Import aut ze Szwecji
- v70t4 MY14
- Przyjaciele
- Posty: 976
- Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
- Imię: Michal
- VOLVO: v70
- Silnik: t4 1,6 EcoBoost
- KW/KM/NM: 180KM
- Rok: 2014
- Średnie spalanie: 8
- Przebieg: 205000
- Lokalizacja: Sverige
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Import aut ze Szwecji
14tu właścicieli, od 10tego Grudnia 2014 auto jest (w ruchu) wszystko wygląda ok. Jak chcesz to podeślij SE nr. Rej. na PW. Sprawdzę co w mojej mocy.
-
- VOLVO
- Posty: 1212
- Rejestracja: 2007-08-24, 08:57
- Imię: A
- VOLVO: V70
- Silnik: D3
- Rok: 2011
- Status: Offline
Re: Import aut ze Szwecji
Fordonsstatus: Påställt (2014-10-28)
Påställt - pojazd został zarejestrowany do ruchu. Właściciel auta może czasowo np. zimą wyrejestrować auto, aby nie płacić podatków i ubezpieczenia (jak u nas auta zabytkowe). Robi się to w aplikacji na telefonie. Podobnie gdy auto stoi dłużej u handlarza, jest wyrejestrowywane czasowo - avställd. Potem wystarczy ponownie zarejestrować gdy ktoś kupi auto (i trafik lub påställt).
car.info - polecam sprawdź tutaj, wpisz szwedzki numer rejestracyjny, dowiesz się też innych rzeczy (np. cena i przebieg auta jeśli było kiedyś ogłaszane na sprzedaż na portalach). Portal ma wersję angielską, chyba jako jedyny.
Antal brukare: 14 - 14 właścicieli???
Tak, ale w rzeczywistości pewnie było 5-6. Tam nie ma oddawania auta w komis, przy sprzedaży auta handlarz kupuje auta na siebie i rejestruje się jako właściciel. Więc połowa z nich to pewnie kolejni handlarze samochodów używanych. Zobacz okresy między kolejnymi właścicielami, jeśli zmiana była co kilka dni, to auto było odkupione i od razu sprzedane do innego handlarza, np. do innego regionu kraju, to całkiem normalne, nie oznacza że coś było nie tak z autem, tylko np. auto kupione na prowincji i powędrowało pod Sztokholm, bo tam większy obrót w autach używanych.
Senaste utfärdade registreringsbevis del 1 2014-12-10
Senaste utfärdade registreringsbevis del 2 2014-12-10
Auta w Szwecji mają ten sam numer rejestracyjny od początku do końca, nie zmienia się tablic po sprzedaży do innego miasta. Zmienia się za to dowód rejestracyjny. Dowód rejestracyjny to dwie kartki A4, żółta i niebieska, (del 1 oraz del 2). Tu widzisz datę wydania dowodu rejestracyjnego na ostatniego właściciela.
Påställt - pojazd został zarejestrowany do ruchu. Właściciel auta może czasowo np. zimą wyrejestrować auto, aby nie płacić podatków i ubezpieczenia (jak u nas auta zabytkowe). Robi się to w aplikacji na telefonie. Podobnie gdy auto stoi dłużej u handlarza, jest wyrejestrowywane czasowo - avställd. Potem wystarczy ponownie zarejestrować gdy ktoś kupi auto (i trafik lub påställt).
car.info - polecam sprawdź tutaj, wpisz szwedzki numer rejestracyjny, dowiesz się też innych rzeczy (np. cena i przebieg auta jeśli było kiedyś ogłaszane na sprzedaż na portalach). Portal ma wersję angielską, chyba jako jedyny.
Antal brukare: 14 - 14 właścicieli???
Tak, ale w rzeczywistości pewnie było 5-6. Tam nie ma oddawania auta w komis, przy sprzedaży auta handlarz kupuje auta na siebie i rejestruje się jako właściciel. Więc połowa z nich to pewnie kolejni handlarze samochodów używanych. Zobacz okresy między kolejnymi właścicielami, jeśli zmiana była co kilka dni, to auto było odkupione i od razu sprzedane do innego handlarza, np. do innego regionu kraju, to całkiem normalne, nie oznacza że coś było nie tak z autem, tylko np. auto kupione na prowincji i powędrowało pod Sztokholm, bo tam większy obrót w autach używanych.
Senaste utfärdade registreringsbevis del 1 2014-12-10
Senaste utfärdade registreringsbevis del 2 2014-12-10
Auta w Szwecji mają ten sam numer rejestracyjny od początku do końca, nie zmienia się tablic po sprzedaży do innego miasta. Zmienia się za to dowód rejestracyjny. Dowód rejestracyjny to dwie kartki A4, żółta i niebieska, (del 1 oraz del 2). Tu widzisz datę wydania dowodu rejestracyjnego na ostatniego właściciela.
- v70t4 MY14
- Przyjaciele
- Posty: 976
- Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
- Imię: Michal
- VOLVO: v70
- Silnik: t4 1,6 EcoBoost
- KW/KM/NM: 180KM
- Rok: 2014
- Średnie spalanie: 8
- Przebieg: 205000
- Lokalizacja: Sverige
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Import aut ze Szwecji
ind, Jak zwykle wszystko profesjonalnie wytłumaczyłeś
Ja dziękuję po raz kolejny za poświęcony czas.
Pozdrawiam.
Ja dziękuję po raz kolejny za poświęcony czas.
Pozdrawiam.
-
- VOLVO
- Posty: 1212
- Rejestracja: 2007-08-24, 08:57
- Imię: A
- VOLVO: V70
- Silnik: D3
- Rok: 2011
- Status: Offline
Re: Import aut ze Szwecji
Przebiegi są zwykle rzeczywiste, po prostu.takecare pisze:czy duże przebiegi to najważniejsze na co zwracać uwagę?? czy auta są składane z 3 po dużych szkodach??
Tu znajdziesz więcej informacji:
saabaryta.wordpress.com/2010/03/14/wtorny-rynek-szwedzki-part-ii
- v70t4 MY14
- Przyjaciele
- Posty: 976
- Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
- Imię: Michal
- VOLVO: v70
- Silnik: t4 1,6 EcoBoost
- KW/KM/NM: 180KM
- Rok: 2014
- Średnie spalanie: 8
- Przebieg: 205000
- Lokalizacja: Sverige
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Import aut ze Szwecji
Wykluczając większość używanych aut importowanych do Szwecji.ind pisze:Przebiegi są zwykle rzeczywiste
-
- V
- Posty: 141
- Rejestracja: 2018-05-03, 13:31
- Imię: Robinson
- VOLVO: S60
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2002
- Przebieg: 360000
- Status: Offline
Re: Import aut ze Szwecji
Bardzo dziękuję za fachowe wyjaśnienia.
-- 2018-06-23, 11:00 --
A weźmy np. auto o numerze rejestracyjnym FTL830.
Strona https://www.car.info/en-se/license-plate/S/FTL830" onclick="window.open(this.href);return false; pokazuje przebieg dopiero od 2014. Czy możemy mieć pewność, że między 2007 a 2014 nic nie było cofane?
-- 2018-06-23, 11:00 --
A weźmy np. auto o numerze rejestracyjnym FTL830.
Strona https://www.car.info/en-se/license-plate/S/FTL830" onclick="window.open(this.href);return false; pokazuje przebieg dopiero od 2014. Czy możemy mieć pewność, że między 2007 a 2014 nic nie było cofane?
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2019-02-03, 15:45
- Imię: Kamil
- VOLVO: s40
- Silnik: 2.0t
- Rok: 2004
- Przebieg: 220000
- Status: Offline
Re: Import aut ze Szwecji
Byłem ugadany ze szwedem co do ceny itp., ale ktoś mu powiedział że nie może mi dać żółtej części dowodu.gawrad pisze:
Wracajac do pesla:
Oczywiscie mozesz kupic auto w Szwecji ale go nie ubezpieczysz!
Posiadacz samochodu ma dwie kartki zolta i niebieska
zolta jest odpowiednikiem dow. rej. zawiera dane posiadacza, w momencie sprzedazy czesc tej kartki otrzymuje nawy wlasciciel a druga czesc poprzedni wl. odsyla do vägvarkett. Nowy czeka na nowa zolta kartke na ktorej beda widnialy juz jego dane. Niebieska sluzy do czasowego wyrejestrowania i ponownego zarejestrowania pojazdu. Na zoltej kartce widnieje data i godzina, kiedy auto zmienilo wlasciciela, i od tego momentu spada na nowego obowiazek ubezpieczenia auta, ubezpieczenie zaczyna dzialac od momentu zamowienia polisy w tow. ubezpieczeniowym (wystarczy tel.), i do tego potrzebny jest numer personalny (pesel). Problem jest rowniez taki ze jezeli chcesz zarejestrowac auto w Polsce to potrzebujesz cala zolta kartke. Z tego co sie orietuje to ludzie zalatwiaja to tak ze przyjezdzaja do polski na papierach szweda a szwed zglasza do vägverket o wydanie nowej zoltej kartki, ty rejestrujesz auto na siebie w Polsce i odsylasz mu tablice, i dopiero on wtedy wyrejestrowywuje auto. Ale jak nie masz znajomego szweda to taka opcja odpada, jak kombinuja inni to nie wiem, sprobuj znalezc cos na tym forum: http://www.poloniainfo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Szwed mówił, że jeśli wyśle tę żółtą część do swojego urzędu pocztą to nie ma problemu (tylko że wtedy ja nie zarejestruję auta w Polsce)
Powiedziałem mu, że może wyrobić sobie duplikat za grosze, ale on mówi że będą go wypytywać dlaczego wyrabia nowy dowód i będzie miał jakieś problemy.
Rzeczywiście tak jest, że przy wyrabianiu nowego dowodu tak wypytują Szwedów? Jeśli nie, to czy jest jakaś szwedzka strona, którą mogę mu podesłać gdzie wyjaśnione jest, że bezproblemowo sobie wyrobi?
ps. wie ktoś jaki jest obecnie najprostszy sposób na sprowadzenie sobie auta bez personnumeru i znajomego szweda?
- v70t4 MY14
- Przyjaciele
- Posty: 976
- Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
- Imię: Michal
- VOLVO: v70
- Silnik: t4 1,6 EcoBoost
- KW/KM/NM: 180KM
- Rok: 2014
- Średnie spalanie: 8
- Przebieg: 205000
- Lokalizacja: Sverige
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Import aut ze Szwecji
Powiedz Szwedowi żeby wyluzował, przy zamawianiu nowego dowodu nikt nikogo o nic nie wypytuje.
Wklejam link gdzie można kilkoma kliknięciami zamówić dowód ... tylko to kompletnie baz sensu,
po zarejestrowaniu auta w PL urzędy załatwią miedzy sobą co trzeba.
Nie trzeba odsyłać tablic ani niczego innego.
https://regbev.transportstyrelsen.se/extweb" onclick="window.open(this.href);return false;
Wklejam link gdzie można kilkoma kliknięciami zamówić dowód ... tylko to kompletnie baz sensu,
po zarejestrowaniu auta w PL urzędy załatwią miedzy sobą co trzeba.
Nie trzeba odsyłać tablic ani niczego innego.
https://regbev.transportstyrelsen.se/extweb" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2019-02-03, 15:45
- Imię: Kamil
- VOLVO: s40
- Silnik: 2.0t
- Rok: 2004
- Przebieg: 220000
- Status: Offline
Re: Import aut ze Szwecji
dzięki za linkv70t4 MY14 pisze:Powiedz Szwedowi żeby wyluzował, przy zamawianiu nowego dowodu nikt nikogo o nic nie wypytuje.
Wklejam link gdzie można kilkoma kliknięciami zamówić dowód ... tylko to kompletnie baz sensu,
po zarejestrowaniu auta w PL urzędy załatwią miedzy sobą co trzeba.
Nie trzeba odsyłać tablic ani niczego innego.
https://regbev.transportstyrelsen.se/extweb" onclick="window.open(this.href);return false;
1.W sumie moge mu powiedzieć, żeby najpierw zamówił i jak mu dojdzie bezproblemowo, żeby sprzedał mi ze starym tylko czy na ten stary mógłbym potem zarejestrować auto w Polsce?
2. Jeszcze chcę się upewnić co do powrotu na kołach:
jeśli status jest avställt - Szwed nie płaci ubezpieczenia, ale też samochód nie może poruszać się po Szwecji
jeśli status jest påställt - Szwed płaci ubezpieczenie, jeśli ja wracam jego samochodem i będę miał stłuczkę, to obrywa jego ubezpieczenie
jeśli status jest avregistrerat - auto jest wyrejestrowane ze Szwecji bez prawa do poruszania się
Czyli powrót na kołach tylko na ubezpieczeniu Szweda? Czy jeżeli wcześniej wykupię polskie ubezpieczenie, to ew. szkoda idzie na moje, a nie jego ubezpieczenie (chociaż jego też jest aktywne na to auto).
generalnie Szwed boi się jeszcze, że przy powrocie przeze mnie na kołach może się coś stać, np. stłuczka i wtedy on będzie miał problem.
- euro_tuned
- VOLVO
- Posty: 1255
- Rejestracja: 2013-05-25, 23:22
- Imię: Stan
- VOLVO: S80
- Silnik: B5244S bez LPG
- KW/KM/NM: 125/170/240
- Rok: 1999
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: duże
- Przebieg: 310000
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Import aut ze Szwecji
Szwed ma Ci dać obie kartki, niebieską i żółtą. Mi nie dał niebieskiej bo nie wiedziałem że potrzebuję a on ją odesłał do urzędu swojego żeby wyrejestrować auto ale i tak dałem radę w Polsce zarejestrować.
Sami mało mamy.
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2015-02-24, 12:15
- Imię: Marcel
- VOLVO: S40
- Silnik: 2.0
- Rok: 2002
- Przebieg: 138000
- Status: Offline
Import aut ze Szwecji
Powiem tak, jeżeli auto jest dobrze utrzymane, w dobrym stanie - to nie ma tak naprawdę większego znaczenia, z jakiego kierunku będzie pochodził imprt. Procedura jest wszędzie mniej więcej taka sama - trzeba przejść te wszystkie kwestie natury celnej, natury legalizacyjnej, natury ubezpieczeniowej oraz rejestracyjnej.
Wiadomo, że pewne rzeczy trzeba będzie dokupić czy zmodernizować -np wymiana oleju silnikowego (szerzej - płynów) czy wymiana ogumienia (opon).
Ogumienia nie trzeba wymieniać w przypadku opon całorocznych. Pytanie, czy warto w takie coś w chodzić? Temat nie jest nowy. Tutaj został już wcześniej poruszony: http://nowamazda.pl/akcesoria-do-aut-i- ... nwestowac/
Wiadomo, że pewne rzeczy trzeba będzie dokupić czy zmodernizować -np wymiana oleju silnikowego (szerzej - płynów) czy wymiana ogumienia (opon).
Ogumienia nie trzeba wymieniać w przypadku opon całorocznych. Pytanie, czy warto w takie coś w chodzić? Temat nie jest nowy. Tutaj został już wcześniej poruszony: http://nowamazda.pl/akcesoria-do-aut-i- ... nwestowac/
Ostatnio zmieniony 2019-08-14, 07:37 przez marcel11, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- V
- Posty: 20
- Rejestracja: 2019-06-17, 08:33
- Imię: grzegorz
- VOLVO: v70
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2003
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 288000
- Lokalizacja: Parzniew
- Status: Offline
Import aut ze Szwecji
mój nawet się pokrywa w sensie było 10k km mniej niż jak kupiłem
-
- VO
- Posty: 165
- Rejestracja: 2016-03-12, 22:03
- Imię: Marek
- VOLVO: xc90
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 205
- Rok: 2007
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 9,5
- Przebieg: 248000
- Status: Offline
Import aut ze Szwecji
ta kwestie też mnie mocno ciekawi...czamil pisze: ↑2019-02-03, 17:462. Jeszcze chcę się upewnić co do powrotu na kołach:
jeśli status jest avställt - Szwed nie płaci ubezpieczenia, ale też samochód nie może poruszać się po Szwecji
jeśli status jest påställt - Szwed płaci ubezpieczenie, jeśli ja wracam jego samochodem i będę miał stłuczkę, to obrywa jego ubezpieczenie
jeśli status jest avregistrerat - auto jest wyrejestrowane ze Szwecji bez prawa do poruszania się
Czyli powrót na kołach tylko na ubezpieczeniu Szweda? Czy jeżeli wcześniej wykupię polskie ubezpieczenie, to ew. szkoda idzie na moje, a nie jego ubezpieczenie (chociaż jego też jest aktywne na to auto).
z tego co widzę, to auta w większości są "avställt", czyli mam rozumieć, że muszę zapłacić jakąś opłatę u nich w urzędzie oraz ubezpieczenie, aby auto mogło pojechać na kolach do portu?
ewentualnie jest drugie wyjście - laweta spod domu właściciela, potem prom z kontenerem i tak do PL
jak to wygląda od strony praktycznej?
było:
fabia I 1.4 MPI
v50 2.0D
v70III 2.0F
będzie:
helikopter
fabia I 1.4 MPI
v50 2.0D
v70III 2.0F
będzie:
helikopter
- sakaszwili
- V
- Posty: 14
- Rejestracja: 2013-04-29, 15:12
- Imię: XxX
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T2
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2005
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Import aut ze Szwecji
Poszukaj firmy w swojej okolicy, która ściąga auta do Polski.
Bardzo dużo firm transportowych na powrocie ze Szwecji ładuje auta na naczepy. 3 auta pod plandekę lub na platformę i myk do Polski. Koszt to jakieś 1200-1500 (tyle kosztował mnie transport ze środkowej Szwecji na Śląsk).
Ew ktoś może zawieźć Ci lawetą gruza do portu w Szwecji i nadać go jak przesyłkę. Sądzę że to możliwe, bo tak wysyłają np partie nowych łosiów.
Niemniej nie widziałem nigdy takiego procederu z używką a z racji zawodu pływam tymi krypami 2 razy w tygodniu.
To są promy tu nie ładuje się w kontenery.
Policz ile wyniesie Cię laweta na haku i bilet na prom w obie strony. Z tego co wiem, to przekroczysz te 1.2-1.5 kpln o których pisałem wyżej.
Wg mnie najrozsadniej wrzucić gruza na jakiegoś tira lub busa bo często powroty są na pusto.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2023-10-25, 13:03
- Imię: Marcin
- VOLVO: XC90
- Silnik: 2,0
- Rok: 2022
- Przebieg: 40000
- Status: Offline
Import aut ze Szwecji
Panowie na początku przyszłego roku będę się przymierzał do zakupu XC90 ze Szwecji. Póki co przeglądam sobie różne ogłoszenia i natrafiłem na np to: https://www.volvocarretail.se/bilar-i-l ... awd-rko678 . Cena wydaje się atrakcyjna ale zastanawia mnie struktura właścicielska po wpisaniu nr rejestracyjnego w car.info. Czy ja dobrze rozumiem , że przez rok auto było własnością wypożyczalni samochodów? Czy też fraza " First rent a car" oznacza co innego?
Drugie pytanie: jak wygląda sprawa zmiany języka w takim aucie żeby było po polsku? Bezproblemowo w ASO polskim?
Drugie pytanie: jak wygląda sprawa zmiany języka w takim aucie żeby było po polsku? Bezproblemowo w ASO polskim?
-
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2018-02-26, 08:20
- Imię: M
- VOLVO: -
- Silnik: -
- KW/KM/NM: -
- Rok: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Import aut ze Szwecji
Język zmieniasz kilkoma kliknięciami na ekranie multimediów - nowe auta mają pełną bazę językową wgraną i tylko klikasz na ten, który chcesz. Jak w telefonie.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka