[s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

ODPOWIEDZ
Katoo
VO
VO
Posty: 208
Rejestracja: 2014-07-12, 23:31
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: B 5244 S4 2.4B + LPGTECH 326
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2005
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 201
Status: Offline
Kontakt:

[s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Katoo » 2016-02-10, 18:19

Witam, zakupiłem łosia przywiezionego z Niemiec, została w nim zainstalowana instalacja LPG firmy frontgas ze wtryskami firmy frontgas i stargas. Auto na benzynie nie sprawia problemów lecz na gazie sa małe problemy. Gdy trzymam go na obrotach około 1100 to zdarza mu się zdławić do tego stopnia że gaśnie. Mam ten problem też jak dojeżdżam do świateł od czasu do czasu zgaśnie. Auto zatankowałem 40l LPG i przejechałem 360km z tego 100km w trasie więc myślę że spalanie jest OK:) Chciałbym wymienić filtry fazy lotnej lecz nie mam pojęcia na jakie, są zamontowane 2 lecz widziałem na necie że jest jeden z 2 wejściami oraz z 2 wyjściami, co sądzicie o nich?? Dodatkowo mam jeszcze filtr przed reduktorem ale w małej puszce co mnie nie zadowala. Reduktor posiada jakieś 2 dziwne rurki do podciśnienia. Raczej jest starej generacji, ale do puki działa poprawnie nie mam zamiaru grzebać. Panowie mam jeszcze jedne pytanie , chciałbym też wymienić świece zapłonowe , co polecacie do B 5244 S jakiej firmy oraz ilu elektrodowe?
Obrazek
Dorabiaj na rozwiązywaniu Ankiet

Kurtz
VO
VO
Posty: 251
Rejestracja: 2015-10-26, 10:45
Imię: PIOTR
VOLVO: S80
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Średnie spalanie: 5,8
Przebieg: 3270000
Status: Offline

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Kurtz » 2016-02-10, 19:37

1100 podczas jazdy? Proponuję zmienić bieg na niższy to pomoże:P Co do gaśnięcia to może być wiele przyczyn, czeba sprawdzać po kolei. Spalanie w normie, chociaż wg mnie jak odświeżysz instalkę to na 40L zrobisz 400km. Filtry FL? Ja bym poleciał Lpg Tech Blue perfect, nieco wyższy koszt w przypadku pierwszego zakupu, potem już tylko wkłady wymieniasz w cenach zwykłych filtrów ale naprawdę perfect blue są na potęgę i unikniesz dzięki nim wielu problemów z wtryskami.
Co do tego przed reduktorem który Cię nie zadowala to czemu tak? Coś tam zawsze ochrania, zostaw go tylko przy okazji wymiany filtrów FL wymień i jego (koszt kilka PLN + robocizna -gaziarz dobierze Ci odpowiedni na miejscu po rozkręceiu, wymieniasz co 15kkm przy wymianie FL).
2 rurki podciśnienia? Prawdopodobnie jedna z nich to podciśnienie - wiadomo podpinane pod map, a druga to na 99% pierdziawka (usuwanie par/nadmiaru gazu czy coś takiego? - generalnie powinien do tego iść wężyk i oddawać zbędne opary gdzieś w bezpieczne miejsce).
Świece? Osobiście od pierwszego motocykla (romet ogar 205 3,5KM) do teraz w każdym spalinowcu stosuję NGK, a jakie? Dokładnie takie jakie zaleca producent do benzyny, żadne iluś elektrodowe i inne badziewia, tylko seryjne.

Katoo i niestety ale nie mam dla Ciebie najlepszych wiadomości... Obawiam się że chcąc faktycznie zrobić ten gaz na zero nie obejdzie się bez kosztów... Tudzież napewno nie małych komplikacji i kilku niemiłych niespodziewanek.

Katoo
VO
VO
Posty: 208
Rejestracja: 2014-07-12, 23:31
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: B 5244 S4 2.4B + LPGTECH 326
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2005
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 201
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Katoo » 2016-02-10, 20:09

Z tymi 1100 obrotami to na postoju,filtr z tego co widzę wygląda spoko ale ja mam podejście pod 2 listwy wtryskowe osobno, no i wyjście z reduktora jest 2 rurkami , czyli musiałbym zakupić 2 takie? Możesz podać numer świec?

Pozdrawiam.
Obrazek
Dorabiaj na rozwiązywaniu Ankiet

Kurtz
VO
VO
Posty: 251
Rejestracja: 2015-10-26, 10:45
Imię: PIOTR
VOLVO: S80
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Średnie spalanie: 5,8
Przebieg: 3270000
Status: Offline

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Kurtz » 2016-02-10, 20:16

A to jak na postoju to przepraszam:P Skoro tak to obstawiam że będzie się któryś wtryskiwacz sklejał albo przepuszczał.
Spoko wygląda z zewnątrz czy go otwierałeś? Ja bym i tak wymienił (jeśli szkoda Ci na takie jak podałem to chociaż jakieś tańsze ale nowe bo przynajmniej nawet jak nie pomożesz to wykluczysz że te problemy są od filtrów). No niestety skoro masz dwie listwy zasilane to musisz dwa takie zakupić. Oj numeru Ci nie podam kolego bo sam nie pamiętam^^ Ale pokukaj na forum albo w serwisówce i znajdziesz. Ale tak jak mówię WYŁĄCZNIE FABRYCZNIE DEDYKOWANE DO TEGO SILNIKA.

Katoo
VO
VO
Posty: 208
Rejestracja: 2014-07-12, 23:31
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: B 5244 S4 2.4B + LPGTECH 326
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2005
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 201
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Katoo » 2016-02-10, 20:36

Czy można wyciągnąć tą listwę i przepłukać w benzynie estrakcyjnej? Nic się z nimi nie stanie? Takie brudne są , listwa z frontgasa widać jak by nie była rozkręcana jest oryginalna z cybantami zaciskowymi ,a nie skręcanymi. Za to listwa z stargasa 3 wtryskowa jak by była nowsza rurki do wtrysków i do kolektora są już na cybantach skręcanych więc mogę sądzić że są nowsze i tak jak twierdzisz że któryś ze wtrysków skleja lub przepuszcza to obstawiłbym listwę oryginalną z frontgasa chodź mogę się mylić. Czy jak bym chciał wymienić na inne wtryski to nie będzie problemu z przełożeniem? Raczej czy instalacja elektryczna nie będzie miała z nimi problemów? Co do niespodzianek to spoko mam jeszcze polo 1.0 w gazie wiec już nic nie jest mi starszne :P Raczej się skusze na 2 blue tech ,albo 1 i wymiana reduktora:P narazię rozważam tylko opcje:)

Mam oto taki własnie reduktor

http://img36.staticclassifieds.com/imag ... yzacja.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

jest tam własnie ta puszka o której wspominałem przed reduktorem. Gy podjadę do gazownika wymieni mi ten filterek?
Obrazek
Dorabiaj na rozwiązywaniu Ankiet

Kurtz
VO
VO
Posty: 251
Rejestracja: 2015-10-26, 10:45
Imię: PIOTR
VOLVO: S80
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Średnie spalanie: 5,8
Przebieg: 3270000
Status: Offline

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Kurtz » 2016-02-10, 21:11

Można z tym że tak:
Części metalowe możesz spokojnie myć w benzynie (oczywiście ekstrakcyjnej bo inne mają oleje), a jak nagar nie będzie chciał puścić to i w rozpucholu - ALE TYLKO METALOWE!
Części plastikowe/gumowe - wyłącznie w ludwikach i innych delikatnych środkach nie reagujących z tworzywami (łatwo spier*** uszczelkę/oringa rozpucholem)
I ważne jak będziesz mył to staraj się stworzyć możliwie najlepsze warunki (dobre światło, biała szmata na stół, bezpieczne pojemniczki na drobne części - pamiętaj że masz szwaben dojcze listwen i jak coś zgubisz to możesz mieć problemy żeby później dostać, i koniecznie myśl co i jak rozbierasz i składasz (ja osobiście polecam robienie sobie zdjęć w trakcie żeby się nie je*nąć, z robieniem zdjęć zrobiłem kilka przekładek silników, montażów gazu, remontów silnika - oczywiście w jedną osobę bez wykształcenia mechanicznego).

Zacznij więc od tej frontgasa (umyj, zrób test szczelności, możesz pomierzyć cewki), jak się nic nie zmieni to wtedy próbuj drugą.

No właśnie z wymianą listwy nie będzie tak kolorowo, wręcz może być bardzo niekolorowo, ale nie chcę straszyć, wszystko wyjdzie w praniu tak więc zmianę listwy póki co odpuść.
Odnośnie filterka to jak uważasz, ja różne przetestowałem, i teraz tylko jego używam, ale generalnie każdy będzie dobry pod warunkiem że będzie czysty, regularnie wymieniany, jak już pisałem lepszy najtańszy nowy i czysty niż super markowy ale stary zasyfiony i zapewne dziurawy. Reduktora jeśli jest sprawny i nie przepuszcza to nie dotykaj.

No i ta puszka to jest elektrozawór z filterkiem po odkręceniu tej śruby z prawej strony (koło dziury), w środku ukaże Ci się filterek. Tak wymieni (gazownik lub praktycznie każdy normalny warsztat) - skasuje max 10 za filterek z 5-10 za robotę. Oczywiście możesz sam to zrobić ale musiałbyś odkręcić wyjąć filterek i jechać do motoryzacyjnego sklepu/gazownika bo są różne takie filterki rozmiarami.

Katoo
VO
VO
Posty: 208
Rejestracja: 2014-07-12, 23:31
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: B 5244 S4 2.4B + LPGTECH 326
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2005
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 201
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Katoo » 2016-02-11, 15:42

Witam , a co sądzicie o tym filtrze?

F134 Filtr odstojnikowy Alex Ultra 360° poliester 3x12mm

Spełnia by moje oczekiwania bo jest na 2 listwy , a w dodatku kupiłbym tylko jednego lecz obawiam się że gaz raczej nie będzie wprowadzony w zawirowania bo nie widzę żadnych łopatek nawet na wkładzie wymiennym .
Obrazek
Dorabiaj na rozwiązywaniu Ankiet

Kurtz
VO
VO
Posty: 251
Rejestracja: 2015-10-26, 10:45
Imię: PIOTR
VOLVO: S80
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Średnie spalanie: 5,8
Przebieg: 3270000
Status: Offline

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Kurtz » 2016-02-11, 20:03

Kolego jest bardzo ok. Generalnie powiem Ci tak:
1) Nowy/czysty jest lepszy od starego/zapchanego
2)Każdy markowy jest lepszy niż made in china
3)Odstojnikowy jest lepszy niż zwykły najtańszy

Twój spełnia wszystkie te trzy kwestie czyli jest bardzo ok, są lepsze ale Ci nawet takich nie podawałem bo drogo i jeśli nie masz instalacji wartej 5tys-6tys to gra nie warta świeczki.

Yyyy jakie zawirowania? Gaz nie powinien w żadne zawirowania wpadać:P Te filtry to generalnie z zasady działania jak każde inne do lpg oleju czy benzyny, różnica jest natomiast w medium filtrującym (ten wkład zrobiony z materiału który dokładniej wychwytuje zabrudzenia), a odstojnik po to żeby Ci się paciara (mazut oleje smary i co tam w gazie jest) zbierała (taka maź), dzięki czemu nie sklejają Ci się wtryski a tym samym unikasz problemów z szarpaniem.

Ps. Przypominam Ci że króćce wylotowe z reduktorów, jak i wlotowe do listew są różnych średnic (16, 12mm), dla pewności sobie zmierz albo poczytaj żebyś się nie machnął.

Katoo
VO
VO
Posty: 208
Rejestracja: 2014-07-12, 23:31
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: B 5244 S4 2.4B + LPGTECH 326
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2005
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 201
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Katoo » 2016-02-11, 21:05

Filtry takie są tak zrobione jak filtry powietrza lub odwadniacz w instalacjach pneumatycznych . Gaz który wpada do filtra dzięki łopatką wpada w zawiorwanie w filtrze po to by brud w gazie osiadł na ścianka ,i niema się co przejmować gaz do wtrysków dojdzie już normalnie za filtrem. Maź jest w większości w reduktorze ale wszystkiego nie zatrzyma wiec przed wtryskami jest filtr.
Obrazek
Dorabiaj na rozwiązywaniu Ankiet

Kurtz
VO
VO
Posty: 251
Rejestracja: 2015-10-26, 10:45
Imię: PIOTR
VOLVO: S80
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2002
Średnie spalanie: 5,8
Przebieg: 3270000
Status: Offline

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Kurtz » 2016-02-11, 21:21

Aaaa faktycznie, masz rację, w każdym bądź razie marka alex jest bdb.

Katoo
VO
VO
Posty: 208
Rejestracja: 2014-07-12, 23:31
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: B 5244 S4 2.4B + LPGTECH 326
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2005
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 201
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Katoo » 2016-04-29, 07:00

Panowie czy stanie sie coś jak w reduktorze zaślepię jeden otwór na gaz bo obecnie posiadam 2 węże które wychodzą z reduktora.
Obrazek
Dorabiaj na rozwiązywaniu Ankiet

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Chalski » 2016-05-02, 10:35

Pytanie jako to na prawdę reduktor - zdjęcie by się przydało i jak wygląda połaczenie wreduktor - wtryskiwacze...
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Katoo
VO
VO
Posty: 208
Rejestracja: 2014-07-12, 23:31
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: B 5244 S4 2.4B + LPGTECH 326
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2005
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 201
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Katoo » 2016-05-02, 15:08

Chciałem zakupić Baracudy Gold na jednej listwie i dać filtr lpgtech Blue i dlatego właśnie się rozchodzi o te 2 wyjścia. Mam program do frontgas-a i jak tam ustawie listwę wtryskową NXGAS VT2 gdzie max 4ohm i min 1ohm , a baracudy mają 1,9 ohm. Dlatego zastanawiam się nad modernizacją , ale i też wiem że za niedługo padnie reszta listwy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Dorabiaj na rozwiązywaniu Ankiet

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Chalski » 2016-05-03, 20:14

Ja to bym wywalił i te wtryskiwacze (Matrix lub ich klon) i ten reduktor.
Wtryski dać Barracuda - zwykłe, reduktor KME TUR i po problemie.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Katoo
VO
VO
Posty: 208
Rejestracja: 2014-07-12, 23:31
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: B 5244 S4 2.4B + LPGTECH 326
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2005
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 201
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s40 2,4B 170km 2005r] Frontgas i małe problemy.

Post autor: Katoo » 2016-05-05, 15:45

Zakupiłem Hana 2001 Green przez pomyłkę, dadzą radę obsłużyć łosia ? Filtr lpgtech blue, węże przejściówki na barakudy, na razie reduktor zostanie dam trójnik bo trochę cienko z kasą , ale z następnych wypłat się wymieni.

-- 2016-05-15, 21:13 --

Panowie , mam pytanko , czy ktoś z was stosował podstawki pod wtryski Bosch? Chciałbym je zakupić ,ale nie wiem czy się zmieści listwa między kolektorem dolotowym.
Obrazek
Dorabiaj na rozwiązywaniu Ankiet

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”