Volvo sprzedane
-
- VOLVO
- Posty: 1208
- Rejestracja: 2007-08-24, 08:57
- Imię: A
- VOLVO: V70
- Silnik: D3
- Rok: 2011
- Status: Offline
Re: Volvo sprzedane
Chińczycy kupili producenta znanych szwedzkich samochodów osobowych - Volvo Car Corporation. Chińska firma Geely odkupiła Volvo od dotychczasowego właściciela za 1,2 mld EUR.
Umowa została podpisana w niedzielę 28 marca.
Artykuł w onet.pl
Umowa została podpisana w niedzielę 28 marca.
Artykuł w onet.pl
-
- VO
- Posty: 284
- Rejestracja: 2010-02-28, 02:23
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: S80 na zawsze i (V60 D4 '15)
- Silnik: B5204T5 z AW55-50SN
- KW/KM/NM: 132/180/240
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10 litrów
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Waterford County (Irlandia)
- Status: Offline
Re: Volvo sprzedane
Za 1,8 - ale to i tak prawie 4 razy mniej niż ford wydał na volvo
http://www.thelocal.se/25784/20100328/
http://www.thelocal.se/25784/20100328/
-
- VO
- Posty: 309
- Rejestracja: 2008-04-14, 09:51
- VOLVO: V940 / V850/ S70
- Silnik: D24TIC/ B5202S/ B5254T
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: podlaskie
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... ie,1457796
tytuł artykułu jak najbardziej adekwatny......
tytuł artykułu jak najbardziej adekwatny......
-
- V
- Posty: 62
- Rejestracja: 2010-03-28, 20:03
- VOLVO: S40 R-Design
- Silnik: 2.0D
- KW/KM/NM: 100/136/320
- Rok: 2010
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: ~Karpacz
- Status: Offline
Re: Volvo sprzedane
Koniec świata. Mam nadzieję ze jakość nie ucierpi. Chociaż szczerze w to wątpie.
-
- V
- Posty: 115
- Rejestracja: 2009-10-15, 23:27
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok: 2006
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: W-wa
- Status: Offline
Re: Volvo sprzedane
W jakim sensie? Mnie większa część tych komentarzy na interii śmieszy. Ludzie mają opinię o Chinach, która od dobrych kilku lat mija się kompletnie z prawdą.
Wszystkim co mają problemy z pogodzeniem się z rzeczywistością polecam wybrać się do Pekinu i zobaczyć na co stać Chińczyków .
Tutaj jeden przykład
Tak czy inaczej, zobaczymy jak Geely sobie poradzi z Volvo, ale moim zdaniem gorzej niż w rękach Forda nie będzie.
Wszystkim co mają problemy z pogodzeniem się z rzeczywistością polecam wybrać się do Pekinu i zobaczyć na co stać Chińczyków .
Tutaj jeden przykład
Tak czy inaczej, zobaczymy jak Geely sobie poradzi z Volvo, ale moim zdaniem gorzej niż w rękach Forda nie będzie.
- DavidBonus
- VO
- Posty: 194
- Rejestracja: 2009-09-08, 17:34
- VOLVO: 440
- Silnik: 1.8
- KW/KM/NM: 66/90/140
- Rok: 1994
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8/9
- Przebieg: 144080
- Lokalizacja: Tychy
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
Dla większości ludzi Chiny to tania siła robocza czyli słaba akość lecz teraz volvo będzie made in china (((
http://volvoforum.pl/topics51/silnik-kr ... t39232.htm
Nieważne jakie ...ważne że VOLVO
Jeśli Ci pomogłem KLIKNIJ:)
Nieważne jakie ...ważne że VOLVO
Jeśli Ci pomogłem KLIKNIJ:)
-
- V
- Posty: 115
- Rejestracja: 2009-10-15, 23:27
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok: 2006
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: W-wa
- Status: Offline
Re: Volvo sprzedane
"Problem" w tym, że spora część wszelkiego rodzaju drogich produktów powstaje w Chinach i wcale nie są słabej jakości. Bądźmy poważni, po co kupowaliby Volvo, jeśli ostatecznie chcieliby zrobić z niego właściwie kopię tego co już u siebie mają? Po to, żeby stracić niepotrzebnie czas i pieniądze?DavidBonus pisze:Dla większości ludzi Chiny to tania siła robocza czyli słaba akość
Chiny zrobiły to samo co zrobiła Japonia po II wojnie światowej. Japonii wyszło to całkiem nieźle w swoim czasie, mimo dużo mniejszego potencjału niż Chiny.
-
- Przyjaciele
- Posty: 712
- Rejestracja: 2007-03-29, 20:59
- VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
- Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
- KW/KM/NM: 170KM / 105KM
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Świnoujście
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
duzo ludzi do tej pory sadzi kupujac np odziez , buty ze jak sa made in china to sa podroby zastanawia mnie jak tacy ludzie sie uchowali, pamietam jeszcze jak za komuny jak bylem maly, moj ojciec jako plywajacy w naszej wtedy wielkiej i znanej flocie lawiacej rybki na calym swiecie przywozil mi buty z usa np. marki nike i juz wtedy byly made in china, malesia czy philipnes. Jezeli kontrola jakosci bedzie odpowiednia to nie powinno byc problemu, gdzies czytalem ze nowa e-klasa mercedesa tez jest skladana w chinach w jakims %.
eska
-
- VO
- Posty: 162
- Rejestracja: 2009-08-22, 21:04
- VOLVO: S70R
- Silnik: B5234T4
- KW/KM/NM: CA£KIEM SPORO
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Status: Offline
Re: Volvo sprzedane
Uważam że Europa powinna się bronić przed Chinami które są wielkim zagrożeniem dla naszej gospodarki i sprzedaż czegokolwiek im to wielki błąd .
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI !
-
- Przyjaciele
- Posty: 712
- Rejestracja: 2007-03-29, 20:59
- VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
- Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
- KW/KM/NM: 170KM / 105KM
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Świnoujście
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
FILIP.N, niestety takie sa realia , tak bylo i bedzie , zawsze produkcja bedzie odbywala sie tam gdzie sa najnizsze koszta. Pamietam ze kiedys byl chociaz wybor, jak mialem z 6 lat ,bylismy w niemczech u siostry mojej mamy (pamietam te wycieczki jak dzis, wizy w paszporcie, pusta betonka w ddr i stara granica wewnatrzniemiecka) . Papa moj kupowal skladaka technicsa , wtedy byl wybor tych samych elementow , te z japonii czy produkowane w niemczech byly troszke drozsze od tych produkwonych a krajach majacych tania sile robocza. Teraz niestety wyboru brak. Zreszta tak jak pisalem wyzej , wszystko zalezy od kontroli jakosci, w europejskich fabrykach w duzej wiekszosci tez skladaja je polacy, rosjanie, chinczycy , hindusi czy pracownicy z krajow mulzumanskich mieszkajacych tam na stale. Wszystko zalezy tez od czlowieka bo nie jest powiedziane ze sumienny chinczyk bedzie je skladal gorzej od europejczyka. Mam tylko cicha nadzieje ze volvo nie zostalo kupione tylko po to zeby chinczycy zdobyli dostep do technologii zwlaszcza w dziedzinie bezpieczenstwa , czyli taka z jaka teraz maja wielkie problemy bo jak wiadomo ich auta rozkladaja sie w testach zderzeniowych. Jezeli sie okaze ze bylo to tylko po to zeby wpuscic chinska marke do europy nie koncentrujac sie na volvo to obawiam sie ze bedzie to koniec tej marki. Czas pokaze, mam nadzieje ze volvo sie utrzyma i trzymam kciuki ze chinczyk lepiej wykorzysta te marke od forda tak jak np hindusi zrobili z jaguarem.
[ Dodano: 2010-03-28, 23:22 ]
zreszta w czasach globalnej gospodarki chinom bedzie duzo latwiej , jest ogolnie wiadomo ze np w takiej mocno socjalnej szwecji czy nawet calej europie ciezko byloby dorownac chinczykom w kwestii kosztow produkcji, gdzie nie maja zwiazkow zawoodwych i pracuja za duzo duzo nizsza stawke niz jakikolwiek europejczyk kiwnalby jednym palcem.
[ Dodano: 2010-03-28, 23:22 ]
zreszta w czasach globalnej gospodarki chinom bedzie duzo latwiej , jest ogolnie wiadomo ze np w takiej mocno socjalnej szwecji czy nawet calej europie ciezko byloby dorownac chinczykom w kwestii kosztow produkcji, gdzie nie maja zwiazkow zawoodwych i pracuja za duzo duzo nizsza stawke niz jakikolwiek europejczyk kiwnalby jednym palcem.
eska
- Kaleid
- VOL
- Posty: 487
- Rejestracja: 2009-10-02, 12:07
- VOLVO: Blitzen Benz
- Silnik: Benz
- KW/KM/NM: 200 hp /149.1 kW
- Rok: 1909
- Był na spocie: 3
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
Istnieje duża szansa że Volvo będzie dla nich oczkiem w głowie, na które będą chuchać i dmuchać. Coś jak Jaguar dla TATA. Moim zdaniem, Volvo na mariażu z Chińczykami może wyjść dużo lepiej niż na przygodzie z Fordem.
- woldox
- Przyjaciele
- Posty: 3966
- Rejestracja: 2006-06-04, 18:46
- Imię: Slawek
- VOLVO: S60/xc 60
- Silnik: 2,0/2,4D
- KW/KM/NM: 205/175
- Był na spocie: 67
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
Kaleid, zgadzam sie z toba , Podczas ostatniego przegladu w ASO obejrzalem sobie XC 60 to powiem że sie rozczarowałem jakością w wewnątrz auta
-
- Przyjaciele
- Posty: 712
- Rejestracja: 2007-03-29, 20:59
- VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
- Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
- KW/KM/NM: 170KM / 105KM
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Świnoujście
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
woldox, hehe to prawda, chcielismy kupic nowe xc60 z podobym wyposazeniem jak w s60 mimo ze s60 ma dopiero polotrej roku, po doposazeniu auta do poziomu s60 wyszlo ze mam zaplacic ponad 180 tys a s60 kupilem po rabatach za 130 pomijajac to ze silnik i tak slabszy.Cenia sie strasznie, dobrze ze pod koniec produkcji s60 robili takie rabaty i doposazenie auta za przyslowiowe grosze.
eska
- colln
- Przyjaciele
- Posty: 1054
- Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
- VOLVO: Superlekki czołg
- Silnik: 6garów i 2 Turbiny
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
Gdyby ktoś z nas miał parę walizek kasy i chciałby w coś zainwestować, np w restaurację to czy poszedł by do szkoły uczył się przez parę lat, potem parę by pracował w zawodzie nabierając doświadczenia itp...
jak ma się trochę kasy to korzysta się na kryzysie i kupuje się za 1/10 wartości bardzo dobrze znaną i cenioną na całym świecie sieć restauracji wstrzykuje się zastrzyk gotówki w marketing, zmienia się kilka słabych punktów (np przerzuca część produkcji w tańsze regiony)
Tak też będzie z Volvo, taki ktoś kupił wszystko tzn przede wszystkim cały dział inżynierów itp, teraz dysponując gotówką i zapleczem z możliwościami produkcji taniej (nie znaczy gorszych) podzespołów wykorzysta znane logo, na zachodzie już jest mnóstwo reklam Volvo, w niedługim czasie wprowadzą jeszcze tańsze XC i sprzedaż będzie w dziesiątkach tysięcy. My wiemy bo się tym interesujemy dosłownie al popytajcie za pół roku znajomych to co oni będą wiedzieć? że Volvo jest ze Szwecji i już
jak ma się trochę kasy to korzysta się na kryzysie i kupuje się za 1/10 wartości bardzo dobrze znaną i cenioną na całym świecie sieć restauracji wstrzykuje się zastrzyk gotówki w marketing, zmienia się kilka słabych punktów (np przerzuca część produkcji w tańsze regiony)
Tak też będzie z Volvo, taki ktoś kupił wszystko tzn przede wszystkim cały dział inżynierów itp, teraz dysponując gotówką i zapleczem z możliwościami produkcji taniej (nie znaczy gorszych) podzespołów wykorzysta znane logo, na zachodzie już jest mnóstwo reklam Volvo, w niedługim czasie wprowadzą jeszcze tańsze XC i sprzedaż będzie w dziesiątkach tysięcy. My wiemy bo się tym interesujemy dosłownie al popytajcie za pół roku znajomych to co oni będą wiedzieć? że Volvo jest ze Szwecji i już
-
- V
- Posty: 115
- Rejestracja: 2009-10-15, 23:27
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok: 2006
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: W-wa
- Status: Offline
Re: Volvo sprzedane
Dokładnie. Poza tym, takie są czasy, że generalnie niezależnie od marki auta się sypią, bo się opłaca. Nie mówiąc o tym, że wystarczy pogrzebać w aucie i popatrzeć, gdzie co jest wykonane. Ciężko jest powiedzieć, że jakiś samochód jest "made in ..." jak prawie każda część jest robiona gdzie indziej.
W moim mam wszystkie szyby oryginalne i miejsca produkcji są różne dla: przedniej, tylnej i bocznych.
Jako ciekawostkę dodam, że w "pełnoprawnych" markach premium się ciekawie rzeczy zdarzają. Nie wiem jak w innych, ale np. w Mercach w nowym aucie potrafią być szyby z różnych roczników - bo zostały na magazynie to trzeba było coś z nimi zrobić.
W moim mam wszystkie szyby oryginalne i miejsca produkcji są różne dla: przedniej, tylnej i bocznych.
Jako ciekawostkę dodam, że w "pełnoprawnych" markach premium się ciekawie rzeczy zdarzają. Nie wiem jak w innych, ale np. w Mercach w nowym aucie potrafią być szyby z różnych roczników - bo zostały na magazynie to trzeba było coś z nimi zrobić.
-
- Przyjaciele
- Posty: 712
- Rejestracja: 2007-03-29, 20:59
- VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
- Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
- KW/KM/NM: 170KM / 105KM
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Świnoujście
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
bytheway_r,nie tylko mercedes, myslisz ze w volvo jest inaczej? Ja mam s60 2008 kupiony w polskim salonie, dwie przednie sa 2008 r a reszta 2007.
eska
- Cendra
- VO
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-01-31, 22:59
- VOLVO: 440 DL
- Silnik: 1.8 + LPG
- KW/KM/NM: 90 KM
- Rok: 1994
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11-13l LPG
- Przebieg: 367
- Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
To my Polacy wszystkich wyprzedziliśmy, takie czyszczenie magazynów wymyślili już w FSO a potem wychodził mutantkogut1235 pisze:bytheway_r,nie tylko mercedes, myslisz ze w volvo jest inaczej? Ja mam s60 2008 kupiony w polskim salonie, dwie przednie sa 2008 r a reszta 2007.
Zasmuciła mnie ta wiadomość... Ciekaw jestem po co im marka Volvo, czy chcą nauczyć się budować bezpieczne auta a może to łatwiejsza droga na rynek europejski...
Ehh...
Było: Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
Jest: Skoda Citigo 1.0 + LPG '12
FSO 125p 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71
Jest: Skoda Citigo 1.0 + LPG '12
FSO 125p 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71
-
- V
- Posty: 115
- Rejestracja: 2009-10-15, 23:27
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok: 2006
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: W-wa
- Status: Offline
Re: Volvo sprzedane
Ja jestem raczej pewien, że Chińczycy kupili Volvo głównie po to, żeby mieć markę stojącą dość wysoko, dobrze znaną i cenioną. Pozwoli im to na:Cendra pisze:Zasmuciła mnie ta wiadomość... Ciekaw jestem po co im marka Volvo, czy chcą nauczyć się budować bezpieczne auta a może to łatwiejsza droga na rynek europejski...
a) istnienie na rynkach innych niż Chiński;
b) wprowadzenie znanej marki na ich własny rynek, która się będzie sprzedawać bez potrzeby ładowania pieniędzy i czasu w rozwój technologii i reklamę.
Proste jak drut. Zamiast marnować pieniądze i dobre kilka / kilkanaście lat na stworzenie 100% własnej marki od podstaw kupili Volvo. Dzięki temu, mają wreszcie dostęp do bardziej wymagających rynków oraz "murowany" sukces dla swojego rynku. Wygrywają w ten sposób na wszystkich frontach .
- Cendra
- VO
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-01-31, 22:59
- VOLVO: 440 DL
- Silnik: 1.8 + LPG
- KW/KM/NM: 90 KM
- Rok: 1994
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11-13l LPG
- Przebieg: 367
- Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
No i jak "tanio" ją kupili jak na ceny takich marek...
Było: Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
Jest: Skoda Citigo 1.0 + LPG '12
FSO 125p 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71
Jest: Skoda Citigo 1.0 + LPG '12
FSO 125p 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71
- mari42
- Miss Volvo
- Posty: 230
- Rejestracja: 2007-11-25, 18:24
- VOLVO: V70/ Volvo440
- Silnik: 2,4/ 1,8
- KW/KM/NM: jeszcze s± i ci±gn± jak szalone
- Rok: 2001
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 9.2/8,8
- Przebieg: 255
- Lokalizacja: Żagań/Vaasa Finland
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
Volvo jest w czołówce światowych marek,wiec myślę,że chińczycy tez o tym wiedzą i zdają sobie sprawę,że jak będzie słabej jakości,to koniec Volvo.
Zarządzający firmą pozostają w Szwecji, więc będzie dobrze .
Tak sobie myślę,że może to i lepiej,że Volvo wylądowało u chińczyków,bo zawsze mogło być gorzej.Pozostaje teraz czekać,z optymizmem,co będzie dalej.
Zarządzający firmą pozostają w Szwecji, więc będzie dobrze .
Tak sobie myślę,że może to i lepiej,że Volvo wylądowało u chińczyków,bo zawsze mogło być gorzej.Pozostaje teraz czekać,z optymizmem,co będzie dalej.
Jeżeli myślisz, że rozumiesz już, lub kiedykolwiek zrozumiesz wszystko -
to znaczy , że zwariowałeś już!!!
to znaczy , że zwariowałeś już!!!
- zgoda
- V
- Posty: 20
- Rejestracja: 2010-01-28, 20:46
- VOLVO: V40
- Silnik: B4204T3
- KW/KM/NM: 120/163/?
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wołomin
- Status: Offline
Re: Volvo sprzedane
Obawiam się, że nie będzie dobrze.
Chińczycy wspominali o osiągnięciu rentowności do końca 2011 roku - nie da się tego zrobić bez drastycznego ścięcia kosztów, za co przecież był kryrykowany Ford. Być może fabryki w Europie dalej będą pracować, ale będą montować auta z części "Made in China by Kiang Kung Ho for Geely". A potem zostaną zamknięte - gdy tylko fabryka w Chinach rozpocznie produkcję.
Chińczycy wspominali o osiągnięciu rentowności do końca 2011 roku - nie da się tego zrobić bez drastycznego ścięcia kosztów, za co przecież był kryrykowany Ford. Być może fabryki w Europie dalej będą pracować, ale będą montować auta z części "Made in China by Kiang Kung Ho for Geely". A potem zostaną zamknięte - gdy tylko fabryka w Chinach rozpocznie produkcję.
-
- Przyjaciele
- Posty: 712
- Rejestracja: 2007-03-29, 20:59
- VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
- Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
- KW/KM/NM: 170KM / 105KM
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Świnoujście
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
zgoda, wczoraj pokzaywali konferencje z wlascicielem na bbc, mowil ze produkcja aut na rynek europejski dalej bedzie utrzymana w europie, ze biura projktowe bedzie dalej w europie, ze auta produkowane w chinach beda sprzedawane tylko w chinach i na wschodzie zeby byly bardziej dostepne cenowo od tych produkowanych na starym kontynencie. Najlepsze bylo jak pokazywali chiniola pod salonem , ktory sam sie obawial o jakosc samochodow produkowanych w jego kraju
eska
- Kaleid
- VOL
- Posty: 487
- Rejestracja: 2009-10-02, 12:07
- VOLVO: Blitzen Benz
- Silnik: Benz
- KW/KM/NM: 200 hp /149.1 kW
- Rok: 1909
- Był na spocie: 3
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
To pooglądaj sobie poszczególne podzespoły w swoim Volvo, to się zdziwisz. Wszystko praktycznie produkowane jest gdzie indziej. Szkielety foteli w Twoim V40 robi polski Intergroclin Ostatnio rozbierałem drzwi kierowcy w swoim S60, a tam na wiązce etykieta "Made in Poland". W Chinach produkuje i BMW, i VW i wielu innych producentów. Twoje Volvo wyprodukowano w Holandii, moje w Belgii.zgoda pisze:Obawiam się, że nie będzie dobrze.
Chińczycy wspominali o osiągnięciu rentowności do końca 2011 roku - nie da się tego zrobić bez drastycznego ścięcia kosztów, za co przecież był kryrykowany Ford. Być może fabryki w Europie dalej będą pracować, ale będą montować auta z części "Made in China by Kiang Kung Ho for Geely". A potem zostaną zamknięte - gdy tylko fabryka w Chinach rozpocznie produkcję.
Wierz mi, Chińczycy nie są tacy głupi, ja jakich się ich powszechnie uważa.
- coolzizi
- VO
- Posty: 191
- Rejestracja: 2008-09-22, 14:14
- Imię: Adam
- VOLVO: 945 II / V70 I
- Silnik: B200FT / B5252T
- KW/KM/NM: 155@? / 140
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Volvo sprzedane
Patrzenie na Chiny przez pryzmat tylko zakupu Volvo to błąd. Już 10 lat temu ekonomiści zapowiadali prymat gospodarki Chin w nadchodzących latach. 2010 rok jest kolejnym gdzie dominacja Chin jest coraz większa. Zakup Volvo za taką kasę to jest przykład jak chiński kapitalista umie kalkulować koszt zakupu.Jest tylko jedno ale.... . Co się stanie z gospodarką światową jeżeli kryzys dosięgnie Chiny a to prędzej czy później nastąpi. Co zaś tyczy się samego Volvo to trzeba trochę poczekać może chińskie nie będzie takie złe, tak jak nie jest zła ich kuchnia.
Pozdrawiam, Adam.
V945, b200ft, M90, '95
V70, b5252t, M56, '99
exV244, b23a, M46, '83
Galeria Volvo 945
Galeria Volvo V70
Galeria Volvo 244
V945, b200ft, M90, '95
V70, b5252t, M56, '99
exV244, b23a, M46, '83
Galeria Volvo 945
Galeria Volvo V70
Galeria Volvo 244
- zgoda
- V
- Posty: 20
- Rejestracja: 2010-01-28, 20:46
- VOLVO: V40
- Silnik: B4204T3
- KW/KM/NM: 120/163/?
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wołomin
- Status: Offline
Re: Volvo sprzedane
Wyprodukować wysokiej jakości produkt może każdy, Chińczyk, Hindus, Irańczyk czy Somalijczyk. Problem w tym, jaki będzie koszt tej jakości.
Koszt wytworzenia produktu wysokiej jakości w Europie jest wysoki. Koszt wytworzenia takiego samego produktu w Chinach jest niższy, ale nadal wysoki - przede wszystkim z powodu nakładu technologicznego na utrzymanie jakości. Natomiast wytworzenie tego samego produktu bez patrzenia na jakość kosztuje grosze - gdy nie ma kontroli jakości, wtedy straty z powodu odrzutów technologicznych wynoszą 0. I tak to wygląda w chińskich fabrykach. Pozwólcie, że przytoczę wam przykład z mojej prywatnej praktyki.
Austriacka firma zamawia w chińskiej fabryce dość skomplikowane urządzenie mechaniczne w ilości 100 tys. sztuk. Koszt jednostkowy jego wyprodukowania w Polsce wynosi EUR3 (w Austrii EUR5, więc nikt nawet nie próbuje robić tego w Austrii), w Chinach ma to kosztować EUR0.90. Kontrola jakości odrzuca 55% wyprodukowanych mechanizmów, pozostałe zostają zniszczone, ponieważ wzór i działanie urządzenia są chronione patentem. W tydzień po zakończeniu produkcji dla Austriaków na rynku pojawiają się mechanizmy bez znaczka firmowego, w cenie jednostkowej EUR0.70, jednak zakupiona kontrolnie partia 1000 sztuk wykazuje, że ponad połowa urządzeń działa wadliwie lub wykazuje inne nieprawidłowości. Chiński kontrahent odpowiada że nic nie wie o tym, bo przecież wzór jest chroniony patentem, a on już produkuje co innego i w ogóle żeby mu dać spokój.
Moim zdaniem tak będzie wyglądało "chińskie Volvo" - jeżeli ktoś pamięta samochody Oltcit to wie, o jakim poziomie jakości mówię.
Koszt wytworzenia produktu wysokiej jakości w Europie jest wysoki. Koszt wytworzenia takiego samego produktu w Chinach jest niższy, ale nadal wysoki - przede wszystkim z powodu nakładu technologicznego na utrzymanie jakości. Natomiast wytworzenie tego samego produktu bez patrzenia na jakość kosztuje grosze - gdy nie ma kontroli jakości, wtedy straty z powodu odrzutów technologicznych wynoszą 0. I tak to wygląda w chińskich fabrykach. Pozwólcie, że przytoczę wam przykład z mojej prywatnej praktyki.
Austriacka firma zamawia w chińskiej fabryce dość skomplikowane urządzenie mechaniczne w ilości 100 tys. sztuk. Koszt jednostkowy jego wyprodukowania w Polsce wynosi EUR3 (w Austrii EUR5, więc nikt nawet nie próbuje robić tego w Austrii), w Chinach ma to kosztować EUR0.90. Kontrola jakości odrzuca 55% wyprodukowanych mechanizmów, pozostałe zostają zniszczone, ponieważ wzór i działanie urządzenia są chronione patentem. W tydzień po zakończeniu produkcji dla Austriaków na rynku pojawiają się mechanizmy bez znaczka firmowego, w cenie jednostkowej EUR0.70, jednak zakupiona kontrolnie partia 1000 sztuk wykazuje, że ponad połowa urządzeń działa wadliwie lub wykazuje inne nieprawidłowości. Chiński kontrahent odpowiada że nic nie wie o tym, bo przecież wzór jest chroniony patentem, a on już produkuje co innego i w ogóle żeby mu dać spokój.
Moim zdaniem tak będzie wyglądało "chińskie Volvo" - jeżeli ktoś pamięta samochody Oltcit to wie, o jakim poziomie jakości mówię.