Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

bumpyknuckles
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2017-12-10, 20:57
Imię: Marcin
VOLVO: s80 II 2.5T
Silnik: 210
KW/KM/NM: 210
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 190000
Status: Offline

Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: bumpyknuckles » 2017-12-10, 21:44

Panowie,

Bardzo proszę o pomoc oraz opinie, jaki lpg wybrać do tego modelu ?
Czy ten silnik dobrze znosi gaz i na co warto zwrócić uwagę przez zalożeniem lpg?

Dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: Czarny82 » 2017-12-11, 11:38

Temat wielokrotnie poruszany na forum, myślę że niema sensu powielać wypowiedzi, wystarczy poczytać.
Napewno warto zwrócić uwagę na cenę instalacji, z regóły tanio oznacza źle.

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: adamusss » 2017-12-11, 11:47

Minimum raz na tydzień ktoś pyta o ten silnik... wystarczy przejrzeć tematy w tym dziale - kolejne strony także ;)
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

eradek
V
V
Posty: 20
Rejestracja: 2017-02-28, 22:56
Imię: Radek
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2008
Przebieg: 140000
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: eradek » 2017-12-11, 22:06

Jestem tydzien po założeniu instalacji w tym silniku. Poniżej zestaw.

elektronika: Stag 6 Qmax Plus
wtryski: Barracuda
reduktor: AC-R02 TWIN
zbiornik: 59/650/230

Auto odebrałem z warsztatu po 2 dniach, wsiadłem, pojechałem i śmigam. Najważniejsze to poczytaj opinie o gazowniku i jedź do tego z najlepszymi opiniami klientów, nie próbuj oszczędzać bo jakiś druciarz zaoferuje ci instalację za 500 czy 600 czy nawet 1000zl taniej. Jest to moje 3 auto na gaz, prawie 200 tysięcy przejechane na LPG i nigdy nie miałem historii typu poprawki, ponowne adaptacje, naprawy wtryskiwaczy itp. Ale musisz wiedzieć komu oddajesz auto, producent elektroniki niewiele zmienia.

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 2017-12-13, 09:35 przez eradek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 204
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: chancevought » 2017-12-13, 07:34

eradek pisze:Jestem tydzien po założeniu instalacji w tym silniku. Poniżej zestaw.

elektronika: Stag 6 Qmax Plus
wtryski: Barracuda
reduktor: AC-R02 TWIN
zbiornik: 59/650/230

Auto odebrałem z warsztatu po 2 dniach, wsiadłem, pojechałem i śmigam. Najważniejsze to poczytaj opinie o gazowniku i jedź do tego z najlepszymi opiniami klientów, nie próbuj oszczędzać bo jakiś druciarz zaoferuje ci instalację za 500 czy 600 czy nawet 1000zl taniej. Jest to moje 3 auto na gaz, prawie 200 tysięcy przejechane na LPG i nigdy nie miałem historii typu poprawki, ponowne adaptacje, naprawy wtryskiwaczy itp. Ale musisz wiedzieć komu oddajesz auto, producent elektroniki nie wiele zmienia.

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka
Podpisuję się pod powyższym.
Sam przelatałem ponad 300 tys. na lpg. Brak żadnych problemów. Wybór gazownika najważniejszy!
Co do silnika, to jest to najlepszy wybór pod kątem zgazowania / fanu z jazdy (poczytaj na forum).

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

zonkul
V
V
Posty: 31
Rejestracja: 2013-03-03, 09:49
Imię: Jacek
VOLVO: Inne/Superb
Silnik: 2.0 TSI
KW/KM/NM: 220/350
Rok: 2016
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: zonkul » 2017-12-13, 09:12

chancevought pisze:
eradek pisze: Co do silnika, to jest to najlepszy wybór pod kątem zgazowania / fanu z jazdy (poczytaj na forum).
Popieram!
Było: V60 D4 AWD 2013r.
Było: S60 2.5T AWD 2007r.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: Czarny82 » 2017-12-13, 14:08

zonkul pisze:
chancevought pisze:
eradek pisze: Co do silnika, to jest to najlepszy wybór pod kątem zgazowania / fanu z jazdy (poczytaj na forum).
Popieram!
Ja również przychylam się do powyższej opinii. Trochę się udzielałem wcześniej w innych postach na ten temat.

Awatar użytkownika
BolzZ
VOLV
VOLV
Posty: 804
Rejestracja: 2009-02-27, 07:53
Imię: K
VOLVO: V90 CC D5 polestar
Silnik: D5
KW/KM/NM: 250
Rok: 2018
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 150000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: BolzZ » 2017-12-13, 14:48

A moim zdaniem T6 jest jednak znacznie fajniejszy. :P

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 204
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: chancevought » 2017-12-13, 14:53

BolzZ pisze:A moim zdaniem T6 jest jednak znacznie fajniejszy. :P
Oczywiście,że fajniejszy w fanie z jazdy (ma jeszcze lepsze parametry = lepszego kopa), lecz z punktu widzenia ekonomii /zużycia paliwa / trwałości 2,5T górą !!!
W razie dużej draki łatwiej i taniej !! wymienić motor na inny (używany) niż z T6 :/
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: adamusss » 2017-12-14, 09:34

chancevought pisze:/ trwałości 2,5T górą
Jestem ciekaw uzasadnienia... :roll:
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
pawelpergol
VO
VO
Posty: 235
Rejestracja: 2013-03-11, 09:52
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: T6
KW/KM/NM: 272
Rok: 2000
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: Bez dramatu
Przebieg: 203
Lokalizacja: Nieporęt
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: pawelpergol » 2017-12-14, 11:32

adamusss pisze:
chancevought pisze:/ trwałości 2,5T górą
Jestem ciekaw uzasadnienia... :roll:
No właśnie nie raz tu były narzekania na silnik 2.5 że niby słabe tuleje czy coś takiego.

Awatar użytkownika
BolzZ
VOLV
VOLV
Posty: 804
Rejestracja: 2009-02-27, 07:53
Imię: K
VOLVO: V90 CC D5 polestar
Silnik: D5
KW/KM/NM: 250
Rok: 2018
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 150000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: BolzZ » 2017-12-14, 12:22

pawelpergol pisze: No właśnie nie raz tu były narzekania na silnik 2.5 że niby słabe tuleje czy coś takiego.
No wiesz, ale jak trzeba sobie przetłumaczyć dlaczego kupuje się 2.5T zamiast T6 to się o solidnych argumentach zapomina. ;)
Ja miałem i 2.4T, i 2.5T, i T6 a teraz mam 3.2 wolnossak i w jednoturbinowe już bym się nie pakował. 3.2 jeździ porównywalnie z nimi ale jest ciszej, przyjemniej i bez turbo, a do T6 i tak żaden nie ma startu. :) Tylko, że 3.2 wolnossak spala ze 1-2 litry więcej niż 2.5T, a T6 jeszcze kolejne 2 więcej niż 3.2.

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: adamusss » 2017-12-14, 12:27

Ja tam po prostu jestem ciekaw dlaczego niby 2.5t ma być trwalsze od T6... that's all ;)
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

dypek
VOL
VOL
Posty: 434
Rejestracja: 2012-05-04, 22:45
Imię: X
VOLVO: S80
Silnik: T6
KW/KM/NM: 300
Rok: 2014
Był na spocie: 10
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mazury
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: dypek » 2017-12-14, 12:45

BolzZ pisze:
pawelpergol pisze: No właśnie nie raz tu były narzekania na silnik 2.5 że niby słabe tuleje czy coś takiego.
No wiesz, ale jak trzeba sobie przetłumaczyć dlaczego kupuje się 2.5T zamiast T6 to się o solidnych argumentach zapomina. ;)
Ja miałem i 2.4T, i 2.5T, i T6 a teraz mam 3.2 wolnossak i w jednoturbinowe już bym się nie pakował. 3.2 jeździ porównywalnie z nimi ale jest ciszej, przyjemniej i bez turbo, a do T6 i tak żaden nie ma startu. :) Tylko, że 3.2 wolnossak spala ze 1-2 litry więcej niż 2.5T, a T6 jeszcze kolejne 2 więcej niż 3.2.

Nie wiem czy wiesz ale w 3.0 T6 ma jedną turbinę.

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 204
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: chancevought » 2017-12-14, 15:59

adamusss pisze: 2.5t ma być trwalsze od T6
Generalnie T5 ma mniej części do psucia niż T6, więc musi być trwalsze :mrgreen:
Słyszałem o 2,5T przejeżdzających blisko 800 tys km bez remontu, to wydaj mi się że to trwała konstrukcja Volvo, bo zwyczajnie Volvo ma dobrą rękę do silników własnej konstrukcji.... :? To jeden z przedstawicieli rodziny silników Volvo Modular. Motor 2.5 o pojemności 2521 ccm zadebiutował w 2004 r. (jak w moim łośku i jego mam na myśli, a nie starszą jednostkę o pojemności 2435 ccm, która też była określana w niektórych modelach jako 2.5).
Ogólne T5 :
za - wysoka kultura pracy, dobra trwałość, niemal sportowe osiągi, dźwięk pięciocylindrowca, dobry dostęp do części zamiennych, niewiele problemów.
przeciw - awarie przepustnicy

T6 już z racji samej konstrukcji Forda stoi na przegranej pozycji... imp oczywiście, chociaż dobrą rekomendacją może być informacja, że silnik T6 został opracowany we współpracy z firmą Porsche.
A tak poważnie w motorach R6 zdarzają się kłopoty z łańcuchem rozrządu.
W T6 lecą katalizatory, wyrzuca checka i kłopot gotowy.
Do drobnych awarii można zaliczyć sondę lambdę oraz świece zapłonowe, zawieszające się zawory.
Co do trwałości, to nie słyszałem o autach mających przebiegi grubo > 500 - 600 tys km. Pewno dlatego, że mniej jest tych aut z 3.0 T6?
bdw
Ktoś ma info o 2.5T na bezpośrednim wtrysku w końcowych modelach XC70III; XC60I ??
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: Mikaell » 2017-12-14, 19:32

chancevought pisze:T6 już z racji samej konstrukcji Forda stoi na przegranej pozycji... imp oczywiście, chociaż dobrą rekomendacją może być informacja, że silnik T6 został opracowany we współpracy z firmą Porsche.
Jakieś linki ? Chętnie poczytałbym
chancevought pisze:Ktoś ma info o 2.5T na bezpośrednim wtrysku w końcowych modelach XC70III; XC60I ??
???
skąd pomysł, że coś takiego było ???

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 204
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: chancevought » 2017-12-14, 23:57

Mikaell pisze:Jakieś linki ? Chętnie poczytałbym
Info o tym, że silnik T6 został opracowany we współpracy z firmą Porsche pochodzi z artykułu : http://www.motofakty.pl/artykul/uzywane ... terki.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikaell pisze:???? ..... o 2.5T na bezpośrednim wtrysku w końcowych modelach XC70III; XC60I
Chodzi mi o motor nazywany T5 2.5T, 5 cylindrów, dokładnie 2 497 cm3 o mocy 256 KM (254 KM) z bezpośrednim wtryskiem z bodajże kompresorem i turbem (podobnie jak 2.0T) wkładanym nawet jeszcze obecnie np. do V60, a w 2015/2016r. do XC60I / XC70III.
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: adamusss » 2017-12-15, 00:05

chancevought, bez obrazy, ale dawno takich bredni nie czytałem... dziękuję jednak, że uzasadniłeś swoją wypowiedź, bo teraz widać jaką wiedzą jest podparta...

... nowy level urban legends ... :roll:

To T6, to już nie konstrukcja Forda? ;)
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
pawelpergol
VO
VO
Posty: 235
Rejestracja: 2013-03-11, 09:52
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: T6
KW/KM/NM: 272
Rok: 2000
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: Bez dramatu
Przebieg: 203
Lokalizacja: Nieporęt
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: pawelpergol » 2017-12-15, 01:00

W tym artykule napisano też że V8 Yamahy jest praktycznie bezawaryjny i można go polecać. Jak wiadomo praktyka jest nieco inna

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 204
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: chancevought » 2017-12-15, 10:12

adamusss pisze:bez obrazy, ale dawno takich bredni nie czytałem...
adamusss Nie obrażam się, nie ma o co 8-)
Napisałem, to co wyczytałem w necie. Mechanikiem nie jestem, raczej pasjonatem marki i cieszę się, że cały czas dowiaduję się czegoś nowego z forum o mojej ulubionej marce :)
Jak piszę banialuki, to trzeba mnie / je sprostować i tyle :lol:
Zresztą zawsze tak się dzieje na forum, że bieglejsi w temacie prostują błędne opinie mniej zorientowanych, pokazują właściwą drogę i jest to fajna sprawa.
2.5T mam sam od > 9 lat i jestem z niego mega zadowolony, więc opinia moja o tym motorze jest subiektywna, jak każda wychodząca od danej osoby.
O T6 jakoś tak skąpo info w necie. Jedynie z testów nowych aut, a to raczej opinie dla kupujących nowe bryczki.
Chętnie dowiem się czegoś więcej o T6, bo wcześniej, czy później (zależy jak dobrze będzie się sprawowało moje XC70), przyjdzie czas sądzę, iż właśnie na T6 w lpg of course.
Może rozwiniesz temat bredni dokładniej (jak Ci się chce) lub wyślij odnośniki, gdzie można o tym poczytać.
W końcu taka jest chyba.... ?? edukacyjna forma forum?

BTW Interesują mnie też nowe silniki w aspekcie zasilania lpg na bezpośrednim wtrysku 2.0T i 2.5T, o którym pisałem Mikaellowi wczoraj.
Też nigdzie nie znalazłem info. Pewno dlatego, że są to jeszcze dość nowe silniki, a aut z tymi motorami pewno jeszcze nie ma na forum.
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

dypek
VOL
VOL
Posty: 434
Rejestracja: 2012-05-04, 22:45
Imię: X
VOLVO: S80
Silnik: T6
KW/KM/NM: 300
Rok: 2014
Był na spocie: 10
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mazury
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: dypek » 2017-12-15, 10:26

Nie było 2.5T na bezpośrednim wtrysku z tego co wiem.

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 204
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: chancevought » 2017-12-15, 11:12

dypek pisze:Nie było 2.5T na bezpośrednim wtrysku z tego co wiem.
Czyli T5 2.5T, 5 cylindrów, dokładnie 2 497 cm3 o mocy 256 KM (254 KM) ma wtrysk pośredni?
To git. Tańsza instalka muchozolu i eksploatacja też.
Zerknij na przykłady aukcji aut z tym motorem (XC60 I głównie z USA). Może Cię coś natknie :
XC70 III
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-xc- ... fac03d06c5" onclick="window.open(this.href);return false;
V60
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v60 ... a5405a4b6a" onclick="window.open(this.href);return false;
XC60 I
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-xc- ... 87cb72fe3f" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-xc- ... 87cb72fe3f" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-xc- ... 87cb72fe3f" onclick="window.open(this.href);return false;
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: Czarny82 » 2017-12-15, 11:34

chancevought pisze: BTW Interesują mnie też nowe silniki w aspekcie zasilania lpg na bezpośrednim wtrysku 2.0T i 2.5T, o którym pisałem Mikaellowi wczoraj.
Też nigdzie nie znalazłem info. Pewno dlatego, że są to jeszcze dość nowe silniki, a aut z tymi motorami pewno jeszcze nie ma na forum.
W USA wkładali jeszcze silniki starszej generacji (pośredni wtrysk i pojemność 2,5) ze względu na mniej restrykcujne amerykańskie normy dlatego można je znaleźć w młodych autach. Faktycznie warto się tym zainteresować bo silnik sprawdzony i udany.
Niestety na rynku europejskim już nie jest tak kolorowo, najzwyczajniej unijni urzędnicy zabijają motoryzację i starsze porządne silniki. Wprowadzają absurdalne normy emisji spalin nie zwarzając na problemy konstrukcyjne inżynierów i trudności technologiczne aby im sprostać.
Szkoda tylko, że nie będziemy mogli sobie już niedługo takich aut sprowadzać, niektórych wyprodukowanych w 2017 roku już w PL nie zarejestrujemy.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: Mikaell » 2017-12-15, 11:40

Z tego ogłoszenia ze zdjęciem silnika widać, że to klasyka :), wtrysk pośredni
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v60 ... a5405a4b6a" onclick="window.open(this.href);return false;
Zatem - nie ma silnika Volvo o pojemności 2.5 z wtryskiem bezpośrednim.
Wtrysk bezpośredni to silniki 2.0 (no i jeszcze jakieś 1.6)

pawelpergol pisze:W tym artykule napisano też że V8 Yamahy jest praktycznie bezawaryjny i można go polecać. Jak wiadomo praktyka jest nieco inna
Masz na myśli felrene łożysko ? wystarczy unikać wcześniejszych roczników :)

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 204
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Volvo s80 II 2.5T 210KM 2007 jaki LPG ??

Post autor: chancevought » 2017-12-15, 15:47

Czarny82 pisze:
chancevought pisze: BTW Interesują mnie też nowe silniki w aspekcie zasilania lpg na bezpośrednim wtrysku 2.0T i 2.5T, o którym pisałem Mikaellowi wczoraj.
Też nigdzie nie znalazłem info. Pewno dlatego, że są to jeszcze dość nowe silniki, a aut z tymi motorami pewno jeszcze nie ma na forum.
W USA wkładali jeszcze silniki starszej generacji (pośredni wtrysk i pojemność 2,5) ze względu na mniej restrykcujne amerykańskie normy dlatego można je znaleźć w młodych autach. Faktycznie warto się tym zainteresować bo silnik sprawdzony i udany.....
Szkoda tylko, że nie będziemy mogli sobie już niedługo takich aut sprowadzać, niektórych wyprodukowanych w 2017 roku już w PL nie zarejestrujemy.
ok. bardzo dziękuje za odp. i wyjaśnienie :mrgreen:
Mógłbyś jeszcze rozwinąć dalej : Szkoda tylko, że nie będziemy mogli sobie już niedługo takich aut sprowadzać, niektórych wyprodukowanych w 2017 roku już w PL nie zarejestrujemy.??
Z powodu nie spełnienia normy Euro6, czy z jakiegoś innego :?:

-- 2017-12-15, 16:55 --
Mikaell pisze:Zatem - nie ma silnika Volvo o pojemności 2.5 z wtryskiem bezpośrednim.
Miałeś rację. Dzięki za wyjaśnienie. :one:
pawelpergol pisze: ....W tym artykule napisano też że V8 Yamahy jest praktycznie bezawaryjny i można go polecać. Jak wiadomo praktyka jest nieco inna. Masz na myśli felrene łożysko ? wystarczy unikać wcześniejszych roczników
Ja słyszałem o innym dość typowym problemie w V8 - zatykającym się od spalanego oleju otworze (odmie?), który jeśli w porę nie udrożniony powoduje, zatrzymanie tłoków i silnik do remontu (jeśli coś pokręciłem, to sprostujcie).
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”