Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Senator
VOLV
VOLV
Posty: 627
Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
Imię: Staszek
VOLVO: 855 2.3 T5
Silnik: B5234T
KW/KM/NM: 166/225/300
Rok: 1995
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 314000
Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Status: Offline

Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: Senator » 2015-03-28, 12:58

Cześć,

dołączyłem wszem i wobec do grona zagazowanych ;) Benzynka wprawdzie stosunkowo niedroga, niemniej jednak cena gazu na poziomie 1,70-1,80zł daje do myślenia i nawet przy moich niskich przebiegach instalka zwróci się w góra 1,5 roku.

Konfiguracja jest następująca:
- elektronika: STAG 300-6,
- wtryski: Barracuda,
- reduktor: KME Twin,
- wielozawór: Tomasetto,
- zbiorniK STAKO 60l brutto

Przejechałem póki co raptem 100km, ale jestem bardzo zadowolony, gdyż nie odczuwam żadnej różnicy pomiędzy jazdą na benzynie, a na gazie. Wtryski są cichutkie, wszystko IMO estetycznie zamontowane, wlew wyprowadzony pod klapkę. Mam tylko problem z błędem zbyt ubogiej mieszanki na wolnych obrotach, który został zidentyfikowany jeszcze przed montażem. Panowie podejrzewali nieszczelność na dolocie - niestety nie znaleźli, dlatego aktualnie na wolnych jest podlane i wszystko chodzi OK, jednak zalecili jeszcze przed przeglądem po 1000km zdiagnozować i usunąć usterkę. Podejrzany jest póki co przepływomierz.

Poniżej kilka fotek. Wszelkie uwagi i komentarze mile widziane :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: adamusss » 2015-03-28, 14:00

Senator pisze:reduktor: KME Twin
planujesz wstawienie drugiego silnika? ;)
reduktor b.dobry, ale u ciebie i Silver opędził by instalacje na miękko a jest sporo tańszy :roll:
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
Przemeksik
VOLV
VOLV
Posty: 649
Rejestracja: 2010-03-14, 23:51
Imię: Przemyslaw
VOLVO: V70 / V60
Silnik: 2.5T / Polestar
KW/KM/NM: Miliard
Rok: 2016
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 17
Przebieg: 31015
Lokalizacja: Olsztyn
Status: Offline
Kontakt:

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: Przemeksik » 2015-03-28, 14:23

Podbijam twin do 140 km? :shock: Maja rozmach sk********y :mrgreen:
Obrazek
VOLVOPRO Niezależny serwis Volvo Olsztyn
Elektromechanika, Diagnostyka - Dice - VIDA , filtry DPF , Chiptuning
Wgrywanie Polskiego Języka DIM (licznik) oraz ICM (radio/klima)
Vida Online
Kontakt PW oraz 504 689 723

Awatar użytkownika
kogutos
VOLVO
VOLVO
Posty: 1309
Rejestracja: 2009-07-13, 16:32
Imię: Tomek
VOLVO: 940
Silnik: 2316,1.5bar Mitsu 19T
KW/KM/NM: ---/250+/350+
Rok: 1996
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: who cares?
Przebieg: 345000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: kogutos » 2015-03-28, 14:26

Ciekawe umiejscowienie sterownika nad kolektorem wydechowym :?
Były:
745 B230FB
S70 2,5 20V
764 B230FT
Obecne:
V940 Kombi B230FK
------------------------
Tuning B230FK/FT,swapy,sznurowanie na standalone,strojenie,naprawy bieżące,spawanie wydechów.Strojenie i poprawki LPG (wymiana wtrysków,reduktorów itp) Info PW.

lubosso
V
V
Posty: 111
Rejestracja: 2010-06-12, 02:28
VOLVO: 850 AWD
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: 240
Rok: 1996
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: lubosso » 2015-03-28, 14:39

Sprawdz sobie rurke podciśnieniową cienką, z systemu odmy, która zaczyna się z lewej strony kolektora ssącego. Obok pompy wspomagania i termostatu. Idzie pod kolektorem ssącym do dolotu i jest mało widoczna. Jesli jest dziurawa, silnik na wolnych obrotach ma ubogą mieszankę i ssie tamtędy lewe powietrze.
sprzedam części różne do 850 V70 I 1998r

Awatar użytkownika
Senator
VOLV
VOLV
Posty: 627
Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
Imię: Staszek
VOLVO: 855 2.3 T5
Silnik: B5234T
KW/KM/NM: 166/225/300
Rok: 1995
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 314000
Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Status: Offline

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: Senator » 2015-03-28, 16:19

Reduktor jest taki, a nie inny, gdyż docelowo "kastrat" ma zostać odblokowany ;) Albo poprzez przeprogramowanie obecnego sterownika, albo wymianę na taki z B5244S. Jest jeszcze opcja gotowca z BSR, który ma niby wypluć ~180KM, ale póki co nikt nie zamieścił żadnych rzeletnych kresek.

lubosso, dzięki za sugestię. Będę tam szukał :)

Awatar użytkownika
drumal
VOLV
VOLV
Posty: 633
Rejestracja: 2010-08-10, 10:18
Imię: Darek
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 1995
Był na spocie: 35
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 302000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: drumal » 2015-03-28, 20:39

kogutos pisze:Ciekawe umiejscowienie sterownika nad kolektorem wydechowym
Według mnie to najgorsze miejsce dla sterownika ... dla reduktora jak najbardziej i tak ja bym zrobił reduktor na grodzi a sterownik koło aku... czyli tam gdzie najchłodniej ...

montaż wtrysków wzorowy i tak samo będę robił ... jak będę zmieniał sterownik na Staga ...

senator podepnę się do Ciebie i zobaczę co i jak Ci ustawili jak pozwolisz oczywiście :?:

ogólnie ładnie i będzie chodzić ale martwię się o sterownik w lecie może go trochę zagotować ...
W sumie ja bym pojechał go przenieść w i inne miejsce ...

Pzdr.
533 745 745 Darek Kraków
Volvo 855 red - Kanada

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: Chalski » 2015-03-28, 22:33

Senator pisze:Reduktor jest taki, a nie inny, gdyż docelowo "kastrat" ma zostać odblokowany Albo poprzez przeprogramowanie obecnego sterownika, albo wymianę na taki z B5244S. Jest jeszcze opcja gotowca z BSR, który ma niby wypluć ~180KM, ale póki co nikt nie zamieścił żadnych rzeletnych kresek.
Nawet do 200KM jeden TUR by się obrobił.

Co do sterownika - to nie Turbo więc nie ma tam takiego piekła więc o sterownik bym się nie martwił
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 542
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: barbog » 2015-04-12, 23:37

Komputer przydało bu się umieścić gdzieś pod plastikami w kabinie, złącze diagnostyczne też schowane w kabinie(bardziej względy estetyczne/praktyczne).

Ale nie jest to ,,wrzucona" instalacja.
drumal pisze: dla reduktora jak najbardziej i tak ja bym zrobił reduktor na grodzi
Jak dla mnie jest nisko, czyli ok - nie będzie problemu z zapowietrzaniem.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: Chalski » 2015-04-13, 07:17

barbog, ciekawe którędy poszedł byś z kablami do środka i o ile musiał byś przedłużać wiązki
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 542
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: barbog » 2015-04-13, 21:07

Chalski pisze:barbog, ciekawe którędy poszedł byś z kablami do środka i o ile musiał byś przedłużać wiązki
Nie mam pojęcia.

Mam tak zrobione w 960tce i nawet nie wiem jak komputer gazowy wygląda i czy wiązki były przedłużane (zresztą nie wiele mnie to obchodzi to po prostu ma działać i tyle), wiem jedynie że złącze diagnostyczne LPG mam pod klapką bezpieczników przy drzwiach kierowcy. :)

A co do przedłużania wiązek, czy takowe jest błędem? Oczywiście przy poprawnym wykonaniu połączeń i ich zaizolowaniu.


Pozdrawiam!!

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: Chalski » 2015-04-13, 23:10

Nie mówie że jest błedem ale:
-w "nowszych" autach na grodzi nie ma wolnych przelotek do pomieszczenia wiązki kabli do LPG
- przedłużenie wiązki i upychanie sterownika w kabinie nie jest konieczne do poprawnego działania instalacji i wykracza wg mnie poza zakres normalnego zamontowania instalacji - oczywiście jeśli się ktoś uprze można sterownik założyć i w bagażniku
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: Mikaell » 2015-04-13, 23:16

barbog pisze:A co do przedłużania wiązek, czy takowe jest błędem? Oczywiście przy poprawnym wykonaniu połączeń i ich zaizolowaniu.
Błędem oczywiście nie jest. Ale jaki ma sens?
Jest dodatkową pracą gazownika, która moim zdaniem nie przynosi raczej wartości dodanej do montażu, a mimo staranności wykonania może potencjalnie stanowić jakieś dodatkowe źródło problemów.
Jak dla mnie jeżeli trzeba przedłużać to nie ma dyskusji, ale jeżeli komputer ma być "gdzieś" schowany i schowanie o jest celem samym w sobie i z tego powodu trzeba przedłużyć większość przewodów to jest przeciwko zdrowemu rozsądkowi.

Awatar użytkownika
ramix
VOLV
VOLV
Posty: 608
Rejestracja: 2007-05-06, 01:32
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 103/140/200
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline
Kontakt:

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: ramix » 2015-04-18, 13:05

Senator pisze:Reduktor jest taki, a nie inny, gdyż docelowo "kastrat" ma zostać odblokowany ;) Albo poprzez przeprogramowanie obecnego sterownika, albo wymianę na taki z B5244S. Jest jeszcze opcja gotowca z BSR, który ma niby wypluć ~180KM, ale póki co nikt nie zamieścił żadnych rzeletnych kresek.

Jest na forum - ja to zamieszczełem, nie pamietam dokładnie w którym wątku, bo jest kilka równoległych. Moc uzyskana to 168KM przy ok 5000rpm. Nie ma przyrostu Nm. Mam KME Silver i uważam, że to ogarnia.

lubosso, dzięki za sugestię. Będę tam szukał :)

esdopedoen
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2015-01-28, 11:53
Imię: Mateusz
VOLVO: v70XC
Silnik: 2.0T - B5204T3
KW/KM/NM: 226
Rok: 1998
Przebieg: 260000
Status: Offline

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: esdopedoen » 2015-05-29, 09:37

Hej!

Wkrótce będę zagazowywał mojego Xc-ka i z tego co wyczytałem to Davanti ma całkiem niezłe opinie. NA LPG forum dobrze o nim piszą choć wiadomo, że zawsze trafi się niezadowolony klient, co jest normą.
Ja swoją hondę gazowałem w Katowicach na Bytkowskiej i już widzę, że porządek pod maską i estetyka instalacji zdecydowanie na plus dla Davanti.

senator, jak oceniasz instalacje po paru miesiącach użytkowania?
--->MÓJ SVEN<---

Awatar użytkownika
robert1v
VOLVO
VOLVO
Posty: 2245
Rejestracja: 2013-08-12, 18:09
Imię: Robert
VOLVO: V70II AWD 2.5T manual
Silnik: B5254T2 16T
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: zbiornik suszy w1,5h
Przebieg: 218
Status: Offline

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: robert1v » 2015-05-29, 09:47

drumal pisze:montaż wtrysków wzorowy i tak samo będę robił ...
Eeeeee a tych kabelków sterujących wrtyskami LPG to nie wypadałoby czymś zaizolować :?
dosyć ciepło tam jest i ciekawe jak długo fabryczna ich chińska izolka wytrzymie ?
Obrazek
Szybciej nie mogę !!!






tuconieco o UOŚU http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=138&t=67938

Awatar użytkownika
Senator
VOLV
VOLV
Posty: 627
Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
Imię: Staszek
VOLVO: 855 2.3 T5
Silnik: B5234T
KW/KM/NM: 166/225/300
Rok: 1995
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 314000
Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Status: Offline

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: Senator » 2015-05-29, 09:52

esdopedoen, przejechałem w dwa miesiące ponad 5500km i z punktu widzenia użytkownika nie mam absolutnie ŻADNYCH zastrzeżeń co do instalacji. Niestety cały czas jeżdżę na opcji "proteza", ale to ze względu na uszkodzoną przepływkę, której jeszcze nie wymieniłem - na wolnych obrotach nadal jest "podlane" na gazie, aby uniknąć zbyt ubogiej mieszanki, a co za tym idzie - mapy są nieco rozjechane. No ale to problem z silnikiem, a nie instalką. Jedno jedyne zastrzeżenie miał drumal (przy czym ja jako laik nie widzę wpływu na użytkowanie) - instalacja nie została "podpięta" do sond lambda (cokolwiek to znaczy).

esdopedoen
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2015-01-28, 11:53
Imię: Mateusz
VOLVO: v70XC
Silnik: 2.0T - B5204T3
KW/KM/NM: 226
Rok: 1998
Przebieg: 260000
Status: Offline

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: esdopedoen » 2015-05-29, 10:49

Senator to dobrze, że utwierdzasz mnie w dobrym wyborze gazownika. Cenę tez całkiem dobrą mi zaśpiewali, bo około 3400zł co w porównaniu z Warszawą ( dzwoniłem z ciekawości) jest dużą różnicą.
--->MÓJ SVEN<---

Awatar użytkownika
Senator
VOLV
VOLV
Posty: 627
Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
Imię: Staszek
VOLVO: 855 2.3 T5
Silnik: B5234T
KW/KM/NM: 166/225/300
Rok: 1995
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 314000
Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Status: Offline

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: Senator » 2015-05-29, 11:01

Ja zdecydowanie polecam Davanti. Gazowaliśmy tam swoje kredensy razem z batonem208 i obaj jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani. Warto dopłacić stówkę do butli 60L brutto (wchodzi 43-44L) - zasięg u mnie w cyklu mieszanym do 350km.

esdopedoen
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2015-01-28, 11:53
Imię: Mateusz
VOLVO: v70XC
Silnik: 2.0T - B5204T3
KW/KM/NM: 226
Rok: 1998
Przebieg: 260000
Status: Offline

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: esdopedoen » 2015-05-29, 11:19

Zdecydowanie 60 L musi być, bo mniejsze to nie wyobrażam sobie takiej jazdy i tankowania co 200km.
--->MÓJ SVEN<---

Awatar użytkownika
robert1v
VOLVO
VOLVO
Posty: 2245
Rejestracja: 2013-08-12, 18:09
Imię: Robert
VOLVO: V70II AWD 2.5T manual
Silnik: B5254T2 16T
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: zbiornik suszy w1,5h
Przebieg: 218
Status: Offline

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: robert1v » 2015-05-29, 13:00

esdopedoen pisze:Zdecydowanie 60 L musi być, bo mniejsze to nie wyobrażam sobie takiej jazdy i tankowania co 200km.
ja mam butlę nominalnie 64 litry i jak dzień z cięższą nogą to tankuję co 200km :mrgreen: (po 50 literków)
Obrazek
Szybciej nie mogę !!!






tuconieco o UOŚU http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=138&t=67938

Awatar użytkownika
urbek
VOLV
VOLV
Posty: 643
Rejestracja: 2008-10-30, 08:02
Imię: Pawel
VOLVO: V850 2.5 20v / V70 II 2.3 T5
Silnik: B5254S / B5234T3
KW/KM/NM: 125/170 / 184/250
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kobyłka
Status: Offline
Kontakt:

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: urbek » 2015-05-31, 21:07

Mam pytanie odnośnie mocowania wtryskiwaczy. Są one jakoś na stałe przymocowane czy po prostu utrzymują się (wiszą) na przewodach zasilających w gaz??
Pozdrawiam
urbek

Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: Chalski » 2015-05-31, 23:01

Trzymają się na przewodach - to wystarczy.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
urbek
VOLV
VOLV
Posty: 643
Rejestracja: 2008-10-30, 08:02
Imię: Pawel
VOLVO: V850 2.5 20v / V70 II 2.3 T5
Silnik: B5254S / B5234T3
KW/KM/NM: 125/170 / 184/250
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kobyłka
Status: Offline
Kontakt:

Re: Moja gazownia - montaż by Davanti Katowice

Post autor: urbek » 2015-06-01, 08:58

Chalski pisze:Trzymają się na przewodach - to wystarczy.
I bardzo mnie cieszy taka odpowiedź. Dzięki :564:
Pozdrawiam
urbek

Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”