[Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Chalski » 2014-03-06, 08:55

Mfalme, z brudzeniem się oczywiście pełna racja - lepiej jak wtryski mają z górki, ale wydajność w wypadku podawania gazu ... to wymagało by laboratoryjnych badań i spodziewam się że jeśli nastąpiło by zmniejszenie wydajności to w granicach błędu pomiarowego.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Mikaell » 2014-03-06, 21:45

Mfalme pisze:W zeszły poniedziałek odebrałem samochód z serwisu. Wtryskiwacze zostały zamontowane zupełnie inaczej. Po pierwsze cztery z nich przeniesiono na właściwą stronę. Teraz wężyki nie są już nierówne (lub nie aż tak nierówne). Po drugie wtryskiwacze pompują w dół zamiast do góry, wobec czego wspomaga je grawitacja rzutując na wydajność. Nie będą się też zapychać syfem z paliwa. Trzecia sprawa to wymiana dysz wtryskiwaczy z 2,4 mm na 3,2 mm.
Czy można uprzejmie poprosić o zdjęcie kolektora od strony grodzi? Tak żeby było widać gdzie/jak wchodzą wężyki z wtryskiwaczy? Monterzy nawiercili własne otwory w górnej części kolektora?
Czy w S80 jest on inny niż w XC90?
I mała złośliwość:). Ciekawi mnie motywacja wiercenia dysz Dragonów (o ile dobrze widzę na zdjęciu - "zwykłych", które jak najbardziej tu wyrabiają) na 3,2mm skoro max przelot we wtryskiwaczu jest 3mm.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Chalski » 2014-03-07, 08:03

Mikaell, ja też wierciłem na ponad 3mm jak się okazało że brakuje wydajności - niestety to nic nie dało (zgodnie z przewidywaniami)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
marco182
V
V
Posty: 133
Rejestracja: 2011-01-21, 09:19
Imię: Marek
VOLVO: XC70
Silnik: 4
KW/KM/NM: 200/440
Rok: 2016
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: min. 9l
Przebieg: 120000
Lokalizacja: Słupsk
Status: Offline

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: marco182 » 2014-03-08, 22:33

Chalski pisze:
marco182 pisze:U mnie gaziarz zrobił dziury od dołu obudowy filtra
Pytanie po co to zrobił?? Bo przy instalacji wtryskowej nie widzę powodu - kiedyś w podcisnieniówkach druciarze dławili dolot wiercili dziury itd teraz się tego NIE ROBI.
Reduktor znajduje sie w miejscu gdzie byl wlot powietrza. Musial go zdemontowac. Zeby zatem powietrze wpadalo musial wywiercic otwory od spodu.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Chalski » 2014-03-09, 10:10

Rozumiem że nie było innego miejsca na reduktor?
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Mfalme
V
V
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-22, 12:43
VOLVO: S80
Silnik: V8
KW/KM/NM: 315 KM
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Przebieg: 80000
Lokalizacja: Warszawa - Piaseczno
Status: Offline

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Mfalme » 2014-03-09, 14:06

Mikaell pisze:
Mfalme pisze:W zeszły poniedziałek odebrałem samochód z serwisu. Wtryskiwacze zostały zamontowane zupełnie inaczej. Po pierwsze cztery z nich przeniesiono na właściwą stronę. Teraz wężyki nie są już nierówne (lub nie aż tak nierówne). Po drugie wtryskiwacze pompują w dół zamiast do góry, wobec czego wspomaga je grawitacja rzutując na wydajność. Nie będą się też zapychać syfem z paliwa. Trzecia sprawa to wymiana dysz wtryskiwaczy z 2,4 mm na 3,2 mm.
Czy można uprzejmie poprosić o zdjęcie kolektora od strony grodzi? Tak żeby było widać gdzie/jak wchodzą wężyki z wtryskiwaczy? Monterzy nawiercili własne otwory w górnej części kolektora?
Czy w S80 jest on inny niż w XC90?
I mała złośliwość:). Ciekawi mnie motywacja wiercenia dysz Dragonów (o ile dobrze widzę na zdjęciu - "zwykłych", które jak najbardziej tu wyrabiają) na 3,2mm skoro max przelot we wtryskiwaczu jest 3mm.
Bardzo proszę - zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie wiem gdzie dokładnie wiercono - nie wypytywałem o takie "szczegóły" :).
Wydaje mi się, że skoro silnik w S80 i XC90 jest ten sam tzn., że sam blok jest identyczny.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Chalski » 2014-03-09, 20:35

Nie za bardzo mi się podoba to że wtyczki opierają się o gródź.
Patrząc na śruby górnej części kolektora nie jestem pewien czy cokolwiek było zdejmowane (możliwe że przystawka kontowa do wiertarki była grana).
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Mikaell » 2014-03-10, 23:40

Mflame
Dzięki wielkie! jasne! Wypuścili węże całkiem dołem...
No nie ... wcale nie jasne ... nie da się ich wypuścić do tyłu silnika wiercąc blisko wtryskiwaczy benzynowych... bo nie ma na to miejsca pomiędzy dolną częścią kolektora a pokrywą zaworów.
Czyli nowe nawierty mogą być gdzieś w górnej części dolnej części :) kolektora. Czyli dalej od wtryskiwaczy benzynowych... Droga gazu w sumie raczej nie uległa skróceniu...
O ile poprzednie nawierty nie były skopane (o co łatwo) i węże nie były przygięte (o co jeszcze łatwiej) to jakoś nie wiem czy ta przeróbka wiele wniosła...
Poniżej jakiś mój montaż. Finalnie Keihiny zostały podniesione o parę stopni od poziomu :)

Chalski
Za daleko moim zdaniem posunięte wnioski. (Tak wiem nie ma kompensacji. Prins. Gwarancja.)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Chalski » 2014-03-13, 08:36

Rzeczywiście tam ciasno
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

fox06alfa
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2013-06-28, 12:57
VOLVO: XC90
Silnik: V8
KW/KM/NM: 315
Rok: 2006
Średnie spalanie: duże
Status: Offline

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: fox06alfa » 2014-05-28, 01:03

[quote="Mikaell"]
Poniżej jakiś mój montaż.

czyzby to moj silnik?

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Mikaell » 2014-05-28, 12:39

fox06alfa pisze:
Mikaell pisze: Poniżej jakiś mój montaż.

czyzby to moj silnik?
Może raczej ten??

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Mfalme
V
V
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-22, 12:43
VOLVO: S80
Silnik: V8
KW/KM/NM: 315 KM
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Przebieg: 80000
Lokalizacja: Warszawa - Piaseczno
Status: Offline

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Mfalme » 2014-07-04, 14:47

A to nie XC90 przypadkiem? ;)

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Mikaell » 2014-07-05, 00:41

Mfalme pisze:A to nie XC90 przypadkiem? ;)
W istocie rzeczy nieprzypadkowo istotnie XC90 :)
pozdrawiam

w_a_p
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2014-08-27, 15:42
VOLVO: jeszcze zadne
Status: Offline

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: w_a_p » 2014-08-27, 17:28

Witam
a jakie Panowie macie butle w tych autach? Zastanawiam się nad albo S80 V8 / T6 albo XC90 V8 / T6 tylko w S80 jest dojazdówka, czyli dramacik. 45 L nie wchodzi w grę.

W S80 zostaje podwieszenie dużego toroida po wycięciu podłogi bagażnika (sorry, sorry, sorry), albo wstawienie cylindra za siedzeniami, w poprzek tego giga głębokiego bagażnika.

W XC90 zdaje się problemu z włożeniem dużego zbiornika nie ma?

Pozdrowienia

...wstępnie obrazony na BMW :)

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Chalski » 2014-08-28, 07:40

Wg mnie łatwiej o duży zbiornik w S80 niż w xc90 (podwieszana dojazdówka, ew terma w bagażnik)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Mikaell » 2014-08-28, 16:22

Kamil! Napisałeś za wcześnie przed poranną kawą :).
S80 II (DWA). Czyli podłoga Mondeo. Czyli zbiornik 600/200 jeżeli nie chcesz podnieść podłogi i/lub przerabiać układu wydechowego. Jeżeli masz patent na to oczywiście chętnie poznam.
A w XC90 pełny toroid 650/250 daje 72 brutto....

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Chalski » 2014-08-29, 07:26

Mikaell pisze:Kamil! Napisałeś za wcześnie przed poranną kawą
Jest duża szansa że było w trakcie kawy - jeszcze nie podziałała :)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
marco182
V
V
Posty: 133
Rejestracja: 2011-01-21, 09:19
Imię: Marek
VOLVO: XC70
Silnik: 4
KW/KM/NM: 200/440
Rok: 2016
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: min. 9l
Przebieg: 120000
Lokalizacja: Słupsk
Status: Offline

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: marco182 » 2014-10-01, 21:54

Miałem kilka zmian w instalacji. Po pierwsze padł sterownik z powodu kondensatorów nieodpornych na działanie wysokich temperatur. W efekcie podczas wakacyjnych wyjazdów system blokował się i pomimo braku informacji jechałem na benzynie a nie na gazie. Cały sterownik wymieniono na gwarancji na nowy. Ponadto patent z przelewką benzyny do baku nie sprawdził się do końca tzn. wężyk podłączony do listwy wtryskowej nie może być absolutnie tworzywowy ani do lpg ani do benzyny. Ciśnienie jest tak wysokie po uruchomieniu zimnego silnika, że zaczęły pojawiać się na nim spękania. To bardzo niebezpieczne. Grozi pożarem. Optima opracowała inny system tzn. co pewien czas silnik spala jakieś min. benzyny (niezauważalne). Nie ma żadnych błędów i wszystko działa wyśmienicie.
Dla sprawdzenia mocy na pb i lpg wybrałem się na hamownię. Ku mojemu zdziwieniu na plg jest lepiej niż na pb włąściwie w całym przebiegu zarówno mocy jak i momentu. Ta grubsza linia na załączonym wykresie to lpg.
Ci zatem, którzy boją się instalacji bo stracą moc mogą śmiało zakładać lpg i cieszyć się jazdą za połowę ceny paliw.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Mfalme
V
V
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-22, 12:43
VOLVO: S80
Silnik: V8
KW/KM/NM: 315 KM
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Przebieg: 80000
Lokalizacja: Warszawa - Piaseczno
Status: Offline

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Mfalme » 2014-11-25, 21:26

Niezłe te straty mocy... Marco, ile twoje V8 spala w mieście/na trasie? U mnie w mieście średnio 24 l/100 km jeżdżąc normalnie - czasem przycisnę, czasem jadę późno w nocy jak nie ma ruchu. W trasie minimum 14,5 udało się osiągnąć jadąc bardzo ECO (do 110 km/h na tempomacie i w miarę pustej drodze; komputer pokazywał średnią koło 11 o ile pamiętam).

Druga sprawa jest taka, że jestem przekonany, że u mnie lepiej ciągnie na benzynie niż na gazie i zastanawiam się w czym rzecz. Nie jest to duża różnica, ale wydaje mi się, że ją zauważam. Pytanie czy to kwestia regulacji, czy podzespołów. Po poprzedniej przeróbce na większe wtryskiwacze zaczął więcej palić - ale i jeździć normalnie.

I trzecia rzecz - jakim cudem udało się wepchnąć do Ciebie zbiornik 72 l (tak wyczytałem zdaje się na poprzednich stronach)?! U mnie jest 50 l, z czego wchodzi 40 i przejeżdżam na tym średnio 150 km w mieście, co zaczyna mnie drażnić. Zaraz po zatankowaniu zaczynam myśleć o kolejnym :). Może mógłbyś załączyć jakieś zdjęcia?

Awatar użytkownika
marco182
V
V
Posty: 133
Rejestracja: 2011-01-21, 09:19
Imię: Marek
VOLVO: XC70
Silnik: 4
KW/KM/NM: 200/440
Rok: 2016
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: min. 9l
Przebieg: 120000
Lokalizacja: Słupsk
Status: Offline

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja LPG do silnika V8?

Post autor: marco182 » 2015-01-02, 15:43

Spalanie w mieście max 20 l a też lubię przycisnąć. Trasa około 15 - 16 l. Zbiornik mam 72 l. Podniosłem tylną część podłogi tą z odginaną klapą o jakieś 7 cm a w tej przedniej wyciąłem po łuku miejsce na butlę. Pułkę przykleiłem do butli i jest niemalże jak oryginał. Dodatkowo zbiornik trochę później odbija przy tankowaniu więc tankuję ponad 60 l . Jest ok. Jak znajdę chwilę to podeślę kilka zdjęć na PW.

-- 2 sty 2015, o 16:48 --

Mflame to nie Twój przypadkiem filmik na youtube o V8 ze zmodyfikowanym wydechem i porównanie do D5? Jeśli tak to gratulacje.
Ostatnio zmieniony 2015-10-08, 20:47 przez marco182, łącznie zmieniany 1 raz.

Mfalme
V
V
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-22, 12:43
VOLVO: S80
Silnik: V8
KW/KM/NM: 315 KM
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Przebieg: 80000
Lokalizacja: Warszawa - Piaseczno
Status: Offline

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Mfalme » 2015-01-10, 17:42

marco182 pisze:Spalanie w mieście max 20 l a też lubię przycisnąć. Trasa około 15 - 16 l. Zbiornik mam 72 l. Podniosłem tylną część podłogi tą z odginaną klapą o jakieś 7 cm a w tej przedniej wyciąłem po łuku miejsce na butlę. Pułkę przykleiłem do butli i jest niemalże jak oryginał. Dodatkowo zbiornik trochę później odbija przy tankowaniu więc tankuję ponad 60 l . Jest ok. Jak znajdę chwilę to podeślę kilka zdjęć na PW.

-- 2 sty 2015, o 16:48 --

Mflame to nie Twój przypadkiem filmik na youtube o V8 ze zmodyfikowanym wydechem i porównanie do D5? Jeśli tak to gratulacje.
Dzięki za fotki! No to umawiam się w najbliższym tygodniu na regulacje. Tu mała nowina - w Nowej Iwicznej (k. Piaseczna pod Warszawą) jest serwis Adgaz, którego właściciel dopiero co zakupił Volvo S80 V8 :). Już śmiga na gazie - BRC o ile dobrze pamiętam. Bratnia dusza, w dodatku z gazem. Butlę też ma większą niż ja, nie jestem pewien czy też nie koło 70 litrów, z czego po jakiejś modyfikacji wchodzi koło 60, czyli o połowę więcej niż u mnie. Podobnie to wygląda jak u Ciebie, Marco182. Podłoga jest minimalnie wyżej, pewnie w ogóle to nie przeszkadza :)

Mam u siebie wyciek płynu chłodniczego z reduktora (HME Gold) i tak tam dotarłem. Podobno w środku są jakieś plastikowe elementy, które oni wymieniają na metalowe, aby nie przeciekało. Koszt z rozbiórką itd. ok 150 pln. Może komuś się przyda.

Ten na YouTube to właśnie mój :). Niedługo będzie filmik z wydechem słyszanym ze środka.

blackbirdsr71
V
V
Posty: 134
Rejestracja: 2014-09-26, 11:06
Imię: Kristof
VOLVO: XC90
Silnik: B8444S
KW/KM/NM: było 315
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 99,9
Przebieg: 111111
Status: Offline

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: blackbirdsr71 » 2015-03-12, 05:38

Obrazek
marco182 pisze:Dla sprawdzenia mocy na pb i lpg wybrałem się na hamownię. Ku mojemu zdziwieniu na plg jest lepiej niż na pb włąściwie w całym przebiegu zarówno mocy jak i momentu. Ta grubsza linia na załączonym wykresie to lpg.
Ci zatem, którzy boją się instalacji bo stracą moc mogą śmiało zakładać lpg i cieszyć się jazdą za połowę ceny paliw.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Jeżeli brużdżę w temacie to przepraszam ale zastanawia mnie taki niedobór nie tyle mocy co momentu obrotowego. Seria ma niby 440 Nm a tu ponad 50 Nm mniej. Ciekawe czy te silniki ogólnie tak mają czy coś u Ciebie nie działa do końca poprawnie.
Miałes jakieś zmiany typu de-cat ?

Szukałem na necie wykresów z hamowni ale nic nie udało mi się namierzyć

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marco182
V
V
Posty: 133
Rejestracja: 2011-01-21, 09:19
Imię: Marek
VOLVO: XC70
Silnik: 4
KW/KM/NM: 200/440
Rok: 2016
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: min. 9l
Przebieg: 120000
Lokalizacja: Słupsk
Status: Offline

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: marco182 » 2015-10-08, 20:58

Nie mam pojęcia czy spadek mocy o 15 KM i momentu o 40 Nm po kilku latach użytkowania jest normalny czy nie. Człowiek z hamowni powiedział, że wyniki są zawsze wyższe po odłączeniu napędu 4x4. Mniejsze straty na kołach. Jednak jeździmy zawsze 4x4 więc to wynik odzwierciedlający najlepiej prawdziwe wyniki użytkowania. Może na innej hamowni byłoby lepiej/inaczej?
Z drugiej strony jak podaje fabryka? Wyniki z hamowni silnikowej czy podwoziowej? Teraz wszystkie parametry podawane przez producentów są tak sfiksowane, że już nikt nie wie o co chodzi. Ważne jedno, po wciśnięciu gazu do dechy samochód idzie jak szalony więc jest OK. Zawsze mogłoby być lepiej ale dla wyczuwalnej zmiany to już chyba tylko zmiana samochodu o 100 - 200 KM więcej.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: Mikaell » 2015-10-10, 21:48

marco182 pisze:Miałem kilka zmian w instalacji. Po pierwsze padł sterownik z powodu kondensatorów nieodpornych na działanie wysokich temperatur. W efekcie podczas wakacyjnych wyjazdów system blokował się i pomimo braku informacji jechałem na benzynie a nie na gazie. Cały sterownik wymieniono na gwarancji na nowy. Ponadto patent z przelewką benzyny do baku nie sprawdził się do końca tzn. wężyk podłączony do listwy wtryskowej nie może być absolutnie tworzywowy ani do lpg ani do benzyny. Ciśnienie jest tak wysokie po uruchomieniu zimnego silnika, że zaczęły pojawiać się na nim spękania. To bardzo niebezpieczne. Grozi pożarem. Optima opracowała inny system tzn. co pewien czas silnik spala jakieś min. benzyny (niezauważalne). Nie ma żadnych błędów i wszystko działa wyśmienicie.
.
Ad sterownik Optimy - produkt App Studio niestety nie był debeściakiem... ale Optima (znaczy Alex) poważnie podchodzi do rynku, także nie bój się. Zachowali się Ok wymieniając na gwarancji. A nowa Optima pewnie sporo namiesza na rynku...
Odnośnie przelewu to przewód przeznaczony do benzyny raczej powinien sprawdzić się na benzynie :).
Ale w tych motorach sprawdzał nam się bezproblemowo Stag'owy FPE-V. (choć w jednym XC90 zastosowaliśmy przelew z tym, że nie wpinaliśmy się w listwę, ale w zaworek w okolicy filtra benzyny, ale nie wiem czy w S80 jest tak jak w XC90)

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 745
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [Volvo S80 V8 4,4 2007r] Jaka instalacja do V8

Post autor: PeBe » 2015-10-12, 22:40

marco182, no właśnie: dlaczego przelew, a nie emulator?
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”