Poradnik użytkowników instalacji LPG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hantek
V
V
Posty: 18
Rejestracja: 2016-12-26, 01:05
Imię: Arek
VOLVO: V60
Silnik: 2.0 benzyna
Rok: 1999
Przebieg: 100000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Hantek » 2017-01-13, 09:49

Jeżeli instalacja gazowa sekwencyjna jest dobrze dobrana i zamontowana nie ma potrzeby odbywania pokuty na benzynie.
Takie zalecenia były kiedyś zwłaszcza kiedy byłą w samochodzie instalacja 2 generacji zalecane po to żeby korekty długo i krótkoterminowe czasu wtrysku doprowadzić do porządku.

Współczesne instalacje gazowe nie wymagają takich zabiegów. Póki nie ma problemów ciesz się, jeździj i nie drąż tematu :).
Instalacje gazowe Warszawa, http://lpgmasters.pl , Serwis LPG Warszawa, strojenie instalacji lpg Warszawa

Awatar użytkownika
marcintalarczyk
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2008-07-30, 08:45
Imię: Marcin
VOLVO: XC90;S80
Silnik: 2.5T;2.5TDi
KW/KM/NM: 210KM;140KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12L;6,8L
Lokalizacja: Lublin/Warszawa
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: marcintalarczyk » 2017-03-30, 11:18

Witam. Mam instalację Vialle LPi i od jakiegoś czasu mam problem z poprawnym wyświetlaniem poziomu gazu w zbiorniku - ciągle palą się wszystkie diody - tak jakbym miał ciągle pełny zbiornik.
Możecie polecić serwis który jest w stanie ogarnąć temat bez naciągania??
Jest: XC90 oraz S80
[thumbnail]http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com ... fd2011.jpg[/thumbnail]

szrapnel
V
V
Posty: 106
Rejestracja: 2016-02-29, 14:32
Imię: Jerzy
VOLVO: V70
Silnik: 2,5
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1998
Przebieg: 402000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: szrapnel » 2017-04-12, 17:59

marcintalarczyk pisze:Witam. Mam instalację Vialle LPi i od jakiegoś czasu mam problem z poprawnym wyświetlaniem poziomu gazu w zbiorniku - ciągle palą się wszystkie diody - tak jakbym miał ciągle pełny zbiornik.
Możecie polecić serwis który jest w stanie ogarnąć temat bez naciągania??
Podjedź w Lublinie na ul. Rowerową . Ja tam robiłem Vialle w moim v70. Znają się na rzeczy a do tego bardzo mili. Polecam.

Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Ada$ » 2017-04-30, 08:25

Do marcintalarczyk~ wskaźnik poziomu pokazuje że zbiornik jest pełny czy w związku z tym możesz tankować? Pytam bo jeśli nie to może okazać się że pływak w zbiorniku podwiesił się. Odblokowanie może być proste wystarczy uderzyć, najlepiej plastikową butelką 1,5l z wodą -nie musi być pełna, w zbiornik kilka razy - powinno pomóc. Spróbuj zatankować jeśli się sytuacja powtórzy jedź do majstra co instalację w aucie Twym montował co by usterkę zgrabnie usunął.
Ada$

wojtekT6
VO
VO
Posty: 303
Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: wojtekT6 » 2017-07-18, 19:44

tomahawk5000, tak ...... właśnie napisałeś w tym dziale posta :/

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: adamusss » 2017-07-19, 22:07

KME Tur + wtryski Barracuda + komputer Staga lub LPG Techa - no i najważniejsze to montaż i poprawne strojenie, czyli dobry zakład i ogarnięty gazownik... ;)
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
pavlickk
VOLV
VOLV
Posty: 580
Rejestracja: 2015-05-16, 23:04
Imię: Kamil
VOLVO: S80 mk2
Silnik: B5254T6
KW/KM/NM: 200
Rok: 2007
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 244
Lokalizacja: Szczebrzeszyn / Zamość
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: pavlickk » 2017-07-20, 14:03

Ostatnio przy tankowaniu lpg na bp widziałem naklejkę, że na tej stacji oferują czyszczenie instalacji (pominę ilustrację szopa, ale była tam taka ampułka, którą się "wstrzykuje" do zbiornika)

Ktoś coś słyszał na ten temat?
ex: C70 mk1 2.0 LPT
teraz: S80 mk2 2.5 T

wod2u
VOLV
VOLV
Posty: 558
Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 250
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: wod2u » 2017-07-21, 12:52

pavlickk, słyszałem o przypadkach zaklejenia wtryskiwaczy tym specyfikiem.
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.

tomekte
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2016-06-25, 11:39
Imię: Tomek
VOLVO: s60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Średnie spalanie: 11-13L LPG
Przebieg: 350000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: tomekte » 2018-02-22, 05:36

Przeczytałem cały wątek, i na początku było poruszone czyszczenie filtra gazu w butli w vialle lpi [S60 2.4 140]. Czy byłby ktoś w stanie zaznaczyć mi na zdjęciu ten filtr i napisać jak się zabrać za to krok po kroku ,tak aby nie wylecieć w powietrze, ewentualnie nie popsuć czegoś?

Mihao21
V
V
Posty: 24
Rejestracja: 2019-09-22, 08:54
Imię: Michal
VOLVO: XC60
Silnik: 2500
KW/KM/NM: 254
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 69000
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Mihao21 » 2019-09-29, 10:51

Jaki silnik w XC60 z rocznika od 2013 nadaję się do gazu?

Wyczytałem, że tylko te z poniższych:
B6304 T4 - AWD - 304 KM
B6304 T4 - NAPĘD NA PRZÓD - 304
B6304 T2 - AWD - 286 KM
B6304 T3/T4 - AWD - 329 KM

darklu
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2021-01-28, 08:54
Imię: Darek
VOLVO: V70
Silnik: 2,5
Rok: 2008
Przebieg: 150000
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: darklu » 2021-01-29, 08:40

Mam pytanie, wybierając producenta instalacji LPG, warto brać pod uwagę kogoś z polski?

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: PeBe » 2021-01-29, 10:17

Tak. Ale zacznij od wyboru gazownika. Bebechy to rzecz wtórna.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 542
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: barbog » 2021-01-29, 10:23

Zazwyczaj taka instalacja jest "składakiem" z elementów różnych producentów. W Polsce produkuje się sporo dobrych komponentów instalacji LPG.
Z Polski piszemy z dużej litery!!

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: PeBe » 2021-01-29, 10:52

Ha, dopiero teraz uświadomiłem sobie, że u mnie wszystkie główne podzespoły są polskiej produkcji. Zbiornik z Bormechu, reduktor AC, sterownik LPGTECH, wtryski Barracuda (nie pamiętam nazwy producenta). Na początku miałem koreańskie Hany (były akurat modne gdy zakładałem gaz), ale już na gwarancji były wymieniane, a później też szybko zdechły.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

explosive_s
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2018-06-17, 17:41
Imię: Marcin
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238PS/320Nm
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/10
Przebieg: 155
Lokalizacja: 3miasto
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: explosive_s » 2021-01-29, 12:42

Hej,
Wczoraj na profilu fb JKracing pojawił się post o stage3 w xc60 i krótka dyskusja o lpg w motorach 3.0/3.2, poniżej jeden z postów JKracing

"Wystarczy porozmawiać z kimś, kto rzetelnie serwisuje Volvo i nie boi się powiedzieć klientom co powoduje problemy z głowicą w ich samochodzie z gazem. Pękające głowice, wypalone gniazda zaworów wydechowych i czasem same zawory, to tylko niektóre objawy. Potwierdzają to mechanicy, z którymi współpracujemy, widzieliśmy to na własne oczy i potwierdzają nasi partnerzy z RICA. Silniki T5 różnych generacji już między sobą różnią się znacznie i różnie znoszą gaz. Ostatnie 5cyl T5 równie źle znoszą gaz to T6. Silniki i6, czyli T6 i 3,2 ma dużo bardziej wrażliwą głowicę i średni czas życia z gazem to 100tyś km. To czy mniej czy więcej zależy od systemu gazowego, wystrojenia i stylu jazdy. Tak czy inaczej to nie jest stare 2,4 140KM czy 170KM. Uważamy, że temu silnikowi gaz z seryjnym programem szkodzi dużo bardziej niż nasze Stage3 na 450-500KM."

Zrodziło mi się pytanie, jak to w końcu jest. Na forum na większość pytań pojawiają sie opinie, że silniki dobrze znoszą gaz. Gdzie jest prawda, po środku?

slesiu1971
VO
VO
Posty: 209
Rejestracja: 2017-06-02, 12:59
Imię: Dariusz
VOLVO: V70
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Lokalizacja: ZABRZE
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: slesiu1971 » 2021-01-29, 13:22

Załączam listęe Prinsa z silnikami niezalecanymi do montażu LPG, ostatnia pozycja Volvo. Zastanawiające
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: PeBe » 2021-01-29, 13:25

Na pewno źle skonfigurowany / źle założony / źle zestrojony gaz szkodzi. Na pewno jednym silnikom mniej, innym bardziej. Na pewno w jednych chiptunig więcej się dokłada do degradacji, w innych mniej. Na pewno silnik z gazem albo z chipem jest mniej idiotoodporny i wymaga więcej troski oraz staranności w obsłudze i użytkowaniu. Rzecz potęguje się przy zachipowanym lpg. Problemem jest zestawienie odpowiednio obszernej bazy danych, żeby te wszystkie czynniki uczciwie zanalizować. Zresztą taka baza i tak nie uwzględni WSZYSTKICH czynników, więc coś drobnego a istotnego może umknąć.
Bo na razie to (uogólniam!) każdy zwala na ONYCH.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

explosive_s
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2018-06-17, 17:41
Imię: Marcin
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238PS/320Nm
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/10
Przebieg: 155
Lokalizacja: 3miasto
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: explosive_s » 2021-01-29, 14:07

Tzn tutaj pomijamy tuning, bo to oczywiste że może się przełożyć.

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: PeBe » 2021-01-29, 14:14

Racja, ja celowo o nim wspomniałem, bo JKracing / RICA mają do czynienia głównie z autami dłubniętymi. I to przede wszystkim z ich perspektywy wspominają o szkodliwości gazu. Czyli: gdyby nie ten gaz, to silnik by żył. Z kolei klasyczny gazownik powie: gdyby nie ten chip, to mój gaz nic by nie zaszkodził :mrgreen:
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

explosive_s
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2018-06-17, 17:41
Imię: Marcin
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238PS/320Nm
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/10
Przebieg: 155
Lokalizacja: 3miasto
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: explosive_s » 2021-01-29, 15:37

no właśnie tez tak myślałem, ale opinię popierają współpracą z mechanikami. W każdym razie ciekawi mnie polaryzacja w opinii obiegowej i ich "stanowczemu" stanowisku. :?

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Struna » 2021-01-29, 15:47

slesiu1971 pisze:
2021-01-29, 13:22
Załączam listęe Prinsa z silnikami niezalecanymi do montażu LPG, ostatnia pozycja Volvo. Zastanawiające
Ta lista to jest niezła bzdura , bo w jednym modelu dany silnik jest ok a w innym gdzie użyty jest ten sam silnik już nie ok - także...

Co do gazu i tuningu - jak ktoś robi remonty silników, to z pewnością musi się spotkać z niemałą ilością awarii związaną z LPG, nic dziwnego.
Problem w tym, że to jest grube uogólnienie, no bo jak był gaz to na pewno przez gaz.
Ja na koncie mam mnóstwo grubo dłubanych jednostek które zapierdzielają na gazie lepiej nawet niż na benzynie i jakoś im to nie szkodzi - ale kluczem jest prawidłowa konwersja, dobór komponentów pod dane potrzeby oraz strojenie. A niestety u nas w kraju gazownikiem może być każdy - nawet taki co 3/4 życia sprzedawał kapustę na targu.
Nie wymaga się żadnych w zasadzie kompetencji - ot złożenie wniosku o wpis na listę ITD ( oczekiwanie do pół roku ), wpis na listę homologacji - to bez problemu się realizuje choćby w IC i tyle.
Można już legalnie montować gaz nie mając nawet pojęcia o tym dlaczego silnik pracuje.

To czego się potem spodziewać po takich konwersjach...
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

dawio2410
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2018-04-20, 15:47
Imię: Dawid
VOLVO: XC90
Silnik: 4.4
KW/KM/NM: 315
Rok: 2005
Średnie spalanie: 17
Przebieg: 308000
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: dawio2410 » 2021-01-30, 17:36

Znajomy miał ostatnio problem z zaworami w Volvo XC 60 3.0 T6 w LPG. Auto na gazie około 50tys km i niska kompresja około 4-5 bar. Vida wskazała wypadanie zapłonów na 1 4 i 6 cylindrze. Okazało się że zawory nie są domknięte. Pomogło szlifowanie szklanek zaworowych - kompresja wróciła autko jak nowe. Tak więc coś w tym jest że gaz przyspiesza problem z głowica w XC 60.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Struna » 2021-01-31, 11:56

Jak dawka uboga to oczywiście że przyśpiesza problem ( a nawet nie tyle przyśpiesza co go generuje )
W aucie turbo jest to jeszcze bardziej widocznie groźne, bo z racji na doładowanie silnik ogólnie jest bardziej obciążony termicznie, a jak się mu nie poda odpowiedniej ilości paliwa to temperatura spalin rośnie drastycznie.
Coś musi ucierpieć, albo gniazda , albo zawory właśnie.

Ale to nadal nie jest wina gazu jako takiego, tylko kogoś, kto nie potrafił właściwie skalibrować instalacji - a niestety takich gazowników jest najwięcej.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: PeBe » 2021-01-31, 14:52

Jakby stroili na bogato, klienci by marudzili że im auta za dużo palą.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

slesiu1971
VO
VO
Posty: 209
Rejestracja: 2017-06-02, 12:59
Imię: Dariusz
VOLVO: V70
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Lokalizacja: ZABRZE
Status: Offline

Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: slesiu1971 » 2021-01-31, 17:47

Moje 2.4T żarło 16 litrów w trybie miejskim i jakoś mnie to nie dziwiło, dziwiło natomiast jak co niektórzy chwalili się że łykał im tylko 12litra. A potem płacz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”