[XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-08-06, 22:57

Zdejmij węzyk i powąchaj go - jak poczujesz woń charakterystyczną dla LPG to reduktor do kosza / regeneracji / skręcenia.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-08-07, 08:36

a wtryski jestem w stanie jakoś sprawdzić ?
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-08-07, 13:26

Zgaś auto na LPG i po ok 30 min - godzinie sprawdź czy jest gaz pod ciśnieniem na odcinku reduktor - wtryskiwacze - poluzuj jakąś opaskę i zdejmij wąż - powinno kichnąć gazem.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
krajes
VO
VO
Posty: 316
Rejestracja: 2013-10-27, 21:03
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II + manual + zaciski 6 tł
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: krajes » 2015-08-11, 23:07

Chalski pisze:Zgaś auto na LPG i po ok 30 min - godzinie sprawdź czy jest gaz pod ciśnieniem na odcinku reduktor - wtryskiwacze - poluzuj jakąś opaskę i zdejmij wąż - powinno kichnąć gazem.
U mnie kicha gazem, czyli coś zostaje w wężach i coś zostaje przez noc w kolektorze po przepuszczaniu z wtrysku.
Chalski pisze:Zdejmij węzyk i powąchaj go - jak poczujesz woń charakterystyczną dla LPG to reduktor do kosza / regeneracji / skręcenia.
Zdjąłem wężyk podciśnienia wpadający do czujnika i nie było czuć gazu.
Czyli na 100% któryś wtrysk przepuszcza!


Jeszcze inny test zrobiłem, wracając z trasy zrobiłem ostatnie 15km na benzynie i nie spuszczałem gazu z węży.
Następnego dnia rano normalnie odpalił.

No ale denerwujące jest to że trzeba za każdym razem gasić na benie.
Trzeba z tym żyć do czasu wymiany kompletu wtrysków na Barracuda.
  • Swap na Manual M56L 4,25
  • Swap zacisków 6 tłoczkowych z Porsche
  • Gauge V70R
  • Ori xenon headlights
  • Sport steering wheel
  • Lift interior
  • Lift taillights
  • Front bumper V70R
  • Rear spoiler
  • Eibach pro Kit
  • Rims 19" Japan Racing JR21 8,5j ET35
  • Front Strut Bar

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-08-12, 07:34

Inna opcja że jest marnie zestrojony i na tyle rozjeżdża mapy paliwowe w ECU że rano ma problem z załapaniem.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-08-12, 09:52

wężyk podciśnienia odłączyłem , gazu nie czuć. Psiknąłem pianką do sprawdzania szczelności - bąbel nie powstał. Sprawdziłem na wyłączonym oraz na włączonym silniku.
Jak mi się uda to dziś odkręcę filtr gazu i sprawdzę czy po godzinie syknie.

A może faktycznie coś w strategii przełączania Pb-LPG mam źle ustawione ? Chalski znasz się na BRC ? cyknął bym foty z ustawień.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-08-12, 22:52

alkesaltzer, mam interfejs i program do BRC ale jak mam być szczery to grzebałem w tym raz i włos mi się jeży jak sobie przypomnę co i gdzie tam jest pochowane.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Struna » 2015-08-14, 13:06

eee tam, kwestia przyzwyczajenia :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-08-14, 16:15

Struna, masz jak w banku że przy nadarzającej się okazji wykonam "telefon do przyjaciela" ;)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Struna » 2015-08-14, 16:42

Spoko, będzie okazja do rewanżu :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bodzio82
V
V
Posty: 48
Rejestracja: 2014-11-14, 20:53
Imię: BOGDAN
VOLVO: 850
Silnik: 2.0 T5
KW/KM/NM: 155/211
Rok: 1994
Średnie spalanie: DUŻO
Przebieg: 236000
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: bodzio82 » 2015-09-07, 20:39

alkesaltzer, trzeba przenieść zasilanie po zapłonie w inne miejsce gdzie prąd pojawia sie po przekręceniu stacyjki a po wył zanika ,problem z odpalaniem może być spowodowany tym że w pewnym momecie idzie impuls na wtryskiwacze które się na chwile otworzą tak jak podczas pracy na gazie i przyleją silnik .

klax
VO
VO
Posty: 230
Rejestracja: 2015-05-25, 10:41
Imię: Marek
VOLVO: V70 T5
Silnik: B5234T3
KW/KM/NM: 184/250/329
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 PB / 15 LPG
Przebieg: 420
Lokalizacja: Wołomin
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: klax » 2015-09-09, 15:09

Witam,

znalazł już ktoś miejsce gdzie by się można wpiąć do stałego plusa po przekręceniu stacyjki ? Mam inny problem co prawda (instalacja landi renzo - nie chce przełączyć na gaz). Również zauważyłem takie same objawy dot. faktu że nie można odpalić auta w trybie awaryjnym
co pięć garków to nie cztery :mrgreen:

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-09-09, 17:42

klax pisze:instalacja landi renzo - nie chce przełączyć na gaz
Prawdopodobnie padł czujnik ciśnienia i temperatury LPG - ten co jest przykręcony do jednej z listw wtryskiwaczy.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

klax
VO
VO
Posty: 230
Rejestracja: 2015-05-25, 10:41
Imię: Marek
VOLVO: V70 T5
Silnik: B5234T3
KW/KM/NM: 184/250/329
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 PB / 15 LPG
Przebieg: 420
Lokalizacja: Wołomin
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: klax » 2015-09-09, 20:29

Chalski pisze:
klax pisze:instalacja landi renzo - nie chce przełączyć na gaz
Prawdopodobnie padł czujnik ciśnienia i temperatury LPG - ten co jest przykręcony do jednej z listw wtryskiwaczy.
A można to jakoś zdiagnozować ? Byłem u gaziarza ale nic mu nie wyszło - niby wszystko sprawne ale wówczas jeszcze przełączał się na gaz z tym że już coraz rzadziej. Od przedwczoraj w ogóle nie chce się przełączyć.
co pięć garków to nie cztery :mrgreen:

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-09-10, 08:03

Trzeba się podpiąć do komputera gazowego, ew podmienić czujnik.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-09-15, 12:29

w poniedziałek idę do gazownika na poprawkę zasilania po stacyjce.
Be mu ułatwić zadanie mam zamiar wyprowadzić +12V z CEM bo jak wiemy w stacyjce nie ma stałego zasilania.
Po operacji powiem czy wszystko działa lecz przy obecnym obniżeniu temperatury pewnie poprawy nie zaobserwuje.

Pytanie mam inne
W BRC w opisie znalazłem opis przewodu biało-fioletowego z oplotu M który to powinien być podpięty pod sygnał położenia przepustnicy.
Wg opisu podaje on położenie przepustnicy do centralki LPG.
Moja wiązka z przepustnicy jest nienaruszona . W jaki kabelek powinno być to wpięte ? bo wydaje mi sie że ja tego nie mam lub mam w całkiem innym miejscu niż myślę.

Drugie pytanie
Moja instalacja nie jest podpięta do sondy. Czy podłączenie sondy do BRC coś pomaga ?

Pytam bo skoro idę do innego gazownika na poprawki to chciał bym za jednym razem załatwić wszystkie moje znaki zapytania.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Struna » 2015-09-15, 13:07

Ani sonda, ani przepustnica nie są potrzebne/wymagane dla kompa lpg.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bodzio82
V
V
Posty: 48
Rejestracja: 2014-11-14, 20:53
Imię: BOGDAN
VOLVO: 850
Silnik: 2.0 T5
KW/KM/NM: 155/211
Rok: 1994
Średnie spalanie: DUŻO
Przebieg: 236000
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: bodzio82 » 2015-09-15, 18:36

alkesaltzer, a z czujnika stopu może tam jest prąd po zapłonie ,popatrz tez przy skrzynce z bezpiecznikami nieraz masz wolne miejsca może tam coś zlokalizujesz jesli nie zlokalizujesz to zostaje wiązka przy kompie .


Co do przełączania na gaz jeśli szybko miga dioda w przełączniku po przełączeniu na lpg to pewnie uwalony map sensor,zawór gazowy nie otwiera posprawdzaj czy idzie gaz ze zbiornika ,jak wolno to raczej czujnik temp ,brak sygnału obrotów lub nastawy sterownika ,coś z tych rzeczy.

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-09-21, 10:04

Zasilanie gazu przeniesione.
Tak jak gazownik twierdził tak było. Brązowy (zasilający) przewód był zlutowany z zasilaniem wtrysku benzyny.

Analizując schemat elektryczny łosia okazało się że stały + jest w stacyjce.
Lewa kostka, przewód niebiesko-czerwony. Zasilanie jest na pozycji 2 i 3 stacyjki.

'Nowy' gazownik zasilanie przerobił. Teraz tylko czekam na chwilowe ocieplenie klimatu by sprawdzić czy temat mój problem rozwiązał.

Obecnie kontrolka gazu gaśnie od razu gdy gaszę silnik :)
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Awatar użytkownika
krajes
VO
VO
Posty: 316
Rejestracja: 2013-10-27, 21:03
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II + manual + zaciski 6 tł
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline

[XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: krajes » 2019-07-26, 16:17

Chalski pisze:
2015-07-23, 07:16
Z tego co pamiętam w tym aucie i mi nie udało się znaleść "twardego" plusa po stacyjce - takiego który pojawia się w 2 pozycji stacyjki, nie zanika przy odpalaniu i znika w momencie wyłączenia stacyjki z pozycji 2 na 1. Ale szukać można.
Skrzynka bezpieczników pod kierownicą. Bezpiecznik od ABS i DTSC

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”