Aleksiasty pisze:Wyjaśnij, proszę, w paru prostych słowach, w jaki sposób temperatura gazów w komorze spalania wpływa na warunki smarowania trzonków zaworów w głowicy, chłodzonej przeważnie jednocześnie olejem, i płynem chłodzącym.
Wpływa nie na smarowanie lecz na rozszerzalność cieplną współpracujących elementów (trzonki zaworów i prowadnice) ich wzajemne pasowanie wraz z całym systemem chłodząco-smarującym jest obliczone (zapewne ze stosownym zapasem) do pewnych wartości temperatury po przekroczeniu której możliwe następstwa są łatwe do przewidzenia. Żeby wszystko było jasne nie twierdzę że tak się stanie, wskazuję tylko na zaistnienie takiej możliwości.
Aleksiasty pisze:Chyba troszkę się zapędziłeś, bo o zamykaniu wątku decyduje autor, albo administracja tego forum.
Prawda, niezaprzeczalna (poprawiłem
), ale proszę nie łap mnie za słówka.
Aleksiasty pisze:No, i raczej mylisz pojęcie alternatywnego paliwa z energią odnawialną...
Muszę Cię rozczarować, nic nie mylę, reprezentuję taki pogląd, jeśli przebrnąłeś przez mój wywód, a tak sądzę, powinieneś zrozumieć. Rozumiem że LPG jest dla Ciebie i wielu innych paliwem alternatywnym w kontekście tego że jest wybór (alternatywa) sposobu zasilania silnika jak i oszczędności ekonomicznych, ja jednak postrzegam to, w o wiele szerszym kontekście.
Już mam swoje wymarzone S80
Automat Forever
EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr