Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Seti_1
V
V
Posty: 99
Rejestracja: 2020-11-20, 20:15
Imię: Mariusz
VOLVO: S60
Silnik: 2,0 B4
Rok: 2021
Przebieg: 0
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: Seti_1 » 2024-01-04, 21:13

Ja mam panele na gruncie 6,3 kWh założone na starych lepszych zasadach ale to zaspokaja moje domowe dość duże potrzeby. Mówienie że jak się ma panele to ładowanie elektryka jest prawie za darmo to nieprawda. Musiałbym dokupić drugą taką instalację by "za darmo" jeździć elektrykiem czyli wydać kolejne 27tys na fotowoltaikę nie mówiąc już że po wejściu nowych zasad rozliczania jest to nieopłacalne. Na razie elektryczne auto nie dla mnie.

FUX
VOLV
VOLV
Posty: 656
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 89
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: FUX » 2024-01-04, 21:43


krejzi_los
VO
VO
Posty: 156
Rejestracja: 2012-04-21, 23:26
Imię: Piotr
VOLVO: V70 II T5 / V70 II 2.5T
Silnik: 2.3 + 2.5
KW/KM/NM: 250KM / 209KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 680000
Lokalizacja: Kalisz, wielkopolskie
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: krejzi_los » 2024-01-04, 22:04

pewnie producenci z EU będą mieli problem z elektrykami, więc już za kilka lat będziemy jeździć chińskimi pojazdami na bateryjki
Fotowoltaika też z EU, a całą technologię PV przejęli przyjaciele z Azji i dyktują warunki całemu światu.
mają kilka kontynentów jako swoje magazyny surowców...
SVART SKUGGA

Awatar użytkownika
michal.g
VOL
VOL
Posty: 435
Rejestracja: 2015-04-21, 23:17
Imię: Michal
VOLVO: V90CC
Silnik: B5
KW/KM/NM: 250KM
Rok: 2024
Przebieg: 500
Lokalizacja: Białystok/Warszawa
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: michal.g » 2024-01-07, 20:34

Gość mówi, że rzeczywiście rozdziały S60 i S90 są zamykane, ale jednocześnie są otwierane są sloty na V60 PHEV
C30 1.6d '07 => V40 D3 '14 => S60 T5 '19 => V90CC B5 '24

FUX
VOLV
VOLV
Posty: 656
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 89
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: FUX » 2024-01-08, 08:17

Znaczy silniki spalinowe zostają?

Seti_1
V
V
Posty: 99
Rejestracja: 2020-11-20, 20:15
Imię: Mariusz
VOLVO: S60
Silnik: 2,0 B4
Rok: 2021
Przebieg: 0
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: Seti_1 » 2024-01-08, 14:17

S60 obecnej generacji w wersji PHEV już od kilku lat jest w cenniku tylko nikt tego nie kupuje bo koszt 350tys to nawet nie jest złodziejstwo, to rozbój z gwałtem na zdrowym rozsądku.

Takie coś przed chwilą obejrzałem
https://demotywatory.pl/5230156/Czy-war ... lektryczny

Aleksander_
V
V
Posty: 20
Rejestracja: 2019-11-15, 23:42
Imię: Aleksander
VOLVO: XC90
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 455
Rok: 2023
Przebieg: 9000
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: Aleksander_ » 2024-01-09, 18:47

Ja kiedys pracowalem w jednej firmie z branzy automotive i komunikat byl taki. Do produkcji silnika diesla potrzeba 10 osob, do benzyny 4-5 a do elektryka wystarczy 1. Nie ma całej masy osprzętu pod maską a dodatkowo w środku panuje poda na "minimalizm" czyli ładowanie wszystko do tabletu zamiast fizycznych przycisków. To kolejne oszczędności. Zatem dlaczego cena jest tak wysoka ? Nie wiem... ale sie domyślam. Na pewno marża jest zdecydowanie wyższa niż przy silnikach spalinowych i o tym trzeba pamiętać mając na uwadzę cały ten trend.
W garażu: XC90 2.5T 2005, XC90 T8 2023

BK
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: BK » 2024-01-10, 10:41

piecu pisze:
2024-01-03, 10:32
Dzisiaj dostałem informację od zaufanego handlowca, że S60, V60, S90 i V90 będą produkowane do końca marca 2024.
Przecież to było wiadomo już w zeszłym roku. Jest to związane z wygaszaniem modeli z silnikami spalinowymi.

KenyBDG
V
V
Posty: 104
Rejestracja: 2021-12-01, 22:59
Imię: Pawel
VOLVO: V60
Silnik: B4
KW/KM/NM: 144/197/420
Rok: 2022
Przebieg: 24000
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: KenyBDG » 2024-01-10, 12:02

Dość mocno zastanawiałem się nad zakupem PHEV, ale jak wziąłem kalkulator do ręki to w żaden sposób mi się to nie spinało.
IMO PHEV to najlepszy ruch w obecnych czasach, oczywiście jeśli chcemy "jakoś" dbać o ekologie oraz zachować zdrowy rozsądek - w mieście na baterii w trasie PB/Diesel.

Awatar użytkownika
marcin_wachowiak84
VO
VO
Posty: 292
Rejestracja: 2021-01-05, 20:12
Imię: Marcin
VOLVO: XC60 R-Design MY'21
Silnik: 2.0 B4 Mild Hybrid PB
KW/KM/NM: 145/197+14/300+40
Rok: 2020
Średnie spalanie: 7,2
Przebieg: 48000
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: marcin_wachowiak84 » 2024-01-10, 12:36

KenyBDG pisze:
2024-01-10, 12:02
PHEV
akurat tutaj wydaje mi się, ze powinny być do wyboru jeszcze typowe hybrydy. Nie każdemu opłaca się montować na dachu panele a zarządzanie energią w trybie hybrydowym w Volvo nie jest chyba najlepsze - biorąc za wzór niestety Lexus/Toyota. Do tego koszt produkcji plugina większy co przekłada się na wyższą cenę sprzedaży,. a za cos z czego korzystać nie będę nie chcę dopłacać.
Myślałem o zmianie auta w tym roku, ale poczekam co będzie na 2025/2026 - póki co żadne większe liftingi się nie szykują. A odgrzewany kotlet mnie nie interesuję.. chyba, ze mocno spadnie cena XC90. Przez opóźnienie z wersją EX nie chcą sobie robić wewnętrznej konkurencji. A takie odświeżenie gamy dobrze by im zrobiło, oczywiście gdyby zostawić jeszcze benzynowe lub normalne hybrydy.
Escort 92\' -> Megane Coupe ph1 96\' -> Megane hatchback ph1 97\' - Laguna II 01\' -> Hyundai Tucson 05\' 2.0 LPG  -> Hyundai i40 11’  SW 1.7 High (żałuje, ze sprzedałem..) -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD (żałuję, że kupiłem..) -> VOLVO XC60 MY 21 R-Design B4 PB

piecu
V
V
Posty: 60
Rejestracja: 2016-01-02, 22:36
Imię: piecu
VOLVO: V90
Silnik: B4 B
KW/KM/NM: 211
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: piecu » 2024-01-12, 12:16

BK pisze:
2024-01-10, 10:41
Przecież to było wiadomo już w zeszłym roku. Jest to związane z wygaszaniem modeli z silnikami spalinowymi.
To czemu nie rezygnują z SUV-ów?

rower
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2018-02-26, 08:20
Imię: M
VOLVO: -
Silnik: -
KW/KM/NM: -
Rok: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: rower » 2024-01-12, 12:56

Było już o tym w temacie obok - bo moda, LIFESTYLE xD, bo ludzie dali sobie nawinąć makaron na uszy, że suvy są w każdym przypadku, niezależnie od wszystkiego, lepsze od vanów, minivanów, kombi, czy liftbacków. I teraz mamy na rynku co mamy. Chcesz, czy nie chcesz, zaraz i tak będziesz jeździć suvem. Nie zapraszam do dyskusji, bo nie ma o czym więcej pisać.

Najlepsze w tym całym zidioceniu sytuacji (podkreślam - sytuacji) jest fakt, że równolegle postępuje elektryfikacja i walka o możliwie duży zasięg, a z drugiej i tak przepychają elektryczne suvy (lada moment nawet G klasa będzie elektryczna!), który ma aerodynamikę w tyłku, wielkie koła i jest ciężkim klocem - w skrócie posiada wszystkie rzeczy, które zasięg ograniczają... Nie próbuj zrozumieć i tak się nie da.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka


BK
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: BK » 2024-01-12, 13:40

piecu pisze:
2024-01-12, 12:16
BK pisze: ↑10 sty 2024, o 11:41
Przecież to było wiadomo już w zeszłym roku. Jest to związane z wygaszaniem modeli z silnikami spalinowymi.
To czemu nie rezygnują z SUV-ów?
Jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. SUVy za dobrze się sprzedają, a nikt rozsądny nie podcina gałęzi na której siedzi.
Zauważ, że SUVy są w pełnej gamie napędów: od "mild" do "plug-in".
SUV plug-in jest wystarczająco dużym autem, aby po upakowaniu w nim akumulatorów, nadal mieć spory bagażnik. No i dostaniesz do niego rejestrację z zielonym tłem.

piecu
V
V
Posty: 60
Rejestracja: 2016-01-02, 22:36
Imię: piecu
VOLVO: V90
Silnik: B4 B
KW/KM/NM: 211
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: piecu » 2024-01-12, 15:58

Więc nie wygaszają modeli z silnikami spalinowymi, a wygaszają nie-SUV-y z silnikami spalinowymi ;)

marcinolczak
Posty: 0
Rejestracja: 2019-07-23, 22:42
Imię: marcin
VOLVO: s40
Silnik: 2.0
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Przebieg: 316000
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: marcinolczak » 2024-01-15, 12:37

A. Bo to tego...

beetle1
V
V
Posty: 52
Rejestracja: 2013-08-28, 21:31
Imię: beetle1
VOLVO: V90CC
Silnik: B4 diesel
Rok: 2023
Przebieg: 0
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: beetle1 » 2024-01-20, 09:46

Wczoraj byłem w serwisie Volvo i obok mnie handlowiec tłumaczył klientowi, że jak chce spalinowe XC60, oczywiście tylko benzynę, bo diesla już nie mają, to musi zamówić teraz, bo w tym roku kończą produkcję. Zostaną tylko PHEV i elektryki.

I o ile nie jestem jakoś totalnie na nie wobec elektryków, to dziwi mnie pośpiech Volvo w porzuceniu spalinówek już teraz. Jak pokazują liczne problemy i obsuwy z EX90 nie są na to gotowi. A innych modeli elektrycznych wciąż brak. Audi, czy Mercedes wciąż wypuszczają nowe modele spalinowe, a Volvo nawet stare chce pogrzebać, pomimo wciąż dużego popytu.

Seti_1
V
V
Posty: 99
Rejestracja: 2020-11-20, 20:15
Imię: Mariusz
VOLVO: S60
Silnik: 2,0 B4
Rok: 2021
Przebieg: 0
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: Seti_1 » 2024-01-20, 13:03

Jak nie ma jak są inne modele elektryczne. Jest XC40 i EX30 jeszcze. Tyle że ten EX30 w środku to jakieś dziwo jest

FUX
VOLV
VOLV
Posty: 656
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 89
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: FUX » 2024-01-20, 13:04

beetle1 pisze:
2024-01-20, 09:46
Wczoraj byłem w serwisie Volvo i obok mnie handlowiec tłumaczył klientowi, że jak chce spalinowe XC60, oczywiście tylko benzynę, bo diesla już nie mają, to musi zamówić teraz, bo w tym roku kończą produkcję. Zostaną tylko PHEV i elektryki.
Miesiąc się kończy i chciał mieć wyrobiony plan.

beetle1
V
V
Posty: 52
Rejestracja: 2013-08-28, 21:31
Imię: beetle1
VOLVO: V90CC
Silnik: B4 diesel
Rok: 2023
Przebieg: 0
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: beetle1 » 2024-01-20, 14:30

Seti_1 pisze:
2024-01-20, 13:03
Jak nie ma jak są inne modele elektryczne. Jest XC40 i EX30 jeszcze. Tyle że ten EX30 w środku to jakieś dziwo jest
No nie, chodzi mi o elektryczne wersje serii 60 i 90. Przecież EX30 nie jest alternatywą dla ich najpopularniejszego modelu, XC60.
FUX pisze:
2024-01-20, 13:04
Miesiąc się kończy i chciał mieć wyrobiony plan.
Nie sądzę. Takie głosy pojawiają się od pewnego czasu. Na wielu rynkach nie kupisz już nowego V90CC, właśnie dlatego, że nie ma wersji PHEV lub elektrycznej. Choćby w rodzinnej Szwecji, choć było tam popularne.

Luckyy
VO
VO
Posty: 168
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: Luckyy » 2024-01-20, 21:41

Jak tak dalej będzie się działo w Niemczech ja teraz, to jeszcze przez 2030 powrócimy do silników spalinowych. :)
Ostatnio zmieniony 2024-01-20, 21:55 przez Luckyy, łącznie zmieniany 2 razy.
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

rower
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2018-02-26, 08:20
Imię: M
VOLVO: -
Silnik: -
KW/KM/NM: -
Rok: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: rower » 2024-01-20, 21:49

Tak jak pisałem Audi robi przemeblowanie w oznaczeniach modeli. Wraz z premierami nowych modeli będzie następująca prawidłowość - modele z numerami parzystymi będą w 100% elektryczne, a modele nieparzyste będą spalinowe mild hybrid i phev.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka


Luckyy
VO
VO
Posty: 168
Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
Imię: Lukasz
VOLVO: V90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 176/240/500
Rok: 2017
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 98000
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: Luckyy » 2024-01-20, 21:52

rower pisze:
2024-01-12, 12:56
Najlepsze w tym całym zidioceniu sytuacji (podkreślam - sytuacji) jest fakt, że równolegle postępuje elektryfikacja i walka o możliwie duży zasięg, a z drugiej i tak przepychają elektryczne suvy (lada moment nawet G klasa będzie elektryczna!), który ma aerodynamikę w tyłku, wielkie koła i jest ciężkim klocem - w skrócie posiada wszystkie rzeczy, które zasięg ograniczają... Nie próbuj zrozumieć i tak się nie da.
Akurat SUV jest dobrym kandydatem na bateryjkowca, bo jest dużo miejsca w podłodze na baterie.
A jak prześwit się zmniejszy to mało kto zauważy. ;-)
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

FUX
VOLV
VOLV
Posty: 656
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 89
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: FUX » 2024-01-20, 21:59

rower pisze:
2024-01-20, 21:49
Tak jak pisałem Audi robi przemeblowanie w oznaczeniach modeli. Wraz z premierami nowych modeli będzie następująca prawidłowość - modele z numerami parzystymi będą w 100% elektryczne, a modele nieparzyste będą spalinowe mild hybrid i phev.
A co to ma wspólnego z wiodącym tematem?

rower
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2018-02-26, 08:20
Imię: M
VOLVO: -
Silnik: -
KW/KM/NM: -
Rok: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90

Post autor: rower » 2024-01-20, 22:02

Post na który odpowiadałem zniknął, bądź uległ zmianie, więc rzeczywiście w obecnej formie - nic ale odpowiadałem na coś innego - na uwagę, że w Audi będą następcy modeli spalinowych, tylko zmienią nazwę.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Newsy”