[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
- mr_soze
- VOL
- Posty: 465
- Rejestracja: 2012-06-14, 20:56
- Imię: Pawel
- VOLVO: xc70
- Silnik: 3.0
- KW/KM/NM: 340
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 62000
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Status: Offline
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Po twojej odpowiedzi wnioskuję, że przed 2013 nie ma możliwości, żeby działały wszystkie funkcje....i tu nasuwa się pytanie...jak ten temat ogarnęli Rosjanie?
S80 przed 2013
S80 przed 2013
- OVS WDOWCZYK
- VOLV
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
- Imię: Tomek
- VOLVO: Amazon/C70/S90
- Silnik: 2.0/T5.D5
- KW/KM/NM: Łoj Panie...
- Rok: 2019
- Średnie spalanie: 10l/100km
- Przebieg: 16000
- Lokalizacja: Radom
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Da się kwestia oprogramowania DIM
- waldemaras
- VOLV
- Posty: 732
- Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
- Imię: Waldemar
- VOLVO: XC 70
- Silnik: D5 Polestar
- KW/KM/NM: 225
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 203000
- Status: Offline
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Dlaczego kodowanie CEM pod skórki Tft? I kodowanie czujnika paliwa przy dedykowanym liczniku?OVS WDOWCZYK pisze:Sprawa wgląda następująco: potrzebny jest CAN high, kodowanie CEM pod skórki TFT, kodowanie czujników paliwa w CEM, odpowiedni autorski sw w dim, jeżeli chcemy Power i eco guide to wymiana CEM na model 2013 w górę oraz jego kodowanie.
Tak z ciekawości, dlubanie w sofcie dim o cem - musisz wydłubać pamięć i np. J tagiem, czy da się po can?
Jak wygląda sytuacja kiedy jadę na przegląd do Volvo i robią aktualizację softu wszystkiego?
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
- OVS WDOWCZYK
- VOLV
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
- Imię: Tomek
- VOLVO: Amazon/C70/S90
- Silnik: 2.0/T5.D5
- KW/KM/NM: Łoj Panie...
- Rok: 2019
- Średnie spalanie: 10l/100km
- Przebieg: 16000
- Lokalizacja: Radom
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Do wyboru są różne motywy: czarny, brązowy, rdesign... pojemności baków ,ASO nic nie zmieni. Więcej niestety powiedzieć nie mogę
- waldemaras
- VOLV
- Posty: 732
- Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
- Imię: Waldemar
- VOLVO: XC 70
- Silnik: D5 Polestar
- KW/KM/NM: 225
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 203000
- Status: Offline
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Oj tam oj tam - można już widzę jak wszyscy lecą interfejsy zamawiać u chińczyków
Generalnie temat nie jest banalny, ale zakładam że nie wszyscy potrafią grzbać w epromach a ci co nie potrafią to się za to nie bedę zabierać tylko wpadną z zamówieniem.
Generalnie temat nie jest banalny, ale zakładam że nie wszyscy potrafią grzbać w epromach a ci co nie potrafią to się za to nie bedę zabierać tylko wpadną z zamówieniem.
- Lukas1980
- V
- Posty: 81
- Rejestracja: 2016-09-19, 23:06
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V60
- Silnik: D3
- KW/KM/NM: 163
- Rok: 2011
- Przebieg: 197000
- Status: Offline
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
To co jest wyświetlane zamiast Power i eco guide jeżeli nie wymienię CEM?OVS WDOWCZYK pisze:Sprawa wgląda następująco: potrzebny jest CAN high, kodowanie CEM pod skórki TFT, kodowanie czujników paliwa w CEM, odpowiedni autorski sw w dim, jeżeli chcemy Power i eco guide to wymiana CEM na model 2013 w górę oraz jego kodowanie.
- OVS WDOWCZYK
- VOLV
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
- Imię: Tomek
- VOLVO: Amazon/C70/S90
- Silnik: 2.0/T5.D5
- KW/KM/NM: Łoj Panie...
- Rok: 2019
- Średnie spalanie: 10l/100km
- Przebieg: 16000
- Lokalizacja: Radom
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
jest wyswietlane, poprostu nie rusza się wskaznik i tyle.
- perkusista
- V
- Posty: 93
- Rejestracja: 2017-03-18, 22:03
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80 II USA
- Silnik: 4.4
- KW/KM/NM: 316
- Rok: 2007
- Status: Offline
[s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
witam koledzy znalazłem w internecie firme która zajmuje się przerabianiem liczników z analogowych na cyfrowe niestety są z Rosji. Nie orientujecie sie czy ktos u nas w PL swiadczy takie usługi.
http://vespervolvo.ru/tft-volvo" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vespervolvo.ru/tft-volvo" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 59
- Rejestracja: 2016-12-21, 20:10
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Xc60
- Silnik: D3
- KW/KM/NM: 163
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 9,4
- Przebieg: 55000
- Status: Offline
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
Gdzieś jest podobny wątek. Ktoś to robi w PL i chyba wychodzi podobnie cenowo. I działa chyba wszystkoperkusista pisze:witam koledzy znalazłem w internecie firme która zajmuje się przerabianiem liczników z analogowych na cyfrowe niestety są z Rosji. Nie orientujecie sie czy ktos u nas w PL swiadczy takie usługi.
http://vespervolvo.ru/tft-volvo" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- mr_soze
- VOL
- Posty: 465
- Rejestracja: 2012-06-14, 20:56
- Imię: Pawel
- VOLVO: xc70
- Silnik: 3.0
- KW/KM/NM: 340
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 62000
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Status: Offline
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
Vip serwis z Radomia i Volvotech z Chorzowa...o tych wiem
- perkusista
- V
- Posty: 93
- Rejestracja: 2017-03-18, 22:03
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80 II USA
- Silnik: 4.4
- KW/KM/NM: 316
- Rok: 2007
- Status: Offline
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
Dzięki zadzwonie i zapytam jak to u nich wygląda
- kris-1961
- VOLV
- Posty: 649
- Rejestracja: 2008-03-09, 16:43
- Imię: Mariusz
- VOLVO: V90, V60, XC70 AWD
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 140/190/400
- Rok: 2017
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6l
- Status: Offline
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
Poszukaj na forums.swedespeed.com , gdzieś mignął mi temat gość pisał że wystarczy przełożyć licznik, a żeby działały wszystkie funkcje ponoć wystarczy dołożyć dwa kable do wtyczki i jakoś tam popodpinać
- pysi
- VOLVO
- Posty: 2144
- Rejestracja: 2011-11-10, 17:14
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: ex S60 / V60
- Silnik: ex 2.0t / D3
- Rok: 0
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 239000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
Niestety ten patent ma swoje ograniczenia - nie wystarczy byle jaki licznik przy cenie zakupu 500-600zl troche duże ryzyko. Bez problemów działają liczniki z my14 z 2013 roku.
- waldemaras
- VOLV
- Posty: 732
- Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
- Imię: Waldemar
- VOLVO: XC 70
- Silnik: D5 Polestar
- KW/KM/NM: 225
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 203000
- Status: Offline
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
Nie wystarczy. Po pierwsze, jeżeli nie masz możliwości zrobienia reloadu softu licznika to szukaj licznika od swojego auta tj, model, skrzynia i rodzaj paliwa muszą się zgadzać. 2 kabelki od hs can jak najbardziej ale i tak nie będzie działał wskaźnik Eco i power. I chyba najśmieszniejsze - aktualizacja softu cem. Wg ASO w Bydgoszczy 80zł. Gwarancji że ruszy nie masz. Do swojego xc70@2011 wpakowałem zegar z v70 @2015 i kicha, nawet kontrolki nie błysnęły. Fakt że nie robiłem update cem - czekam na promocję na przegląd żeby załapać się na aktualizację Service 2.0.kris-1961 pisze:Poszukaj na forums.swedespeed.com , gdzieś mignął mi temat gość pisał że wystarczy przełożyć licznik, a żeby działały wszystkie funkcje ponoć wystarczy dołożyć dwa kable do wtyczki i jakoś tam popodpinać
Wysłane z mojego G8342 przy użyciu Tapatalka
- Kuroń
- V
- Posty: 70
- Rejestracja: 2015-01-27, 17:15
- Imię: Lukasz
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4 D5 Sport
- KW/KM/NM: 163KM/340Nm
- Rok: 2003
- Przebieg: 185000
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
Czy do modeli S60 sprzed lift tez mozna się w takie cos bawić?
było:
Lanos 3d 1.4i Sport+MS Design-99/00r
Bravo II 1.4T-Jet Sport-08r 150KM
Bravo II 1.9M-Jet-08r 120KM
Accord 2.0i-VTEC-04r 150KM
S60 2.4D5 Sport-03/04r 163KM
Accord 2.2i-CTDi Tourer Executive-04r 140KM
jest:
Hyundai Coupe 2.7 V6 Tuscani-03r 167KM
C4 G.Picasso 1.6HDi Exclusive-08r 110KM
Lanos 3d 1.4i Sport+MS Design-99/00r
Bravo II 1.4T-Jet Sport-08r 150KM
Bravo II 1.9M-Jet-08r 120KM
Accord 2.0i-VTEC-04r 150KM
S60 2.4D5 Sport-03/04r 163KM
Accord 2.2i-CTDi Tourer Executive-04r 140KM
jest:
Hyundai Coupe 2.7 V6 Tuscani-03r 167KM
C4 G.Picasso 1.6HDi Exclusive-08r 110KM
- michal.g
- VOL
- Posty: 440
- Rejestracja: 2015-04-21, 23:17
- Imię: Michal
- VOLVO: V90CC
- Silnik: B5
- KW/KM/NM: 250KM
- Rok: 2024
- Przebieg: 500
- Lokalizacja: Białystok/Warszawa
- Status: Offline
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
Tak - " onclick="window.open(this.href);return false;Kuroń pisze:Czy do modeli S60 sprzed lift tez mozna się w takie cos bawić?
C30 1.6d '07 => V40 D3 '14 => S60 T5 '19 => V90CC B5 '24
- Kuroń
- V
- Posty: 70
- Rejestracja: 2015-01-27, 17:15
- Imię: Lukasz
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4 D5 Sport
- KW/KM/NM: 163KM/340Nm
- Rok: 2003
- Przebieg: 185000
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy
Ja pytalem o S60 I
było:
Lanos 3d 1.4i Sport+MS Design-99/00r
Bravo II 1.4T-Jet Sport-08r 150KM
Bravo II 1.9M-Jet-08r 120KM
Accord 2.0i-VTEC-04r 150KM
S60 2.4D5 Sport-03/04r 163KM
Accord 2.2i-CTDi Tourer Executive-04r 140KM
jest:
Hyundai Coupe 2.7 V6 Tuscani-03r 167KM
C4 G.Picasso 1.6HDi Exclusive-08r 110KM
Lanos 3d 1.4i Sport+MS Design-99/00r
Bravo II 1.4T-Jet Sport-08r 150KM
Bravo II 1.9M-Jet-08r 120KM
Accord 2.0i-VTEC-04r 150KM
S60 2.4D5 Sport-03/04r 163KM
Accord 2.2i-CTDi Tourer Executive-04r 140KM
jest:
Hyundai Coupe 2.7 V6 Tuscani-03r 167KM
C4 G.Picasso 1.6HDi Exclusive-08r 110KM
- waldemaras
- VOLV
- Posty: 732
- Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
- Imię: Waldemar
- VOLVO: XC 70
- Silnik: D5 Polestar
- KW/KM/NM: 225
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 203000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
No nie tak prosto licznik lub cem wcześniej został przeprogramowany. I nie wiem jak rozwiązali has can który jest potrzebny.perkusista pisze:kurde niby w Rosji wygląda to całkiem prosto tylko wtyczka i licznik.
Wysłane z mojego G8342 przy użyciu Tapatalka
- waldemaras
- VOLV
- Posty: 732
- Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
- Imię: Waldemar
- VOLVO: XC 70
- Silnik: D5 Polestar
- KW/KM/NM: 225
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 203000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Miałem do mojego XC70 2011 licznik od V70 2015 i niestety tylko ciemność
Po przeczytaniu całego wątku TFT-DIM-Retrofit-into-2011-2013-S60 odoszę nieodparte wrażenie, że plug & play wychodzi tylko w modelach rodziny 60 z lat 2012-13 przy włożeniu licznika z 2014..
edit:
po lekturze szwedzkiego forum na temat wiem, że w linii S/V/XC 70/80 też działa:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1227316" onclick="window.open(this.href);return false;
ale..gość włożył zegary do modelu 2012 z sensuem.. Czyli nadzieja powoli umiera..
Będę obserwował forum na bierząco, zaczynaja rozkminiać CAN i komunikację w modelach do 2012 i nowszych. carconfig (cokolowiek to jest) pokazuje im różnice.
Po przeczytaniu całego wątku TFT-DIM-Retrofit-into-2011-2013-S60 odoszę nieodparte wrażenie, że plug & play wychodzi tylko w modelach rodziny 60 z lat 2012-13 przy włożeniu licznika z 2014..
edit:
po lekturze szwedzkiego forum na temat wiem, że w linii S/V/XC 70/80 też działa:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1227316" onclick="window.open(this.href);return false;
ale..gość włożył zegary do modelu 2012 z sensuem.. Czyli nadzieja powoli umiera..
Będę obserwował forum na bierząco, zaczynaja rozkminiać CAN i komunikację w modelach do 2012 i nowszych. carconfig (cokolowiek to jest) pokazuje im różnice.
-
- V
- Posty: 10
- Rejestracja: 2018-02-08, 20:50
- Imię: Dawid
- VOLVO: XC60
- Silnik: D4 2.4
- Rok: 2014
- Przebieg: 106000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Czy ktoś posiada może cross-reference poszczególnych modeli DIM versus model samochodu/silnik/skrzynia?
Zamierzam wymienić DIM na TFT w XC60 2.4 D4 AWD 2014 manual. Na stronie Volvo znalazłem, że pasujący TFT to 31414910 + software 31414589. Niestety TFT 31414910 na rynku wtórnym kupić nie można, za to software bez problemu. Szukam zatem cross-reference table, co by zobaczyć które jeszcze TFT pasują do mojego samochodu. W serwisie wymiana TFT to ponad 3kPLN, więc odpada.
Zamierzam wymienić DIM na TFT w XC60 2.4 D4 AWD 2014 manual. Na stronie Volvo znalazłem, że pasujący TFT to 31414910 + software 31414589. Niestety TFT 31414910 na rynku wtórnym kupić nie można, za to software bez problemu. Szukam zatem cross-reference table, co by zobaczyć które jeszcze TFT pasują do mojego samochodu. W serwisie wymiana TFT to ponad 3kPLN, więc odpada.
-
- V
- Posty: 10
- Rejestracja: 2018-02-08, 20:50
- Imię: Dawid
- VOLVO: XC60
- Silnik: D4 2.4
- Rok: 2014
- Przebieg: 106000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Można - naprawdę... - przecież to robicie.... bez dostępu do serwerów Volvo i oryginalnego softu nie zrobilibyście jako firma niczego z DIM, CEM, upgreadami, etc. Zatem jako warsztat jakoś temat ogarniacie np: https://www.volvotechinfo.com/index.cfm ... tions.main" onclick="window.open(this.href);return false;OVS WDOWCZYK pisze:To nie jest tak jak się wydaje, że kupujesz software... co na płycie kupicie ? Numery hw liczników są zamienne i wsteczne, ja sprzedałem swój licznik z S60 i jeżdżę teraz na V40, włożonym na sztukę haha więc pasuje każdy kwestia umiejętności i wiedzy.
- OVS WDOWCZYK
- VOLV
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
- Imię: Tomek
- VOLVO: Amazon/C70/S90
- Silnik: 2.0/T5.D5
- KW/KM/NM: Łoj Panie...
- Rok: 2019
- Średnie spalanie: 10l/100km
- Przebieg: 16000
- Lokalizacja: Radom
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Sorry, ale nie masz kolego zielonego pojęcia... Co chcesz zrobić VIDA online w z DIM TFT w S60 2011 gdzie VIDA nawet nie widzi numerów HW ? Myślisz, ze włożysz zegar, reload i pójdzie hahah nie.
-
- V
- Posty: 10
- Rejestracja: 2018-02-08, 20:50
- Imię: Dawid
- VOLVO: XC60
- Silnik: D4 2.4
- Rok: 2014
- Przebieg: 106000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Proszę przeczytać post jeszcze raz, ze zrozumieniem. Dziękuję i pozdrawiam.OVS WDOWCZYK pisze:Sorry, ale nie masz kolego zielonego pojęcia... Co chcesz zrobić VIDA online w z DIM TFT w S60 2011 gdzie VIDA nawet nie widzi numerów HW ? Myślisz, ze włożysz zegar, reload i pójdzie hahah nie.
p.s. ułatwię, pytałem o XC60 z 2014, a nie S60 z 2011 - małe a robi różnice, nieprawda?
- OVS WDOWCZYK
- VOLV
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
- Imię: Tomek
- VOLVO: Amazon/C70/S90
- Silnik: 2.0/T5.D5
- KW/KM/NM: Łoj Panie...
- Rok: 2019
- Średnie spalanie: 10l/100km
- Przebieg: 16000
- Lokalizacja: Radom
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
To może ja ułatwię reload nie przejdzie. Ochrona komponentu.
- OVS WDOWCZYK
- VOLV
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
- Imię: Tomek
- VOLVO: Amazon/C70/S90
- Silnik: 2.0/T5.D5
- KW/KM/NM: Łoj Panie...
- Rok: 2019
- Średnie spalanie: 10l/100km
- Przebieg: 16000
- Lokalizacja: Radom
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Tu jest vitual eeprom, ale i tak pudło