[V70 2.5T AWD 2007 LPG] problem z LPG

ODPOWIEDZ
TheWojt
V
V
Posty: 97
Rejestracja: 2018-09-06, 20:36
Imię: Wojtek
VOLVO: S60
Silnik: 2,5T AWD
KW/KM/NM: 210/320
Rok: 2008
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 435000
Status: Offline

[V70 2.5T AWD 2007 LPG] problem z LPG

Post autor: TheWojt » 2023-12-04, 23:59

Witam

Jakiś czas temu zakupiłem kolejne Volvo do swojej stajni. Wszystko pięknie działało przez 3 miesiące, aż pewnego dnia gdy wyskoczył check engine.
Podłączyłem go pod lapka i w ds150 i WoW wyskoczył błąd P2177 związany z zbyt ubogą mieszanką poza biegiem jałowym lub na drugim testerze dziwny kod 212C adaptacyjna regulacja lambda, bank 1, zbyt wysoki sygnał. Skasowałem zrobiłem jakieś 50km na LPG i pojawił się ten sam błąd. Sadzę, że oznaczają to samo tylko, że tak działają te testery niestety. Tak wiem nie mam Vidy bo tylko Vida prawdę Ci powie, ale nie posiadam jej bo nie umiem znaleźć właściwej, a prośby o pomoc nie skutkują.
Dodatkowo podłączyłem tester staga i ku mojego zaskoczeniu mapa gazowa i benzynowa bardzo się rozjechały. Znaczy gazowa jest dużo poniżej benzynowej co by świadczyło o zbyt ubogiej mieszance jak pokazuje błąd.

W zamrożonej ramce WoW wyskakuje komunikat o problemie z ciśnieniem paliwa i nieszczelności i długotrwałe dostosowanie dawki paliwa wynosi ponad 19,5%, a gdzieś spotkałem się, że te korekty powinny być dużo mniejsze. Krótkotrwałe wynoszą 2,3%.

Wyłączyłem LPG i zrobiłem na benzynie ponad 500km i żadnych oznak błędów, wszystkie parametry w normie. Dlatego moje podejrzenia padają na problem z instalacją LPG. Teraz albo rzeczywiście jest jakaś nieszczelność, której nie da się wyczuć albo problem z wtryskami lub reduktorem.

Dzisiaj dodatkowo zajrzałem do butli i jeden z przewodów miedzianych w oplocie gumowym wychodzących z wielozaworu jest jakby lekko za mocno wygięty i teraz zastanawiam się czy to może nie być przyczyną z powodu zbyt małego przepływu gazu albo wycieku w tym miejscu. Z tym, że wcześniej nie pojawiały się takie objawy, ale to może spowodowane jest ujemną temperaturą. Jutro dzwonie do gazownika umówić się na dokładną diagnostykę, jednak wcześniej pytam was drodzy forumowicze co wy o tym sądzicie, żebym miał mniej więcej jakiś pogląd na sytuację.

Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru
Ostatnio zmieniony 2023-12-05, 13:22 przez TheWojt, łącznie zmieniany 1 raz.

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2627
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

[V70 2.5T AWD 2007 LPG]

Post autor: ewemarkam » 2023-12-05, 07:29

Odpisałem Ci na forum LPG. Jakość gazu jest różna na stacjach. Podnieś sobie cały mnożnik o parę kliknięć. Zobacz na korekty, co by się trochę wyrównały, wyjezdzij LPG. Zatabkuj znowu i zobacz jak wyglądają po paru kilometrach. Zobacz jeszcze na ciśnienie reduktora, obecne i ustawione. Może tu Ci się rozjechało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”