[s40 MS 2.4B 2005r] Czasy wtrysków.Korekty.

ODPOWIEDZ
Katoo
VO
VO
Posty: 208
Rejestracja: 2014-07-12, 23:31
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: B 5244 S4 2.4B + LPGTECH 326
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2005
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 201
Status: Offline
Kontakt:

[s40 MS 2.4B 2005r] Czasy wtrysków.Korekty.

Post autor: Katoo » 2019-09-23, 21:58

Witam,
Mój łosiek od jakiegoś czasu lubi się zadowalać większą ilością dawką benzyny oraz gazu na poziomie 18l w mieście gdzie z reguły było to 11 a następnie 13. Cały czas strasznie drży ,dzis nawalił mi czujnik ciśnienia na listwie , lecz miałem zapasowy i ogarnąłem temat. Mam obd i torqa i martwi mnie parę kwestii . Czy ktoś z was może wie jakie powinny być długoterminowe czasy wtrysków na benzynie i gazie? Nie jest tak że powinny byc w okolicy 0%?
u mnie na pb jest LTFT 12,5 ,a STFT 3,9-4,7 czy to prawidłowe? Do tego mapf pokazuje mi na poziomie 3,28-3,4 g/s na wolnych obrotach.Co o tym sądzicie? Myślę że może być już padnięta przepływka chodź nie daje żadnych znaków zepsucia. Czy te korekty są ok? 2 rzeczą która mi się nie podoba są czasy wtrysków benzynowych na gazie, nie jestem w stanie go ustawić cały czas są w granicy 1,9s ,a gazowe sa na poziomie 2,9s z czego cisnienie na reduktorze jest już 1,7. Dodam że głowica zaczyna już mi klepać zastanawiam się też czy ten fakt może wpłynąć koło zmiennych faz i czujnik, lecz on też nie zgłasza żadnych błędów. Wcześniej było tak że gdy włączyłem klimę w czasie gdy kompresor został załączony na chwile podnosiły się obroty żeby zniwelować spadek mocy pprzez kompresor, teraz juz tego nie ma. Obroty na jałowym utrzymują się w przedziale 700-730. Kiedyś miałem błąd mieszanki gazowej tylko na gazie p0171 teraz mam nawet na benzynie. Czytałem na forum że sonda za katem jest tylko do kontroli kata i powinna nie oscylować , na gazie zdarza się że oscyluje lecz po jakimś czasie idzie w ubogo tak jak ma być, ale na Pb pracuje raz za razem. Cały czas widnieje mi w torqu że katalizator nie zakonczone oraz sonda lambda nie zakończone. Co myślicie? Co poradzicie? Jutro wykonam reset ,w tedy obejrzę co dalej jakie będą rezultaty na benzynie. Nie daje mi spokoju te czasy wtrysków benzyny na gazie, strasznie duże ciśnienie ,a wkrętki mam rozwiercone na 55km na cylinder , posiadam barakudy i lpgtech, reduktor kme silver ale raczej wymienię go na AR01.
Obrazek
Dorabiaj na rozwiązywaniu Ankiet

Katoo
VO
VO
Posty: 208
Rejestracja: 2014-07-12, 23:31
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: B 5244 S4 2.4B + LPGTECH 326
KW/KM/NM: 170km
Rok: 2005
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 201
Status: Offline
Kontakt:

[s40 MS 2.4B 2005r] Czasy wtrysków.Korekty.

Post autor: Katoo » 2019-09-24, 21:39

Dziś zrobiłem reset odłączając aku na 30min i na PB LTFT cały czas pokazywało -0.8 natomiast STFT -8,6 , gdy dodawałem gazu wartości starały się utrzymywać i wracać od razu do 0 , czyli można przypuszczać że gaz rozjechał mapy z benzyny .Pojeżdżę i po obserwuję parametry na benzynie , czy dalej będzie wyskakiwał błąd p0171 .Mapf pokazuje tak jak pokazywał 3.28-3.38 g/s czy to jest prawidłowa wartość dla b5244s4? Nie chciałbym nie potrzebnie kupować przepływkę , do tanich nie należy bo 350zł. Mam jeszcze inne pytanko czy ktoś może się orientuje w jakim przedziale stopni chodzi kolo zmiennej fazy prawidłowo na wolnych obrotach oraz po przekroczeniu 3000tys gdy ma się przestawić? Ciekawi mnie to bo mam podgląd do tego w torqu i mógłbym w takim wypadku wyeliminować koło zmiennej fazy lub czujnik. Obecnie skacze miedzy 12 a 20 stopni, dodam też ze sonda kontrolna jak do gazuję ,a następnie wróci na wolne obroty zrobi 2 lub 3 skoki i wraca do ubogiej , czyli tak jak powinno być. Zostało mi po obserwować jak się bedzie zachowywał na benzynie , a potem siąść do gazu.
Obrazek
Dorabiaj na rozwiązywaniu Ankiet

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”