V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
- FatboyHD
- V
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-09-11, 12:17
- Imię: Przemek
- VOLVO: szukam V50
- Silnik: najlepiej 2.4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
Witam wszystkich serdecznie,
jestem na etapie gdzie po tygodniach grzebania w necie z szukaniem pomysłu jakie autko kupić, w końcu padło - V50 z silnikiem 2.4 140/170km.
Po zakupie i zrobieniu pierwszych serwisowych ruchów, chce do auta zamontować instalację LPG, rocznie jeżdżę ok 30tys, więc tylko instalacja gazowa da mi odetchnąć od sporych kosztów. Z tego co już ustaliłem to ta wersja silnikowa dobrze przyjmuje gaz ? O czym muszę pamiętać dodatkowo ?? Regulacje luzów zaworowych ??
Mam kilka pytań do użytkowników takiego samochodu z zasilaniem LPG. Jakie mniej więcej jest spalanie w cyklu mieszanym PB / LPG ?? Oraz jakie komponenty instalacji polecacie, jakie macie u siebie pod maską.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi i rady.
Pozdrawiam
jestem na etapie gdzie po tygodniach grzebania w necie z szukaniem pomysłu jakie autko kupić, w końcu padło - V50 z silnikiem 2.4 140/170km.
Po zakupie i zrobieniu pierwszych serwisowych ruchów, chce do auta zamontować instalację LPG, rocznie jeżdżę ok 30tys, więc tylko instalacja gazowa da mi odetchnąć od sporych kosztów. Z tego co już ustaliłem to ta wersja silnikowa dobrze przyjmuje gaz ? O czym muszę pamiętać dodatkowo ?? Regulacje luzów zaworowych ??
Mam kilka pytań do użytkowników takiego samochodu z zasilaniem LPG. Jakie mniej więcej jest spalanie w cyklu mieszanym PB / LPG ?? Oraz jakie komponenty instalacji polecacie, jakie macie u siebie pod maską.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi i rady.
Pozdrawiam
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
O dobrym gazowniku, o kasowaniu luzów zaworowych w tych silnikach nie słyszałem.Z tego co już ustaliłem to ta wersja silnikowa dobrze przyjmuje gaz ? O czym muszę pamiętać dodatkowo ?? Regulacje luzów zaworowych ??
Zależy, jak jeździsz; u mnie mediana, to 11,7 l/100 km.Jakie mniej więcej jest spalanie w cyklu mieszanym PB / LPG ?
Takie, które Twój gazownik będzie w stanie zestroić.Oraz jakie komponenty instalacji polecacie, jakie macie u siebie pod maską.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
- FatboyHD
- V
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-09-11, 12:17
- Imię: Przemek
- VOLVO: szukam V50
- Silnik: najlepiej 2.4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
Z tymi luzami to pewnie mi się już pomieszało, za dużo informacji przeczytanych w ostatnim okresie. Ale to tylko na plus że tego nie muszę pilnować przy tym silniku
Czyli decydując się na 2.4 140/170km, standardowe "procedury" po zakupie auta, płyny, pewnie rozrząd itp tu na szczęście już się dowiadywałem, zestaw z pompa wyjdzie mnie nowy ok 360zł plus robocizna, tak że do przyjęcia
Autko po zakupie do sprawdzonego warsztatu na montaż LPG i tylko jeździć, pamiętając oczywiście o regularnym serwisie zarówno filtrów lpg jak i oleju, świec itp. ?
Dopytuje bo tak jak pisałem wcześniej, wolę wiedzieć o wszystkich ewentualnych kwiatkach w przypadku danego auta niż po zakupie się dowiadywać
Szukam auta przede wszystkim z silnikiem cieszącym się opinia bezawaryjnego, lać paliwo, wymieniać regularnie co trzeba i jeździć dalej A z tego co wyczytałem ta jednostka pod takie coś podchodzi, plus samo autko coraz bardziej mi się podoba
Czyli decydując się na 2.4 140/170km, standardowe "procedury" po zakupie auta, płyny, pewnie rozrząd itp tu na szczęście już się dowiadywałem, zestaw z pompa wyjdzie mnie nowy ok 360zł plus robocizna, tak że do przyjęcia
Autko po zakupie do sprawdzonego warsztatu na montaż LPG i tylko jeździć, pamiętając oczywiście o regularnym serwisie zarówno filtrów lpg jak i oleju, świec itp. ?
Dopytuje bo tak jak pisałem wcześniej, wolę wiedzieć o wszystkich ewentualnych kwiatkach w przypadku danego auta niż po zakupie się dowiadywać
Szukam auta przede wszystkim z silnikiem cieszącym się opinia bezawaryjnego, lać paliwo, wymieniać regularnie co trzeba i jeździć dalej A z tego co wyczytałem ta jednostka pod takie coś podchodzi, plus samo autko coraz bardziej mi się podoba
-
- VOLVO
- Posty: 2643
- Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
- Imię: Sebastian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
- KW/KM/NM: 103/140/220
- Rok: 2002
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 355000
- Lokalizacja: Świdnik/Lublin
- Status: Offline
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
2.4 wolnossące naprawdę trzeba umieć zajechać. Nawet 20-letni może dać się dobrze kręcić przy wyprzedzaniu (tylko nie można się bać go kręcić nawet pod 5-6k RPM).
PS. Bierz 170 kuców, bebechy te same, tylko soft inny, a trochę lepsza charakterystyka momentu/mocy (oprócz większej stajni).
PS. Bierz 170 kuców, bebechy te same, tylko soft inny, a trochę lepsza charakterystyka momentu/mocy (oprócz większej stajni).
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
-
- VO
- Posty: 331
- Rejestracja: 2013-04-15, 12:53
- Imię: M
- VOLVO: Brak
- Silnik: Benzyna
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Śląsk
- Status: Offline
Re: V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
Przed Tobą nie lada zadanie - znaleźć sztukę, którą warto będzie kupić.
Uważaj, żeby nie wpaść na jakieś truchło, którego wyprowadzenie na prostą będzie Cię kosztowało więcej, niż Pb za cały okres użytkowania. Takie mamy realia rynku samochodów używanych :-(
Uważaj, żeby nie wpaść na jakieś truchło, którego wyprowadzenie na prostą będzie Cię kosztowało więcej, niż Pb za cały okres użytkowania. Takie mamy realia rynku samochodów używanych :-(
- tomos3k
- V
- Posty: 123
- Rejestracja: 2017-03-27, 18:40
- Imię: Tomek
- VOLVO: S40 MS
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2004
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
Re: V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
Od blisko roku śmigam na LPG i średnie spalanie u mnie wynosi 10.7l/100km, przy czym jakieś 80-90% to miasto i obwodnica. Wystarczy jeździć płynnie (co nie znaczy od razu, że wolno) i da się osiągnąć bardzo przyzwoity wynik. Podczas długiej trasy zdarzało mi się schodzić poniżej 9l/100km na całym zbiorniku.
Co do instalacji wg zakładu który mi montował dobrze jest zrobić instalację z tzw. bypassem, czyli dodatkowym małym obiegiem paliwa dla przedłużenia żywotności pompy paliwa - w momencie przełączania się na gaz pompa paliwa nadal sobie pracuje na małych obrotach. Standardowo pakuje się emulator, ale jak pompa będzie pracować ledwie po parę minut dziennie to może się to z czasem źle odbić.
Odnośnie komponentów instalacji początkowo miałem całość na STAG'u: Qmax Plus + R01 250 + AC-W03, ale występował problem ze sterownikiem, który ciągle wywalał check engine, że niby mieszanka była zbyt bogata. Wszystko chodziło cacy, no ale tak średnio jeździć z jarzącą się kontrolką. W ramach gwarancji zajęli się tym i po paru wizytach stwierdzili, że sterownik jest winowajcą i wymienili na AEB King - od tego momentu śmiga bezproblemowo.
Co do instalacji wg zakładu który mi montował dobrze jest zrobić instalację z tzw. bypassem, czyli dodatkowym małym obiegiem paliwa dla przedłużenia żywotności pompy paliwa - w momencie przełączania się na gaz pompa paliwa nadal sobie pracuje na małych obrotach. Standardowo pakuje się emulator, ale jak pompa będzie pracować ledwie po parę minut dziennie to może się to z czasem źle odbić.
Odnośnie komponentów instalacji początkowo miałem całość na STAG'u: Qmax Plus + R01 250 + AC-W03, ale występował problem ze sterownikiem, który ciągle wywalał check engine, że niby mieszanka była zbyt bogata. Wszystko chodziło cacy, no ale tak średnio jeździć z jarzącą się kontrolką. W ramach gwarancji zajęli się tym i po paru wizytach stwierdzili, że sterownik jest winowajcą i wymienili na AEB King - od tego momentu śmiga bezproblemowo.
- FatboyHD
- V
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-09-11, 12:17
- Imię: Przemek
- VOLVO: szukam V50
- Silnik: najlepiej 2.4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
Liczę że mój dobry znajomy który od lat ściąga auta z zagranicy, przywiezie mi godna uwagi sztukę
Teraz nawet ma dokładnie taką jak bym chciał V50 na stanie, tylko silnik nie ten bo 1.6 eco w dieslu. Ale poczekam
Co do gazu, tomos3k fajnie że dałeś info o tym checku, od razu będę przygotowany na rozmowę z instalatorem
Ostatnio byłem na kontrolnym przeglądzie z C3 żony i wstępnie pogadałem z gościem u którego będę zakładał o montaż LPG w tym silniku 2.4 - wspomniał że proponuje na stagu bo w tym silniku potrzebny jest emulator jak dobrze pamiętam (??) a stag ma to już w sobie (cokolwiek to znaczy), chyba faktycznie zna się na rzeczy bo na forum lpg go chwalą.
Teraz nawet ma dokładnie taką jak bym chciał V50 na stanie, tylko silnik nie ten bo 1.6 eco w dieslu. Ale poczekam
Co do gazu, tomos3k fajnie że dałeś info o tym checku, od razu będę przygotowany na rozmowę z instalatorem
Ostatnio byłem na kontrolnym przeglądzie z C3 żony i wstępnie pogadałem z gościem u którego będę zakładał o montaż LPG w tym silniku 2.4 - wspomniał że proponuje na stagu bo w tym silniku potrzebny jest emulator jak dobrze pamiętam (??) a stag ma to już w sobie (cokolwiek to znaczy), chyba faktycznie zna się na rzeczy bo na forum lpg go chwalą.
- tomos3k
- V
- Posty: 123
- Rejestracja: 2017-03-27, 18:40
- Imię: Tomek
- VOLVO: S40 MS
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2004
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
Re: V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
Właśnie w tym celu wspomniałem o tym bypassie, bo dzięki temu nie trzeba się bawić w emulator. Można zrobić z emulatorem, ale może się to z czasem odbić na żywotności pompy paliwa.
-
- V
- Posty: 68
- Rejestracja: 2016-05-04, 04:27
- Imię: Rafal
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 125KW/170KM
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 11
- Przebieg: 275000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
Mój pali około 13l LPG i zbiornik benzyny na rok ;D Latam na STAGu trzy lata i koszt instalacji i samochodu już mi się zwrócił z większych wydatków które mogą Cię spotkać to trzeba też wspomnieć o przepustnicy lubią robić problemy niestety
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
Czyli większość, to pewnie trasy, ale ciekawi mnie, skąd aż 13 litrów w wolnossącym?Mój pali około 13l LPG i zbiornik benzyny na rok
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
-
- V
- Posty: 68
- Rejestracja: 2016-05-04, 04:27
- Imię: Rafal
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 125KW/170KM
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 11
- Przebieg: 275000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
Głównie autostrady i to bardziej te zachodnie jak jeździłem tylko trasy między miasteczkami to paliło mi około 10-11l także wszystko w normie raczej, mój rekord to 9,2l
-
- V
- Posty: 14
- Rejestracja: 2017-11-05, 19:22
- Imię: Przemek
- VOLVO: S70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 170KM
- Rok: 1999
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 307000
- Status: Offline
Re: V50 2.4 spalanie, jaka instalacja
Witaj, ja posiadam akurat inny model autka bo s70 , ale z tym właśnie silnikiem 2.4/170km automat jako że jeżdżę głównie po trójmieście gdzie mamy duże korki to spalanie wynosi około 14.5l/100km . W trasie spokojnie można osiągnąć 11 nie jeżdżąc szybciej jak 140 instalacja BRC sprawuje się rewelacyjnie. Zrobione 70tys km i wszystko hula aż miło:-)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka