Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
-
- VOLVO
- Posty: 1204
- Rejestracja: 2007-08-24, 08:57
- Imię: A
- VOLVO: V70
- Silnik: D3
- Rok: 2011
- Status: Offline
Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
Wystarczy chwila nieuwagi....
http://amazon.cartests.net/2018/06/14/kierowca-volvo-xc70-wyszedl-bez-szwanku-po-czolowym-zderzeniu-z-40-tonowa-ciezarowka/
Volvo jechało ok 60 km/h, kierowca Volvo odniósł lekkie obrażenia. To zresztą nie pełne zderzenie czołowe, ale prawie modelowe zderzenie obrysowe 25% (obrysowy test zderzeniowy: samochód uderza z prędkością 64 km/h w nieodkształcalną przeszkodę szerokością 25% swojego przodu). Volvo od dawna konstruuje auta na zderzenia obrysowe (zderzenia niewielką częścią przodu auta), inni producenci to pomijali, bo nie było wymagane do testów zderzeniowych. Takie wypadki są znacznie niebezpieczniejsze dla pasażerów, bo cała energia uderzenia trafia w niewielką część przodu po jednej stronie auta, znacznie trudniej to wytłumić bez odkształcenia kabiny pasażerskiej. Przednia rama Volvo jest tak skonstruowana, aby przednie koła zawsze poszły na zewnątrz auta podczas wypadku, nigdy do środka kabiny, co widać na filmie. Gdy takie testy zderzeniowe w USA stały się obowiązkowe w 2012 roku, okazało się, że prawie wszystkie auta mają z tym spory problem, poza Volvo oczywiście.
http://amazon.cartests.net/2018/06/14/kierowca-volvo-xc70-wyszedl-bez-szwanku-po-czolowym-zderzeniu-z-40-tonowa-ciezarowka/
Volvo jechało ok 60 km/h, kierowca Volvo odniósł lekkie obrażenia. To zresztą nie pełne zderzenie czołowe, ale prawie modelowe zderzenie obrysowe 25% (obrysowy test zderzeniowy: samochód uderza z prędkością 64 km/h w nieodkształcalną przeszkodę szerokością 25% swojego przodu). Volvo od dawna konstruuje auta na zderzenia obrysowe (zderzenia niewielką częścią przodu auta), inni producenci to pomijali, bo nie było wymagane do testów zderzeniowych. Takie wypadki są znacznie niebezpieczniejsze dla pasażerów, bo cała energia uderzenia trafia w niewielką część przodu po jednej stronie auta, znacznie trudniej to wytłumić bez odkształcenia kabiny pasażerskiej. Przednia rama Volvo jest tak skonstruowana, aby przednie koła zawsze poszły na zewnątrz auta podczas wypadku, nigdy do środka kabiny, co widać na filmie. Gdy takie testy zderzeniowe w USA stały się obowiązkowe w 2012 roku, okazało się, że prawie wszystkie auta mają z tym spory problem, poza Volvo oczywiście.
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2019-01-20, 10:47
- Imię: bart
- VOLVO: Xc70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2008
- Przebieg: 230000
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
Widać ze solidna konstrukcja, lecz wypadek w którym zginęła trojka dzieci pod Mszczonowem jadąca w takim Volvo xc70 daje do myślenia. Czy na pewno Volvo takie bezpieczne, czy po prostu testy zderzeniowe to nic innego jak chwyt marketingowy? Bo kupując Volvo liczymy nie tylko na komfort ale i na bezpieczeństwo.
- Łosia Samosia
- Miss Volvo
- Posty: 3277
- Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
- Imię: 0
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
- Rok: 2008
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: zależne od pory roku
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
felon, wypadek pod Mszczonowem daje tyle do myślenia, że nawet najbezpieczniejszy samochód jest tylko tak bezpieczny, jak jego użytkownik będzie chciał użyć dostępnych systemów bezpieczeństwa. Nawet volvo nie pomoże, jeśli nie zapniesz pasów.
Niestety i prokuratura i właściciel wraku po wypadku nie wykazali się , nie dając VOLVO wraku do zbadania. Szkoda, bo wiedza o zachowaniu auta w prawdziwym wypadku mogła zostać powiększona.
Akurat test obrysowy nie jest do oońca chwytem marketingowym. Sporo aut, w tym również marki ostatnio bardzo w Polsce reklamowanej, wypada w tych testach słabo. Z drugiej stracony mógłby być wykonywany też przy większych prędkościach (90 km/h).
Niestety i prokuratura i właściciel wraku po wypadku nie wykazali się , nie dając VOLVO wraku do zbadania. Szkoda, bo wiedza o zachowaniu auta w prawdziwym wypadku mogła zostać powiększona.
Akurat test obrysowy nie jest do oońca chwytem marketingowym. Sporo aut, w tym również marki ostatnio bardzo w Polsce reklamowanej, wypada w tych testach słabo. Z drugiej stracony mógłby być wykonywany też przy większych prędkościach (90 km/h).
Mój Łoś ma u mnie dożywocie
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2019-01-20, 10:47
- Imię: bart
- VOLVO: Xc70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2008
- Przebieg: 230000
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
To akurat prawda, że zapiete pasy to podstawa bezpieczeństwa. Co do tego wypadku dużo niejasności, raz było napisane, że dzieci były zapiete i się wysunely, gdzie indziej piszą że zapiete tylko przez biodra. Wracając do filmiku, było to zderzenie najbardziej niebezpieczne no i tu Volvo pokazało klasę inżynierów. Jednak wypadek w Mszczonowie, dał wiele do myślenia...
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
tu macie więcej danych o powodach tragedji pod mszczonowem
z drugiej strony szacun, że szwedzi się zainteresowali a z drugiej brawa dla forda który nie ma takiej "plakietki" super bezpiecznego producenta,że jednak ochronił wszystkich pasażerów.
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2404400" onclick="window.open(this.href);return false;
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2404400" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2019-01-20, 10:47
- Imię: bart
- VOLVO: Xc70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2008
- Przebieg: 230000
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
Komputer wykazał że pasy były pozapinane, jak się można z nich wysunąć to zastanawia, może podwyższenia nie spełniają roli lub dzieci je porzekladaly. Szkoda, że nie dali wraku Szwedom, mogło to wiele wyjaśnić. No a Ford widać, że konstrukcja przemyślana.
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
tu jest dalszy ciekawy wątek tamtego wypadku
https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje ... 62578.html" onclick="window.open(this.href);return false;
inna sprawa to to jak jesteśmy manipulowani-w pierwszym linku to,że zgineły osoby w tak bezpiecznej marce było wytłumaczone tym, że ford jechał dużo szybciej.
Natomiast fakty ustalone przez biegłych mówią o tym, że ford jechał jedynie 24-28 km/h (więc wg teorii z pierwszego artykułu to jednak osoby w fordzie powinny być bez szans!) ech
"Kobieta kierująca fordem wykonywała manewr wyprzedzania, z duża dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jechała szybciej niż kierowca volvo. A prawa fizyki dowodzą, że w sytuacji zderzenia czołowego lepiej znajdować się w samochodzie jadącym szybciej niż wolniej. Chodzi o to, że energia kinetycznego pojazdujest wprost proporcjonalna do masy, ale rośnie w kwadracie prędkości (prędkość należy podnieść do potęgi drugiej). To oznacza, że nawet niewielka różnica prędkości oznacza, że samochód jadący szybciej ma znacząco większą energię kinetyczną, a tym samym - większą zdolność niszczenia."
"Wkrótce po wypadku biegli stwierdzili, że sumaryczna prędkość zderzenia przekraczała 100 km/h. Prawidłowo jadące Volvo poruszało się z prędkością 78-90 km/h. Prędkość Forda w chwili zderzenia określono na 24-28 km/h. Oznacza to, że Ford przed zderzeniem mocno wyhamował, natomiast żadnej reakcji obronnej, co wynikało również z relacji świadków, nie podjął kierowca Volvo."
City safety też by nie pomogło bo działa jedynie do 50km/h
https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje ... 62578.html" onclick="window.open(this.href);return false;
inna sprawa to to jak jesteśmy manipulowani-w pierwszym linku to,że zgineły osoby w tak bezpiecznej marce było wytłumaczone tym, że ford jechał dużo szybciej.
Natomiast fakty ustalone przez biegłych mówią o tym, że ford jechał jedynie 24-28 km/h (więc wg teorii z pierwszego artykułu to jednak osoby w fordzie powinny być bez szans!) ech
"Kobieta kierująca fordem wykonywała manewr wyprzedzania, z duża dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jechała szybciej niż kierowca volvo. A prawa fizyki dowodzą, że w sytuacji zderzenia czołowego lepiej znajdować się w samochodzie jadącym szybciej niż wolniej. Chodzi o to, że energia kinetycznego pojazdujest wprost proporcjonalna do masy, ale rośnie w kwadracie prędkości (prędkość należy podnieść do potęgi drugiej). To oznacza, że nawet niewielka różnica prędkości oznacza, że samochód jadący szybciej ma znacząco większą energię kinetyczną, a tym samym - większą zdolność niszczenia."
"Wkrótce po wypadku biegli stwierdzili, że sumaryczna prędkość zderzenia przekraczała 100 km/h. Prawidłowo jadące Volvo poruszało się z prędkością 78-90 km/h. Prędkość Forda w chwili zderzenia określono na 24-28 km/h. Oznacza to, że Ford przed zderzeniem mocno wyhamował, natomiast żadnej reakcji obronnej, co wynikało również z relacji świadków, nie podjął kierowca Volvo."
City safety też by nie pomogło bo działa jedynie do 50km/h
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2019-01-20, 10:47
- Imię: bart
- VOLVO: Xc70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2008
- Przebieg: 230000
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
Ford dużo lżejszy, a mimo wszystko jestem pod wrażeniem jego bezpieczeństwa. Co do Volvo to jednak moim zdaniem coś musiało zawieść. No ale nie ma myśleć, trzeba wolniej jeździć.
- Łosia Samosia
- Miss Volvo
- Posty: 3277
- Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
- Imię: 0
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
- Rok: 2008
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: zależne od pory roku
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
Naprawdę nie każda rzecz, którą pisze dziennikarz, ma sens. Oni ostatnio z fizyką mieli kontakt - jak większość z nas - w szkole średniej. Owszem, prawo fizyki dobrze zacytowane, tylko wniosek wzięty z księżyca. Siła niszczenia...wegier pisze:tu jest dalszy ciekawy wątek tamtego wypadku
https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje ... 62578.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Kobieta kierująca fordem wykonywała manewr wyprzedzania, z duża dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jechała szybciej niż kierowca volvo. A prawa fizyki dowodzą, że w sytuacji zderzenia czołowego lepiej znajdować się w samochodzie jadącym szybciej niż wolniej. Chodzi o to, że energia kinetycznego pojazdujest wprost proporcjonalna do masy, ale rośnie w kwadracie prędkości (prędkość należy podnieść do potęgi drugiej). To oznacza, że nawet niewielka różnica prędkości oznacza, że samochód jadący szybciej ma znacząco większą energię kinetyczną, a tym samym - większą zdolność niszczenia”
Dzieci z forda jechały zapięte prawidłowo w fotelikach. Dorośli też pewnie zadbali o dobre ustawienie foteli i zapięcie pasów. Poza tym większość współczesnych samochodów dobrze chroni pasażerów przy zderzeniu czołowym całą szerokością przodu.
Popatrzcie na pierwszym lepszym teście zderzeniowym, co dzieje się tuż po zderzeniu z przeszkodą: tył auta podskakuje do góry. Im szybciej jedzie, tym wyżej podskoczy. To jest to samo zjawisko, co „nurkowanie” przy hamowaniu, tylko w dużo większej skali. Zobaczcie też, co dzieje się z pasażerami na tylnej kanapie. Dzieci z tylu nieprawidłowo zapięte po prostu uderzyły głowami w sufit.
Co zawiodło w volvo? Jak w 99,9% przypadków: operator, który zlekceważył zasady bezpieczeństwa.
Poza tym był już na forum wątek o tym wypadku.
Mój Łoś ma u mnie dożywocie
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
bez żartów-jaki sufit?Łosia Samosia pisze: Dzieci z tylu nieprawidłowo zapięte po prostu uderzyły głowami w sufit.
"Na skutek potężnego uderzenia dzieci wysunęły się spod pasów, uderzyły w fotele i słupki B, a nawet deskę rozdzielczą."
dzieciaki były na podwyższeniach-pasy zapina się wtedy jak dorosłemu-nie sposób jest żle zapiąć pasy.
pewnie dzieciaki w czasie jazdy po prostu przełożyły sobie górną część pasa za plecy lub pod pachę żeby było im wygodniej i się skończyło jak się skończyło.
Pasy w volvo nawet do jasnego wykończenia kabiny są czarne a wypadek miał miejsce po zmroku-ojciec raczej miał małe szanse na zobaczenie w lusterku wstecznym w czasie jazdy w jakiej konfiguracji są pasy i tyle w temacie
widział jedynie że są zapięte co potwierdzał mu system w samochodzie.
Stąd można przyjąć, że poniekąd jest to wada konstrukcyjna-gdyby dzieci były w foteliku to nie mogłyby zmienić pozycji pasów a skoro producent zastosował substytut w postaci wysuwanego siedziska to powinien też zadbać aby dziecko jako osoba o ograniczonej zdolności do rozsądnego myślenia albo nie mogła zmienić pozycji pasów lub też powinno to być jakoś sygnalizowane kierowcy
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2019-01-20, 10:47
- Imię: bart
- VOLVO: Xc70
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2008
- Przebieg: 230000
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
Jeżeli byłby dobrze zapiete, to nie mogłyby się wysunąć, nawet siedząc na wbudowanych podstawach. Prawdopodobnie tak jak piszecie, pasy źle zapiete i tragedia. Bo po rozbitych autach nigdy bym nie sądził, że z tyłu komuś mogło się coś stać. Czasem ludzie wychodzą cało z gorszych wypadków jadąc gorszym autami. No ale każde zdarzenie jest inne. Nie dawno mój brat Strażak był na wypadku gdzie zginął chłopiec, wypadł z fotelika był zapiety pasami ale tymi co ma fotelik a one wiadomo luźno i nie oplataly jak powinny. Uderzenie lekkie, najechaniu na tył chłopiec poleciał na deskę rozdzielcza.
-- 2019-01-21, 21:23 --
Po takich zdarzeniach jak człowiek widzi lub słyszy, to ma dość wszystkiego przez parę dni. No ale co zrobić, poprostu trzeba uważać i zwracać uwagę na prawidłowe zapięcie pasów, chociaż tyle możemy.
-- 2019-01-21, 21:23 --
Po takich zdarzeniach jak człowiek widzi lub słyszy, to ma dość wszystkiego przez parę dni. No ale co zrobić, poprostu trzeba uważać i zwracać uwagę na prawidłowe zapięcie pasów, chociaż tyle możemy.
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
a w jaki sposób wg Ciebie rodzice mogli źle zapiąć te pasy? klamrę krzywo włożyć w otwór albo nie tą stroną? przecież nie da się pasa źle zapiąć (pomijająć u otyłych osób, że mają pas na brzuchu zamiast na biodrach-no ale dzieci to raczej nie dotyczy)felon pisze:Jeżeli byłby dobrze zapiete, to nie mogłyby się wysunąć, nawet siedząc na wbudowanych podstawach
inna sprawa,że niektóre testy mówią, że te podstawki jak w volvo nie zapewniają takiego poziomu bezpieczeństwa jak fotelik:
https://foteliki-pod-lupa.pl/hit-czy-ki ... tegrowane/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Czy zintegrowane foteliki są urządzeniami takiej klasy, że zapewniają bezpieczeństwo dziecku? Nie. To stwierdzono już w wielu testach producenckich. Są to urządzenia do okazyjnego przewożenia dzieci. A Ci sami producenci, owe Volvo, Volkswagen i BMW rekomendują do swoich samochodów, również w teście Euro NCAP użycie klasycznych fotelików. Wstawianych, dobieranych do samochodu.
Swego czasu ADAC przeprowadziło badania fotelików zintegrowanych i żaden z tych fotelików najlepszych marek nie osiągnął takich wyników, jeżeli chodzi o testy bezpieczeństwa, testy zderzeniowe, jak najlepszej klasy foteliki dostępne na rynku."
zresztą chyba samo volvo widzi problem i zintegrowane podstawki są dalej rozwijane (potencjalne problemy zobacz zdjęcia na stronie 26 poniższego linka)
inna sprawa,że wg danych z poniższego linka volvo sprzedaje na świecie jedynie około 4% samochodów z zintegrowanymi podstawkami.
Super dane! warto zapoznać się z tym linkiem odnośnie badań volvo nad bezpiecznym przewożeniem dzieci:
http://publications.lib.chalmers.se/rec ... 251227.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOLVO
- Posty: 1033
- Rejestracja: 2014-05-21, 12:33
- Imię: wchpikus
- VOLVO: v50
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 136
- Rok: 2006
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
Co do zapinanania pasów, proponuje obejrzeć co się dzieje z dzieckiem, jak niby zapinamy pasy na kurtce..
Sorry za pseudo reklame, ale chodzi mi bardziej o film z testów,jaki tam jest.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiec nie mów że się nie da zle zapiąć dziecka..
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Sorry za pseudo reklame, ale chodzi mi bardziej o film z testów,jaki tam jest.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiec nie mów że się nie da zle zapiąć dziecka..
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
a przy prawidłowym zapięciu zobacz co się dzieje w przypadku dzieci
(strona 26)
http://publications.lib.chalmers.se/rec ... 251227.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
a na ostatnich stronach masz koncepty rozwiązań które może wkrótce wejdą do produkcji.
są to opracowania szwedzkich naukowców dla volvo
(strona 26)
http://publications.lib.chalmers.se/rec ... 251227.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
a na ostatnich stronach masz koncepty rozwiązań które może wkrótce wejdą do produkcji.
są to opracowania szwedzkich naukowców dla volvo
- Łosia Samosia
- Miss Volvo
- Posty: 3277
- Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
- Imię: 0
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
- Rok: 2008
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: zależne od pory roku
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
Sufit w aucie, czy co innego potem, to już nie miało znaczenia.wegier pisze:bez żartów-jaki sufit?
"Na skutek potężnego uderzenia dzieci wysunęły się spod pasów, uderzyły w fotele i słupki B, a nawet deskę rozdzielczą."
Ja tam mam ciemno beżowe, a to volvo z wypadku miało identyczną kolorystykę jak moje, i wewnątrz i na zewnątrz.wegier pisze:Pasy w volvo nawet do jasnego wykończenia kabiny są czarne
Wysuwane siedziska są dla starszych dzieci, właściwie nastolatków, które jeszcze nie osiągnęły wzrostu pozwalającego jeździć bez podwyższenia. Producent nie ma wpływu na brak rozsądku dorosłego kierowcy, który powinien zabezpieczyć odpowiednio własne dzieci na długą, nocną podróż. Nie trzeba być doktorem nauk wszelakich, żeby ocenić, że wbudowane podstawki nie nadają się na długą trasę, gdzie dziecko często zasypia, bo są niezbyt szerokie i nie mają trzymania bocznego w jakimkolwiek miejscu.wegier pisze:skoro producent zastosował substytut w postaci wysuwanego siedziska to powinien też zadbać aby dziecko jako osoba o ograniczonej zdolności do rozsądnego myślenia albo nie mogła zmienić pozycji pasów lub też powinno to być jakoś sygnalizowane kierowcy
Właśnie dałeś kolejny przykład na niewłaściwe zapięcie pasów. Pasy fotelika powinny być zapięte "na sztywno" i bez kurtki, dlatego, że nie mają napinaczy. Właśnie o tym mowa w filmiku podlinkowanym przez wchpikus. Ale rodzice wyobrażają sobie, że dziecku będzie niewygodnie, więc nie dociągają pasów, bo fotelik, często byle jaki, jest po to, żeby policja się nie doczepiła.felon pisze:Nie dawno mój brat Strażak był na wypadku gdzie zginął chłopiec, wypadł z fotelika był zapiety pasami ale tymi co ma fotelik a one wiadomo luźno i nie oplataly jak powinny.
Mój Łoś ma u mnie dożywocie
-
- V
- Posty: 37
- Rejestracja: 2015-01-23, 14:51
- Imię: Marcin
- VOLVO: S60R
- Silnik: 2.5T
- Rok: 2004
- Średnie spalanie: 14
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
Teoretyzowanie. Idealnie by było gdyby każdy trzymał samochód w garażu, w każdym miejscu docelowym również wysiadał w garażu... Wszyscy wiemy, że zapinanie dziecka w kurtce to błąd w sztuce bo ludzie odpowiedzialni za projektowanie nie mogą wziąć wszystkich czynników pod uwagę bo nie da się zaprojektować uniwersalnego rozwiązania na każdą pogodę. Ale jak już jesteśmy realistami to w takich warunkach jak mamy teraz ilu z nas rozbiera dziecko przed wsadzeniem do fotelika? Zimno, samochód nienagrzany dopiero co odśnieżony i niby ja mam dzieciaka rozbierać z kurtki? Się nie da..Łosia Samosia pisze:Właśnie dałeś kolejny przykład na niewłaściwe zapięcie pasów. Pasy fotelika powinny być zapięte "na sztywno" i bez kurtki, dlatego, że nie mają napinaczy. Właśnie o tym mowa w filmiku podlinkowanym przez wchpikus. Ale rodzice wyobrażają sobie, że dziecku będzie niewygodnie, więc nie dociągają pasów, bo fotelik, często byle jaki, jest po to, żeby policja się nie doczepiła.felon pisze:Nie dawno mój brat Strażak był na wypadku gdzie zginął chłopiec, wypadł z fotelika był zapiety pasami ale tymi co ma fotelik a one wiadomo luźno i nie oplataly jak powinny.
R
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
Ale na filmiku masz pokazane na końcu jak zminimalizować problem kurtki i nienagrzanego wnętrza. Ale zgodzę się, nie ma rozwiązań idealnych.
- Łosia Samosia
- Miss Volvo
- Posty: 3277
- Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
- Imię: 0
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
- Rok: 2008
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: zależne od pory roku
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Zderzenie xc70 z ciężarówką w Norwegii - nagranie video
Oczywiście, że się da. Po pierwsze nie mamy trzaskających mrozów typu -20*C i niżej, więc nie przesadzajmy. Sadzasz dziecko w foteliku, zdejmujesz kurtkę, zapinasz szybko pasami zakładasz kurtkę tyłem do przodu i gotowe. Nic się dziecku nie stanie, jak przez chwilkę poczuje nieco chłodu, przecież pod kurtką ma jeszcze dwie warstwy ubrania.pikupl pisze:niby ja mam dzieciaka rozbierać z kurtki? Się nie da..
Już nie mówię o takim „drobiazgu”, że po kwadransie jazdy masz w aucie kilkanaście stopni na plusie i dziecku ubranemu po uszy robi się za gorąco. Potem takie przegrzane wychodzi z auta i wtedy dopiero jest mu zimno, bo ma na sobie stygnący wilgotny kompres. Brrrr....
Mój Łoś ma u mnie dożywocie