[VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

ODPOWIEDZ
SawiM
V
V
Posty: 21
Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
Imię: Maciej
VOLVO: V70 XC
Silnik: B5254T
KW/KM/NM: 142/193/270
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Białystok
Status: Offline

[VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: SawiM » 2016-05-13, 11:10

Prośba o poradę - jakim reduktorem zastąpić Landi-Renzo IG1 TURBO? Po pierwsze, dlaczego chcę wymienić reduktor? Bo powyżej 4-4,5k obrotów auto na gazie nie jedzie, poza tym reduktor jest stary i zapuszczony, sam zestaw naprawczy kosztuje prawie 300 zł, a nawet jego zainstalowanie nie gwarantuje poprawy osiągów - reduktor ogarnia do 200 KM, co najwyraźniej nie wystarcza. Polecano mi m.in. 2 reduktory Zavoli, KME GOLD TURBO 325KM, LOVATO RGJ FAST SUPER AF, czy KME TWIN ... Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, i rady. Aha, oczywiście chciałbym rozwiązania typu "dobrze i tanio" ;)
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.

Awatar użytkownika
dz0rdasz
VIP
VIP
Posty: 1359
Rejestracja: 2006-08-06, 00:14
Imię: Robert
VOLVO: S70 i Volvo BL-71 2007r.
Silnik: 2500 LPG
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1997
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 382000
Lokalizacja: Młochów
Status: Offline
Kontakt:

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: dz0rdasz » 2016-05-14, 08:38

Testowanie osiągów na lpg w silniku b5254t to nie najlepszy pomysł. Szczegóły są na forum. Tak że tanio nic nie robić , a jak chcesz poganiać to klik na benzynę. :)
Nie piszę poprawnie po Polsku :-)

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: adamusss » 2016-05-14, 11:39

Jak instalacja dobrze wystrojona to i na LPG można dobrze cisnąć bez awarii... jako przykład podam siebie :)
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

SawiM
V
V
Posty: 21
Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
Imię: Maciej
VOLVO: V70 XC
Silnik: B5254T
KW/KM/NM: 142/193/270
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Białystok
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: SawiM » 2016-05-14, 15:44

Dzięki za odpowiedzi :D Niestety, troszkę mało w nich konkretów... :/
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: Chalski » 2016-05-16, 23:26

Ja polecam KME TWIN.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

SawiM
V
V
Posty: 21
Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
Imię: Maciej
VOLVO: V70 XC
Silnik: B5254T
KW/KM/NM: 142/193/270
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Białystok
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: SawiM » 2016-05-17, 06:55

@Chalski, dzięki za radę :564: Zastanawiałem się nad Twin`em, ale czy to nie będzie trochę overkill? Gold, Gold GT czy Turbo nie ogarną sprawy? Nie ukrywam, że koszt reduktora ma jednak znaczenie.
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: Chalski » 2016-05-17, 14:03

Po mojemu po prostu konstrukcja TURa / TWINA jest odporniejsza na polski syfiasty gaz (zawór dźwigniowy a nie iglicowy).
A to że będzie z zapasem to nie szkodzi.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Piter-18
VOL
VOL
Posty: 482
Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
Imię: Piotrek
VOLVO: S60/S40
Silnik: 2.0T/1.9D
KW/KM/NM: 180KM i 116KM
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/6
Przebieg: 0
Lokalizacja: Zabrze
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: Piter-18 » 2016-05-17, 15:00

Ja miałem ten sam problem i ten sam reduktor Ig1... Wymieniłem na Kme Gold GT. Tylko musisz zobaczyć jaka masz miedź w Ig1 jest wejście fi6 a w Kme Gold GT fi 8. Odpowiednie przejście i po sprawie ogólnie reduktor dałem radę dać w te samo miejsce po wymianie zauważalna różnica to szybsza reakcja na wciśnięcie gazu

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

SawiM
V
V
Posty: 21
Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
Imię: Maciej
VOLVO: V70 XC
Silnik: B5254T
KW/KM/NM: 142/193/270
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Białystok
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: SawiM » 2016-05-18, 08:53

@Chalski - zgodnie z Twoją sugestią będzie KME TWIN - ostatecznie różnica w cenie pomiędzy nim, a GOLD`em to w Jacusiu stówa, jakoś to przeżyję... Chyba ;) BTW gdzie Twoim zdaniem najlepiej w komorze silnika umiejscowić tego TWIN`a?

@Piter-18 - ja z kolei mam nadzieję, że mój nowy reduktor trafi w inne miejsce niż stary IG1, który ktoś zamontował po prawej stronie komory silnika nad turbo, znacznie powyżej zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Miedź faktycznie wymaga przejściówki, ale to raczej do ogarnięcia :one:

[EDIT] Obecnie regulator zainstalowany jest tak...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-05-19, 00:06 przez SawiM, łącznie zmieniany 2 razy.
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: adamusss » 2016-05-18, 11:07

SawiM pisze:gdzie Twoim zdaniem najlepiej w komorze silnika umiejscowić tego TWIN`a?
Pod postawą akumulatora przy podłużnicy jest idealne miejsce :)
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Piter-18
VOL
VOL
Posty: 482
Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
Imię: Piotrek
VOLVO: S60/S40
Silnik: 2.0T/1.9D
KW/KM/NM: 180KM i 116KM
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/6
Przebieg: 0
Lokalizacja: Zabrze
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: Piter-18 » 2016-05-18, 13:20

Umnie w S60 znalazł miejsce między obudowa filtra a lewa lampa. Kupuj zestaw z elektrozaworem to dostaniesz nowa beczulke do zarobienia i odpowiednie uszczelnienie oczywiście jak masz miedź fi 8 aa i tym reduktorom zdazy się troszkę Buczec przy przyspieszaniu... W moj w chwili obecnej już przestaje albo się już przyzwyczaiłem

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

SawiM
V
V
Posty: 21
Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
Imię: Maciej
VOLVO: V70 XC
Silnik: B5254T
KW/KM/NM: 142/193/270
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Białystok
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: SawiM » 2016-05-19, 00:08

A niech buczy... Może nawet gwizdać, byleby auto jechało ;) Operacja w piątek, zobaczymy co z tego wyniknie...

-- 2016-05-20, 09:15 --

No i d... :evil: Pewien znany białostocki serwis elpidżi, choć wiedział o operacji od tygodnia, dziś kiedy pojawiłem się u bram, odkrywczo stwierdził "ojej, ale to jest Omegas", i że owszem, może wymienić reduktor, i to tyle, ponieważ nie podepnie się do instalacji z powodu "niemania" softu...
@Piter-18 - masz w aucie Omegas`a? Nie było problemu z podpięciem reduktora KME?
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.

Piter-18
VOL
VOL
Posty: 482
Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
Imię: Piotrek
VOLVO: S60/S40
Silnik: 2.0T/1.9D
KW/KM/NM: 180KM i 116KM
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/6
Przebieg: 0
Lokalizacja: Zabrze
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: Piter-18 » 2016-05-21, 06:37

Nie miałem problemu z zmiana reduaktora. Nie ma to Większego znaczenia jaki masz sterownik Lpg czy jest to lpgtech czy omegas to i tak będzie działać.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Piter-18
VOL
VOL
Posty: 482
Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
Imię: Piotrek
VOLVO: S60/S40
Silnik: 2.0T/1.9D
KW/KM/NM: 180KM i 116KM
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/6
Przebieg: 0
Lokalizacja: Zabrze
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: Piter-18 » 2016-05-21, 06:38

Tak mam lpg Omegas

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: Chalski » 2016-05-21, 09:13

SawiM pisze:BTW gdzie Twoim zdaniem najlepiej w komorze silnika umiejscowić tego TWIN`a?
Jak pisze adamusss - pod akumulatorem przy podłużnicy, kup lepiej TWIN ver. 2 (z elektrozaworem FARO - wejście faro grube, wyjście faro cienkie x 2)

Omegas nie będzie wiedział że dostał inny reduktor.

Ale z tego co widzę na tym zdjęciu to tam pod maską jest Hiroszima - IMHO pewnie większość instalacji do demontażu i poprawnego montażu.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

SawiM
V
V
Posty: 21
Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
Imię: Maciej
VOLVO: V70 XC
Silnik: B5254T
KW/KM/NM: 142/193/270
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Białystok
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: SawiM » 2016-05-26, 08:11

Panowie, wielkie dzięki wszystkim za podpowiedzi :564: Znalazłem gazownika, który nie przestraszył się Omegas`a, i podjął się wymiany reduktora. Przy okazji pojawiła się kwestia ewentualnej wymiany wtrysków - obecnie mam MED`y o nieznanej wydajności (ktoś ściągnął kolorowe zaślepki) i przebiegu, i tu zonk - gazownik stwierdził, że nie da się zainstalować Barracud, bo Omegas ich nie obsłuży. LPG forum zaś twierdzi coś zupełnie innego - że się da, i tu moja wiara w wiedzę pana gazownika troszkę padła :/ Nie chcę nowych MED`ów, bo za cenę dwóch mogę mieć komplet Barracud na 5 garów...
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.

Piter-18
VOL
VOL
Posty: 482
Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
Imię: Piotrek
VOLVO: S60/S40
Silnik: 2.0T/1.9D
KW/KM/NM: 180KM i 116KM
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/6
Przebieg: 0
Lokalizacja: Zabrze
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: Piter-18 » 2016-05-26, 19:54

Da się spokojnie dać barracudy ja mam tak zrobione jeżeli chcesz to mogę podesłać gotowca i instrukcje dla gaziarza

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

SawiM
V
V
Posty: 21
Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
Imię: Maciej
VOLVO: V70 XC
Silnik: B5254T
KW/KM/NM: 142/193/270
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Białystok
Status: Offline

Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora

Post autor: SawiM » 2016-05-27, 02:12

Piter-18 pisze:Da się spokojnie dać barracudy ja mam tak zrobione jeżeli chcesz to mogę podesłać gotowca i instrukcje dla gaziarza
No masz :) pewnie, że chcę, dzięki :)
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”