[v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

ODPOWIEDZ
TomoV50
V
V
Posty: 12
Rejestracja: 2017-09-28, 14:10
Imię: Tomek
VOLVO: V50 AWD
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: /250/400
Rok: 2008
Przebieg: 200000
Status: Offline

[v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: TomoV50 » 2018-02-21, 12:10

Witam mam straszny problem i raczej jest to wina instalacji. Tylko na gazie pokazuje mi błąd wypadanie zapłonów i auto przy przyspieszenie przerywa. Na benzynie ok.
Wtryski Hercules 3100. Reduktor jakiś Romano z wydajnością do 370KM. Qmax plus.
Auto to Volvo v50 awd 2.5 l 2008r.
Wg serwisu instalacja jest dobrze założona. Nie wiem co mam robić. Świece i cewki wymienione na oryginalne. Takie rzeczy zaczęły mi się dziać nie odrazu, po wymianie butli na większą i zdjęciu blokady tych 80% przy tankowaniu. Nie wiem czy to jest powiązane.
Co robić? Od czego zacząć? Jakieś rady?
Pzdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: Czarny82 » 2018-02-21, 15:44

Może być wina świec, na lpg szybciej się wychwyci ich niedomagania. Bywa tak że na benzynie jeszcze działają ale na lpg już pluje zapłonem. Istnieje też taka możliwość, że auto jest źle wystrojone na gazie a gazownik nie chce się do tego przyznać bądź sam niema do końca pojęcia jak to zrobić - a takich nie brakuje. Odczytaj korekty długie i krótkie na benzynie i na gazie, to może wiele wnieść do diagnozy. Możesz też pojechać na najbliższą diagnostykę żeby sprawdzili Ci AFR i wtedy się dowiesz jaką masz mieszankę paliwa i jak jest wystrojona instalacja.

Awatar użytkownika
kreciq
VOLVO
VOLVO
Posty: 1809
Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
Imię: kreciq
VOLVO: S40 II
Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2008
Lokalizacja: Mazowieckie
Status: Offline

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: kreciq » 2018-02-21, 18:45

Jak powstało to po wymianie butli, to tam bym szukał przyczyny. A może to być załamany przewód gazowy lub nieodkręcona butla (zawór). Może też być za wysokie ciśnienie na butli (które przepycha się na siłę przez zamknięte wtryski), ale problem by znikał wraz z obniżeniem się poziomu gazu w butli.

TomoV50
V
V
Posty: 12
Rejestracja: 2017-09-28, 14:10
Imię: Tomek
VOLVO: V50 AWD
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: /250/400
Rok: 2008
Przebieg: 200000
Status: Offline

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: TomoV50 » 2018-02-22, 12:24

Super dzięki za rady. Z tym afr wykonam choćby z ciekawości. A co się okazało? Byłem u nich jeszcze raz i wreszcie był gość który to ogarnął. Podkrecil na reduktorze ciśnienie i teraz nie przerywa i nie ma wypadania zapłonów. Narazie się nie cieszę bo kiedyś skasowałem błędy i chwilę był spokój. Także czekam.
Ale z tego wynika że instalacja nie była dostrojona. Widocznie 5 cylindrów musi mieć większe ciśnienie niż 4.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: Czarny82 » 2018-02-22, 12:51

TomoV50 pisze: Ale z tego wynika że instalacja nie była dostrojona. Widocznie 5 cylindrów musi mieć większe ciśnienie niż 4.
Wychodzi na to, że gazownik nie ogarniał tematu, skoro wcześniej twierdził że wszystko jest OK. Jak można stwierdzić że jest dobrze, skoro ciśnienie jest za niskie, co powoduje że silnik pracuje na ubogiej mieszance? Przecież po podpięciu pod komputer to wszystko widać jak na dłoni. Na szczęście trafiłeś na innegi który wiedział na co patrzeć. Niestety tych słabych i nie ogarniętych jest więcej.
Jeśli chodzi o ciśnienie, to nie jest tak, że 5 cyl potrzebuje większego niż 4, Tu wszystko zależy od wtryskiwaczy, zastosowanych dysz, wydajności reduktora, czasami nawet od indywidualnego podejścia instalatora.
Fajnie że temat masz rozwiązany a sprawdzić AFR nie zaszkodzi, będziesz mieć pewność że wszystko powinno być OK, chociaż ja osobiście jestem zwolennikiem sprawdzania korekt.

TomoV50
V
V
Posty: 12
Rejestracja: 2017-09-28, 14:10
Imię: Tomek
VOLVO: V50 AWD
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: /250/400
Rok: 2008
Przebieg: 200000
Status: Offline

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: TomoV50 » 2018-02-28, 18:34

A jednak długo nie pojezdzilem. Nowy problem. Podczas przyspieszania gdzieś między 3 a 4 tys obr efekt podobny do wypadania zapłonów czyli przerywanie, ale nie pokazuje żadnych błędów tylko zaczyna migac dioda LPG. Nie szybko jakby się gaz skończył tylko powoli. Po czym znowu zaczyna świecić stałym światłem. Wtf?

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: Mikaell » 2018-02-28, 22:13

TomoV50 pisze:tylko zaczyna migac dioda LPG.
Podpiera się benzyną wtedy.
Obstawiam, że masz mniej niż pół zbiornika ? Zatankuj gaz gdzie indziej, poczekaj do weekendu - ma być cieplej i pewnie problem (z niską prężnością par gazu) się rozwiąże sam...
No chyba żeby Romano już się zaczął przycinać - jaki ma przebieg ?

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 942
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: w0jt4s2 » 2018-03-02, 00:18

termika nie daje rady?

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: Mikaell » 2018-03-02, 21:56

w0jt4s2 pisze:termika nie daje rady?
Nie widziałem chyba reduktora o lepszej termice.
Jego problem to przycinający się regulator cisnienia.

w0jt4s2
VOLV
VOLV
Posty: 942
Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
Imię: Wojtek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 turbognój detrzy
KW/KM/NM: moc odpowiednia
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
Przebieg: 292000
Lokalizacja: Gliwice
Status: Offline

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: w0jt4s2 » 2018-03-03, 12:20

Lecz jest jeszcze obieg wodny, u siebie też miałem problem z termiką przez co pod obciążeniem przerzucał na benzynę (migała kontrolka z gazu), po przepięciu układu z równoległego w szereg z nagrzewnicą problem znikł.

TomoV50
V
V
Posty: 12
Rejestracja: 2017-09-28, 14:10
Imię: Tomek
VOLVO: V50 AWD
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: /250/400
Rok: 2008
Przebieg: 200000
Status: Offline

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: TomoV50 » 2018-03-03, 14:19

Znów wypadanie zapłonów pokazuje, ale oprócz tego jeszcze niskie napięcie akumulatora.
Dzisiaj jadę i przez ok 20km nie mógł się przełączyć na gaz ponieważ pokazał info że niska temperatura gazu. Było - 2 stopnie Celsjusza gazu. Na zewnątrz jakieś - 13. Jeżdżę kilka lat na gazie różnymi autami i jeszcze nigdy tak nie miałem. wtf? Przebieg gazu to ok. 8 tys km więc nówka, założony we wrześniu 2017r.
Ręce opadają.
W następnym tygodniu mam jechać na wymianę wtryskow na 3,4,5 cylindrze. Ciekawe czy wogole ma to sens.
Znacie jakiegoś magika z Krk żeby to ogarnął?

wod2u
VOLV
VOLV
Posty: 558
Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 250
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: wod2u » 2018-03-03, 14:30

TomoV50, Piotr Ficek, http://autonagaz.net" onclick="window.open(this.href);return false; tylko terminy długie.
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.

Awatar użytkownika
bodzioklb
VOLV
VOLV
Posty: 520
Rejestracja: 2017-01-15, 11:02
Imię: Boguslaw
VOLVO: XC70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 210/460
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kluczbork
Status: Offline

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: bodzioklb » 2018-03-19, 22:46

Dobra rada... Zmień gazownika!

Bo skoro na tych komponentach masz taką rzeźbę to albo nie masz tego co piszesz albo gazownik nie wie jak się zabrać do instalacji...

TomoV50
V
V
Posty: 12
Rejestracja: 2017-09-28, 14:10
Imię: Tomek
VOLVO: V50 AWD
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: /250/400
Rok: 2008
Przebieg: 200000
Status: Offline

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: TomoV50 » 2018-03-27, 17:43

Raczej to drugie. Byłem u tego gościa i mi to ogarnął. Podpiął lapka i ustawiał na bieżąco w trakcie jazdy. Ale co wyszło... wg niego mam trochę słabe ciśnienie na reduktorze podczas przyspieszania. Powinno być ok 1.1 bar a jest 0.9bar. Mówił żebym zmienił na ac twin (dwa reduktory ze sobą połączone) ale sam nie wiem już co robić bo ten mój wszyscy chwalą, ale widać nie do końca jest dobry.

Wszystkie problemy wyżej wymienione ustały.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v50, 2.5, 2008r] wypadanie zapłonów na lpg

Post autor: Czarny82 » 2018-03-27, 18:11

TomoV50 pisze:Raczej to drugie. Byłem u tego gościa i mi to ogarnął. Podpiął lapka i ustawiał na bieżąco w trakcie jazdy. Ale co wyszło... wg niego mam trochę słabe ciśnienie na reduktorze podczas przyspieszania. Powinno być ok 1.1 bar a jest 0.9bar. Mówił żebym zmienił na ac twin (dwa reduktory ze sobą połączone) ale sam nie wiem już co robić bo ten mój wszyscy chwalą, ale widać nie do końca jest dobry.

Wszystkie problemy wyżej wymienione ustały.
Załóż Magic 3 Jet. Jest bardzo wydajny termicznie i ciśnieniowo a przy okazji jest mały i nie drogi. Nie spotkałem nic lepszego do tej pory. W jednym aucie mam KME TwinTur a w drugim właśnie Magic. Pomimo iż TwinTur sprawuje się bardzo dobrze, już bym go więcej nie założył bo wypada słabo przy Magicu. Ten AC w porównaniu z Magicem jest duży i mało wydajny. Ostateczny wybór należy oczywiście do Ciebie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”