Witam. Posiadam Volvo v70II 2.3T5 w manualu. Oryginalnie siedziało tam 2.4T 200 km ale jak siedzi tam 2.3T5 to chyba wiecie co go dopadło.
Zrobiłem swap na jedyny słuszny 2.3T5, dorwałem całego jezdnego anglika z bardzo niewielkim przebiegiem. Posiadałem w tym samochodzie instalacje gazową która już była zamontowana. Zakładana była 06.03.2017 r. Obecnie przebieg tej instalacji to około 85 tys km.
Komponenty jakie zostały zamontowane to :
Parownik/reduktor Tomasetto Artic AT13
Zawór odcinający Tomasetto Antartic AT13
Zbiornik Bormechtor T1B3593 55/630
Wielozawór Tomasetto
Jednostka sterująca : AC-Stag 300
Wtryski gazu Hercules GISM-I1000
Przewody elastyczne Fagumit
To było montowane do 2.4T 200 km. przez około 1.5 roku nie było problemu z instalacją, po tym okresie zaczęły się problemy z rozłączaniem instalacji jak silnik jest już ciepły. Działo się to coraz częściej, obecnie jest to ciągły problem. Rozłącza gaz, kontrolka mocno piszczy i mruga czerwona dioda, samochód przerzuca na benzynę. Na zimnym silniku problem nie występuje, natomiast na ciepłym mało co da się jeździć na lpg, bo cały czas go odłącza. Obecnie dzieje się tak na silniku 2.3T5, ale problem zaczął się już na 2.4T.
Proszę o weryfikacje komponentów instalacji jak to się ma do obecnego silnika. Niepokoją mnie wtryski, bo wychodzi, że za słabe były już do 2.4T.
W przyszłości planuję też zrobić nową mapę dla silnika, bo T5 aż się prosi o to. Jestem z Podkarpacia i bardzo byłbym wdzięczny za podpowiedzi co to może być, co trzeba zmienić w tej instalacji i gdzie polecacie w mojej okolicy (lub nawet gdzieś dalej) podjechać na diagnostykę i regulację obecnej instalacji.
Instalacja Lpg Volvo v70II 2.3T5 manual
-
- V
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-05-03, 13:48
- Imię: Artur
- VOLVO: 850
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 1995
- Przebieg: 322000
- Status: Offline
-
- VO
- Posty: 163
- Rejestracja: 2015-07-20, 23:05
- Imię: Arm
- VOLVO: S60
- Silnik: Swap 2.4T>2.3T + LPG
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 213000
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Instalacja Lpg Volvo v70II 2.3T5 manual
Czy tylko sam silnik przełożony, czy też turbo i wtryski też z 2.3T?
Rozłącza bo pewnie spada ciśnienie na reduktorze, który może być zasyfiony już, zresztą ten reduktor nie ma pochlebnych opini, i do 250KM raczej nie
da rady, a filtry wymienione? Co do wtrysków to też do 250KM to będą za słabe, chyba że może na ciśnieniu 1,4-1,6bar, ale bym nie ryzykował, lepiej
nowy reduktor (szkoda czasu na regeneracje) i nowe wtryski. Nie wiem jak u Ciebie z ogólnie z mechaniką, kabel do STAGA za 30zł i laptop i już możesz
zobaczyć jak tam jest z ciśnieniem. No i jeśli zasilanie z butli jest 6mm to też może być za mało na 250KM, trzebaby przerabiać na 8mm.
Rozłącza bo pewnie spada ciśnienie na reduktorze, który może być zasyfiony już, zresztą ten reduktor nie ma pochlebnych opini, i do 250KM raczej nie
da rady, a filtry wymienione? Co do wtrysków to też do 250KM to będą za słabe, chyba że może na ciśnieniu 1,4-1,6bar, ale bym nie ryzykował, lepiej
nowy reduktor (szkoda czasu na regeneracje) i nowe wtryski. Nie wiem jak u Ciebie z ogólnie z mechaniką, kabel do STAGA za 30zł i laptop i już możesz
zobaczyć jak tam jest z ciśnieniem. No i jeśli zasilanie z butli jest 6mm to też może być za mało na 250KM, trzebaby przerabiać na 8mm.
- Patykos
- V
- Posty: 70
- Rejestracja: 2020-03-08, 04:37
- Imię: Patryk
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 193/263/393
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 19.2
- Przebieg: 420000
- Status: Offline
Instalacja Lpg Volvo v70II 2.3T5 manual
Jak planujesz podnosić moc to wtryski bym zakładał Yeti + lub Hercules Gism Bf, co do reduktora ja osobiście jeżdże na KME TUR TWIN V2 ale słyszałem, że ciśnienia gazu lubi nie trzymać ale nie miałem jeszcze problemu. Dla bezpieczeństwa i zapasu można by zamontować 2x magic iii compact, na pewno też trzeba zobaczyć jakiej średnicy jest zasilanie z butli.
-
- VOLV
- Posty: 545
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Instalacja Lpg Volvo v70II 2.3T5 manual
Miałem tak jak padła cewka na zaworze przy reduktorze. Może przechodzić na benzynę bo zaworek nie otwiera się i spada ciśnienie gazu. Sterownik nie rejestruje błędu bo dla niego wygląda to tak jak by skończył się gaz.
Zdejmij kabelki z cewki i zmierz jej rezystancję, jeśli rezystancja pływa masz winnego.
Zdejmij kabelki z cewki i zmierz jej rezystancję, jeśli rezystancja pływa masz winnego.