[XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

[XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-07-16, 12:33

Cześć
przy ostatnim przeglądzie autka zauważyłem że moja instalacja BRC P&D nie jest w żaden sposób podłączona do zasilania ze stacyjki.
Z tego co wiem zasilanie powinno być właśnie pod stacyjkę pociągnięte by prąd szedł po zapłonie, gaszę silnik prądu brak. Ja natomiast mam zasilanie pociągnięte prawdopodobnie z wtryskiwaczy paliwa. Efekt jest taki że po zgaszeniu silnika lampa od włącznika LPG świeci się z 2 minuty. Czy dać to przerobić czy w niczym to nie przeszkadza. ?

Oczywiście zasilanie główne LPG mam bezpośrednio z + i - aku co by ktoś nie myślał że całość zasila mi wtrysk :)
Ostatnio zmieniony 2015-07-17, 13:05 przez alkesaltzer, łącznie zmieniany 1 raz.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG

Post autor: Mikaell » 2015-07-16, 21:03

Nie sprawdzałem schematu dokładnie Twojego auta, ale w ostatnio robionych XC70 nie udało nam się znaleźć lepszego + po stacyjce niż taki jaki opisujesz. Z jednego przekaźnika idzie właśnie + na wtryskiwacze, zasilanie ECU, cewki i chyba coś jeszcze....
W niczym to nie przeszkadza. Jedynie w Techu :) nie mógłbyś skorzystać z funkcji autokalibracji wskaźnika poziomu gazu co i tak nie przyniosłoby rezultatu :-).

Awatar użytkownika
kakax69
VO
VO
Posty: 168
Rejestracja: 2008-11-01, 21:18
Imię: kakax69
VOLVO: S70/XC70/XC90
Silnik: 2.5T/2.4T/3.2
KW/KM/NM: 193/200/238
Był na spocie: 6
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG

Post autor: kakax69 » 2015-07-16, 23:26

U mnie w XC jest tak samo. Centralka świeci jeszcze jakiś czas po wyjęciu kluczyka.

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-07-17, 12:59

Mikaell pisze:Nie sprawdzałem schematu dokładnie Twojego auta, ale w ostatnio robionych XC70 nie udało nam się znaleźć lepszego + po stacyjce niż taki jaki opisujesz. Z jednego przekaźnika idzie właśnie + na wtryskiwacze, zasilanie ECU, cewki i chyba coś jeszcze....
W niczym to nie przeszkadza. Jedynie w Techu :) nie mógłbyś skorzystać z funkcji autokalibracji wskaźnika poziomu gazu co i tak nie przyniosłoby rezultatu :-).
No właśnie nie wiem czy takie rozwiązanie w niczym nie przeszkadza.
Już tłumaczę :)
Twórca rozwiązania, owy gazmistrz który tak mi instalacje założył teraz twierdzi że może to powodować problem jaki u mnie występuje gdy jest ciepło.
Tzn. Gdy w upalny dzień gaszę silnik i chcę go za chwilę ponownie odpalić silnik słabo odpala a jak już załapie to chodzi jak by na dwa gary. Efekt totalnie zalanego silnika. ( gdy gaszę na PB efektu takiego nie ma)
Tłumaczono mi że jest to spowodowane własnie tym opóźnionym zanikiem napięcia.
Nie znam się na szczegółowym działaniu lpg ale czy faktycznie świecenie lampek oznacza otwarcie dopływu gazu do silnika ? Od czego jest w takim razie zwór, reduktor, wtryski, nie powinny trzymać gazu po zgaszeniu silnika ? A może własnie LPG nie wie że silnik jest już wyłączony skoro nadal dostaje prąd z układu?
O i to jest właśnie moje pytanie za 100 pkt. kiedy lpg wie że silnik gaśnie i ma zablokować dopływ gazu :)

W poprzednim aucie w S60 z taką samą instalacją problemu takiego nie było lecz tam po zgaszeniu silnika lampki w brc gasły dosłownie po sekundzie.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

przemolka1
VO
VO
Posty: 341
Rejestracja: 2014-12-13, 07:47
Imię: przemek
VOLVO: XC90
Silnik: 3,2i
Rok: 2007
Przebieg: 133000
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: przemolka1 » 2015-07-17, 19:45

alkesaltzer pisze:O i to jest właśnie moje pytanie za 100 pkt. kiedy lpg wie że silnik gaśnie i ma zablokować dopływ gazu :)
właśnie wtedy kiedy zgaśnie lampka w centralce od gazu (wtedy to zamykają się zawory gazowe). Opóżnienie zamykania może powodować zalewanie silnika gazem

sabciu
VO
VO
Posty: 196
Rejestracja: 2008-02-23, 15:35
Imię: Sewe
VOLVO: A6
Silnik: 3.0TDI
KW/KM/NM: 240
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: -
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Zielona Góra
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: sabciu » 2015-07-17, 21:14

To przepuść sobie to zasilanie z wtrysku przez przekaźnik za stacyjki i po kłopocie. Do wykonania wkład prawie zerowy, czas wykonania też prawie na jednego bronka.
Znowu to zrobiłem :) XC70 MY08
... -> V40 MY00 -> V40 MY04 -> ... -> XC70 MY07 -> ... -> XC70 MY08 -> A6 3.0TDI MY10

przemolka1
VO
VO
Posty: 341
Rejestracja: 2014-12-13, 07:47
Imię: przemek
VOLVO: XC90
Silnik: 3,2i
Rok: 2007
Przebieg: 133000
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: przemolka1 » 2015-07-18, 05:53

sabciu pisze:To przepuść sobie to zasilanie z wtrysku przez przekaźnik za stacyjki i po kłopocie. Do wykonania wkład prawie zerowy, czas wykonania też prawie na jednego bronka.
ja osobiście podpioąłbym się pod gniazdo OBD

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-07-18, 21:13

skoro mam instalacje na gwarancji to pojadę na poprawkę.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-07-23, 07:16

Z tego co pamiętam w tym aucie i mi nie udało się znaleść "twardego" plusa po stacyjce - takiego który pojawia się w 2 pozycji stacyjki, nie zanika przy odpalaniu i znika w momencie wyłączenia stacyjki z pozycji 2 na 1. Ale szukać można.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-07-23, 08:29

Chalski pisze:Z tego co pamiętam w tym aucie i mi nie udało się znaleść "twardego" plusa po stacyjce - takiego który pojawia się w 2 pozycji stacyjki, nie zanika przy odpalaniu i znika w momencie wyłączenia stacyjki z pozycji 2 na 1. Ale szukać można.
no własnie dzwoniłem swojego gazownika i tak tez mi odpowiedział że nie może znaleźć pewnego zasilania w stacyjce.
W s60 2001r miałem pod stacyjką- instalacja tych modeli się aż tak różni ? :/
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Mikaell » 2015-07-23, 17:15

Zdawało mi się, że już o tym pisałem :). Tak różnią się.
Oczywiście mogę się mylić, ale polecam lekturę schematów. Jakbyś znalazł to chętnie się douczę.

przemolka1 pisze:
alkesaltzer pisze:O i to jest właśnie moje pytanie za 100 pkt. kiedy lpg wie że silnik gaśnie i ma zablokować dopływ gazu :)
właśnie wtedy kiedy zgaśnie lampka w centralce od gazu (wtedy to zamykają się zawory gazowe). Opóżnienie zamykania może powodować zalewanie silnika gazem
To ciekawe... :)

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-07-23, 17:59

Mikaell, chyba w obu (przed i polift) najlepsze co mozna znaleźć to plus po stacyjce który niestety ginie przy kręceniu rozusznikiem - no chyba żeby szukać zasilania CEM lub ECU.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-07-23, 20:01

Chalski, ale rozrusznikiem kręcimy na benie więc zasilanie gazu jest w tej chwili zbędne prawda ?
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-07-25, 16:39

Chodzi o to że przydał by się plus nie gasnący przy odpaleniu awaryjnym z LPG.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-07-27, 11:03

a ile razy miałeś potrzebę odpalić awaryjnie auto z gazu ? bo ja przez 7 lat ani razu.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-07-27, 14:24

Może z raz była taka potrzeba i to nie w swoim :D
Ale są ludki które notorycznie chcą palić z gazu żeby drogiej benzynki nie marnować :D
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
krajes
VO
VO
Posty: 316
Rejestracja: 2013-10-27, 21:03
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II + manual + zaciski 6 tł
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: krajes » 2015-08-06, 00:58

alkesaltzer pisze:Z tego co wiem zasilanie powinno być właśnie pod stacyjkę pociągnięte by prąd szedł po zapłonie, gaszę silnik prądu brak. Ja natomiast mam zasilanie pociągnięte prawdopodobnie z wtryskiwaczy paliwa. Efekt jest taki że po zgaszeniu silnika lampa od włącznika LPG świeci się z 2 minuty.
Lampka świeci się światłem ciągłym czy mruga??
  • Swap na Manual M56L 4,25
  • Swap zacisków 6 tłoczkowych z Porsche
  • Gauge V70R
  • Ori xenon headlights
  • Sport steering wheel
  • Lift interior
  • Lift taillights
  • Front bumper V70R
  • Rear spoiler
  • Eibach pro Kit
  • Rims 19" Japan Racing JR21 8,5j ET35
  • Front Strut Bar

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-08-06, 08:21

Świeci ciągłym
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Awatar użytkownika
krajes
VO
VO
Posty: 316
Rejestracja: 2013-10-27, 21:03
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II + manual + zaciski 6 tł
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: krajes » 2015-08-06, 09:26

alkesaltzer pisze:Nie znam się na szczegółowym działaniu lpg ale czy faktycznie świecenie lampek oznacza otwarcie dopływu gazu do silnika ? Od czego jest w takim razie zwór, reduktor, wtryski, nie powinny trzymać gazu po zgaszeniu silnika ? A może własnie LPG nie wie że silnik jest już wyłączony skoro nadal dostaje prąd z układu?
O i to jest właśnie moje pytanie za 100 pkt. kiedy lpg wie że silnik gaśnie i ma zablokować dopływ gazu :)
Ja mam Staga i też mały problem z odpalaniem, myślałem że tak samo jak u Ciebie mam źle podłączone.

No ale u mnie jak gaszę silnik to kontrolka zielona miga przez dłuższą chwilę również.
Myślę że u mnie tak ma być, bo jak odpalam auto to też kontrolka zielona miga aż do nabrania przez motor odpowiedniej temperatury i przełączenia się na gaz, wtedy świeci ciągłym światłem i przy przełączaniu słychać zawór.

Zmyliło mnie to że światełko u mnie mruga po wyjęciu kluczyka.
  • Swap na Manual M56L 4,25
  • Swap zacisków 6 tłoczkowych z Porsche
  • Gauge V70R
  • Ori xenon headlights
  • Sport steering wheel
  • Lift interior
  • Lift taillights
  • Front bumper V70R
  • Rear spoiler
  • Eibach pro Kit
  • Rims 19" Japan Racing JR21 8,5j ET35
  • Front Strut Bar

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-08-06, 10:15

a mnie zaczyna irytować ten problem z odpalaniem. Gdy jest zimno jest wszystko ok. Przyszły upały i przed gaszeniem silnika muszę przełączać na PB bo inaczej nie odjadę spod sklepu.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-08-06, 13:07

To może świadczyć o tym że wtryskiwacze lub reduktor popuszczają gaz do kolektora po zgaszeniu silnika na lpg
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-08-06, 13:15

Chalski pisze:To może świadczyć o tym że wtryskiwacze lub reduktor popuszczają gaz do kolektora po zgaszeniu silnika na lpg
A kiedy reduktor zamyka dopływ gazu ? Już o to pytałem . Czy nie jest czasem tak że dopiero gdy gaśnie lampka włącznika ?
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: Chalski » 2015-08-06, 14:08

Zawory na butli i przed reduktorem powinny się zamknąc przy gaszeniu silnika, nawet jeśli centralka nie idzie odrazu spać.
Chodzi mi o to że gaz pod ciśnieniem zostaje w reduktorze, węzach, wtryskiwaczach itd - i stąd może "przeciekać" do kolektora - króćcem podciśnienia z reduktora lub nieszczelnymi wtryskiwaczami.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
alkesaltzer
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
Imię: Piotr
VOLVO: XC70/ex s60
Silnik: B5254T2/ex B5244S2
KW/KM/NM: 250/415
Rok: 2006
Był na spocie: 100
Średnie spalanie: 12/15
Przebieg: 165
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: alkesaltzer » 2015-08-06, 14:27

a jaki ma na to wszystko wpływ temperatura na dworze ? gdy jest zimno tzn do 20*C problemu nie ma w ogóle.

co do szczelności to sprawdzę przy najbliższej okazji czy coś leci tym cienkim przewodem z reduktora do kolektora. Szczelności wtryskiwaczy nie wiem jak sprawdzić.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza :)
Obecny Łosiek
ex Łosiek

Awatar użytkownika
krajes
VO
VO
Posty: 316
Rejestracja: 2013-10-27, 21:03
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II + manual + zaciski 6 tł
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline

Re: [XC70 2,5T 2006] zasilanie instalacji LPG + problem z odpalaniem

Post autor: krajes » 2015-08-06, 19:47

Chalski pisze:Zawory na butli i przed reduktorem powinny się zamknąc przy gaszeniu silnika, nawet jeśli centralka nie idzie odrazu spać.
Chodzi mi o to że gaz pod ciśnieniem zostaje w reduktorze, węzach, wtryskiwaczach itd - i stąd może "przeciekać" do kolektora - króćcem podciśnienia z reduktora lub nieszczelnymi wtryskiwaczami.
O na to Panie Chalski nie wpadłem, żeby z reduktora waliło przez podciśnienie do kolektora.
Trafna i cenna uwaga.
:564:

Teraz znowu trzeba test zrobić, postawić auto wieczorem i odłączyć wężyk z reduktora od podciśnienia i rano odpalić (w moim przypadku zawsze po długim postoju ciężko odpala)
  • Swap na Manual M56L 4,25
  • Swap zacisków 6 tłoczkowych z Porsche
  • Gauge V70R
  • Ori xenon headlights
  • Sport steering wheel
  • Lift interior
  • Lift taillights
  • Front bumper V70R
  • Rear spoiler
  • Eibach pro Kit
  • Rims 19" Japan Racing JR21 8,5j ET35
  • Front Strut Bar

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”