[960 2.5] Gazować czy nie

ODPOWIEDZ
Misiek997
VO
VO
Posty: 179
Rejestracja: 2006-12-05, 20:01
Imię: Michal
VOLVO: V70 III
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 146KM
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 226500
Lokalizacja: Piaseczno
Status: Offline

[960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: Misiek997 » 2014-08-26, 10:05

Witam
Z racji tego że strasznie wzrósł mi kilometraż do pracy zastanawiam się nad zagazowaniem Vołowiny :) I teraz pytanie bo co warsztat to opinia:
Jedni twierdza że ten silnik nie będzie dobrze pracował na gazie i będzie robił problemy (takie jak świecąca lambda, uszczelka pod głowicą itp). W oficjalnej liście prinsa ten model nie nadaje się do zagazowania :(
Drudzy proponują instalacje już od 2800 ale chyba wg mnie to jakieś lipne komponenty.
I teraz pytanie: Czy i jaką instalację można włożyć do 960 2.5 z 96 r
Czy ma ktoś tu taką zagazowaną? Bardzo bym prosił o opinię jak cudo się na gazie sprawuje
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2247
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: zbij » 2014-08-26, 16:24

Te silniki bardzo dobrze znoszą Lpg.
Masz tu trzy opcje:
1. inst. ,, na śrubę '' ( II generacja ) + blos ( wyjdzie chyba najtaniej )
2. sekwencja ( wymagane dobre komponenty i kumaty fachowiec )
3. LPI ( kosmiczne koszty )
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

Awatar użytkownika
V945turbo
VOLVO
VOLVO
Posty: 2532
Rejestracja: 2007-07-05, 14:47
Imię: Michal
VOLVO: 744 USA
Silnik: B230FT+ 16v?
KW/KM/NM: ???/ 155
Rok: 1989
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: 15L
Przebieg: 250
Lokalizacja: lsw
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: V945turbo » 2014-08-26, 16:29

Dobrze wystrojona i załozona sekwencja na stagu 300/techu bedzie chodziła lepiej niż na benzynie. Zakładać nowy gaz z gwarancją bez oszczedzania żeby potem nie płakać i jeździć do bólu.
764 83' D24TIC-->745 90' B200F-->945 97' B230FT+ --> 945 94' B230FT+ -->744 89' B234F>b230FT-->745 90' B230F-->744 91' B234F -->744 89' B230FT-->744 88' B204GT -->945 96' B230FK+ -->745 89' B234F->944 97" B230FK+ --> ??

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 543
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: barbog » 2014-08-26, 17:16

Gazować, gazować!! Tylko specjalnie nie oszczędzać na instalacji i u dobrego gazownika.

U mnie śmiga bez problemu.

Misiek997
VO
VO
Posty: 179
Rejestracja: 2006-12-05, 20:01
Imię: Michal
VOLVO: V70 III
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 146KM
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 226500
Lokalizacja: Piaseczno
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: Misiek997 » 2014-08-26, 20:16

A ktoś może przedstawić jakieś komponenty? Co do LPG jestem totalnie zielony

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2247
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: zbij » 2014-08-26, 20:26

Interesuje Cię II generacja czy sekwencja ?
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

Misiek997
VO
VO
Posty: 179
Rejestracja: 2006-12-05, 20:01
Imię: Michal
VOLVO: V70 III
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 146KM
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 226500
Lokalizacja: Piaseczno
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: Misiek997 » 2014-08-26, 20:33

sekwencja :) I jakbyś mógł tak przybliżony koszt :)

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2247
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: zbij » 2014-08-26, 21:09

Ja jestem zwolennikiem prostych rozwiązań. Wybrałbym pierwszy wariant. Są na forum użytkownicy, którzy sobie chwalą.
Generalna zasada - załóż najlepsze graty na jakie Cię stać, a oszczędzaj dopiero tankując tańsze paliwo.
Były już takie tematy, ale bardziej obeznani w sekwencjach koledzy pewnie podpowiedzą.
Myślę, że ok. 3 tys. zł. musisz przygotować.
Najważniejsze - znajdź naprawdę dobry i renomowany warsztat.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

Misiek997
VO
VO
Posty: 179
Rejestracja: 2006-12-05, 20:01
Imię: Michal
VOLVO: V70 III
Silnik: 2,0
KW/KM/NM: 146KM
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 226500
Lokalizacja: Piaseczno
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: Misiek997 » 2014-08-26, 21:11

Chyba udam się do kliniki LPG polecanej tutaj na forum :) popytam

Awatar użytkownika
amdr
VOLVO
VOLVO
Posty: 1268
Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
Imię: Pawel
VOLVO: C70
Silnik: T5 - B5234T3
KW/KM/NM: 176/240/330
Rok: 1999
Średnie spalanie: 14
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: amdr » 2014-08-26, 22:01

Wtryskiwacze baracuda lub Dragon 500, komputer lpgtech 700, parownik shark 250, butla ok 500, pozostałe części i robocizna spokojnie do 1000zł, suma ok 3000.

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 543
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: barbog » 2014-08-27, 18:37

Ja mam butlę - walec 100l, większa nie chciała wejść. :)
Uparłem się na zasilanie fi 8, podobno fi 6 w zupełności by wystarczyło.
Dalej reduktor: gazownik twierdził że te 170 kucyków bez turbo w zupełności obrobił by to AC R 01 black do 150km, ale ja nie chciałem ryzykować i poprosiłem o AC R 01 red do 250km.
Dalej wtryskiwacze mam AC. Przegrzebałem internet i nie spotkałem się specjalnie ze złymi opiniami. Niby do tego auta nie są potrzebne super szybkie itp... Jak się podniesie maskę słychać je ale wewnątrz nie słyszę różnicy pomiędzy pracą na Lpg a Pb.
Sterownik STAG-300 ISA2.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: Mikaell » 2014-08-28, 23:20

Obawiam się, że wobec ofert kolegów zbij oraz amdr nie mam szans konkurować :(

Awatar użytkownika
trstarter
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2014-03-11, 22:36
Imię: Andrzej
VOLVO: V70
Silnik: 2,4 20V
KW/KM/NM: 170
Rok: 1999
Był na spocie: 7
Lokalizacja: Lubelskie
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: trstarter » 2014-08-29, 10:07

1 gen nie polecam,to już relikt. Miałem kilka takich aut. 2 gen za 3000 to normalna cena do tego silnika za coś przyzwoitego.

Awatar użytkownika
trstarter
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2014-03-11, 22:36
Imię: Andrzej
VOLVO: V70
Silnik: 2,4 20V
KW/KM/NM: 170
Rok: 1999
Był na spocie: 7
Lokalizacja: Lubelskie
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: trstarter » 2014-08-29, 10:09

Chodziło mi o punkt 1 oczywiscie

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: Chalski » 2014-08-30, 22:54

trstarter pisze:2 gen za 3000 to normalna cena do tego silnika za coś przyzwoitego.
Po mojemu jak za 2 gen to drogo, jak za 3 gen to nie starczy na nowe graty, jak za 4 gen to jednak lekko przy chudo jak za dobrą i dobrze zamontowaną instalację.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
trstarter
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2014-03-11, 22:36
Imię: Andrzej
VOLVO: V70
Silnik: 2,4 20V
KW/KM/NM: 170
Rok: 1999
Był na spocie: 7
Lokalizacja: Lubelskie
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: trstarter » 2014-08-30, 23:20

Chodzilo oczywiście o punkt 2 - sekwencja. 3K starczy na nowe lovato

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: Chalski » 2014-08-30, 23:46

Pytanie czy lovato to dobra instalacja.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
trstarter
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2014-03-11, 22:36
Imię: Andrzej
VOLVO: V70
Silnik: 2,4 20V
KW/KM/NM: 170
Rok: 1999
Był na spocie: 7
Lokalizacja: Lubelskie
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: trstarter » 2014-09-02, 13:03

Nie no, oczywiście najlepiej pojechać do Snopkowa i u Rogowskiego zapłacić 5k za jakąś mega super hiper instalkę ...

Awatar użytkownika
re5pect
VOLV
VOLV
Posty: 707
Rejestracja: 2010-12-10, 17:29
Imię: Wojtek
VOLVO: 764 / 744 / 945
Silnik: b230ft++++ / b230ft / b230ft
KW/KM/NM: coraz więcej
Rok: 1989
Średnie spalanie: :C
Przebieg: 0
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: re5pect » 2014-09-02, 15:39

Brat ma v90 z silnikiem 3.0. Przed zagazowaniem udał się do wielu gazowników i trafił na jednego o ogromnym pojęciu.
Gazownik wiedział wszystko o 960/v90 i wytłumaczył dlaczego ten silnik wg. powszechnej opinii nie lubi gazu.
Po konsultacjach wybór padł na instalacje KING, wtryskiwacze Hana (reszty nie wiem). Samochód na gazie śmiga tak jak na benzynie - udokumentowane hamownią. Cena zabiegu ponad 4000zł.
744 GL b230k -> 744 GLT 16V b234f -> 744 Turbo Intercooler b230et -> 744 GLE USA d24t -> 744 Turbo Intercooler USA b230ft -> 744 GLE b200e ->
744 Turbo Intercooler USA b230ft+ -> 764 Turbo Intercooler b230ft++++ / Volvo 744 Turbo Intercooler / Volvo 945 Turbo

kuba_g
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 418
Rejestracja: 2006-11-10, 21:54
Imię: Kuba
VOLVO: S90
Silnik: D4204T23
KW/KM/NM: 173/235/480
Rok: 2017
Był na spocie: 25
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 127000
Lokalizacja: POZnań*
Status: Offline
Kontakt:

Re: [960 2.5] Gazować czy nie

Post autor: kuba_g » 2014-09-02, 18:54

Te silniki musi gazować człowiek, który ma trochę oleju w głowie. Temat jest do ogarnięcia. Dobra instalacja i wiedza do tego silnika kosztują > 4000 PLNów. Do tego mogą dojść jeszcze ekstra wydatki choćby na cewki, sondę lambda albo świeczki. Tu zrób sobie rezerwę na poziomie dodatkowego 1000-1200 PLNów. Per saldo inwestycja spora, ale opłacalna.
Pozdr,
Kuba

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”