3 cylindry w Volvo

Driv3rrrr
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4243
Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
Imię: Artur
VOLVO: Jaguar S-Type
Silnik: 3.0 V6 LPG
KW/KM/NM: 175/238/293
Rok: 2003
Był na spocie: 11
Przebieg: 227000
Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
Status: Offline

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: Driv3rrrr » 2014-12-12, 10:34

Aj tam znowu marudzicie. Silnik 3 cylindrowy wydaje dźwięki o wiele lepsze niż silnik 4 cylindrowy. Ot prosty przykład - wpiszcie sobie BMW i8 i posłuchajcie, prawie jak R6. Po drugie będzie lżejszy, po trzecie wytrzymałościowo nie będzie wcale tak o wiele gorzej niż 4 garowy o ile nie polecą w kulki za mocno z pojemnością typu 1.0 lub 1.2 i moc pod 200km.

Volvo nie może sobie pozwolić na szaleństwa silnikowe bo UE hamuje ich normami CO2. VAG, BMW, Mercedes ma dziesiątki silników i oni mogą sobie strzelić coś w stylu V12 6.0 Bi-Turbo.

Osobiście wolałbym silnik 3 cylindrowy niż 4. Ten drugi nie brzmi dobrze jak wszyscy wiemy

Ludzie i tak kupią i tak. Wystarczy zobaczyć ile jeździ nowych BMW F10 z 520d i 525d od cholery i jeszcze ciut. No i dlaczego?? Bo osiągi są naprawdę dobre, spalanie również, wyciszenie wnętrza na takim poziomie, że silnika nie słychać. To samo Audi A6 - 2.0TDI jest od zarąbania. A jeśli wprowadzą również do Audi 2.0 BiTdi z nowgo Passka to nawet 3.0 TDI będzie zagrożone pod względem osiągów i ludzie kupią 2.0 wtedy
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: pablomed » 2014-12-12, 10:43

Driv3rrrr, widzę, że idziesz z motoryzacyjnym powiewem "nowoczesności" :D . Ja nigdy nie kupię czegoś takiego. Braknie dla mnie odpowiedniego Volvo, skieruję swoje oczy za Ocean.
qb4hkm pisze:najchętniej śmigał bym mało wysilonym V8
.. np. ford Crown Victoria.. :P
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: nonline » 2014-12-12, 10:57

W hameryce, ECO BOOST ma 3.5 V6 i dwie turbosprężarki :)
" onclick="window.open(this.href);return false;

Dla nich to jest ECO :lol:

Driv3rrrr
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4243
Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
Imię: Artur
VOLVO: Jaguar S-Type
Silnik: 3.0 V6 LPG
KW/KM/NM: 175/238/293
Rok: 2003
Był na spocie: 11
Przebieg: 227000
Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
Status: Offline

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: Driv3rrrr » 2014-12-12, 10:57

Póki co się tym nie przejmuje bo i tak mnie nie będzie stać na takie auto przynajmniej pewnie przez kolejne 10 lat :lol: . A jeśli Volvo idzie mocno w stronę downsizingu to się się będę rozglądał za BMW lub Mercedesem, oni myślę, że niżej niż 1,5l i 4 cylindrów w limuzynach nie zejdą :). Póki co nie słychać wieści aby w tych markach np. w S klasie miało się pojawić coś mniejszego niż 2.0 R4.

W Volvo też to źle wygląda z tego względu, że nie ma nic o klasę wyższego niż S80. No i rzeczywiście słabo to wygląda jak flagowa limuzyna będzie miała tylko R4 i pewnie kiedyś R3. W niemieckich markach rozbija się to na kilka modeli i ludzie tak nie patrzą na to, a flagowe modele dalej mają mocne 6,8,12 cylindrowe silniki.
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: nonline » 2014-12-12, 11:06

No ale jak zaczną z 2.0R4 wyciągać po 350-400 koni to będzie taki samo klops jak z 1.0 i 150 koni...
Kosiarka, ino większa.

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: pablomed » 2014-12-12, 11:10

Driv3rrrr pisze:Póki co się tym nie przejmuje
Obrazek... niemniej zaczynam o tym myśleć.. :lol:
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Awatar użytkownika
bystrymarkus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1608
Rejestracja: 2010-10-11, 21:57
Imię: Michal
VOLVO: V70II/V70II
Silnik: 2,5T/D5
KW/KM/NM: 209/163
Rok: 2003
Był na spocie: 67
Średnie spalanie: 10/6
Przebieg: 390000
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: bystrymarkus » 2014-12-12, 11:38

Powinni silniki zrobić na jakiś szybko złączach żeby łatwo było je wymieniać. W sklepach motoryzacyjcnych na półkach by leżały zastępcze.

I za 15 lat u mechanika będzie poproszę wymienić, klocki, tarcze, łączniki stabilizatora no i silnik.
Zmiany rozrządu zastąpi się zmianą silnika.
bystrymarkus junior zwany

Obrazek

Mój osobisty Drakkar V70

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: Piotrunho » 2014-12-12, 11:41

Trzeba podejść do sprawy racjonalnie.
Do 280-300 koni mechanicznych dwulitrowy silnik z turbo jest jak najbardziej ok.
Wydaje mi się, że w segmencie aut typu S80, E-Klasa i BMW serii 5 auta do 300 koni to jakieś 95% sprzedaży.
W najnowszej serii 5 bazowy silnik też będzie miał 3 cylindry. Takie czasy niestety.

qb4hkm
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3136
Rejestracja: 2010-09-06, 20:47
VOLVO: Czarne V70 II
Silnik: 2,4 D5 163KM
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ~6,6 ON
Przebieg: 0
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: qb4hkm » 2014-12-12, 11:51

Myślę że czekają nas czasy gdzie głównie będą produkować: małe pierdziawki, małe pierdziawki-hybrydy, elektryki. Sam nie mam nic przeciwko takiej Tesli albo Amperze.

akarso
V
V
Posty: 123
Rejestracja: 2010-04-17, 21:26
VOLVO: 855 T-5
Silnik: 2.5 dłubnięty
KW/KM/NM: ~230KM
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja:
Status: Offline

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: akarso » 2014-12-12, 11:52

David pisze:nonline, nie widziałeś tego? " onclick="window.open(this.href);return false; albo w allegro wpisz generator hho
Ale pierdoły... to z linka to zwykły wtrysk wody do cylindrów, stosuje się często w wysilonych jednostkach, odkrycie ameryki...

Generator hho to co innego - w skrócie mówiąc to urządzenie które pobiera więcej energii niż oddaje, co zresztą nie jest dziwne, bo nie ma 100% sprawności. Ale ludzie którzy zakończyli edukacje na trzeciej klasie podstawówki łykają to jak pelikany, doprawiając przy okazji globalnymi spiskami, GMO, chemtrailsami, itd.

Awatar użytkownika
Ernio
VO
VO
Posty: 311
Rejestracja: 2008-07-07, 17:53
Imię: Ernest
VOLVO: C70
Silnik: 2.0T
KW/KM/NM: 120/163/230
Rok: 2000
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: XXl
Przebieg: 284000
Lokalizacja: Koszalin
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: Ernio » 2014-12-12, 12:21

bystrymarkus pisze:Powinni silniki zrobić na jakiś szybko złączach żeby łatwo było je wymieniać. W sklepach motoryzacyjcnych na półkach by leżały zastępcze.

I za 15 lat u mechanika będzie poproszę wymienić, klocki, tarcze, łączniki stabilizatora no i silnik.
Zmiany rozrządu zastąpi się zmianą silnika.
Dobre :D Niewykluczone, że tak będzie tylko pytanie jakie będą ceny jednostek napędowych w takim układzie...

Nie ma jak gang rzędowej piątki a nie tam jakaś 3 garowa popierdółka :p

" onclick="window.open(this.href);return false;

BTW fajna osiemseta :)
Sprzedam welurowy fotel pasażera do S/V70

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: nonline » 2014-12-12, 12:38

akarso,
:lol:
Wtrysk wody to już podczas drugiej wojny światowej miał swój renesans w silnikach lotniczych. Ludzie lubią odkrywać koło na nowo, szkoda że kolejni odkrywcy są o rząd głupsi od poprzednich.

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: pablomed » 2014-12-12, 13:29

Dyskusja wkracza powoli na tory rychłego odkrycia Perpetuum mobile lub jak kto woli Preparatum malibu.. :lol:
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: nonline » 2014-12-12, 13:35

Może drugi taki silnik będzie z tyłu auta?
Wtedy napis T6 może na klapie zostać...

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: pablomed » 2014-12-12, 13:37

nonline pisze:Może drugi taki silnik będzie z tyłu auta?
Wtedy napis T6 może na klapie zostać...
:lol:
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

burton
VOLV
VOLV
Posty: 602
Rejestracja: 2012-04-03, 20:35
VOLVO: s80
Silnik: 2.5 t
KW/KM/NM: 282/421
Rok: 2007
Był na spocie: 30
Przebieg: 131
Lokalizacja: wawa
Status: Offline

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: burton » 2014-12-12, 16:00

No ale jak zaczną z 2.0R4 wyciągać po 350-400 koni to będzie taki samo klops jak z 1.0 i 150 koni...
No już są, np. klasa A AMG, 2.0 360 KM
Kto gra grubo, wygrać musi;)

http://www.camperowanie.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
amdr
VOLVO
VOLVO
Posty: 1268
Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
Imię: Pawel
VOLVO: C70
Silnik: T5 - B5234T3
KW/KM/NM: 176/240/330
Rok: 1999
Średnie spalanie: 14
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: amdr » 2014-12-12, 17:35

Agrh pisze:Jak chca byc tacy pro eko eko to niech wkoncu zrobia auto na wode, technologia istnieje od paru lat i wcale nie trzeba tankowac wodoru, bo uzadzenie do elektrolizy mozna zamontowac w aucie... same +, no choc moze jeden duzy -, wlasciciele marek przestana dostawac kase od arabow i zbiednieja hah.
piękna ściema, perpetum mobile głosisz bo procesem elektrolizy rozdzielasz wodór i tlen po czym w procesie spalania mają dać energię i ciepło i jeszcze zasilić alternator generujący prąd potrzebny do elektrolizy. B Z D U R A !!!

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: nonline » 2014-12-12, 18:34

amdr,
Dlatego wystarczyłoby samo 'Hah'.

Awatar użytkownika
yarotom
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2012-07-11, 11:32
Imię: Jarek
VOLVO: XC60
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 179/243/320, 185/420
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG
Przebieg: 120
Lokalizacja: Ostrołęka
Status: Offline

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: yarotom » 2015-05-14, 10:37

Trzy cylindry to ja już miałem w smarcie fortwo.. diabelne śmigał po drodze w mieście :evilbat:
3 gary pasował do smarta :lol: ale do łosia :shock: to raczej katrowany łoś :evil:
Wolałbym Łosia z 5 - 6 garami
Było: Fiat 125p 1,5- 75KM, smart FotTwo 0,6-56KM, Renault Thalia 1,4-75KM, Volvo S80 2,4 V20 - 170KM, Volvo V70 2,4D5 185KM
Jest Volvo XC60 3,2-243KM, Polonez 1,5-75KM i BMW E46 320D 136KM,

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: nonline » 2015-05-14, 12:56

Mnie udało się przekopać przez tajne materiały techniczne Volvo.
Najnowszy T5:
Obrazek

Awatar użytkownika
volvoelch
VOLV
VOLV
Posty: 592
Rejestracja: 2015-01-11, 21:55
VOLVO: XC 60
Silnik: 2,4 D
KW/KM/NM: 129/175/420
Rok: 2010
Status: Offline

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: volvoelch » 2015-05-14, 13:21

@nonline hehe-przyznaj sie ze siedzisz w dziale rozwoju u Volvo i myslisz zawodowo jak zniechecic ludzi do tej marki :>

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: nonline » 2015-05-14, 13:46

Nie jestem ślepo podążającą pacynką. Co jest złe to będę trąbił o tym na lewo i prawo.

Awatar użytkownika
AOW
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 5151
Rejestracja: 2008-11-18, 22:43
Imię: Olaf
VOLVO: S70 / S90II / 940 Turbo
Silnik: D5252T / D4204 / B230FT
Rok: 97
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: nie patrzę
Przebieg: 430000
Lokalizacja: Wawer :)
Status: Offline

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: AOW » 2015-05-18, 16:42

czytam i patrzę na średnią wieku waszych pojazdów (mój zresztą też) i ile z nas kupi nowy samochód z salonu z tym 3 cylindrowym silnikiem ?
Po zatym nasze samochodu do momento kiedy prawo się nie zmieni będą jeździć i jeździć ... a te 3 cylindrowe pewnie nie dotrwają ... więc w czym problem?
Coż takie są czasy, każda firma musi mieć takie trzycylnindrowe silniki....

Dziś kupiełem tygodnik Motor - jest tam opisane nowe BWM serii 3 - wyjściowy silnik :
1,5 turbo 3 cylindry który ma lepsze osiągi niż mój 2,5l turbodiesel 5 cylindrowy i pali też mniej ....

pozd.

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: nonline » 2015-05-18, 21:29

Ale twój paliwożerny, śmierdzący dyszel o kulturze pracy naćpanego byka przeżyje 4 takie silniki i nadal będzie jak pączek w maśle :D

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: 3 cylindry w Volvo

Post autor: pablomed » 2015-05-18, 21:47

volvoelch pisze: w dziale rozwoju
Coraz częściej czytam o kolejnych markach szczycących się takimi silnikami i wydaje mi się, że ich działy rozwoju to w rzeczywistości działy niedorozwoju. Oczywiście to moje zdanie.

Prawda jest też taka, że jeśli ta czy inna marka notuje rynkowe sukcesy z takimi jednostkami, inny zaczynają gonić i wytwarzać podobne "dzieła" techniki. Popyt stymuluje produkcję i póki są nabywcy, będzie zainteresowanie i zbyt. Poza tym watro wspomnieć o unijnych preferencjach dla małych pojemności i szaleństwie polegającym na tzw. optymalizacji pojemność pojedynczego cylindra.

Samochody z przysłowiowymi jednorazówkami pod maską to kolejny dowód, że ludzie coraz częściej żyją dniem dzisiejszym i mają gdzieś, czy za kilka lat ich nabytek będzie jeszcze jeździł o własnych siłach lub też zostanie zmielony na moto-mączkę, która posłuży do produkcji kolejnych cudów techniki.
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

ODPOWIEDZ

Wróć do „Newsy”