Strona 6 z 7

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2021-02-02, 00:36
autor: Struna
PeBe pisze:
2021-01-31, 14:52
Jakby stroili na bogato, klienci by marudzili że im auta za dużo palą.
W przypadku większości Volvo z szerokopasmówkami na pokładzie to jakby jest niezbyt możliwe - tam dawka korygowana jest w locie do odcinki, więc nawet jak dasz za bogato, to sterownik zetnie to korektami ( możliwa korekcja od - 25 do +25% względem nominalnej mapy, więc całkiem sporo )
Co prawda chwilę mu to zajmie, ale jednak zetnie.
slesiu1971 pisze:
2021-01-31, 17:47
Moje 2.4T żarło 16 litrów w trybie miejskim i jakoś mnie to nie dziwiło, dziwiło natomiast jak co niektórzy chwalili się że łykał im tylko 12litra.
Inaczej będzie jak cykl miejski jest w dużym mieście ( Wawa, Kraków itp ) a inaczej w drobnym mieście, gdzie są dwa sygnalizatory na krzyż ;)
Mi 2.4T w XC70 paliło nawet więcej po mieście, a XC90 opierdziela kosmiczne ilości, no ale to czasem by trzeba na motogodziny przeliczyć, żeby móc porównywać.

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2021-02-02, 09:57
autor: PeBe
"Bogato" użyłem w znaczeniu "po bożemu, tak jak pani w szkole uczyła, bez oszczędzania na paliwie".
Gdy przed założeniem lpg chce się oszacować spalanie w ruchu miejskim, bierze się spalanie katalogowe, x1,2 na gaz, x1,1-1,2 na korki i będzie wiadomo czego się spodziewać. No, chyba że już dłużej jeździmy tym autem na noPb i znamy spalanie, to wystarczy korekta na lpg. Konieczne uzupełnienie: jazda miejska to nie to samo co jazda w mieście :mrgreen:

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2021-02-02, 18:42
autor: slesiu1971
W moim drugim aucie chcę założyć instalację LPG ( Lexus 3.3 225KM) i zastanawiam gdzie ją założyć.
Wiem że są tutaj fachowcy od LPG dlatego każda opinia będzie dla mnie pomocna.
Warsztat Silesia w Katowicach oferuje mi dwa warianty :

WARIANT I ( 4500zł)
Sterownik STAG Q-MAX plus 6 OBD (5 lat gwarancji na sterownik)
Reduktor Magic POWER do 450 PS
Wtryskiwacze STAG AC-W031 BFC montowane pojedynczo - trwałość na
poziomie 200 000 km
Filtr gazu Certools włókno szklane

WARIANT II (4500zł)
Sterownik KME JET EXPERT 6 OBD i nowoczesny programowalny przełącznik RGB:
Reduktor Magic POWER do 450 PS
Wtryskiwacze Barracuda 130 Nl montowane pojedynczo - trwałość na
poziomie 200 000 km
Filtr gazu Certools włókno szklane

przewody fazy ciekłej – Faro 8 mm
przewody fazy lotnej i wodne – MAFLOW
opaski samozaciskowe-sprężyste NORMACLAMP® FBS DIN 3021/MUBEA Roomsaver

Warsztat KB Diagnostyka w Zabrzu proponuje mi

Koszt instalacji:
3 800 zł na sterowniku BLACKBOX Zenit AgCentrum
4 000zł na sterowniku Nevo-sky Jet KME
4 100 zł na sterowniku Qmax Stag
Wtryskiwacze pojedyncze Magic FX
Reduktor Magic 3 power ( zwiększony)

Proszę o jakąś opinię, rady itp. Będę wdzięczny.

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2021-02-04, 10:02
autor: darklu
Dzięki panowie za reakcję, gazownika akurat mam dobrego więc będę z nim ruszał ten temat.

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2021-02-04, 20:23
autor: Struna
Uderzaj w ciemno do Silesia

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2021-02-04, 20:26
autor: bocian102
Struna pisze:
2021-02-04, 20:23
Uderzaj w ciemno do Silesia
A jakies doświadczenia z kkl autogaz K-ce ul.Hallera ?

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2021-02-05, 14:39
autor: Struna
Nie znam

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2021-03-02, 18:32
autor: slesiu1971
slesiu1971 pisze:
2021-02-02, 18:42
W moim drugim aucie chcę założyć instalację LPG ( Lexus 3.3 225KM) i zastanawiam gdzie ją założyć.
Wiem że są tutaj fachowcy od LPG dlatego każda opinia będzie dla mnie pomocna.
Warsztat Silesia w Katowicach oferuje mi dwa warianty :

WARIANT I ( 4500zł)
Sterownik STAG Q-MAX plus 6 OBD (5 lat gwarancji na sterownik)
Reduktor Magic POWER do 450 PS
Wtryskiwacze STAG AC-W031 BFC montowane pojedynczo - trwałość na
poziomie 200 000 km
Filtr gazu Certools włókno szklane

WARIANT II (4500zł)
Sterownik KME JET EXPERT 6 OBD i nowoczesny programowalny przełącznik RGB:
Reduktor Magic POWER do 450 PS
Wtryskiwacze Barracuda 130 Nl montowane pojedynczo - trwałość na
poziomie 200 000 km
Filtr gazu Certools włókno szklane

przewody fazy ciekłej – Faro 8 mm
przewody fazy lotnej i wodne – MAFLOW
opaski samozaciskowe-sprężyste NORMACLAMP® FBS DIN 3021/MUBEA Roomsaver

Warsztat KB Diagnostyka w Zabrzu proponuje mi

Koszt instalacji:
3 800 zł na sterowniku BLACKBOX Zenit AgCentrum
4 000zł na sterowniku Nevo-sky Jet KME
4 100 zł na sterowniku Qmax Stag
Wtryskiwacze pojedyncze Magic FX
Reduktor Magic 3 power ( zwiększony)

Proszę o jakąś opinię, rady itp. Będę wdzięczny.
Ze swojej strony "dziękuję" za wszelkie rady i sugestie. Trudno, musiałem podjąć sam decyzję co do miejsca wariantu i miejsca montażu. Jak na razie nie żałuję. Pozdrawiam

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2022-02-25, 19:05
autor: ewemarkam
pikopij pisze:
2022-02-25, 16:11
Podstawa w instalacjach LGB to szczelność. Brak szczelności instalacji (do dziesiątek milimetrów) prowadzi do strasznych strat w paliwie na które trzeba uważać.
Złota łopata za odkopanie tamatu.

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2022-03-14, 09:13
autor: lisu2t
Panowie. Volvo v50 2.5t, okolice warszawy - polecacie jakis dobry serwis zakladajacy lpg ? Co polecacie? Mialem BRC w BMW kiedyś i po 10 latach słabo to juz chodzilo i gdziekolwiek nie podjechalem to mowili BRC - Brak Regulacji Czegokolwiek -.-
Dostałem taka propozycje na podzespolach STAG

Typ systemu Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej
Elektronika STAG STAG 300 6 Qmax Plus
Przełącznik STAG
Reduktor R01 250
Wtryskiwacze W03 6 cyl
Cena brutto 4600zl

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2022-03-14, 12:21
autor: ewemarkam
Graty ok. Ale kto Ci to dobrze założy. Poszukaj w tym wątku na forum LPG.
https://lpg-forum.pl/mazowieckie-t17775.html

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2022-03-14, 12:43
autor: r-aven
lisu2t, mam podobny zestaw w xc70 3.2 niby wszystko śmiga cacy ale mam małe zastrzeżenia co do reduktora r01 parametry różnią się przy pełnej i powiedzmy bliskiej wykonczenczenia tak z1/3 butli gazu. Nie powoduje to żadnych błędów ale widać różnicę w stabilności ciśnienia.
Może popytaj albo ktoś zaproponuje lepszy reduktor.
Sam przeczytam chętnie co jest dobre i modne :)

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2022-11-30, 14:06
autor: gonzak
r-aven pisze:
2022-03-14, 12:43
mam podobny zestaw w xc70 3.2 niby wszystko śmiga cacy ale mam małe zastrzeżenia co do reduktora r01 parametry różnią się przy pełne
w 3.2 reduktor r01? :D tuż to raczej niemożliwe:] chyba że w centralce ustawimy automatyczne kasowanie błędów..
chyba że faktycznie nie korzystasz z mocy.. (nigdy nie udało mi sie zestroić R01 tak aby wydalał mocno problematyczna była tam temperatura pracy.. (za mała wydajność według mnie ) i skoki temperatury na maxa....

co jak co - ale stag reduktor to w kategorii do 150km wyciągnie.. w turbo

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2022-11-30, 23:03
autor: r-aven
Nadal r01(do250KM czerwony dekiel) błędów brak. Na termikę reduktora nie narzekam albo nie potrafię dostrzec problemu.
Stałe kasowanie nie aktywne. Wykorzystuje pełen zakres obrotow.
Cisnienie robocze 1,07 bara
hana gold bez dysz.
Początek mnoznika 1,36 koniec 1,1
reczna korekta obrotow500-1000 dla czasu 4ms w granicach 10%
Autoadaptacja obd obecnie nieaktywna(lepsze korekty mam bez tego jak z tym)

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2022-12-01, 10:13
autor: gonzak
według mnie coś mi nie pasuje jeśli to R01.. wątpie żeby wydolił.. bo potrafiłem go uwalić na 2.0T 200km (zwłaszcza zimą była mocna tragedia)

jesteś wstanie zanotować spadek ciśnienia jaki masz przy WOT?

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2022-12-01, 12:35
autor: r-aven
Nagram plik z programu obroty obciążenie cisnienie. Będziesz w stanie sobie otworzyć?

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2022-12-01, 16:49
autor: r-aven
gonzak, proszę. Jak ogarniasz temat zobacz czy jest coś niepokojącego.
https://1drv.ms/u/s!AvkYJeQmYtbymthxe8O3bjuXErS8Ig
https://1drv.ms/u/s!AvkYJeQmYtbymthw2wNuzg625wT1nQ

Nie dawałem manuala i warunków nie było za bardzo ale może Ci to wystarczy by wysnuć wnioski.

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2022-12-01, 18:09
autor: gonzak
ale ogólnie: instalacja do regulacji w 100%,
- masz włączoną isę (ok, ale to można zrobić jak jest instalacja wyregulowana tak min na te 80%)
(odchyłka mocno poza zakresem..)
- masz włączone automatycznie kasowanie błędów (patrz załącznik) bo j/w

ogólnie też są rozjechane korekty (patrząc po czasach wtrysku - jakoś tak mocno to pionowo leci.. - tyle że tu może być dużo innych rzeczy jak np.. problem z podciśnieniem - np ucieka etc) .. wiec reset korekt by się przydało zrobić, reset lpg, zrobić mapę benzynową.. i podejść do ustawień od początku
Obrazek

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2022-12-01, 18:39
autor: r-aven
Coś tam teraz zima się rozjechało. Zimno krótkie odcinki chyba to gra rolę. Jak jadę że 20km pokrycie odchylka mam w normie. Wezyk podciśnienia sprawdzałem i mam tam dodatkowo opaskę sprezysta. Isa i obd wyłączone.
A ciągle kasowanie włączone tylko dlatego że miałem problem z termostatem i wywalało blad temperatura poza zakresem regulacji i mi technicy dopisali ten błąd do listy kasowania i powiedzieli ze jak coś zmienię to w piz..u dopisany kod błędu zniknie. Termostat już oczywiście wymieniony.
Ale ogólnie reduktor daje jakoś radę.

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2024-02-20, 19:47
autor: Hatton
Zacząłem się rozglądać za instalacją LPG i mam dobry serwis który zakłada BRC. Druga strona to chce mieć dostęp do ustawień i pytanie, czy jest szansa zdobyć działający program Calibration Tool ? Ktoś z was go ma na własny użytek ?

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2024-02-20, 23:38
autor: ewemarkam
Hatton pisze:
2024-02-20, 19:47
Zacząłem się rozglądać za instalacją LPG i mam dobry serwis który zakłada BRC. Druga strona to chce mieć dostęp do ustawień i pytanie, czy jest szansa zdobyć działający program Calibration Tool ? Ktoś z was go ma na własny użytek ?
Nie idź tą drogą. Nie ma, abonament wypada płacić niestety, BRC tłumaczy to tym że tylko tak zapewnia najwyższy poziom obsługi. Załóż KME, Optime, STAGa Tech'a.

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2024-02-21, 09:20
autor: Hatton
ewemarkam pisze:
2024-02-20, 23:38
Hatton pisze:
2024-02-20, 19:47
Zacząłem się rozglądać za instalacją LPG i mam dobry serwis który zakłada BRC. Druga strona to chce mieć dostęp do ustawień i pytanie, czy jest szansa zdobyć działający program Calibration Tool ? Ktoś z was go ma na własny użytek ?
Nie idź tą drogą. Nie ma, abonament wypada płacić niestety, BRC tłumaczy to tym że tylko tak zapewnia najwyższy poziom obsługi. Załóż KME, Optime, STAGa Tech'a.
Wiem że tak wygląda dostęp. Wiesz, czekam na sygnał że można inaczej..... wiesz o co chodzi.

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2024-02-21, 09:39
autor: ewemarkam
Hatton pisze:
2024-02-21, 09:20
ewemarkam pisze:
2024-02-20, 23:38
Hatton pisze:
2024-02-20, 19:47
Zacząłem się rozglądać za instalacją LPG i mam dobry serwis który zakłada BRC. Druga strona to chce mieć dostęp do ustawień i pytanie, czy jest szansa zdobyć działający program Calibration Tool ? Ktoś z was go ma na własny użytek ?
Nie idź tą drogą. Nie ma, abonament wypada płacić niestety, BRC tłumaczy to tym że tylko tak zapewnia najwyższy poziom obsługi. Załóż KME, Optime, STAGa Tech'a.
Wiem że tak wygląda dostęp. Wiesz, czekam na sygnał że można inaczej..... wiesz o co chodzi.
Dało się przy starszych BRC, przy nowszych się nie da. Mam kumpla co lubi grzebać i nic nie zwalczył. Męczy się w pasku z BRC właśnie, do kuzyna jeździł żeby się podłączyć. Zastanów się, wtryski są 2-3x droższe niż np barracuda. Reduktor tak samo 2x droższy. A tak samo awaryjny.

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2024-02-21, 11:45
autor: Hatton
ewemarkam pisze:
2024-02-21, 09:39
Dało się przy starszych BRC, przy nowszych się nie da. Mam kumpla co lubi grzebać i nic nie zwalczył. Męczy się w pasku z BRC właśnie, do kuzyna jeździł żeby się podłączyć. Zastanów się, wtryski są 2-3x droższe niż np barracuda. Reduktor tak samo 2x droższy. A tak samo awaryjny.
Dobijasz mnie :> :), ale jest tak jak piszesz - programu nie ma, choć czekam że ktoś potwierdzi że da się zdobyć. Wkoło siebie mam trochę ludzi, którzy jeżdżą na tym i sama instalacja, cena, części itp. mnie nie martwi. Ale podstawa to chcę mieć na tym kontrolę i bez możliwości podpięcia się nie wezmę tego. Także zmierzam w kierunku innej niż BRC.

Poradnik użytkowników instalacji LPG

: 2024-02-21, 13:21
autor: ewemarkam
BRC... Brak Regulacji Czegokolwiek :lol: