2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Pigul20
V
V
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-22, 15:15
Imię: Pawel
VOLVO: V50
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 220
Rok: 2005
Przebieg: 260000
Status: Offline

2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Pigul20 » 2014-10-25, 22:00

Witam wszystkich :D
Czy ktoś ma taka instalacje w swoim Volvaiku?
Jakie są jej koszty?
Jak sie ona sprawuje?
W czym góruje nad zwykłym lpg?
I najważniejsze pytanie: czy warto?
Z góry dziękuje za podzielenie sie wiedza.

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Aleksiasty » 2014-10-26, 01:02

Zapewne nikt nie m a takiej instalacji, bo takowa ma zastosowanie jedynie w autach z bezpośrednim wtryskiem benzyny, i to jet jedynym uzasadnieniem ponoszenia wysokich kosztów takiego rozwiązania.
W autach z pośrednim wtryskiem nie ma żadnych zalet. W większości takich aut w ogóle nie da się zamontować ze względu na brak odpowiedniego miejsca w głowicy

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Chalski » 2014-10-26, 08:44

Aleksiasty, są instalacje wtrysku gazu w fazie ciekłej do kolektora dolotowego (tzw instalacje 5 generacji), np VIALLE LiquidSI (Liquid Smart Injection).
Z tym że jest kilka problemów - wtryskiwacze są duuże i nie we wszystkich autach da się je w sposób logiczny zmieścić na kolektorze - tu podepre się zdjęciami (ba były chyba nawet instalacje fabryczne w volvo z takimi rozwiązaniami).
Obrazek

Kolejny problem w odniesieniu do naszego gazu to pompa gazu znajdująca się w zbiorniku - jest pewna szansa że nie będzie to rozwiązanie długowieczne i bezobsługowe:
Obrazek

Zostaje jeszcze cena skalkulowana na poziomie ok 4,5kpln - ale nie wiem czy za 4 czy 5 cylindrów więc trochę drożej niż bardzo dobra i dobrze założona instalacja 4 gen.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: zbij » 2014-10-26, 08:47

Prawdopodobnie Pigul20 pyta o LPI.
Koszt jest wysoki - ok. 7 - 10 tys. zł.
Sprawuje się świetnie, póki działa. W Polsce jest tylko kilka warsztatów, które naprawdę się na tym znają.
Zdecydowanie góruje nad innymi inst.: spalanie LPG zbliżone do benzyny, brak straty mocy, a nawet w pewnym zakresie obrotów moc wyższa niż na benzynie.
Czy warto ? Jeśli masz zbędną gotówkę lub pokonujesz miesięczne 5 tys. km.
Dodam , że pompa gazu znajdująca się w butli (padnie na pewno prędzej czy później) kosztuje 3 tys. zł., regeneracja 1 tys.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

Pigul20
V
V
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-22, 15:15
Imię: Pawel
VOLVO: V50
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 220
Rok: 2005
Przebieg: 260000
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Pigul20 » 2014-10-26, 11:53

Nie chodzi mi o LPi bo to faktycznie jest instalacja do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Myślałem o Vialle LiquidSi, która jest instalacja z wtryskiem gazu w fazie ciekłej i jest dedykowana do silników z pośrednim wtryskiem paliwa. Czytałem o niej pare artykułów, ale skupili sie w nich tylko na zaletach, jestem ciekaw jak to w praktyce.
Co do cen. Instalacja 4,5 tys. Natomiast sama pompa 1 tys i niby trwałość poprawiona względem pompy w LPi.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Chalski » 2014-10-26, 12:49

Pigul20 pisze: Natomiast sama pompa 1 tys i niby trwałość poprawiona względem pompy w LPi.
Po mojemu to papier wszystko przyjmuje.
Za mało tego jeździ i za krótko żeby wierzyć.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
lopi83
V
V
Posty: 142
Rejestracja: 2012-10-06, 21:43
Imię: Grzesiek
VOLVO: V70XC
Silnik: B5244T3
Rok: 2002
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14lpg
Przebieg: 400000
Lokalizacja: KMI.../TK...
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: lopi83 » 2014-10-27, 13:39

ja mam Vialle LSi, nie ma OBD wiec od czasu do czasu checka wyrzuca...

Pigul20
V
V
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-22, 15:15
Imię: Pawel
VOLVO: V50
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 220
Rok: 2005
Przebieg: 260000
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Pigul20 » 2014-10-27, 14:51

I jak sie sprawuje ta instalacja?
Sam zakładałeś czy już kupiłeś z taka?
Masz jakieś porównanie z instalacja 4tej generacji?
Spalanie jest większe niż na benzynie czy porównywalne?

Awatar użytkownika
lopi83
V
V
Posty: 142
Rejestracja: 2012-10-06, 21:43
Imię: Grzesiek
VOLVO: V70XC
Silnik: B5244T3
Rok: 2002
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14lpg
Przebieg: 400000
Lokalizacja: KMI.../TK...
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: lopi83 » 2014-10-27, 16:16

póki co sprawuje się bezproblemowo poza tym ze od nowości nie pokazuje ile gazu mam w zbiorniku i od czasu do czasu checka wyrzuca, póki co zrobiłem jakieś 4 tys km
zakładałem w warsztacie
nie mam porównania, nie wiem co można to porównywać...cena na pewno wyższa niż za IVgen
gazu pali trochę więcej niż benzyny ale tak ma być (ok 16l w mieście przy spokojnej jeździe)
zastanów się dwa razy bo za 3000zł mniej będziesz miał bardzo dobrą instalację IVgen i dużo kasy na paliwo zostanie...

Pigul20
V
V
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-22, 15:15
Imię: Pawel
VOLVO: V50
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 220
Rok: 2005
Przebieg: 260000
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Pigul20 » 2014-10-27, 17:13

Czyli ,krótko mówiąc, przy tej różnicy w cenie instalacji nie ma potrzeby inwestowac w V gen. :?

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Mikaell » 2014-10-27, 19:06

lopi83 pisze: zastanów się dwa razy bo za 3000zł mniej będziesz miał bardzo dobrą instalację IVgen i dużo kasy na paliwo zostanie...
W pełni zgadzam się, że nie warto eksperymentować.
Zależy skąd kolega jest ale osobiście nie jestem do końca przekonany, że za 3k pln ktoś porządnie zamontuje dobrą IVgen do 5cyl ~200KM, choć nie roszczę sobie prawa do pełnej znajomości rynku w Polsce.
Disklejmer:)
Oczywiście nie jestem obiektywny, gdyż u mnie taka instalacja kosztuje drożej, a V generacji nie nauczyłem się montować:) i raczej nie mam jak na razie zamiaru.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Chalski » 2014-10-27, 19:49

lopi83 pisze:ja mam Vialle LSi, nie ma OBD wiec od czasu do czasu checka wyrzuca
W
Mikaell pisze:Zależy skąd kolega jest ale osobiście nie jestem do końca przekonany, że za 3k pln ktoś porządnie zamontuje dobrą IVgen do 5cyl ~200KM
ięc jest źle wyregulowane
Też mi się wydaje że coś niecoś do tych 3kpln należy dołożyć żeby było dobrze zamontowane i wystrojone.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
lopi83
V
V
Posty: 142
Rejestracja: 2012-10-06, 21:43
Imię: Grzesiek
VOLVO: V70XC
Silnik: B5244T3
Rok: 2002
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14lpg
Przebieg: 400000
Lokalizacja: KMI.../TK...
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: lopi83 » 2014-10-27, 20:47

w LSi nie ma mapy, tam się tylko współczynnik czasu wtrysku ustawia

Awatar użytkownika
Najownik
V
V
Posty: 51
Rejestracja: 2014-07-28, 00:26
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140 łosi
Rok: 2002
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,4
Przebieg: 275000
Lokalizacja: Włodawa i okolice
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Najownik » 2014-10-27, 21:01

Chalski pisze:
Mikaell pisze:Zależy skąd kolega jest ale osobiście nie jestem do końca przekonany, że za 3k pln ktoś porządnie zamontuje dobrą IVgen do 5cyl ~200KM
ięc jest źle wyregulowane
Też mi się wydaje że coś niecoś do tych 3kpln należy dołożyć żeby było dobrze zamontowane i wystrojone.
Ostatnio dowiadywałem się o cenę instalacji IV gen do mojego Łosia. U Adama Rogowskiego czyli Lubelskiej Legendy Gazu taka instalacja kosztuje 4200zł.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Mikaell » 2014-10-27, 23:36

lopi83 pisze:w LSi nie ma mapy, tam się tylko współczynnik czasu wtrysku ustawia
I co z tego wynika?
Ciekawe ile osób rozumie co to jest "mapa" w sterowniku LPG :)

-- 28 paź 2014, o 11:15 --
Najownik pisze: Ostatnio dowiadywałem się o cenę instalacji IV gen do mojego Łosia. U Adama Rogowskiego czyli Lubelskiej Legendy Gazu taka instalacja kosztuje 4200zł.
To warto do DC przyjechać :)

Awatar użytkownika
MORHOT
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2014-10-11, 17:13
Imię: Wojtek
VOLVO: jeśli będzie to S60R :-)
Silnik: 2,5 V6
KW/KM/NM: 170 + eLPiGi
Rok: 1999
Lokalizacja: Myślenice, małopolskie
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: MORHOT » 2014-10-28, 16:34

lopi83 pisze:zastanów się dwa razy bo za 3000zł mniej będziesz miał bardzo dobrą instalację IVgen i dużo kasy na paliwo zostanie...
...czyli że bardzo dobrą instalację IV generacji da się założyć o 3000 zł taniej niż tą V generacji.
Czytanie ze zrozumieniem... :>
Mruczenie widlastej szóstki jest jak balsam na udręczoną codziennością duszę...

pyra
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2014-08-10, 09:18
Imię: piotr
VOLVO: V70
Silnik: 2.5 T
KW/KM/NM: 193
Rok: 1998
Przebieg: 360000
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: pyra » 2014-10-31, 15:05

Witam,
ja właśnie otrzymałem wycenę na instalacje do 2,5T 98 rok V70.

"Do Volvo V70 2.5 193KM 5cyl. instalacja Vilalle Liquid Si kosztuje 6.700 PLN. Butla w cenie.

Jeśli chodzi o instalacje 4 generacji to mamy w swojej ofercie:

1. włoską sekwencję firmy BRC wersja Sequent Plug&Drive - koszt montażu 4 200 PLN

2. polską sekwencję firmy STAG - jest to wersja STAG 300 PLUS w opcji z wtryskiwaczami HANA
i reduktorem AC w cenie 3 500 PLN. "
Najtaniej staga chcą mi założyć za 3 tys. ale nic nie będzie ściągane do wiercenia.
Czyli chyba nie ma sensu montować 5 generacji, trzeba to obliczyć.
Pozdrawiam
Pyra

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Chalski » 2014-10-31, 17:29

pyra pisze:Czyli chyba nie ma sensu montować 5 generacji, trzeba to obliczyć.
Raczej średni sens montażu instalacji o ponad 2k pln droższej niż bardzo dobra instalacja 4 gen (nie mówię o cenie podanej za BRC)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Mikaell » 2014-10-31, 21:58

@pyra
Poszukaj innego gazownika. Oferty które cytowałeś według mnie nie są dobre.

Awatar użytkownika
virusrk
VO
VO
Posty: 187
Rejestracja: 2013-04-19, 19:02
Imię: Marcin
VOLVO: C70
Silnik: 2.0 T + lpg
KW/KM/NM: 273KM/413Nm
Rok: 99
Był na spocie: 11
Średnie spalanie: 17
Przebieg: 228000
Lokalizacja: Wieliczka
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: virusrk » 2014-11-01, 15:43

A co powiecie o gazie na sterowniku STAG4 ISA2, reduktor do 250KM, wtryski HANA do silnika 2.0T (chyba LPT) 163KM.
Reduktor na wyższą moc bo będę MODa robił z turbo. Piszę tu bo tez zastanawialem sie nad 5 generacja ale wyszedlem z zalozenia ze nie ma sensu przy obecnych cenach takowej instalacji.

Awatar użytkownika
kreciq
VOLVO
VOLVO
Posty: 1809
Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
Imię: kreciq
VOLVO: S40 II
Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2008
Lokalizacja: Mazowieckie
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: kreciq » 2014-11-01, 18:49

A co powiecie o gazie na sterowniku STAG4 ISA2
Nie ma takiego sterownika.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Chalski » 2014-11-01, 20:39

Prawdopodobnie chodzi o sterownik STAG 4 PLUS
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: Mikaell » 2014-11-01, 21:07

Lub optymistycznie Stag 300-4 ISA2.
Warto rozszyfrować co kryje się pod hasłem "reduktor do 250KM"
Wtrysków Hana nie założyłbym do swojego samochodu.
(Choć w jednym swoim aucie mam, ale były zakładane dość dawno i ówczesne :) Hany były
lepsiejsze niż późniejsze :) )
Ostatnio zmieniony 2014-11-03, 11:22 przez Mikaell, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
amdr
VOLVO
VOLVO
Posty: 1268
Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
Imię: Pawel
VOLVO: C70
Silnik: T5 - B5234T3
KW/KM/NM: 176/240/330
Rok: 1999
Średnie spalanie: 14
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: amdr » 2014-11-02, 08:31

Lpgtech i dragony zrobią robotę, za dużo jest narzekań na hany. Parownik też trzeba z imienia i nazwiska, może acr01 czerwony mają na myśli.

Wysłane z mojego HTCSensation za pomocą Tapatalk 4

Awatar użytkownika
virusrk
VO
VO
Posty: 187
Rejestracja: 2013-04-19, 19:02
Imię: Marcin
VOLVO: C70
Silnik: 2.0 T + lpg
KW/KM/NM: 273KM/413Nm
Rok: 99
Był na spocie: 11
Średnie spalanie: 17
Przebieg: 228000
Lokalizacja: Wieliczka
Status: Offline

Re: 2.5T wtrysk gazu w fazie ciekłej

Post autor: virusrk » 2014-11-02, 09:13

Dopytam sie dokladnie i podam Wam pelna specyfikacje. To jest "gaziarz" z polecenia, raz juz wsadzal mi gaz do auta i bylem (obecny wlasciciel tez jest) zadowolony. 2 lata juz smiga na konfiguracji ze stag i hanami i zadnych problemow.

-- 2 lis 2014, o 10:13 --

Dopytam sie dokladnie i podam Wam pelna specyfikacje. To jest "gaziarz" z polecenia, raz juz wsadzal mi gaz do auta i bylem (obecny wlasciciel tez jest) zadowolony. 2 lata juz smiga na konfiguracji ze stag i hanami i zadnych problemow.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”