Import aut ze Szwecji

Awatar użytkownika
Don MARIO
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 934
Rejestracja: 2007-06-11, 20:51
VOLVO: V50 SUMMUM
Silnik: D4204T 2.0 D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2007
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: Don MARIO » 2008-11-26, 21:24

Tak sobie gmeram po necie i natrafiłem na taki oto artykuł. Byc może zaciekawi on kogos z forumoiwczów. BTW ciekawy system i naprawde jestem pod wrażeniem

OTO TEN ARTYKUŁ

[ Komentarz dodany przez: wilson: 2008-11-27, 09:09 ]
Gdyby strona nie działała dodałem tekst zapisany w Word'zie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2008-11-27, 09:07 przez Don MARIO, łącznie zmieniany 1 raz.
VOLVO PROSTSZA STRONA ŻYCIA
EX: VOLVO V40 1.9TD 1997rok
EX: VOLVO V50 2.0 D 2007rok
EX: VOLVO V70 2.5 TDI 1997rok

Awatar użytkownika
kamyk1313
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2992
Rejestracja: 2008-01-21, 00:26
Imię: Lukasz
VOLVO: 945 211 Polar / V70 LPT
Silnik: B200FT+ / B5452T
KW/KM/NM: 170/193
Rok: 1997
Był na spocie: 78
Średnie spalanie: LPG/LPG
Przebieg: 223
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: kamyk1313 » 2008-12-08, 17:15

sprawdzilem sobie 4 samochody na wyrywki.... 2 jechaly ze szwecji na wstecznym.... i to pare razy... :-)

tomkoti
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2008-11-08, 21:39
VOLVO: V70
Silnik: B5252S
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Torun
Status: Offline
Kontakt:

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: tomkoti » 2009-05-13, 00:10

Super sprawa! Mam w planach (dalekich:) coś upolować w Szwecji, to będzie łatwiej :D

Awatar użytkownika
gawrad
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2011-04-30, 20:43
VOLVO: v70
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 172hp
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Stockholm
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: gawrad » 2011-05-05, 19:28

Auta ze Szwecji:

1. Malo wybite
2. Malo atrakcyjne ceny
3. Duze przebiegi

aukcje: www.kvd.se
ogloszenia: www.blocket.se

Zakup auta bez posiadania szwedzkiego pesla tez nie jest prosta sprawa

Awatar użytkownika
yenerau
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 862
Rejestracja: 2008-11-13, 15:45
Imię: Krzych
VOLVO: V70+240DL+340DL+850+V70XC
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 163
Rok: 2002
Był na spocie: 50
Średnie spalanie: 7 ON
Przebieg: 480000
Lokalizacja: Wa-wa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: yenerau » 2011-05-06, 09:28

gawrad, odnośnie nie atrakcyjnej ceny to zależy czego szukasz - ceny serii 1xx i 2xx są totalnie różne niż w Polsce. A i stan o niebo lepszy. Przebiegi w Polsce też nie są mniejsze, tylko skręcone.

Jakbyś mógł wyjaśnić sprawę zakupu bez szwedzkiego pesla, byłbym wdzięczny.
Ha ha! Nikt się nie spodziewał Hiszpańskiej Inkwizycji!
BMW eFka650 (nie GustawStanisław) oraz Gustaw Stanisław R1100

Awatar użytkownika
gawrad
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2011-04-30, 20:43
VOLVO: v70
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 172hp
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Stockholm
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: gawrad » 2011-05-06, 14:02

OK, moze pokolei:

Przykladowe auto:

Volvo S60 2.5 T
RegnrULK716
kupiony w Szwecji (wazna informacja - gdyz szwedzi tez sprowadzaja auta glownie z Niemiec i USA), Kompletny serwis wypełnione, ACC / Klimatyzacja z dwóch stref, stereo CD, alarm, reflektory ksenonowe, skórzana tapicerka, Nagrzewnica silnika, ABS, poduszka powietrzna kierowcy, system anti-skid, kontrola trakcji, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, El lusterka, tempomat, zdalnie sterowany centralny zamek, komputer pokładowy, kierownica wielofunkcyjna, aluminiowe wykończenie, sensor deszczu, Wspomaganie kierownicy, Poduszki boczne, ogrzewanie siedzenia, z przodu
Przebieg: 12997mil (mila szedzka 1mila=10km)
cena: 99.000SEK (1korona = ok. 42grosze)
dojdzie prom i oplaty w Polsce

co do przegladow to wyglada to tak:
trzeba sie umowic na przeglad,
na przegladzie diagnosta oglada auto od dolu (np. wycieki), podlacza pod analizator spalin, a na koniec robi sobie przejazdzke po okolicy.

Wracajac do pesla:

Oczywiscie mozesz kupic auto w Szwecji ale go nie ubezpieczysz!

Posiadacz samochodu ma dwie kartki zolta i niebieska
zolta jest odpowiednikiem dow. rej. zawiera dane posiadacza, w momencie sprzedazy czesc tej kartki otrzymuje nawy wlasciciel a druga czesc poprzedni wl. odsyla do vägvarkett. Nowy czeka na nowa zolta kartke na ktorej beda widnialy juz jego dane. Niebieska sluzy do czasowego wyrejestrowania i ponownego zarejestrowania pojazdu. Na zoltej kartce widnieje data i godzina, kiedy auto zmienilo wlasciciela, i od tego momentu spada na nowego obowiazek ubezpieczenia auta, ubezpieczenie zaczyna dzialac od momentu zamowienia polisy w tow. ubezpieczeniowym (wystarczy tel.), i do tego potrzebny jest numer personalny (pesel). Problem jest rowniez taki ze jezeli chcesz zarejestrowac auto w Polsce to potrzebujesz cala zolta kartke. Z tego co sie orietuje to ludzie zalatwiaja to tak ze przyjezdzaja do polski na papierach szweda a szwed zglasza do vägverket o wydanie nowej zoltej kartki, ty rejestrujesz auto na siebie w Polsce i odsylasz mu tablice, i dopiero on wtedy wyrejestrowywuje auto. Ale jak nie masz znajomego szweda to taka opcja odpada, jak kombinuja inni to nie wiem, sprobuj znalezc cos na tym forum: www.poloniainfo.se

papylon
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: papylon » 2012-02-22, 16:53

Jesli ktos chce pomocy z jezykiem szwedzkim to moge pomoc. Info na PW.

Awatar użytkownika
kr1s
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2013-10-15, 11:32
Imię: Krzysiek
VOLVO: C70
Silnik: 2.3 T5
KW/KM/NM: 239
Rok: 1998
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 286000
Lokalizacja: Żyrardów
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: kr1s » 2013-10-17, 11:35

Rozumiem więc chłopaki, że pomysł sprowadzania ze szwecji nie został szczególnie ciepło przyjęty? Pewnie najbardziej ze względu na zbyt małe korzyści (cena/jakość) w porównaniu z blokującą biurokracją. Zgadza się?

Awatar użytkownika
euro_tuned
VOLVO
VOLVO
Posty: 1255
Rejestracja: 2013-05-25, 23:22
Imię: Stan
VOLVO: S80
Silnik: B5244S bez LPG
KW/KM/NM: 125/170/240
Rok: 1999
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: duże
Przebieg: 310000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: euro_tuned » 2013-11-09, 17:08

Ja kupiłem auto w Szwecji. Gdyby ktoś chciał jakieś informację to pomogę na PW.
Sami mało mamy.

Awatar użytkownika
agaj666
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 5548
Rejestracja: 2008-03-02, 15:23
Imię: Andrzej
VOLVO: V 70
Silnik: 2500 TDi
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Był na spocie: 66
Średnie spalanie: dostaje ile chce.
Przebieg: 666666666
Lokalizacja: Brwinów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: agaj666 » 2013-11-09, 19:27

Nie ma chętnych, bo tam są drogie i mają duże przebiegi, a u nas się tanio kupuje ze śladowymi przebiegami od dziadka-lekarza z Wehrmachtu co to tylko 4 x w roku do kościoła jeździł :mrgreen:

Awatar użytkownika
euro_tuned
VOLVO
VOLVO
Posty: 1255
Rejestracja: 2013-05-25, 23:22
Imię: Stan
VOLVO: S80
Silnik: B5244S bez LPG
KW/KM/NM: 125/170/240
Rok: 1999
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: duże
Przebieg: 310000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: euro_tuned » 2013-11-09, 20:45

Ja kupiłem 14 letnie s80 z przegiegiem 194000. Fakt, ceny wyższe niż u nas tyle że tam drogi jak stół i nie tlucze się zawieszenie jak u nas.
Sami mało mamy.

woyaseq
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2014-01-28, 22:33
VOLVO: v70
Silnik: 2,5ft
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Odp: Import aut ze Szwecji

Post autor: woyaseq » 2014-01-30, 19:41

Hej. Mieszkam w Szwecji od kilku lat i też niedawno kupiłem tu v70. Drożej o połowe w porównaniu do ofert z allegro, ale pewny przebieg i sprawdzona historia, ale polecam kupowanie samochodów bezpośrednio od szweda lub szwedzkiego komisu. Żadnych układów z cyganami czy arabami.
Da się też kupić bez szwedzkiego peselu. W razie czego mogę pomóc.

kinio666
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2014-04-11, 12:11
Imię: Pawel
VOLVO: s60
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: kinio666 » 2014-04-11, 13:06

Może pomóż zamieszkać w Szwecji ;).

A tak poważnie - "duże przebiegi wysokie ceny", sami jesteście sobie winni, że w PL auto ma max 180 tys. i do tego musi być za max 3/4 rynkowej ceny.
Wtedy Polak czuje, że zrobił "deal", a jazda przystankiem i 4 ślady mu nie przeszkadzają.

e/e
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2016-05-15, 17:30
Imię: Krzysiek
VOLVO: XC70
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 210
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: e/e » 2016-12-22, 20:00

Witam,

Szukam osoby/firmy, ktora sciagnie, sprawdzi, przygotuje dokumentacje Volvo ze Szwecji. Ewentualnie moge sie tez z kims zabrac, ale nie znam szwedzkiego itp. Przegladalem szwedzkie strony i wpadlo mi pare fajnych ogloszen.
Interesuje mnie Volvo XC70 2,5 AWD 2002-2005 w automacie.
Po przejrzeniu ogloszen w Polsce i zamowieniu raportu z AutoTesto nie latwo jest znalezc cos normalnego.

Awatar użytkownika
maraga
VO
VO
Posty: 280
Rejestracja: 2007-10-04, 15:30
Imię: Marek
VOLVO: S80
Silnik: 5cyl
KW/KM/NM: 125/170
Rok: 2000
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ??
Przebieg: 361000
Lokalizacja: Kęty
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: maraga » 2016-12-22, 21:12

Szukaj na. olx Volvo kęty jest XC 70 zadzwoń do gościa i pogadaj on ściąga ze Szwecji powie ci ile i jakie i ile czekać ... dogadasz się.....

Wysłane z mojego LG-K350 przy użyciu Tapatalka

e/e
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2016-05-15, 17:30
Imię: Krzysiek
VOLVO: XC70
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 210
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: e/e » 2016-12-22, 22:35

dzieki za info :)

ind
VOLVO
VOLVO
Posty: 1198
Rejestracja: 2007-08-24, 08:57
Imię: A
VOLVO: V70
Silnik: D3
Rok: 2011
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: ind » 2017-04-14, 15:03

Kupując auto w Szwecji trzeba też pamiętać, że wszystkie samochody mają mniejsze lub większe odpryski po kamieniach na przedniej szybie, często nawet po kilka na jednej szybie. Szwedzi sypią przez całą zimę drobny żwir (nie piasek) na drogach, jest to prawdziwa zmora tych dróg.
Np. w Austrii mielą taki żwir na drobiny przed wysypaniem, to wciąż działa ale nie uszkadza szyb. Szwedzi niestety sypią żwir i drobne kamyczki. Spod kół samochodów jadących przed nami tryskają takie kamyczki nawet w mieście i na głównych drogach.
W Szwecji ubezpieczyciel płaci za wymianę z autocasco dopiero gdy jest 5 śladów po kamieniach (lub jeden większy ślad ale tylko bezpośrednio przed kierowcą), więc warto poprosić o zdjęcia odprysków na szybach (komisy bardzo niechętnie o tym informują, widzisz je dopiero na placu gdy przyjeżdżasz obejrzeć auto). W porównaniu z zachodnią Europą, ściągając auto ze Szwecji trzeba więc liczyć się z odpryskami na szybie, ew. wkalkulować koszt wymiany przedniej szyby w Polsce.
Niestety ten żwir uszkadza także front przedniej maski (to widać głównie na autach japońskich, na szczęście VOLVO ma grubszy lakier).
Jeszcze jedno: podwozie aut ze Szwecji bywa bardziej skorodowane niż w autach z południa Europy.

Nowicjusz1975
Posty: 0
Rejestracja: 2017-08-26, 06:34
Imię: Robert
VOLVO: S40
Silnik: B4184S
KW/KM/NM: 115
Rok: 1998
Przebieg: 265147
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: Nowicjusz1975 » 2017-08-26, 06:48

Witam
Proszę o pomoc . Chciałbym sprowadzić samochód ze Szwecji ale Szwedzi niechętnie podchodzą do tego tematu aby samochód wyjechał poza granicę., mają szereg obaw jak to zrobić ???
Pozdrawiam

xemil
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2017-08-14, 20:52
Imię: Kamil
VOLVO: v60
Silnik: D4
KW/KM/NM: 181
Rok: 2015
Przebieg: 90000
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: xemil » 2017-09-15, 23:45

jak tos potrzebuje pomocy w zakupie to prosze pisac na priv. . Jestem ze sztokcholmu !

ind
VOLVO
VOLVO
Posty: 1198
Rejestracja: 2007-08-24, 08:57
Imię: A
VOLVO: V70
Silnik: D3
Rok: 2011
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: ind » 2018-03-09, 14:13

Szukając używanych aut w Szwecji, np. poleasingowych, warto pamiętać o zmieniających się modach i obciążeniach podatkowych dla firm i osób prywatnych, co ma wpływ na rynek aut używanych.
W Szwecji co kilka lat mocno zmienia się polityka odnośnie ekologii aut, czego efektem są zmiany w obciążeniach podatkowych - inne ulgi na auta, nowe podatki od paliw. Szwedzi przez dziesięciolecia jeździli dużymi benzyniakami, przed 2005 rokiem prawie nie było diesli. Także dlatego że w latach 1992-2005 diesle były "karane" 3-5-krotnie wyższymi dorocznymi opłatami drogowymi, niż auta benzynowe. Od 2006 roku coroczny podatek drogowy uzależniono od emisji CO2, więc nagle opłacalne zrobiły się diesle (była nawet ulga ok. 3000 PLN na diesle z PDF), a potem głównie małe diesle (więc wysyp V70 D2) z niską emisją CO2, bo opłacalne były duże auta z małym dieslem. Analogiczne kształtowały się ulgi dla firm na auta służbowe, więc trendy były od razu widoczne na rynku.

Dodatkowo w 2005 roku uznano bioetanol za super pomysł, poszły za tym ulgi podatkowe na auta z E85 (sprzedawano bardzo dużo Volvo 2.0F w latach 2006-2010). Ale okazało się że produkcja E85 jednak obciąża środowisko naturalne, były też problemy z jakością paliwa, potem podniesiono akcyzę na E85 i Szwedzi przestali jeździć na bioetanolu, szczególnie gdy okazało się że E85 zimą może sprawiać problemy w silnikach i takie auta są droższe w serwisowaniu. Od 2015 roku Volvo zaprzestało w ogóle sprzedaży aut na bioetanol. To także trochę tłumaczy niższe ceny aut używanych z silnikami 2.0F. Choć od połowy 2018 ponownie likwidują akcyzę na E85 (oraz na komponent fame w biodieslu), więc moda znów pewnie się odwróci...

Szwedzi - poza niższym podatkiem rocznym - nie promują elektryków ani hybryd, jest tylko subwencja ok. 30 tys. PLN (wcześniej 20 tys. PLN) do zakupu nowego elektryka, subwencja do plugin wynosi 10 tys. PLN. Zwykłe hybrydy nie dostają żadnej subwencji. Co ciekawe, od lutego 2018 dla osób prywatnych pojawiła się subwencja do zakupu elektrycznego roweru lub mopedu: 25% ceny, max. 5000 PLN.

Dla pełnego obrazu dodam, że Szwedzi w ogóle nie jeżdżą na gazie LPG, za to zdarzają się auta na gaz ziemny CNG (była nawet seria Volvo V70 fabrycznie dostosowanych do CNG, ale to całkiem inny gaz niż LPG, jest zaledwie 25-30 stacji CNG w całej Polsce).

Szwedzi i tak mają tańsze nowe auta niż Dania czy Norwegia, bo w Szwecji nie ma akcyzy. W Danii i Norwegii akcyza na nowe auta wynosi przynajmniej 100% wartości samochodu (za to auta elektryczne w Norwegii są całkowicie zwolnione z VAT i akcyzy, dlatego jest taki boom na elektryki w Norwegii, tam Tesla S75 kosztuje tyle samo co Volvo V60).

Niestety w porównaniu z resztą Europy ceny aut nowych i używanych w Szwecji są znacząco wyższe niż np. w Niemczech czy Holandii. Szwedzi wolą przepłacić w szwedzkim salonie, niechętnie korzystają z importu równoległego aut nowych w UE ani sprowadzania aut używanych - boją się kręcenia liczników, aut kradzionych i oszustw podatkowych na VAT (było kilka głośnych przypadków), zresztą auta kupione w szwedzkim salonie (tzw. svensksåld) zachowują potem znacznie wyższą cenę przy odsprzedaży.
Ostatnio zmieniony 2018-03-15, 09:38 przez ind, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
v70t4 MY14
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 976
Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
Imię: Michal
VOLVO: v70
Silnik: t4 1,6 EcoBoost
KW/KM/NM: 180KM
Rok: 2014
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 205000
Lokalizacja: Sverige
Status: Offline
Kontakt:

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: v70t4 MY14 » 2018-03-10, 21:15

ind, Bardzo fajnie to opisałeś, skąd ta cała wiedza u Ciebie ? Podałeś nawet fakt o subwencji na rower elektryczny ... Super :one:
Ja osobiście kupując auta używane kupuję tylko auta svensksåld i tylko benzyna.
Tak jak napisałeś, z chęcią "przepłacam" za auto bo wiem, że sprzedam je dużo drożej niż auto importowane, a na dodatek sprzedanie Szwedzkiego kombi z silnikiem benzynowym pochodzącego z salonu z reguły nie zajmuje wiecej niż 72 godziny.
Całkiem niedawno sprzedawałem v70-tke 2,4 benzynie i sprzedła się w 48 godzin chociaż była dość droga w porównaniu z innymi ogłoszeniami.
Co było ważne dla klienta ?
Benzyna, svensksåld, hak i nivomaty.
Okazało się, że babka często ciągnie przyczepę z końmi, a w tym aucie były amorki nivo i hak ... ważnym aspektem dla pani Szwedki było oczywiście auto pochodzące ze Szwedzkiego salonu.
:loss:

Wizsc
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2017-04-07, 16:20
Imię: Maciej
VOLVO: Vectra C
Silnik: 1.9
Rok: 2006
Przebieg: 270
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: Wizsc » 2018-03-13, 17:03

svensksåld Czyli szwedzki salon czy co?

ind
VOLVO
VOLVO
Posty: 1198
Rejestracja: 2007-08-24, 08:57
Imię: A
VOLVO: V70
Silnik: D3
Rok: 2011
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: ind » 2018-03-13, 17:52

Tak, dokładnie.

takecare
Posty: 0
Rejestracja: 2018-06-20, 09:53
Imię: Roman
VOLVO: S50
Silnik: 1800
Rok: 2007
Przebieg: 170
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline
Kontakt:

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: takecare » 2018-06-20, 09:58

czy duże przebiegi to najważniejsze na co zwracać uwagę?? czy auta są składane z 3 po dużych szkodach??

Robinson74
V
V
Posty: 139
Rejestracja: 2018-05-03, 13:31
Imię: Robinson
VOLVO: S60
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2002
Przebieg: 360000
Status: Offline

Re: Import aut ze Szwecji

Post autor: Robinson74 » 2018-06-22, 15:27

Jak rozumieć takie wpisy:

Fordonsstatus
Påställt (2014-10-28)
Co się działo przed i po tej dacie?

Antal brukare
14
14 właścicieli???

Senaste utfärdade registreringsbevis del 1 
2014-12-10
Senaste utfärdade registreringsbevis del 2 
2014-12-10
Co to za części certyfikatów?

Dzięki za wyjaśnienie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”