Gaz w XC90 3,2

Awatar użytkownika
amdr
VOLVO
VOLVO
Posty: 1268
Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
Imię: Pawel
VOLVO: C70
Silnik: T5 - B5234T3
KW/KM/NM: 176/240/330
Rok: 1999
Średnie spalanie: 14
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Gaz w XC90 3,2

Post autor: amdr » 2019-08-20, 15:55

Nie gorzej a 1000 taniej będzie stag albo tech. Tematów było 500, dotyczące 3.2 na pewno też były.

Awatar użytkownika
zenek30
VOLV
VOLV
Posty: 626
Rejestracja: 2007-09-02, 08:50
Imię: M
VOLVO: S60
Silnik: 2,5T AWD
KW/KM/NM: 210 KM
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Radom
Status: Offline
Kontakt:

Gaz w XC90 3,2

Post autor: zenek30 » 2019-08-20, 16:21

Ważne żeby zamontował i wystroił ktoś kto zna temat i robił już wcześniej taki silnik.
Nowe instalacje wybaczają dużo błędów, ale wadliwe strojenie/montaż może zabić nawet niezniszczalny silnik ;(
Pod rozwagę: viewtopic.php?t=135064
Zenek30

S60 2,5T AWD GT '06
było:
C70 2,3 T5 AT '99
850 2,5 20V AT '96

boc
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2016-09-19, 23:25
Imię: Tomek
VOLVO: XC90 S80II
Silnik: 3.2 D5
KW/KM/NM: 238km 175km
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16LPG. 7,0 ON
Przebieg: 204000
Lokalizacja: Kedzierzyn - Koźle
Status: Offline

Gaz w XC90 3,2

Post autor: boc » 2019-08-20, 19:59

amdr pisze:
2019-08-20, 15:55
Nie gorzej a 1000 taniej będzie stag albo tech. Tematów było 500, dotyczące 3.2 na pewno też były.
Owszem, ale stosunkowo mało. Większość wątków dotyczyła innych silników.
Szukam kogoś kto dobrze zagazuje silnik, więc dopytuję.
Dzięki za podpowiedź ze STAG i TECH - znasz kogoś, kto to zamontuje solidnie?
zenek30 pisze:
2019-08-20, 16:21
Ważne żeby zamontował i wystroił ktoś kto zna temat i robił już wcześniej taki silnik.
Nowe instalacje wybaczają dużo błędów, ale wadliwe strojenie/montaż może zabić nawet niezniszczalny silnik ;(
Pod rozwagę: viewtopic.php?t=135064
Znam wątek, dlatego dopytuję żeby mieć pewność.
Ostatnio zmieniony 2019-08-20, 20:03 przez boc, łącznie zmieniany 3 razy.

boc
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2016-09-19, 23:25
Imię: Tomek
VOLVO: XC90 S80II
Silnik: 3.2 D5
KW/KM/NM: 238km 175km
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16LPG. 7,0 ON
Przebieg: 204000
Lokalizacja: Kedzierzyn - Koźle
Status: Offline

Gaz w XC90 3,2

Post autor: boc » 2019-08-20, 19:59

tomek5000 pisze:
2019-08-20, 13:30
Napisz do nich nie musisz u nich zakładać ale możesz poprosić o wycenę
http://autonagaz.net/
Ja u nich zakładałem LPG
Dzięki za namiary, napisałem do nich.

panjabi-mc
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2019-08-27, 21:41
Imię: Krzysiek
VOLVO: Xc90
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 243
Rok: 2006
Przebieg: 262000
Status: Offline

Gaz w XC90 3,2

Post autor: panjabi-mc » 2019-09-01, 16:00

Witam wszystkich forumowiczow mialem doczynienia w ostatnim czasie z silnikiem 3.2 i 4.4 yamahy w tych pojazdach . zrobienie ich na paliwo lpg nie jest az tak trudne jednak szczegolnie kolektor 4.4 wymaga perfekcji przy montazu ukladu wtryskiwaczy. Z regoly ja montuje pojedynczo z jak nablizsza droga wtrysku lpg. Silnik 3.2 zrobilem na goldzie gt zamontowanym z tylu silnika przy plaszczu wodnym . 4.4 natomiast 2x tomasetto nordic xp. W lewej strony silnika. Oba robia caly obrotomierz przy prawidlowym wypelnieniu mieszanka. Ogolnie bardzo fajnie jezdza te silniki ale musza byc dokladnie zrobione i ustawione, fuszerka sie zemsci takze osoba ktora podejmie musi byc z wiedza i doswiadczeniem i najlepiej poswiecic 2 3 dni na spokojnie . Co do emulacji wysokiego cisnienia listwy polecam stag fpe-a inne tez dzialaja ale np alex dlugo sie uczy .Wtryskiwacze wykorzystalem herculesy gism-i3100 do tych silnikow. Zbiornik podwieszany 56litrow. Mozna wykorzystac do podciagania go oryginalny silownik koła zapasowego. Pozdrawiam wszystkich.

panjabi-mc
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2019-08-27, 21:41
Imię: Krzysiek
VOLVO: Xc90
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 243
Rok: 2006
Przebieg: 262000
Status: Offline

Gaz w XC90 3,2

Post autor: panjabi-mc » 2019-09-01, 17:06

Co do instalacji o ktorych wspominali poprzednicy brc prins etc bardzo dobre
też ale drogie zwlaszcza pozniej w czesciach zamiennych. Nie jest prawdą że składaki roznych producentów to gorsza opcja. Np . w tej chwili nie widze lepszego parownika do Turbo jak czeski magix z uwagi na zachowanie w cut off. :-)

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Gaz w XC90 3,2

Post autor: Mikaell » 2019-09-02, 17:23

panjabi-mc pisze:
2019-09-01, 16:00
emulacji wysokiego cisnienia listwy
:)
panjabi-mc pisze:
2019-09-01, 16:00
Zbiornik podwieszany 56litrow. Mozna wykorzystac do podciagania go oryginalny silownik koła zapasowego
Mam nadzieję, że rozumiesz przez to ułatwienie w procesie montażu, a nie sposób mocowania :)
A warto też wiedzieć, że są zbiorniki pełne o nieco większej pojemności i w XC90 można zamontować takie rozmiary
- 650/200 58l
- 650/230 64l
- 650/250 72l

A reduktory też można lepiej ...

panjabi-mc
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2019-08-27, 21:41
Imię: Krzysiek
VOLVO: Xc90
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 243
Rok: 2006
Przebieg: 262000
Status: Offline

Gaz w XC90 3,2

Post autor: panjabi-mc » 2019-09-03, 17:48

Witam . Szanowny Pan słusznie zwrocił uwagę na zbiorniki pełne , jednak one występuja dopiero przy wymiarach ktore kolega wypisał . Naturalnie ze nie proponuje nikomu mocowań na linkę. natomiast podciag mozna swietnie wykorzystac do wstepnego przymierzenia zbiornika i rozplanowania mocowań śrub aby nie przeszkadzały np. dodatkowym fotelom itp . Co do wiekszych zbiornikow to oczywiscie wieksze wiadomo pojemne ale chciałbym zwrocic uwage przepisy bezpieczeństwa tj odstęp od rur wydechowych a i grubsze wychodzą nizej niż wydech a to jednak suv dodatkowo ja je poziomuje i zakladam obudowy hermetyczne aby sensory poziomu działaly bezawaryjnie a to tez przestrzeń. No ale to juz kwestia wyboru cos za cos nie ma co dyskutowac. Co do reduktorów ich posadowienia proszę zaproponować lepsze rozwiazanie . wg mnie to jest dobre w 3.2 szczególnie dobrze wygrzany i w razie awarii dogodna obsługa . W kwestii emulacji rosnacego cisnienia na lpg jest myśle zgoda. Dziekuje za dyskusje i pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”