Inżynier broni LPG

_pawels_
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 947
Rejestracja: 2009-04-20, 00:52
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: B6304S3 2,9
KW/KM/NM: 204KM
Rok: 1999
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 12,76
Przebieg: 280
Lokalizacja: Świdnik
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: _pawels_ » 2011-01-17, 15:31

Aleksiasty pisze:Wyjaśnij, proszę, w paru prostych słowach, w jaki sposób temperatura gazów w komorze spalania wpływa na warunki smarowania trzonków zaworów w głowicy, chłodzonej przeważnie jednocześnie olejem, i płynem chłodzącym.
Wpływa nie na smarowanie lecz na rozszerzalność cieplną współpracujących elementów (trzonki zaworów i prowadnice) ich wzajemne pasowanie wraz z całym systemem chłodząco-smarującym jest obliczone (zapewne ze stosownym zapasem) do pewnych wartości temperatury po przekroczeniu której możliwe następstwa są łatwe do przewidzenia. Żeby wszystko było jasne nie twierdzę że tak się stanie, wskazuję tylko na zaistnienie takiej możliwości.
Aleksiasty pisze:Chyba troszkę się zapędziłeś, bo o zamykaniu wątku decyduje autor, albo administracja tego forum.
Prawda, niezaprzeczalna (poprawiłem :oops: ), ale proszę nie łap mnie za słówka. :>
Aleksiasty pisze:No, i raczej mylisz pojęcie alternatywnego paliwa z energią odnawialną...
Muszę Cię rozczarować, nic nie mylę, reprezentuję taki pogląd, jeśli przebrnąłeś przez mój wywód, a tak sądzę, powinieneś zrozumieć. Rozumiem że LPG jest dla Ciebie i wielu innych paliwem alternatywnym w kontekście tego że jest wybór (alternatywa) sposobu zasilania silnika jak i oszczędności ekonomicznych, ja jednak postrzegam to, w o wiele szerszym kontekście.
Już mam swoje wymarzone S80 :) Automat Forever :)

EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Aleksiasty » 2011-01-17, 23:31

_pawels_, Dla mnie szczapy drewna są również paliwem alternatywnym wobec koksu, do spalania którego mój piec został zaprojektowany.

I zupełnie nie interesuje mnie próba narzucenia przez Ciebie jakiegoś specjalnego nazewnictwa tylko dlatego, ze masz swoje zdanie na ten temat.
Gdybyś spojrzał na drzewko hierarchii tego wątku, to może przynajmniej takich głupot byś nie wypisywał.

No, ale dobra...
Z mojej strony to definitywny koniec karmienia trolla.

_pawels_
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 947
Rejestracja: 2009-04-20, 00:52
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: B6304S3 2,9
KW/KM/NM: 204KM
Rok: 1999
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 12,76
Przebieg: 280
Lokalizacja: Świdnik
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: _pawels_ » 2011-01-17, 23:43

Za trolla się obraziłem, reszta poszła na PW

A tytułem komentarza pozwolę sobie zacytować Pana Pawła Wolaka z Otwartego Uniwersytetu Ekonomicznego

" Rosnąca ciągle ilość pojazdów z silnikami spalinowymi, prognozy dotyczące wyczerpywania się złóż ropy naftowej oraz dążenie do ochrony środowiska naturalnego spowodowały wzrost zainteresowania zastosowaniem innych rodzajów paliw. Powinny one przy tym charakteryzować się następującymi właściwościami:

* napędzane nimi silniki nie powinny mieć gorszych charakterystyk funkcjonalnych niż zasilane paliwami konwencjonalnymi,
* powinny być bardziej przyjazne dla środowiska,
* najlepiej gdyby pochodziły ze źródeł odnawialnych.

Paliwa te noszą nazwę niekonwencjonalnych, zastępczych lub alternatywnych. Powszechnie przyjmowana definicja traktuje je jako substancje, które nie są produktami przerobu ropy naftowej, a ich właściwości są zbliżone lub inne od właściwości powszechnie stosowanych benzyn silnikowych i olejów napędowych."
Już mam swoje wymarzone S80 :) Automat Forever :)

EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Chalski » 2011-01-19, 09:57

I co z tego wynika??
Że LPG jesty paliwem konwencjonalnym bo pochodzi z ropy naftowej.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

_pawels_
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 947
Rejestracja: 2009-04-20, 00:52
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: B6304S3 2,9
KW/KM/NM: 204KM
Rok: 1999
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 12,76
Przebieg: 280
Lokalizacja: Świdnik
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: _pawels_ » 2011-01-19, 10:13

Chalski pisze:I co z tego wynika??
Nic z tego nie wynika, bo to nie jest temat naszych rozważań, więc nie będę TU o tym pisał. Napiszę Ci na PW.


Ale na to moim zdaniem warto popatrzeć:
http://www.bp.com/liveassets/bp_interne ... n_2008.pdf

Niepokoi mnie fakt szerokiego procentowego udziału składników mieszaniny propan-butan, co nie pozostaje, tak mi się przynajmniej wydaje, bez wpływu na przebieg procesu spalania, a co za tym idzie na temperaturę panującą w komorze spalania.
Już mam swoje wymarzone S80 :) Automat Forever :)

EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr

Awatar użytkownika
barcin
V
V
Posty: 60
Rejestracja: 2010-02-11, 08:23
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,4T (B5244T3) +LPG
KW/KM/NM: 147/200/285
Rok: 2002
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: ~12
Przebieg: 0
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: barcin » 2011-01-19, 14:35

_pawels_ pisze:Niepokoi mnie fakt szerokiego procentowego udziału składników mieszaniny propan-butan
Chodzi Ci o możliwy szeroki zakres zmian udziału procentowego propan/butan:
Butan: Zawartość procentowa nie mniej niż 30% i nie więcej niż 70%
Propan: Zawartość procentowa nie mniej niż 30% i nie więcej niż 60%
?

_pawels_
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 947
Rejestracja: 2009-04-20, 00:52
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: B6304S3 2,9
KW/KM/NM: 204KM
Rok: 1999
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 12,76
Przebieg: 280
Lokalizacja: Świdnik
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: _pawels_ » 2011-01-19, 15:03

Dokładnie tak.
Już mam swoje wymarzone S80 :) Automat Forever :)

EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr

Awatar użytkownika
StanleY
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 9244
Rejestracja: 2007-12-05, 19:06
Imię: Staszek
VOLVO: V70 (I)
Silnik: 2,5TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2000
Był na spocie: 200
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 524000
Lokalizacja: Szczecin/Police
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: StanleY » 2011-01-19, 18:13

_pawels_ pisze:Dokładnie tak.
Jednak ani Ty, ani nikt z nas nie ma na to żadnego wpływu. Myślę, że pora zakonczyć tę debatę. Niczego nowego nie wniesiemy. Pytania i wątpliwości pozostaną. Jednak póki co nikomu nie przeszkadzają. Niech tak zostanie.
Niedostępny do odwołania
Pozdrawiam. Staszek.

Awatar użytkownika
AOW
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 5151
Rejestracja: 2008-11-18, 22:43
Imię: Olaf
VOLVO: S70 / S90II / 940 Turbo
Silnik: D5252T / D4204 / B230FT
Rok: 97
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: nie patrzę
Przebieg: 430000
Lokalizacja: Wawer :)
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: AOW » 2011-01-19, 19:41

czytam i czytam o Diesel RULES :) :) :) sorry za OT ,

Czarne bąki sadzamy
Srarką z rury walimy
A gdy LPG się skończy
I PB zawiedzie
Powiemy szczerze że diesel
dalej pojedzie


pozd.

kabar
VO
VO
Posty: 189
Rejestracja: 2010-12-30, 22:26
VOLVO: V70
Silnik: B5254T
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: kabar » 2011-01-19, 21:39

AOW pisze:czytam i czytam o Diesel RULES :) :) :) sorry za OT ,

Czarne bąki sadzamy
Srarką z rury walimy
A gdy LPG się skończy
I PB zawiedzie
Powiemy szczerze że diesel
dalej pojedzie


pozd.
Chyba że wcześniej zamarznie...

qb4hkm
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3136
Rejestracja: 2010-09-06, 20:47
VOLVO: Czarne V70 II
Silnik: 2,4 D5 163KM
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ~6,6 ON
Przebieg: 0
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: qb4hkm » 2011-01-19, 22:00

Mnie nigdy żaden nie zamarzł ;)

Awatar użytkownika
AOW
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 5151
Rejestracja: 2008-11-18, 22:43
Imię: Olaf
VOLVO: S70 / S90II / 940 Turbo
Silnik: D5252T / D4204 / B230FT
Rok: 97
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: nie patrzę
Przebieg: 430000
Lokalizacja: Wawer :)
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: AOW » 2011-01-19, 22:14

kabar, na mrozie i LPG może mieć spore problemy z odpalaniem ...

mój post był w formie żartu ... tak ze by było jasno...

pd. moj diesel odpalał już przy -21 a kiedyś jak miałem BMW to przy -15 odmówiło ... ale to stare czasy których już nie pamiętam ...

pozd.

_pawels_
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 947
Rejestracja: 2009-04-20, 00:52
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: B6304S3 2,9
KW/KM/NM: 204KM
Rok: 1999
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 12,76
Przebieg: 280
Lokalizacja: Świdnik
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: _pawels_ » 2011-01-19, 22:35

StanleY pisze:Jednak ani Ty, ani nikt z nas nie ma na to żadnego wpływu. Myślę, że pora zakonczyć tę debatę. Niczego nowego nie wniesiemy. Pytania i wątpliwości pozostaną. Jednak póki co nikomu nie przeszkadzają. Niech tak zostanie.
Więc jeśli nie ma sprzeciwu, to ja jestem za, gdyż widzę że faktycznie ciężko coś konstruktywnego zdziałać.
Zawsze można pgadać na PW i w realu jakby ktoś miał ochotę.
Już mam swoje wymarzone S80 :) Automat Forever :)

EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr

Zablokowany

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”