Strona 1 z 3

3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 12:55
autor: Piotrunho
Volvo zaprezentowało pierwszy silnik trzycylindrowy. O tempora, o mores.
http://www.autoevolution.com/news/volvo ... 89927.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 14:10
autor: pablomed
I pewnie jeszcze ze 180 KM :shock: Zaprawdę, powiadam Wam: Motoryzacyjny koniec świata już blisko ;(

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 14:25
autor: Pan Jasiek
Wolałeś 126 koni z 5 garów?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ja też...

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 14:32
autor: Piotrunho
Mam taką chorą nadzieję, że z dwóch trzycylindrowych zrobią jedną szóstkę.

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 14:46
autor: pablomed
Pan Jasiek pisze:Ja też...
Mądrze prawisz, bo te 126 koni z pięciu garów przelata pięć takich wynalazków.
Piotrunho pisze: z dwóch trzycylindrowych zrobią jedną szóstkę.
Zgadza się, złożą, ale z LEGO Technic.. :mrgreen:

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 15:30
autor: nonline
pablomed pisze:Zgadza się, złożą, ale z LEGO Technic..
A myślisz, że jak V12 zrobił VAG... Zespawali dwa v6 i gitara.

Z resztą to pokazuje jak bardzo "zachód" jest zacofany motoryzacyjnie w stosunku do naszego rodzimego przemysłu samochodowego. Takie silniczki mieliśmy 40 lat temu w Maluchu.

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 15:55
autor: coonrado
Jak ktoś będzie chciał to sobie kupi nowe 3 cylindry, ja tam wole swoje 5 :D

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 16:46
autor: pablomed
Poczekajmy jeszcze trochę, a inaczej będziemy śpiewać. Starsze modele znaczną padać i albo zaczniemy kupować takie padła, albo przesiądziemy się na rowery. Zagłada moto-normalności już puka do naszych drzwi, niestety.. :/

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 17:29
autor: nonline
Albo będziemy importować cywilizowane auta z USA, tam nie ocipiano.

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 17:46
autor: amdr
"postęp" budować samochody wytrzymujące kilka lat, których nie opłaci się później naprawiać, chętnych na takie używane nie będzie więc ceny używanych będą niskie, co poskutkuje szybkim złomowaniem i marnowaniem mnóstwa energii na przetopienie na nowe jeszcze gorsze jeździdła. Wszystko pod szyldem ekologii. Takie czasy...

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 17:57
autor: mixann
Piotrunho pisze:Mam taką chorą nadzieję, że z dwóch trzycylindrowych zrobią jedną szóstkę.
Taka V6 była by miodzio - 360 KM to już niezły garek by powstał a do tego ten dźwięk :)

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 18:03
autor: pablomed
nonline pisze: tam nie ocipiano.
Jeszcze nie, ale co będzie dalej.. :?
amdr pisze:"postęp" budować samochody wytrzymujące kilka lat, których nie opłaci się później naprawiać, chętnych na takie używane nie będzie więc ceny używanych będą niskie, co poskutkuje szybkim złomowaniem i marnowaniem mnóstwa energii na przetopienie na nowe jeszcze gorsze jeździdła. Wszystko pod szyldem ekologii. Takie czasy...
Nic dodać i nic ująć amdr. "Postęp", "ekologia" i "trwałość" to w obecnej dobie jedynie puste slogany, przy pomocy których robi się z wielu ludzi wałów.

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 18:34
autor: nonline
pablomed pisze:Jeszcze nie, ale co będzie dalej..
Dzięki Bogu większość amerykanów to mało rozgarnięte osoby, który lubią swoje V8 :)

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 19:52
autor: pablomed
nonline pisze:Dzięki Bogu większość amerykanów to mało rozgarnięte osoby, który lubią swoje V8 :)
Wypraszam sobie :lol:

..też bym przyjął duże V8 na ramie i bardzo bym je lubił :>

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 20:07
autor: Luc
Pan Jasiek pisze:Wolałeś 126 koni z 5 garów?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ja też...
ja też...

Dramat Volvo na 3 cylindrach...

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 22:02
autor: jarek999
Ford mustang też już ma 2.3L EcoBoost 4 cylindry + turbo...310KM

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-11, 22:31
autor: nonline
Na Europę :P

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-12, 00:17
autor: Agrh
Jak chca byc tacy pro eko eko to niech wkoncu zrobia auto na wode, technologia istnieje od paru lat i wcale nie trzeba tankowac wodoru, bo uzadzenie do elektrolizy mozna zamontowac w aucie... same +, no choc moze jeden duzy -, wlasciciele marek przestana dostawac kase od arabow i zbiednieja hah.

NIe moge uwierzyc ze ludzie ciagle daja sie mamic tymi eko-bzdurami, wszystko teraz mozna sprawdzic w internecie...

Ciekawe jak z kultura pracy tych 3 cylindrow, poza tym ze to zaden hight-tech bo pojemnosc 1,5 (gdzie 4 cylindrowe 1,6 ma 200 BHP), a do tego chca to montowac w srednich XC czyli pewnie w xc 60, haha za pare lat trzeba bedzie kupic rower, a w brzydka pogode jezdzic do pracy pociagiem i autobusem.

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-12, 00:45
autor: nonline
Agrh pisze:Jak chca byc tacy pro eko eko to niech wkoncu zrobia auto na wode, technologia istnieje od paru lat i wcale nie trzeba tankowac wodoru, bo uzadzenie do elektrolizy mozna zamontowac w aucie... same +, no choc moze jeden duzy -, wlasciciele marek przestana dostawac kase od arabow i zbiednieja hah.
Hah. Dobre. Magnetyzer i opaskę doktora "levina" z tv mango tyż se kup i okręć dookoła wydechu, będzie Ci mniej palił.
A właściciele marek dawno wymienili je na ojro, kto tego nie zrobił ten gapa.
Agrh pisze:NIe moge uwierzyc ze ludzie ciagle daja sie mamic tymi eko-bzdurami, wszystko teraz mozna sprawdzic w internecie...
Hah. Skoro wszystko można sprawdzić w internecie to czemu nie sprawdzasz pisowni? W pierwszej chwili wahałem się czy chodzi Ci o auta na etanol.

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-12, 07:07
autor: David
nonline, nie widziałeś tego? " onclick="window.open(this.href);return false; albo w allegro wpisz generator hho

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-12, 09:26
autor: qb4hkm
HahaO powinno być - tyle powiem o tym wynalazku. :lol:

A 2,3L Ecoboost w mustangu jedzie lepiej niż bazowe V6.

Kolega kupił Focusa 1.0 ecoboost, przesiadł się z lancera 1.6, jak na razie jest mega zadowolony.

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-12, 09:41
autor: pablomed
qb4hkm, i pewnie będzie się cieszył do pewnego przebiegu. Znajomy miał 3 cylindrową Fabię 1.2 HTP i z powodzeniem ganiał do jakiś 100k km. Potem, pomimo regularnego serwisu w ASO Skoda zaczęła się gehenna z elektryką, nadmiernym zużyciem oleju, kilkoma innymi rzeczami i przeskoczeniem prawie nowego łańcucha rozrządu o kilka zębów włącznie. Silnik zrobiony, samochód sprzedany, a właściciel szczęśliwy, że uwolnił się od tego g...

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-12, 10:03
autor: Senator
Smutny to news, zwłaszcza w przypadku Volvo, które postrzegałem za "ostatniego Mohikanina" w kwestii niskiego wysilenia motorów. B5244S2 produkowano bodaj do 2010r.! 140KM z 2.4L! VW już dawno robiło tyle z 1.4 TSI! W Dieslach to samo - wprawdzie 1.6D dostępne jest od dość dawna, ale w momencie, kiedy do VAGów ładowali 2.0 TDI 170KM, Volvo dalej miało w du*** downsizing i takie S40/V50 wciąż można było zamówić z 2.4 D5 163KM.

Jako ciekawostkę przytoczę mól ulubiony przykład "postępu": dawno temu, kiedy debiutowała Corsa C ze swoim "rewolucyjnym" 3-cylindrowym 1.0 58KM, w którym trwałość łańcucha rozrządu wynosi 1/3 interwału wymiany paska w Volvo, jakaś gazeta motoryzacyjna zrobiła fajny test. Otóż wzięto na odcinek testowy taką Corsę oraz Kadetta E 1.4 60KM. Jakież było zdziwienie, że na tym samym odcinku Kadett spalił średnio zaledwie 0,2l/100km więcej niż Corsa...

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-12, 10:10
autor: pablomed
Senator pisze:Jakież było zdziwienie, że na tym samym odcinku Kadett spalił średnio zaledwie 0,2l/100km więcej niż Corsa...
I wszystko w temacie.. :D

Re: 3 cylindry w Volvo

: 2014-12-12, 10:21
autor: qb4hkm
pablomed pisze:qb4hkm, i pewnie będzie się cieszył do pewnego przebiegu. Znajomy miał 3 cylindrową Fabię 1.2 HTP i z powodzeniem ganiał do jakiś 100k km. Potem, pomimo regularnego serwisu w ASO Skoda zaczęła się gehenna z elektryką, nadmiernym zużyciem oleju, kilkoma innymi rzeczami i przeskoczeniem prawie nowego łańcucha rozrządu o kilka zębów włącznie. Silnik zrobiony, samochód sprzedany, a właściciel szczęśliwy, że uwolnił się od tego g...
Może masz rację ale...
VW już od dawna nie potrafi wymyśleć jakiegoś nowego sensownego silnika, a ford już jakiś czas na rynku z tym motorem jest i wydaje się on całkiem sensowny, nie ma jakiś większych fuckupów z nim. Pożyjemy zobaczymy, też zrobiłem wielkie oczy jak mi powiedział co kupił ale wszystko wskazuje na to że nie taki diabeł straszny. Ja również jestem zwolennikiem - "no replacement for displacement" i najchętniej śmigał bym mało wysilonym V8 gdyby ekonomia na to pozwalała :-D