[XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Makadro
VO
VO
Posty: 202
Rejestracja: 2015-04-03, 15:00
Imię: Bartosz
VOLVO: Volvo s60
Silnik: 2.4t
KW/KM/NM: 351
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 168999
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: Makadro » 2019-05-11, 18:47

VOLVO XC90 4.4 problem z błędem P0089 Regulator ciśnienia paliwa- wydajność.

Podczas jazdy na tempomacie ok 80km/h zaczęła spadać prędkość więc dodałem gazu - zero reakcji wiec daje awaryjne i na pobocze. Przy obniżaniu prędkości auto zgasło. Auto jakoś zapaliło ale nie chciało wbić 2 biegu i dalej zgasł. Po jakimś czasie udało się podjechać kawałek ale przy dodawaniu reakcji było duzę opóźnienie i auto dostało dopiero pełnego kopa. Po podpięciu pod komputer i skasowaniu błędu auto normalnie jeździ. Co robić i gdzie szukać dokładnie przyczyny?
Było:
V50 2.0D manual 05'
V70 D5 AWD manual 05'
S60 2.5t AWD automat 08'
S60 2.0t manual 05'
s80 3.0 T6 AWD automat 07'
v70 2.5t AWD manual 06'
XC90 4.4 05'
S80 4.4 07’
Jest
S60R 2.4t5 At 07'/s60 3.0 2014/ v70 2.5 awd 97
Sprzedam 18 bbs RK , 18 medusa

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23052
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Online
Kontakt:

Re: [XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: coonrado » 2019-05-12, 09:41

Makadro,

ECM-P008900 Fuel pressure regulator performance. General fault information.
Possible source
Air in the fuel lines.
Blocked fuel lines.
Damaged fuel pressure sensor.
Damaged fuel pump.
Damaged fuel pump (FP) control module.

Awatar użytkownika
Makadro
VO
VO
Posty: 202
Rejestracja: 2015-04-03, 15:00
Imię: Bartosz
VOLVO: Volvo s60
Silnik: 2.4t
KW/KM/NM: 351
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 168999
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Status: Offline

Re: [XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: Makadro » 2019-05-12, 10:28

coonrado pisze:Makadro,

ECM-P008900 Fuel pressure regulator performance. General fault information.
Possible source
Air in the fuel lines.
Blocked fuel lines.
Damaged fuel pressure sensor.
Damaged fuel pump.
Damaged fuel pump (FP) control module.
Dzięki czyli auto to tykająca bomba, trzeba kupić inne a to zwozić na lawecie ze Swiss i robić na miejscu.
Było:
V50 2.0D manual 05'
V70 D5 AWD manual 05'
S60 2.5t AWD automat 08'
S60 2.0t manual 05'
s80 3.0 T6 AWD automat 07'
v70 2.5t AWD manual 06'
XC90 4.4 05'
S80 4.4 07’
Jest
S60R 2.4t5 At 07'/s60 3.0 2014/ v70 2.5 awd 97
Sprzedam 18 bbs RK , 18 medusa

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: Mikaell » 2019-05-13, 07:53

Z racji działu rozumiem, że auto z instalacją LPG? :)
Ten silnik wymaga emulacji ciśnienia paliwa, więc albo jej nie ma, albo jest źle zrobiona, albo po prostu padł czujnik ciśnieia paliwa co też się zdarza. Oczywiście trudno wykluczyć też problemy z pompą czy modułem. Diagnostyka w podanej kolejności wydaje mi się najsensowniejsza.

Darkseeder
VOLV
VOLV
Posty: 773
Rejestracja: 2007-05-29, 20:02
Imię: Rafi
VOLVO: S40
Silnik: 2.0
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 190000
Lokalizacja: Zgierz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: Darkseeder » 2019-05-13, 21:11

Czujnik ciśnienia paliwa do wymiany

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
jest Volvo - jest dobrze

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: Mikaell » 2019-05-15, 22:44

Darkseeder pisze:Czujnik ciśnienia paliwa do wymiany
Ile chcesz za swoją szklaną kulę ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Bocian87
V
V
Posty: 126
Rejestracja: 2010-03-19, 14:00
Imię: Marcin
VOLVO: S80 II
Silnik: 4.4 V8 B8444s
KW/KM/NM: 315
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 16
Przebieg: 217000
Lokalizacja: Sosnowiec
Status: Offline

Re: [XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: Bocian87 » 2019-05-27, 15:18

Pytanie - czy problem został rozwiązany ?

U mnie S80 V8 z LPG mam identyczne objawy - jazda przez chwilę ze stałą prędkością ok 70-80 ale i 100 km/h.
Próba przyśpieszenia nawet delikatnego powoduje, że czuć dławienie się silnika/szarpanie autem.
Zjeżdżam na pobocze na awaryjnych i po zatrzymaniu się obroty spadają do niskiego poziomu po czym trochę pofalują i silnik gaśnie.

Po odpaleniu różnie - raz odpali i od razu jest ok, raz chwilę obroty pofalują ale po lekkim przegazowaniu jest ok.

Dzieje się tak tylko na trasie i przy stałej prędkości.
Podczas jazdy po mieście nie ma żadnych niepokojących objawów.

Błąd na komputerze to ECM-P008900
Oprócz tego były jeszcze 2 błędy skrzyni biegów ale przy ich opisach jest podane, że mogą wyskoczyć gdy silnik niespodziewanie gaśnie.

Dzieje się tak zarówno na gazie jak i benzynie dlatego na razie odrzucam pozostałe możliwe przyczyny czyli:
- Nieszczelność układu paliwowego
- Uszkodzona pompa paliwa
- Uszkodzony moduł sterowania pompą paliwa

Także zostaje tylko ten czujnik do sprawdzenia.

Co dziwne auto kupiłem kilka dni temu i trasę 300 km pokonał bez żadnych problemów, zgasł pierwszy raz pod samym domem :mrgreen:
Dziś się chwilowo coś "odetkało" bo na razie nie miałem tego problemu.
Wcześniej na odcinku 17 km do pracy potrafił mi zgasnąć 2-3 razy jak tylko wyjechałem na dłuższy kawałek prostej drogi gdzie mogę jechać przez 2-3 min. ok 80-100 km/h

Ewentualnie podejrzewam jeszcze filtr paliwa bo chyba nie był jeszcze wymieniany patrząc na faktury ale z drugiej strony on nie powodował by gaszenia silnika na gazie.

Awatar użytkownika
maraga
VO
VO
Posty: 280
Rejestracja: 2007-10-04, 15:30
Imię: Marek
VOLVO: S80
Silnik: 5cyl
KW/KM/NM: 125/170
Rok: 2000
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ??
Przebieg: 361000
Lokalizacja: Kęty
Status: Offline

Re: [XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: maraga » 2019-06-20, 12:59

pytanie jest jedno czy to dzieje się tylko na LPG ?czy jadąc na benzynie też występuje?
bo może być źle wystrojona instalacja i jak ciągle jest za bogato/ubogo to tak potem jest że i na benzynie kiepsko działa .,korekty długoterminowe trzeba sprawdzić
benzyna ?
lpg?
lpg + Benzyna?

do Bociana
sprawdź stan instalacji u gazownika i potem ewentualnie podpowiemy...
jak gasisz auto to zapamiętuje korekty z gazu i po odpaleniu działa na nich ...jak chwile chodzi na benzynie to się stabilizuje,
i dlatego jest okej. Na mieście obroty pracują w pełnym zakresie a na trasie są ustabilizowane i korekty mogą namieszać
podłącz elma i zobacz co mówia korekty długoterminowe.

Awatar użytkownika
Makadro
VO
VO
Posty: 202
Rejestracja: 2015-04-03, 15:00
Imię: Bartosz
VOLVO: Volvo s60
Silnik: 2.4t
KW/KM/NM: 351
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 168999
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Status: Offline

Re: [XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: Makadro » 2019-06-22, 11:41

Problem wystąpił mi na samej benzynie tylko raz, za granica nie mogłem nic więcej zrobić niż skasować błąd i zmienić filtr paliwa. Auto zjedzie na wakacje do pl to się wtedy sprawdzi dokładnie co jest nie tak.
Było:
V50 2.0D manual 05'
V70 D5 AWD manual 05'
S60 2.5t AWD automat 08'
S60 2.0t manual 05'
s80 3.0 T6 AWD automat 07'
v70 2.5t AWD manual 06'
XC90 4.4 05'
S80 4.4 07’
Jest
S60R 2.4t5 At 07'/s60 3.0 2014/ v70 2.5 awd 97
Sprzedam 18 bbs RK , 18 medusa

Awatar użytkownika
Bocian87
V
V
Posty: 126
Rejestracja: 2010-03-19, 14:00
Imię: Marcin
VOLVO: S80 II
Silnik: 4.4 V8 B8444s
KW/KM/NM: 315
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 16
Przebieg: 217000
Lokalizacja: Sosnowiec
Status: Offline

Re: [XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: Bocian87 » 2019-06-24, 10:01

maraga pisze: do Bociana
sprawdź stan instalacji u gazownika i potem ewentualnie podpowiemy...
jak gasisz auto to zapamiętuje korekty z gazu i po odpaleniu działa na nich ...jak chwile chodzi na benzynie to się stabilizuje,
i dlatego jest okej. Na mieście obroty pracują w pełnym zakresie a na trasie są ustabilizowane i korekty mogą namieszać
podłącz elma i zobacz co mówia korekty długoterminowe.
ok mały update :)

Auto miałem dopiero kilka dni i okazuje się, że problem jest tylko na benzynie.
Sterownik gazu przechodził w tryb awaryjny (piszczał 3 razy po 3 sygnały) ale wydawało mi się, że i tak jeżdżę na gazie - jednak nie :)

Sterownik wykrywa "awarię obwodów zasilania elektrozaworów".
Kupiłem interface na bluetooth i z aplikacji na telefon kasuję ten błąd po czym przełączam się na gaz i wtedy chodzi ok.
Co ciekawe błąd ten zazwyczaj mam tylko rano przy pierwszym przełączeniu na gaz.
Różnie to bywa - raz może stać cały weekend i w poniedziałek nie ma błędu a raz po jednej nocy już rano łapie błąd.
Po skasowaniu błędu mam spokój na dobre kilka dni (ostatnio prawie 2 tygodnie) i znowu muszę go skasować.
Także muszę się przyjrzeć samej instalacji elektrycznej albo elektrozaworom i cewkom.
Jeszcze sprawdzę akumulator bo mam podejrzenia, że jest już słaby.

Co do gaśnięcia na benzynie - VIDA pokazuje błąd P0089.
Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ale nic to nie zmieniło.

Także wg VIDY pozostałe przyczyny tego błędu to:
- Nieszczelność w układzie paliwowym.
- Uszkodzony moduł sterowania pompą paliwa.
- Uszkodzona pompa paliwa.

Szperając po forach oczywiście w większości przypadków przy tym błędzie pomogło najdroższe rozwiązanie czyli wymiana pompy paliwa :)

Darkseeder
VOLV
VOLV
Posty: 773
Rejestracja: 2007-05-29, 20:02
Imię: Rafi
VOLVO: S40
Silnik: 2.0
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 190000
Lokalizacja: Zgierz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: Darkseeder » 2019-06-24, 10:25

U mnie na gaśnięcie na benzynie pomogło czyszczenie przepustnicy

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
jest Volvo - jest dobrze

dutch
VOLV
VOLV
Posty: 683
Rejestracja: 2009-07-29, 21:30
Imię: Krzysztof
VOLVO: S60 R
Silnik: 2.5 T4
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wiatrakowo
Status: Offline

Re: [XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: dutch » 2019-06-24, 19:44

P0089 jest to błąd wynikający najczęściej ( nie śmiem twierdzić że to na pewno to) z niewłaściwej emulacji ciśnienia paliwa przez sterownik (lub emulator) gazowy. Zwykle pojawia się co 2-3 odpalenie i przełączenie na gaz. Nie wiem czy to ma zastosowanie do Twojej instalacji. Ja w swoim długo z tym walczyłem.
Dobrze posprawdzaj zanim zaczniesz się brać za wymianę pompy w ciemno.
Zatrzymaj się na chwilę. Popatrz
Od czasu do czasu dostajemy od życia w mordę. Tak profilaktycznie , aby nie narzekać kiedy jest w miarę dobrze.

Awatar użytkownika
Bocian87
V
V
Posty: 126
Rejestracja: 2010-03-19, 14:00
Imię: Marcin
VOLVO: S80 II
Silnik: 4.4 V8 B8444s
KW/KM/NM: 315
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 16
Przebieg: 217000
Lokalizacja: Sosnowiec
Status: Offline

Re: [XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: Bocian87 » 2019-06-25, 10:38

Darkseeder pisze:U mnie na gaśnięcie na benzynie pomogło czyszczenie przepustnicy

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
przepustnicę wyczyściłem przy okazji wymiany czujnika :)
dutch pisze:P0089 jest to błąd wynikający najczęściej ( nie śmiem twierdzić że to na pewno to) z niewłaściwej emulacji ciśnienia paliwa przez sterownik (lub emulator) gazowy. Zwykle pojawia się co 2-3 odpalenie i przełączenie na gaz. Nie wiem czy to ma zastosowanie do Twojej instalacji. Ja w swoim długo z tym walczyłem.
Dobrze posprawdzaj zanim zaczniesz się brać za wymianę pompy w ciemno.
Jeździłem kilka dni z odpiętym zasilaniem od sterownika gazu także myślę, że to też nie ma związku :)

Awatar użytkownika
Bocian87
V
V
Posty: 126
Rejestracja: 2010-03-19, 14:00
Imię: Marcin
VOLVO: S80 II
Silnik: 4.4 V8 B8444s
KW/KM/NM: 315
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 16
Przebieg: 217000
Lokalizacja: Sosnowiec
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: Bocian87 » 2019-09-03, 23:11

Update,

U mnie problem gaśnięcia na benzynie został rozwiązany poprzez wymianę pompy paliwa czyli najdroższy z możliwych elementów branych pod uwagę jako przyczyna.

Gaśnięcie na benzynie ustało a dodatkowo sterownik gazu nie łapie już błędów elektrozaworów czyli nie piszczy już tak jak to było wcześniej: 3 krotna seria 3 krótkich pisków.
Nie wiem czy miało to coś wspólnego z wymianą pompy czy po prostu w trakcie wymiany poruszyli jakiś kabelek, który nie kontaktowal.

W każdym razie mam już spokój :)

cooler21
V
V
Posty: 31
Rejestracja: 2014-11-09, 18:14
Imię: Wojtek
VOLVO: XC90
Silnik: V8GAS
KW/KM/NM: 315
Rok: 2005
Średnie spalanie: 20
Przebieg: 214000
Status: Offline

[XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: cooler21 » 2020-04-05, 11:38

Witam,
mam podobny problem z pojawianiem się błędu p008900.
Wymieniony czujnik, pompa paliwa i moduł sterujący.
łoś jeździ jak trzeba poza tym że często zdarza się że poszarpuje. Największe problemy są jak odplam. czesto nie pracuje rowno a nawet gasnie. zdarzylo sie kilkukrotnie ze nie odpalil kilkanascie razy albo zalapal na tak jak by 3/4 cylindry i zgasl po kilku sek.
LPG odlaczone.
Obecnie jezdze z podlaczonym manometrem do listwy paliwowej.
Dziwne jest to ze jezdze na cisnieiu okolo 250/300 kPa i jest jak by wszystko ok. a kolejnego dnia cisnienie jest na poziomie 350/400 kPa i jest rownie dobrze. Od czasu podlaczenie mamnometru nie mialem jest tego bledu i nie wiem co jest grane. Bede jezdzi i obserwowal.
Moze ktos z was ma jakis pomysl.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

[XC90 4.4 v8 lpg 2005] błąd P0089

Post autor: Mikaell » 2020-04-11, 12:43

cooler21 pisze:
2020-04-05, 11:38
LPG odlaczone.
Obecnie jezdze z podlaczonym manometrem do listwy paliwowej.
Dziwne jest to ze jezdze na cisnieiu okolo 250/300 kPa i jest jak by wszystko ok. a kolejnego dnia cisnienie jest na poziomie 350/400 kPa i jest rownie dobrze.
Co znaczy LPG odłączone (jak) ? Jak rozwiązany był problem ciśnienia paliwa ? Przelew? Emulacja - jak?
cooler21 pisze:
2020-04-05, 11:38
Od czasu podlaczenie mamnometru nie mialem jest tego bledu i nie wiem co jest grane. Bede jezdzi i obserwowal.
Napisz jeszcze raz tak żeby było wiadomo o co chodzi.
Opisz jak zachowuje się ciśnienie.
Co widzisz na zgaszonym aucie, co dzieje się po włączeniu zapłonu, jakie jest ciśnienie po odpaleniu i jak zachowuje się w ciągu pierwszych kilku minut po odpaleniu

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”