Inżynier broni LPG

pbaranow
V
V
Posty: 68
Rejestracja: 2010-09-14, 18:36
Imię: Piotr
VOLVO: V70
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 173/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,1
Przebieg: 146000
Lokalizacja: Kraków/Monachium
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: pbaranow » 2011-01-04, 15:30

Było:
S60 BiFuel 140KM 305 000km

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Iwan » 2011-01-04, 15:59

pbaranow, wg mnie nie ma co bronić.

W zasadzie chyba większość wie, że przy LPG największy (i może jedyny) problem to głowica i zawory, może też większa korozja wydechu, bo więcej wody w spalinach.
No i druga strona medalu to oszczędność, którą też w miarę dokładnie można wyliczyć.

A uprzedzony, to dla mnie z definicji ktoś, kto nie lubi LPG nie mając wcześniej z tym paliwem do czynienia, czyli na zasadzie "nie, bo nie". I tych zostawmy w spokoju, nic na siłę, niech sobie tankują benzynę.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4704
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: krzysztof_1973 » 2011-01-04, 18:54

Ciekawy artykuł. Ja mam jednak pewne zastrzeżenia. Autor nie podaje podstawowej różnicy pomiędzy procesami spalania gazu i benzyny - chodzi głównie o temperaturę spalania. W związku z tym w silniku zasilanym gazem mamy inne naprężenia termiczne w głowicy . Silnik przystosowany do LPG fabrycznie to już inna bajka.

Ps. Iwan zapytaj specjalistów z AGH lub pracowników z Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

Osiem88
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 50
Rejestracja: 2008-02-09, 11:47
VOLVO: 850
Silnik: 2.5
KW/KM/NM: 106/144
Rok: 1995
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 12,8
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Bytom
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Osiem88 » 2011-01-07, 22:35

Jak jadę za takim gazociągiem i czuję ten smród to nie wyobrażam sobie zagazowania mojej vołowiny...... a może mam za czuły węch. No i grono znajomych, sąsiadów którzy mają wieczne problemy z autkami na LPG, pewnie też znacie takich. Ja mówię LPG STANOWCZE I ZDECYDOWANE NIE.

Dziabong
V
V
Posty: 23
Rejestracja: 2009-02-21, 20:30
VOLVO: XC70 by³o 850T5/V70II
Silnik: B5254T2
KW/KM/NM: 210KM
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,5/11,5/17,5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Dziabongowo
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Dziabong » 2011-01-07, 22:40

Osiem88 pisze:Jak jadę za takim gazociągiem i czuję ten smród to nie wyobrażam sobie zagazowania mojej vołowiny...... a może mam za czuły węch. No i grono znajomych, sąsiadów którzy mają wieczne problemy z autkami na LPG, pewnie też znacie takich. Ja mówię LPG STANOWCZE I ZDECYDOWANE NIE.
Masz złe doświadczenia, mój jakoś nie śmierdział. Chociaż fanem gazu nie bylem to z rozsądku miałem.

Awatar użytkownika
venom
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6244
Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
Imię: Michal
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: venom » 2011-01-07, 22:54

Osiem88, czasy zagazowanych nysek, żuków i polonezów mamy już chyba za sobą ;) Podobne zapaszki można mieć po grochówce ;))))

Ps - ja też sobie nie wyobrażałem...
855... ;)

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Iwan » 2011-01-07, 22:58

Osiem88, wiesz, przynajmniej jako fanatyczny wróg LPG jesteś chociaż oryginalny, bo chyba nigdy nie słyszałem od żadnego wroga LPG, żeby skarżył się na smród. Tyle, że w takim razie powinieneś być wrogiem LPG w samochodach innych ludzi a nie w swoim...

Dziabong, nie ma co ukrywać, że spaliny z LPG dają charakterystyczny smrodek, ale bez przesady... to co powiedzieć o tym co wywalają z siebie stare diesle, których na naszych drogach nie brakuje. Z klekota nie dość że smród, to jeszcze cząstki stałe, czyli jakaś tam "sadza".
Osiem88 pisze:wieczne problemy z autkami na LPG
Jak dla mnie to problem z tym, że ktoś próbował oszczędzać na instalacji i założył tam gdzie było o 200 zł taniej, albo po prostu trafił na partacza.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Aleksiasty » 2011-01-07, 23:15

krzysztof_1973, Podaj, proszę, wiarygodne źródło tych zabobonów, bo na wszystkich dostępnych forach bezskutecznie o to proszę, ale może Ty masz jakieś rewelacyjne dane, potwierdzające mit o wyższej temperaturze spalania LPG w stechiometrycznej mieszance z powietrzem.

Powołujesz się na specjalistów z AGH... Mam dostęp do ich biblioteki, więc podaj może jakiś tytuł pracy naukowej dla potwierdzenia zasłyszanej tezy. Chętnie zacytuję fragmenty dotyczące interesującego nas problemu.
Iwan pisze:W zasadzie chyba większość wie, że przy LPG największy (i może jedyny) problem to głowica i zawory, może też większa korozja wydechu, bo więcej wody w spalinach.
No i druga strona medalu to oszczędność, którą też w miarę dokładnie można wyliczyć.
Co do głowicy, i zaworów, to każdy silnik przystosowany do benzyny bezołowiowej bez wyraźnego obniżenia trwałości będzie spalał LPG.
Jeśli chodzi o obecność wody w spalinach, to jest identyczna dla benzyny, i LPG, a zawartość kondensatu może być nieco wyższa dla benzyny ze względu na niewielkie schładzanie wynikające z odparowywania fazy ciekłej paliwa. W LPG takie zjawisko dotyczy jedynie piątej generacji.
Osiem88 pisze:Jak jadę za takim gazociągiem i czuję ten smród
Ja też jestem zdecydowanym przeciwnikiem psucia aut.
A ewidentnym przykładem partyzantki jest pakowanie instalacji mieszalnikowych do silników z elektronicznym wtryskiem paliwa.
Zastąpienie elektronicznie sterowanego wtrysku czymś, co nawet do pięt nie dorasta gaźnikom z lat siedemdziesiątych musi poskutkować spalaniem stukowym niszczącym zawory, głowicę, i układ korbowo-tłokowy, oraz niedopalaniem mieszanki w innym zakresie obciążeń.

Podstawowym problemem instalacji gazowych są nie same instalacje, ale banda papraków, którzy to montują bez choćby elementarnego pojęcia o tym, co robią.

[ Dodano: 2011-01-07, 23:18 ]
Iwan pisze:Jak dla mnie to problem z tym, że ktoś próbował oszczędzać na instalacji i założył tam gdzie było o 200 zł taniej, albo po prostu trafił na partacza.
Z klawiatury żeś mi to zdjął... :D

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Iwan » 2011-01-07, 23:25

Aleksiasty pisze:[ Dodano: 2011-01-07, 23:18 ]
Iwan napisał/a:
Jak dla mnie to problem z tym, że ktoś próbował oszczędzać na instalacji i założył tam gdzie było o 200 zł taniej, albo po prostu trafił na partacza.


Z klawiatury żeś mi to zdjął... :D
Aleksiasty, mniejsza o auto, ale kumpel niedawno zagazował silnik z wielopunktowym wtryskiem... z Krakowa pojechał gdzieś na Śląsk, bo było kilka stówek taniej (być może w Krakowie za ciut większą kasę wsadziliby mu to samo...). Ale co, po ok. 5000 km coś się zaczęło dziać. Pojechał do gazownika w Kraku żeby sprawdzić (na Śląsk jechać to czas i paliwo). Okazało się, że wtryski padły. I teraz co, mówi, że ten w Krakowie za to co kosztują tamte wtryski + ok. 200 zł założy mu lepsze wtryski. Więc efekt jest taki, że swoje i tak do instalki dopłaci, a partacz, który mu to założył z racji odległości nie będzie miał reklamacji, czyli dalsze przyzwolenie na zakładanie byle czego (i byle jak, bo coś tam podobno też niezbyt poprawnie było podłączone, no ale w to nie wchodzę, bo kumpel nie potrafił wyjaśnić, ja też specem od LPG nie jestem).
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

swital
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 6033
Rejestracja: 2006-08-29, 23:43
Imię: Michal
VOLVO: 2x480,740,v70,245,850,440,C70
Silnik: B20F,B230F,D5252T,B230FT,D24T
Rok: 0
Był na spocie: 24
Przebieg: 222635
Lokalizacja: Płock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: swital » 2011-01-08, 00:15

Dla mnie jedyny plus instalacji gazowej to niższa cena gazu, tak to same minusy niestety. Obie 480 mam z gazem zakładanym przez poprzednich właścicieli i widocznie miałem pecha bo obie instalacje założone po kosztach, dopóki nie ogarnąłem ich były z nimi same problemy.
Tak jak Iwan wspomniał, główny problem to skąpstwo właścicieli + kwalifikacje gazowników.
Może gdybym miał auto z porządną sekwencją zmienił bym zdanie o gazie, jeżeli już mam gaz w aucie to jest taniej i jeżdżę, ale do auta bez gazu instalacji bym nie założył.
480S, 480Coll, 744 USA Turbo, 245 USA, 850 T-5R, 440, 850 eR, C70
ex 480S 480ES 480ES v70 945 944 440 745 USA V70 460 744 USA

Awatar użytkownika
Szuwar
VOLV
VOLV
Posty: 618
Rejestracja: 2009-05-20, 20:15
Imię: Ja
VOLVO: v70 II / 940
Silnik: 2,4 / B230FK
KW/KM/NM: 170 / może 135
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 14,5 lpg
Przebieg: 350
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Szuwar » 2011-01-08, 01:12

Ogarnięty gazownik, sprawne w 100% auto, dobre graty i nie ma problemów :D
Moja jest tylko racja i to święta racja, bo jeżeli nawet jest i twoja, to moja jest mojsza niż twojsza i zaprawdę powiadam wam, że to właśnie moja racja jest najmojsza!

qb4hkm
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3136
Rejestracja: 2010-09-06, 20:47
VOLVO: Czarne V70 II
Silnik: 2,4 D5 163KM
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ~6,6 ON
Przebieg: 0
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: qb4hkm » 2011-01-08, 01:42

Aleksiasty pisze:krzysztof_1973, Podaj, proszę, wiarygodne źródło tych zabobonów, bo na wszystkich dostępnych forach bezskutecznie o to proszę, ale może Ty masz jakieś rewelacyjne dane, potwierdzające mit o wyższej temperaturze spalania LPG w stechiometrycznej mieszance z powietrzem.
Kumpel ma zagazowanego Forestera przez o ile mi wiadomo najlepszego gazownika w PL(z Katowic specjalnie do W-wy do niego jechał). I z instalką nie ma większych problemów, ale jakieś tam mniejsze były, kilka kursów do w-wy zrobił. Na gazie ma 20* wyższą temp. gazów. (nie wiem gdzie mierzone, w każdym razie to jest pewne)

Awatar użytkownika
venom
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6244
Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
Imię: Michal
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: venom » 2011-01-08, 10:40

Też miałem dylemat gdzie założyć i wyszło, że to co wydam na paliwo+czas żeby auto odstawić i po nie wrócić wyjdzie na to samo jak założę w swoim mieście. Do tego jak się zacznie coś chrzanić to mam do nich 5min drogi... Póki co denerwuje mnie tylko koło zapasowe ;)
855... ;)

Awatar użytkownika
Puhcio
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-04-28, 10:12
Imię: Pawel
VOLVO: Skoda Superb III
Silnik: 2.0 TDI
KW/KM/NM: 140/190/400
Rok: 2016
Był na spocie: 35
Przebieg: 48000
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Puhcio » 2011-01-08, 12:37

Ja założyłem nie całkiem nowego LR Omegasa do siebie. Na początku musiałem dokonać kilku poprawek, pojechać na strojenie do ludzi, którzy to bardziej ogarniają - ale od tego czasu zapomniałem, że mam LPG.

Największym problemem są u nas równocześnie :
1) zły montaż
2) dobór złych (tanich podzespołów jak wtryski i reduktor)

Gaz założyłem ponad rok temu (11.2009) i przejechałem ponad 26 k km.
Ile zaoszczędziłem ? Dużo.

Ostatnio mierzyłem kompresję silnika - i mimo ponad 250.000 z czego ostatnie 26 k km jest w bardzo dobrej kondycji.

Dla mnie bomba :mrgreen:
Pozdrawiam,
Paweł

Panter
V
V
Posty: 24
Rejestracja: 2009-10-04, 21:55
VOLVO: FSO Polonez Caro
Silnik: 1,4
KW/KM/NM: 77/103/118
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Jarosław
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Panter » 2011-01-08, 14:04

Nie poruszacie też istotnego dla trwałości silnika wątku jakości autogazu. Proporcje propan-butanu na różnych stacjach to temat rzeka. Kiedyś mawiałem, że dopóki nie będę kręcił dużych przebiegów, nie sprofanuje gazem mojego silnika K16, ale odkąd znam człowieka http://www.tuningsquadjaroslaw.pl/index ... quad&id=12 zastanawiającego się nad wyższością LPG nad Pb95, to uważam dobry gaz za paliwo. Pirat stroi turbinę na blisko 200KM z motoru 1,1 z klasyczną aparaturą LPG i uruchamia nawet w zimie bez benzyny.
Pozdrawiam
DPD
Jazda Kulturalna to sztuka.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Chalski » 2011-01-08, 16:36

Co do proporcji propan - butan to tak na prawdę chodzi tu o prężność i odparowywanie tych dwóch gazów a więc o to czy przy dużym mrozie ciecz ze zbiornika będzie pod cisnieniem żeby pójść przewodami do reduktora.

Co do instalacji LPG w Volvo czy każdym innym aucie.
Właściwie wszystkie posiadane przeze mnie i mojego ojca auta od wielu lat chodzą na LPG, kiedyś były to instalki mieszalnikowe i tu był zawsze ból - za ubogo tu za bogato tam (i często smród z wydechu).
Odkąd pojawiły się sekwencje w normalnych cenach nie ma z tym problemu. Z tym że jak ktoś wyżej napisał nie wolno oszczędzać na instalacji LPG. Założenie tańszej o 100 - 1000pln instalki (różnie to bywa) oznacza mega problemy z za wolnymi nie precyzyjnymi wtryskami, słabym parownikiem itp itd. W Polsce dochodzi jeszcze problem w postaci ok 90% monterów nie mających na dobrą sprawę pojęcia co robią i jak się stroi instalacje (zazwyczaj autokalibracja jest dla nich strojeniem).
stąd wzięły się mity że LPG to zło, że niszczy silniki itd.
Ja w volvo mam już przejechane na LPG ok 50kkm i po małych poprawkach gazownika po montażu (instalka za 4300pln - Omegas) jedyne co robię to wymiana filterków i kontrola szczelności (co ok 15kkm).
Co do kosztów samych gratów - w lato gazowałem sam żony Peugeota 306 1,6 8v - koszt samych gratów i papierów to ok 2200pln a to przecież mały 4 cylindrowy silniczek.

Pozdrawiam i tym co sporo jeżdżą i umieją liczyć polecam instalację LPG (ale dobrą i prawidłowo założoną i wystrojoną)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

_pawels_
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 947
Rejestracja: 2009-04-20, 00:52
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: B6304S3 2,9
KW/KM/NM: 204KM
Rok: 1999
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 12,76
Przebieg: 280
Lokalizacja: Świdnik
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: _pawels_ » 2011-01-08, 21:07

Aleksiasty pisze:krzysztof_1973, Podaj, proszę, wiarygodne źródło tych zabobonów, bo na wszystkich dostępnych forach bezskutecznie o to proszę, ale może Ty masz jakieś rewelacyjne dane, potwierdzające mit o wyższej temperaturze spalania LPG w stechiometrycznej mieszance z powietrzem.
Aleksiasty, już Ci kolego kiedyś pisałem zainwestuj całe 3,50 PLN + trochę czasu (zakladam że multimetr masz) i sobie zmierz temperaturę na kolektorze na Pb i LPG - dowiesz się jak jest, no i przy okazji oświecisz nas wszystkich.
Ja na Twoim miejscu już dawno bym zmierzył, ale niestety nie mam LPG :P
Już mam swoje wymarzone S80 :) Automat Forever :)

EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4704
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: krzysztof_1973 » 2011-01-08, 21:18

Aleksiasty pisze:krzysztof_1973, Podaj, proszę, wiarygodne źródło tych zabobonów, bo na wszystkich dostępnych forach bezskutecznie o to proszę, ale może Ty masz jakieś rewelacyjne dane, potwierdzające mit o wyższej temperaturze spalania LPG w stechiometrycznej mieszance z powietrzem.
To nie są zabobony. Sam kilka linijek niżej piszesz, że problemem przy LPG są zawory i głowica silnika. Niejako potwierdzasz to co ja napisałem. Skąd się biorą te problemy ? Gaz nie jest agresywny chyba, że mówimy o H2S lub SO2 .
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Chalski » 2011-01-08, 22:02

Problem zaworów i gniazd przy LPG pojawia się owszem ale gdy instalacja jest źle wystrojona - gdy komputer benzynowy nie ma już jak skorygować dawek paliwa do właściwych z punktu widzenia sondy lambda.
Jeśli dobrze wyreguluje się LPG to nie ma dla silnika żadnego znaczenia.

Coś mi się jeszcze wydaje że sprzęt pomiarowy za 3,5 pln położony na kolektorze wydechowym nie zapewni zbyt dużej dokładności pomiarów.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

_pawels_
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 947
Rejestracja: 2009-04-20, 00:52
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: B6304S3 2,9
KW/KM/NM: 204KM
Rok: 1999
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 12,76
Przebieg: 280
Lokalizacja: Świdnik
Status: Offline

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: _pawels_ » 2011-01-08, 22:44

Chalski pisze:Coś mi się jeszcze wydaje że sprzęt pomiarowy za 3,5 pln położony na kolektorze wydechowym nie zapewni zbyt dużej dokładności pomiarów.
Nie o dokładność chodzi, ani nie o ustalenie ew. wartości rożnicy, chodzi tylko o ustalenie czy temperatura spalania LPG w silniku jest wyższa czy też nie.
Już mam swoje wymarzone S80 :) Automat Forever :)

EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Chalski » 2011-01-08, 23:09

Żeby to stwierdzić musiał by,s mierzyć temp spalin i to najlepiej jak najbliżej zaworów, a że tam się nie da to wewnątrz kolektora, jest do tego sprzęt ale na pewno nie kosztuje 3,50 pln.

Kolektor ma za dużą bezwładność termiczną i żeby tu coś było widać różnica temperatur musiała by być duża (pomiędzy noPb a LPG)

Poza tym.
Nie dawno robiłem u siebie uszczelkę pod głowicą - powiedzmy po ok 45kkm od założenia LPG.
Zawory nie były wymieniane ani szlifowane - tylko dotarte. Nie było śladu wypalenia zaworów ani gniazd.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Osiem88
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 50
Rejestracja: 2008-02-09, 11:47
VOLVO: 850
Silnik: 2.5
KW/KM/NM: 106/144
Rok: 1995
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 12,8
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Bytom
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Osiem88 » 2011-01-08, 23:09

Ble ble ble. Smród, korodujące układy wydechowe, padające sondy lambda, miejsce w bagażniku, kosztowne przeglądy, jeżdżenie z bombą eeeeee......... nie dla mnie, a tak w ogóle to szkoda tych Vołovinek ktoś je zaprojektował na benzynkę.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Chalski » 2011-01-08, 23:16

A może bardziej merytorycznie, bo to zabrzmiało jak na R. Maryja :D

Padające sondy lambda - ja u siebie wymieniałem po kupnie auta - była padnięta grzałka, auto wcześniej nie miało LPG i licznikowo było poniżej 200kkm

Podobnie korodujące wydechy - mało kto zakłada LPG do nowego auta, częściej do 5 - 10 latka który ma już 200 - 300 - 400 kkm na liczniku. Następnie pojeździ rok czy dwa na LPG i a to sypnie się sonda a to poleci uszczelka pod głowicą a to przegnije wydech. Wszystko oczywiście z powodu LPG - podobnie jak przepływomierze, pad turbiny ......... można by tak wymieniać.
Jednym słowem bez LPG każde Volvo i inna marka też chodziła by bezawaryjnie na benzynie aż do końca świata i jeden dzień dłużej.

Założenie LPG czasem tylko uwydatnia problemy które już istnieją w aucie - najczęściej nie wymieniane od 10 lat elementy układu zapłonowego (kable kopułka, palec) na benzynie jeszcze to jakoś chodzi na gazie średnio chce. Jednak nie jest to awaria spowodowana paliwem LPG a zaniedbaniem auta lub partactwem mechanika montującego LPG

Aha.
Przegląd kosztuje 160 pln, bomba jak mówisz w bagażniku jest zrobiona z kilkumilimetrowej blachy stalowej a zbiornik paliwa masz albo z blaszki 0,8mm albo z plastiku.
Pozdrawiam.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4704
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: krzysztof_1973 » 2011-01-08, 23:23

Chalski pisze:
Podobnie korodujące wydechy - mało kto zakłada LPG do nowego auta, częściej do 5 - 10 latka który ma już 200 - 300 - 400 kkm na liczniku. Następnie pojeździ rok czy dwa na LPG i a to sypnie się sonda a to poleci uszczelka pod głowicą a to przegnije wydech.
Prawda. Jest jedno "ale" - jednym z produktów spalania jest H2O.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Inżynier broni LPG

Post autor: Chalski » 2011-01-08, 23:58

A w aucie zasilanym benzyną woda nie kondensuje się w wydechu??
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Zablokowany

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”