest jeszcze lepszy od diesla.
-
- VO
- Posty: 170
- Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 176/240/500
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 98000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Podobno, szef szefów w BMW powiedział, że nie poda daty wycofania się BMW z silników spalinowych.
Podobno bo sam tego nie słyszałem tylko od dziennikarza.
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy
/biegły sądowy
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
-
- V
- Posty: 105
- Rejestracja: 2018-04-02, 09:57
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90 CC
- Silnik: B5
- KW/KM/NM: 264KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 0
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Jako osoba która całe życie jeździ benzynami, jestem pod wrażeniem jak się jeździ i ile pali doładowana benzyna w miękkiej hybrydzie. Prywatnie nie ma już takiej opcji bym kupił diesla. Więcej NM będą nadrabiać silniki elektryczne w hybrydah,taką wróżę przyszłość
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
w strefach SCT hybrydy będą rowne spalinowym-więc ich dni są tak samo policzone
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Online
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
W strefach SCT samochód to raczej zło konieczne. Dzisiaj 7 kilometrów pokonywałem 50 minut. Ścieżkami rowerowymi robię ten dystans w 25 minut.