Strona 1 z 2

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-17, 08:16
autor: mat_987
Witam wszystkich. Właśnie przeczesuję Allegro w poszukiwaniu Volvo S60. Za wszelką cenę chcę kupić benzynę i zagazować, bądź kupić już zagazowaną. Ale tu pojawia się pytanie, który z silników będzie najlepszy dla montażu LPG i ile tak naprawdę kosztuje instalacja w poszczególnych silnikach. Puki co nie mam faworyta, wiem jedynie, że chciałbym aby miał min 140KM.
Liczę na waszą pomoc.
P.S. na forum szukałem, ale tematy są dość stare i wydaje mi się, że już mało wiarygodne.

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-17, 08:30
autor: WojciechM-W1
Każdy silnik volvo lubi gaz ( tylko nie każdy właściciel) najlepszy wybór to 2.4 170 KM jak nie musisz ścigać się z motocyklami to jest najlepszy wybór. Nie ma turbo i wielu urządzeń z nim związanych. Niektórzy powiedzieli by: "nie ma się co psuć". Silnik 140 KM to ten sam silnik i osprzęt jedynie program komputera obniża mu moc - można przeprogramować i mieć 170 KM. Silniki z turbo też dobrze znoszą ale tak jak wyżej napisałem są to większe koszty. Jest duża frajda z jazdy to musi kosztować. S60 z dobrze zamontowaną sekwencją będzie palić od 10 w trasie do kilkunastu w mieście - to już zależy od Twojej fantazji. Średnia powinna wyjść ok. 13,5 litra/100.

Lepiej kupić bez gazu i założyć nową instalację.

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-17, 08:33
autor: bzw11
mat_987, każdy silnik w S60 (nawet diesel :mrgreen: ) dobrze zniesie gaz, pod warunkiem, że instalacja będzie założona taka jak trzeba i zgodnie ze sztuką.
Ceny instalacji od ~3000zł do 2.4 140KM do ponad 5000 za instalację do S60R, to T-5 czy 2.4T/2.5T założysz za i za 3500 i za 4 z kawałkiem. (to głównie zależy od producenta/komponentów). Ja na gazie zrobiłem na silniku 2.4T jakieśÂ 160kkm bez większych problemów. Tematy które są dość dobrze oddają istotę problemu, choć często piszący upierająÂ się przy swoich instalacjach. Poczytaj, wybierzesz taką którą będzie Ci najlepiej założyć ze względu na cenę/serwis itd

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-17, 09:25
autor: mat_987
Wielkie dzięki.
Przeglądając forum trafiłem na link

Kod: Zaznacz cały

http://www.abart.com.pl/
Czy warto im zaufać. Złożyłem zapytanie i czekam na odpowiedź odnośnie ceny. Otrzymałem za to informację o cenie do innego auta (konkretnie Mazdy6) i zaproponowali LOVATO Smart KP za 2300zł lub 300zł droższe BRC SEQUENT 24. Zastanawiam się więc dlaczego jest taka różnica między Waszymi cenami, a tymi. Czy w Volvo instalacja jest aż tak znacznie droższa?

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-17, 09:28
autor: bzw11
mat_987, jest droższa o tyle, że taka np Mazda ma pewnie 4 cylindry (są też V6, ale rzadziej), a Volvo ma 5. I takiego BRC Sequent 24 nie założysz (bo obsługuje max 4 cyl)

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-17, 10:15
autor: ramzestm
wlasnie. mazda 6 to przewaznie rzedowa 4 a volvo 5. slyszalem ze volvo dobrze znosza gaz. ja mam w s60 170km gaz i idzie jak burza malo przy tym palac

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-17, 11:37
autor: WojciechM-W1
wspomniany wyżej BRC Sequent24 mam od trzech lat w nissanie primerze P11, koszt 2400zł, idzie jak burza, kłopotów zero, spalanie ok. 12l. ale...4 cylindry - właśnie się z nim przeprosiłem po sprzedaży mojej S70.

ramzestm ile Ci pali?

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-17, 13:11
autor: mat_987
Właśnie dostałem odpowiedź z abart.com
LOVATO Easy Fast OBD za 3500zł i BRC SEQUENT P&D za 4000zł dla Volvo S60 2,4i. Co o tym myślicie? I czym różnią się te instalacje?

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-17, 15:50
autor: ramzestm
dziwnie malo bo wyszlo mi 11.3 gdzie sporo po miescie jezdzilem i gaz dusilem w podloge po Chełmie to jednorazowo z 70km zrobilem, a w jezdzie gdzie przewazala trasa to spalil ponizej 11. przypomne ze benzyny mi palil 10. roznica malutka i nie bylem jeszcze na ustawianiu gazu i nie pojade chyba ;) na mocy nie stracil. moze to zalezy od instalacji moja podobno jest dobra. obiecywal mi ze volvo s60 jest podatne na gazowanie i ze praktycznie ma nie byc roznicy w spalaniu

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-18, 22:12
autor: _NorberT_
Ja posiadam wersje 140 KM zagazowana ojciec ma V70XC też na LPG i nie narzekamy. Auta świetnie działają na gazie nie ma różnicy w mocy i pracy. Silniki jak się nagrzeją to trzymają dłuuugo ciepło co jest dużym + przy następnym odpaleniu szybko wskakuje na gaz, a jak się już przełączy to gdyby nie kontrolka to byś myślał że na benzynie dalej jedziesz ;). Do spalania LPG trzeba doliczyć te 1.5-2 litry :)

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-19, 09:24
autor: ramzestm
wczoraj wyszlo mi spalanie 12l gazu ale to po zaspach przewaznie na 3 biegu a jak jest goly asfalt to spokojnie ponizej 11 sie schodzi

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-20, 11:47
autor: mat_987
To podsumowując S60 2.4i 170KM w gazie to naprawdę bardzo dobry pomysł. Szkoda tylko, że instalacja jest tak droga, no ale myślę, że warto. Będę próbował upolować właśnie taki wóz i założyć do niego instalację.
Może ktoś z was zna naprawdę dobry zakład w okolicy Poznań-Wrocław-Zielona Góra.

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-01-23, 12:15
autor: Chalski
W poznaniu skontaktuj się z tą firmą:
www.pitec.pl

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-02-27, 21:34
autor: andrzej2,5T
To ja może z innej beczki....
Mam straszną zagwozdkę :? Sekwencja kosztuje około 3200 zł nie są to małe pieniądze jak się mało jeździ a według kalkulatora przy robionych moich km :lol: to nawet nieopłacalne. Pytanie moje:czy mogę do 144 KM v850 zamontować gaz ale nie sekwencję? Tak wiem,że mogę ale czy nie będę miał problemów z lambdą i checkiem? czy auta nie zmuli i nie będzie chodził w trybie awaryjnym ?
Dodam ,że miałem 850 z silnikiem 170 KM i gazem zwykłym a chodził bardzo dobrze a nawet lepiej.Skąd zatem ten pęd do sekwencji? Wiem,że jest o niebo lepsza,ale czy na zwykłej nie pociągnie?
A jeżeli mogę zwykłą założyć to jaki komputer jest najlepszy?Jeździłem na Bingo i było ok....
Proszę Was o pomoc bo nasze Volva są samochodami REWELACYJNYMI ,ale to spalanie... :shock:

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-02-27, 22:24
autor: WojciechM-W1
andrzej2,5T, tak , możesz zamontować mieszalnikową - mój brat Andrzej850 ma taki sam silnik, nowa instalacja (już od kilku miesięcy) zero strzałów czy innych głupot. Jeździmy w trasy, spalanie w okolicach 11 litrów ( kilka dni temu 500 km za 150 zł !...) czy będziesz miał problemy z checkiem albo lambdą - od tego są wróżki, hehe - Andrzej nie ma problemów. Pęd do sekwencji wynika z wielu powodów ale jeden jest rzadko poruszany: gazownicy nie chcą sobie zawracać głowy i tracić swój cenny czas na diagnozowanie mieszalnika dlatego namawiają na sekwencję która jest droższa a co za tym idzie mają na niej większy zysk. Andrzej wybrał mieszalnik świadomie: jeździ na krótkich trasach na zimnym silniku więc na sekwencji nie zdążył by się przełączyć a już trzeba by wysiadać. W tym przypadku mieszalnik wychodzi lepiej niż sekwencja. Ja jeździłem swoim s70 w inny sposób. Dużo kilometrów w mieście , cały czas nas na ciepłym więc sekwencja spisywała się doskonale. Tak czy owak gaz jest niezbędny w aucie przy dzisiejszych cenach benzyny. Do tego silnika można stosować oba typy instalacji ale sekwencja jest lepszym wyborem chyba że jeździsz na krótkich odcinkach. I nie przejmuj się jak ktoś powie że zbyt wczesne przełączenie na gaz zniszczy parownik... zniszczy tylko gumy w parowniku ale one kosztują 100zł za komplet.
tak na marginesie: 11 lat jeżdżę na gazie, w tym czasie zrobiłem jakieś 400 tys km, sześcioma samochodami w tym 4 mieszalniki, 2 sekwencje.

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-02-27, 23:31
autor: Zukens V40
to i ja sie moze cos wypowiem polecam gaz do volvo ja mam silniczek 2.0 16v w mojej V-ce 140km i nie narzekam samochod smiga jak glupi nie jednego golfa zawstydzi zrobilem juz nim ponad 60tys na gazie, i zero problemow jdynie kable i swiece zmienilem ale to i na banzynie sie wymienia ale tak jak WojciechMW-1 powiedzial z gazem w volvo nie ma problemow. trzym sie RABIN narka

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-08-07, 09:08
autor: mat_987
Witam po dłuższej przerwie. Minęło 8 m-cy a ja wciąż nie mam swojego wymarzonego Volvo. 8 m-cy temu zabrakło mi trochę $. Dziś już na poważnie szukam odpowiedniego dla siebie auta. Wcześniej brałem pod uwagę tylko benzynę, teraz myślę na równi o benzynie i ropie.
Znalazłem taką ofertę: http://moto.allegro.pl/volvo-s60-i2544453800.html Co myślicie? Z zewnątrz mi się podoba. Środka nie widzę (po za tym strasznym radiem). Ale co powiecie o tym silniku? Benzyniak 2l 180KM ile to pali i ile będzie kosztował gaz? Jest godny polecenia, czy raczej awaryjny?

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-08-08, 23:46
autor: Pyroli
Do turbobenzyny nie zakładaj byle instalacji. Coś porządnego np Stag, AC R01 i wtryski hana. Koszt powinien się zamknąć do 4 tyś.

I przede wszystkim kumaty gazownik.

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-08-15, 17:24
autor: minipk
Potwierdzam, mam taką instalację u siebie w 2.5 turbo i jestem naprawdę zadowolony.

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-08-18, 10:00
autor: shalashaska
Może i każdy silnik volvo lubi gaz ale pod warunkiem że instalacja będzie na dobrych podzespołach i przede wszystkim dobrze wystrojona przy pomocy AFR. Moje T4 nie było takie łatwe do ogarnięcia, dopiero reduktor niko+tech+ niebieska hana i AFR wszytko ogarnęły.

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-08-18, 13:50
autor: maslog
Nie wiem co wy tu robicie ale nie rozumiem po co "walczyć o moc" skoro zakładacie później ZŁO!!!
Sam jeżdżę na gazie bo tanio-koniec argumentów. Ale uturbiony motor z gazem??? pewnie że można :mrgreen:
Kup motor bez turbo, będzie później łatwiej

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-08-19, 18:09
autor: Pyroli
LPG jest lepszy do motorów z turbem ze względu na wyższą liczbę oktanową. Koniec końców możesz wyciągnąć z silnika więcej mocy na gazie niż benzynie.

Trzeba tylko ustawić mapę zapłonu optymalną dla LPG i nie ma bata, nie dogonisz benzyną.

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-08-19, 19:35
autor: maslog
Pyroli pisze:LPG jest lepszy do motorów z turbem ze względu na wyższą liczbę oktanową. Koniec końców możesz wyciągnąć z silnika więcej mocy na gazie niż benzynie.

Trzeba tylko ustawić mapę zapłonu optymalną dla LPG i nie ma bata, nie dogonisz benzyną.
No toś teraz grubo pojechał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pyroli pisze:LPG jest lepszy do motorów z turbem ze względu na wyższą liczbę oktanową
A jaką to ten gaz ma liczbę oktanową :?
Wprowadzasz innych w błąd wypisując takie rzeczy. Ale oczywiście wolno Ci mieć takie poglądy :)

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-08-19, 21:01
autor: santis
mat_987 pisze:...Wcześniej brałem pod uwagę tylko benzynę, teraz myślę na równi o benzynie i ropie...
Idziesz w dobrym kierunku Kolego ;) A tak na poważnie, to zastanów się na początek, czego tak naprawdę szukasz:
1) taniego/oszczędnego 'dupowozu'
2) samochodu który ma Ci sprawiać frajdę z jazdy

Do tego zastanów się jak będziesz go używał:
a) głównie jazda miejska
b) głównie jazda na trasie
c) mniej/więcej pół na pół

Kolejno moje podpowiedzi:
1a) bierz benzynę do 2l + gaz
1b) bierz ropę
1c) bierz benzynę do 2l + gaz
2a) bierz T5 - nie gazuj ;)
2b) bierz dużą ropę (D5?)
2c) bierz T5 - nie gazuj ;)

Oczywiście, moje podpowiedzi to są tylko gdybania co ja bym zrobił (nie robiłem żadnych obliczeń, nie jestem też jakimś specem). U mnie wyszło 2a (może troszkę naciągałem tak, żeby to wyszło) :mrgreen:

Na koniec dodam tylko gorącą prośbę - nie rób złych rzeczy (gaz) dużym/mocnym jednostką - niezależnie czy to T5, T6 od Volvo czy np. 4l V8 innych producentów ;)

Re: Który silnik najlepiej zniesie LPG.

: 2012-08-20, 00:25
autor: Aleksiasty
Wszystkie nowoczesne instalacje LPG dają możliwość przejścia na benzynę z automatycznym powrotem na gaz po przekroczeniu zadanych obrotów/obciążenia silnika.
Zapewnia to ekonomiczną jazdę z pełnym bezpieczeństwem w zakresie najwyższych obciążeń bez konieczności montowania podzespołów z najwyższej półki, w szczególności reduktorów.
Ale do 180KM wystarczy sprawdzony Gold, do tego Hana, i Stag, lub KME G3.

Przy sprawnych podzespołach, po prawidłowym zestrojeniu według zebranych map, AFR sam się ustawi na właściwym poziomie.