czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-01-29, 11:15

w sumie jakby porównać rozwiązania z wawy z tymi z np mediolanu to daty i taktyka mocno zbliżone-widać po cichy jakiś odgórny plan w eurokołchozie obowiązuje

np mediolan już wyznaczył jasny route plan i każdy wie do kiedy ma się pozbyć swojego samochodu ;) ALE nawet tam widać jasne faworyzowanie benzyn nad dieslami:
1 October 2021
petrol: Euro 3
diesel: Euro 6

1 October 2024
petrol: Euro 4
diesel: Euro 6 purchased before 31.01.2018

1 October 2027
petrol: Euro 5
diesel: Euro 6 purchased after 31.01.2018

1 October 2029
petrol: Euro 5
diesels: are banned up to and including Euro 6D. This would mean diesels are likely to be banned. It may potentially be that if Euro 7 diesel exists by then it may be permitted into the Area C. Further clarification will be given when available.

1 October 2030
petrol: Euro 6
diesels: are banned up to and including Euro 6D. This would mean diesels are likely to be banned. It may potentially be that if Euro 7 diesel exists by then it may be permitted into the Area C. Further clarification will be given when available.

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4652
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: krzysztof_1973 » 2023-01-29, 11:35

To jest jeden z elementów tzw. Agendy 2030. Jeszcze w tzw. pandemii mówiono, że to teoria spiskowa.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1051
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 238238
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hermogenes » 2023-01-29, 13:01

To będziemy niebawem takim małym zielonym kocykiem nad którym ciągle przelatują defekujące gęsi i inne zamorskie ptactwo. Pozdrawiam Hermogenes

krejzi_los
VO
VO
Posty: 156
Rejestracja: 2012-04-21, 23:26
Imię: Piotr
VOLVO: V70 II T5 / V70 II 2.5T
Silnik: 2.3 + 2.5
KW/KM/NM: 250KM / 209KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 680000
Lokalizacja: Kalisz, wielkopolskie
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: krejzi_los » 2023-01-29, 13:17

w EU elektryki i odkurzacze pyłu z klocków hamulcowych, a za miedzą Europy:
SVART SKUGGA

Awatar użytkownika
Ar_czi
V
V
Posty: 108
Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
Imię: Artur
VOLVO: v60 Inscription MY'21
Silnik: B4 B Mild-Hybrid
KW/KM/NM: 197KM + 14KM
Rok: 2020
Średnie spalanie: jest ok
Przebieg: 61000
Lokalizacja: Polska centralna
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ar_czi » 2023-01-29, 13:54

Niestety jako narod nie jestemy przygotowani na auta eletryczne. Przez caly czas wpajano ludziom ze wegiel jest super, mamy go duzo i nawet otwierali nowe kopalnie a wszelkie elektronie atomowe to zlo i sa niebezpieczne. Teraz nagle chca wybudowac 3 eletrownie na raz i ida w ekologie.
Faktem jest ze auta eletryczne byly i beda - jako alternatywa tak samo jak chocby naped wodorowy a strefy czystego transportu to tez kwestia czasu.
Mniejsze zanieczyszczenie to jedno ale cisza - w/g mnie wazniejsza w centrum miasta. Oczywisc elektryczne auta maja sens przy "czystym" pradzie a nie z wegla wiec w wiekszosci teraz to kpina a nie ekologia.
Elektryczne czy spalinowe - +/- maja tyle samo "lat" ale silniki spalinowe sa latwiejsze i wygodniejsze - byly i dlatego (tak uwazam) swiet poszedl w ta strone. Nikt nie patrzyl na ekologie do teraz.
Dajmy im szanse bo to dobra sprawa. Nie koniecznie najtansza ale dobry kierunek. Osobiscie uwazam ze elektryk jako 2/3 auto w domu to dobry wybor i sam o tym mysle (jako 3 auto). Jesli jeszcze ktos ma prad ze slonca to do jazdy kolo "komina" super wybor.
Sa tacy dla ktorych istnieje tylko 20-to letni diesel a inni juz jakis czas temu przesiedli sie do elektryka na codzien. Kwestia wyboru i tyle.
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4652
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: krzysztof_1973 » 2023-01-29, 15:04

O samochodach elektrycznych słów kilka:
"Od roku 2035 Unia Europejska chce wprowadzić zakaz rejestracji nowych samochodów spalinowych. Polski rząd odpowiada, że to nie realne, choć jesteśmy w mniejszości. Ale reklamy, jak to reklamy, urzędnicy jak to urzędnicy nie mówią wszystkiego, nie napomkną nawet o wadach takiego rozwiązania.

"Czy aby ekologiczny?

Samochód elektryczny nie wytwarza spalin, więc jest przyjazny środowisku, co jest szczególnie istotne w miastach. Ale przecież energię do napędzania samochodu trzeba wytworzyć, zanieczyszczenia atmosfery przenosi się z miast do miejsc usytuowania elektrowni. Co więcej, w samochodach spalinowych energia powstaje w samym samochodzie poprzez spalanie paliwa. Przy elektrycznych zachodzi potrzeba przesyłu energii na duże odległości, a z tym wiążą się straty. Potrzeba przetwarzania z prądu o parametrach przesyłowych na prąd o parametrach ładowania, kolejne straty. Proces ładowania też nie jest bezstratny. Stąd trzeba wyprodukować znacznie więcej energii elektrycznej, niż będziemy mogli wykorzystać w samochodzie na potrzeby transportu.

Dużym obciążeniem dla środowiska są same akumulatory, które co jakiś czas trzeba wymieniać. Oczywiście, wymiana następuje w ścisłym reżimie utylizacji, tylko czy ten jest całkowicie bezpieczny dla środowiska? "

Czy aby bezpieczny?

Ogromnym problemem w zakresie bezpieczeństwa jest palność takich pojazdów. Znacznie częściej dochodzi do zapłonu samochodu na skutek wad instalacji elektrycznych niż na skutek zapłonu paliwa.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

MartinussTrucker
VOL
VOL
Posty: 422
Rejestracja: 2022-01-30, 09:24
Imię: Marcin
VOLVO: S80
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 238/320
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12.5
Przebieg: 82000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: MartinussTrucker » 2023-01-29, 15:21

Ar_czi pisze:
2023-01-29, 13:54
Elektryczne czy spalinowe - +/- maja tyle samo "lat" ale silniki spalinowe sa latwiejsze i wygodniejsze - byly i dlatego (tak uwazam) swiet poszedl w ta strone. Nikt nie patrzyl na ekologie do teraz.
Kto ci powiedzial ,ze auta elektryczne sa bardziej ekologiczne? Przeciez to najwieksza bzdura jaka mozna powtarzac.
Po pierwsze w afryce przy wydobyciu kobaltu pracuja dzieci ktore wydobywaja go golymi rekoma.Dzieci pracujace tam maja nawet po 7 lat.
Z konga kobalt trafia do Chin a po calkowitym oczyszczeniu jest sprzedawany producentom akumulatorow.
Teraz Chiny maja monopol i juz ceny sa windowane.Produkcja ,uzytkowanie gdzie prad pozyskuje sie z roznych zrodel ktore zanieczyszczaja poprzez utylizacje i tym samym elektryki to zdecydowanie wyzsza emisja co2.Po za tym to nie my trujemy najbardziej a garstka ludzi a wiec ci najbogatsi uzywajacy odrzutowcow czy jahtow.Trzy najwieksze wycieczkowce zatrowaja w ciagu miesiaca tak jak wszystkie auta europy w rok. jeden wycieczkowiec spala 37 ton mazutu na godzine.Radze sie zainteresowac zamiast powielac bzdury o tym ze elektryki sa eko.Jak wybuchnie wojna i rozwala elektrownie to lezy wszystko bo nie bedzie pradu i to samo z brakiem gotowki. wszystko dazy do zniewolenia miliardow ludzi.
auto ekologiczne to takie ktorym da sie jak najdluzej jezdzic a nie te nowe gowna ktore sie rozypuja co kilkaset tys km.

Awatar użytkownika
Ar_czi
V
V
Posty: 108
Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
Imię: Artur
VOLVO: v60 Inscription MY'21
Silnik: B4 B Mild-Hybrid
KW/KM/NM: 197KM + 14KM
Rok: 2020
Średnie spalanie: jest ok
Przebieg: 61000
Lokalizacja: Polska centralna
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ar_czi » 2023-01-29, 16:10

MartinussTrucker, kolego z takim filozoficznym podejsciem to Ty poloz sie juz dzis do trumny i czekaj.
Jakbys przesledzil w taki sam sposob "historie" swojej koszulki czy spodni tez bys doszedl do tego samego sedna wiec nie powielaj belkotu.
Zonie... tez zabronisz uzywac kosmetykow bo do jej produkcji wykorzystywana jest mika ?
Nie popadajmy w skrajnosci tymbardziej takie.
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??

Hatton
VOLVO
VOLVO
Posty: 2263
Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
Imię: Marek
VOLVO: V70
Silnik: B5254T11
KW/KM/NM: 231
Rok: 2010
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 214418
Lokalizacja: Podkarpacie
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hatton » 2023-01-29, 16:16

krzysztof_1973 pisze:
2023-01-29, 15:04
Samochód elektryczny nie wytwarza spalin, więc jest przyjazny środowisku, co jest szczególnie istotne w miastach. Ale przecież energię do napędzania samochodu trzeba wytworzyć, zanieczyszczenia atmosfery przenosi się z miast do miejsc usytuowania elektrowni. Co więcej, w samochodach spalinowych energia powstaje w samym samochodzie poprzez spalanie paliwa. Przy elektrycznych zachodzi potrzeba przesyłu energii na duże odległości, a z tym wiążą się straty. Potrzeba przetwarzania z prądu o parametrach przesyłowych na prąd o parametrach ładowania, kolejne straty. Proces ładowania też nie jest bezstratny. Stąd trzeba wyprodukować znacznie więcej energii elektrycznej, niż będziemy mogli wykorzystać w samochodzie na potrzeby transportu.
Ładnie napisane, choć te straty mocno wyolbrzymiłeś. Większym problemem może być przepustowość sieci energetycznej, jej zdolność do przesyłania coraz większej ilości energii, a co za tym idzie potrzeba jej rozbudowy, tak samo jak rozbudowa elektrowni, stabilnych źródeł mocy.
To jak to może wyglądać - w roku z żoną robimy po ok 10tyś km, jakiś tam elektryk bierze ok 17 kWh/100km - razem mamy ok 20 tys km w roku - przełoży się na 3400 kWh energii do naładowania naszych przyszłych aut elektrycznych :haha: , ja zużywam rocznie ok 2500 kWh - to razem da średnio 16 kWh na dobę zużycia. W sezonie zimowym, zwłaszcza w grudniu kiedy fotowoltaika w Polsce produkuje bardzo mało energii, praktycznie każdy dom, gospodarstwo domowe, będzie tylko pobierało energię: do ładowania aut i na potrzeby domu. To jest ogromny wzrost zapotrzebowania na energię, mówię o najgorszym scenariuszu czyli sezonie zimowym, kiedy fotowoltaika produkuje najmniej. Co wtedy ma zapewnić energię w gniazdku? Elektrownie konwencjonalne, atomowe idt.
Myślę że auta elektryczne na akumulatory to utopia i mam nadzieję że np ogniwa wodorowe wyprą prędzej czy później akumulatory.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT

Awatar użytkownika
Ar_czi
V
V
Posty: 108
Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
Imię: Artur
VOLVO: v60 Inscription MY'21
Silnik: B4 B Mild-Hybrid
KW/KM/NM: 197KM + 14KM
Rok: 2020
Średnie spalanie: jest ok
Przebieg: 61000
Lokalizacja: Polska centralna
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ar_czi » 2023-01-29, 16:23

Hatton pisze:
2023-01-29, 16:16
Większym problemem może być przepustowość sieci energetycznej, jej zdolność do przesyłania coraz większej ilości energii, a co za tym idzie potrzeba jej rozbudowy
Napisalem wyzej ze silniki zarowno spalinowe jak i elektryczne (w autach) +/- maja tyle samo lat. Swiat poszedl w kierunku spalinowych z wiadomych powodow.
Jesli obie technologie rozwijaly by sie rownolegle to byli bysmy na to bardziej przygotowani ale prosciej bylo jechac na "weglu i ropie" bo bylo latwiej. Teraz jest "Ups.." i na szybko wszyscy chca sie przestawic zeby byc eko ale sie nieda. Mysle ze teraz technologicznie auta elektryczne sa ~50 lat za spalinowkami i w 5-10 lat cudow nie bedzie. Potrzeba na to czasu i kasy - chocby jak kolega wyzej napisal na rozbudowe infrastruktury no i oczywiscie nad "czystsza" produkcja pradu.
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4652
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: krzysztof_1973 » 2023-01-29, 16:33

W mediach tylko słyszymy " elektromobilność jest eko eko sreko " Nikt nie mówi, że auto elektryczne uczyni z użytkownika współczesnego niewolnika. Nie każdy ma fotowoltaikę o odpowiedniej mocy i wallboxa. ładowanie na trasie to stracony czas i pieniądze. Ponad to właściciel oprogramowania w takim elektryku wie o ruchu pojazdu wszystko . Na stronie jednego z producentów aut elektrycznych jest kalkulator zasięgu i ekonomicznej jazdy.
Jedno z założeń tego narzędzia to temperatura otoczenia 20 st. C i jedna osoba w pojeździe :064: :064: :064: :064:
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2023-01-29, 16:40

dyskusja przeszłą na trochę teoretyczne i historyczne wywody a temat jest bardziej prozaiczny-czy trzymać/kupować dieslaale i benzynkę przy zaprezentowanych przepisach? moim zdaniem są wyjątkowo nieuczciwe w stosunku do mieszkańców stref którzy MUSZĄ i to bez marchewki pozbyć się starego samochodu a ktoś np turysta z innego miasta po prostu raz na rok za[arkuje sobie samochód na przedmiesciu i podjedzie np uberem do centrum. i czy ktoś przedstawił raport ile tych "starych" wjezdza do centrum a ile jest w posiadaniu mieszkańców stref? bo tak to wylewanie dziecka z kąpielą-no chyba że będzie jakaś ekompensata np 100 000 do zakupu nowego samochodu dla mieszkańców

Awatar użytkownika
Ar_czi
V
V
Posty: 108
Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
Imię: Artur
VOLVO: v60 Inscription MY'21
Silnik: B4 B Mild-Hybrid
KW/KM/NM: 197KM + 14KM
Rok: 2020
Średnie spalanie: jest ok
Przebieg: 61000
Lokalizacja: Polska centralna
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ar_czi » 2023-01-29, 16:41

krzysztof_1973 pisze:
2023-01-29, 16:33
Nie każdy ma fotowoltaikę o odpowiedniej mocy i wallboxa. ładowanie na trasie to stracony czas i pieniądz
Dlatego tez nie kazdy musi miec elektryka choc doladowanie na trasie elektryka nie jest juz tragedia. Wystarczy postoj na 15 minut na toalete, kawe - rozprostowanie kosci (choc ja osobiscie "wole" jazde na raz) i mamy kolejne +/- 150-200km. Tak wiem malkontenci zaraz wyskocza ze starym dyszlem co to na zbiorniku robi 1000km. Czasy sie zmieniaja i za niedlugo takie auta nie wjada do wielu miast i co wtedy ?

Niestety jestesmy skazani na akceptacje elektrykow i miejsmy nadzieje ze wszystko w okolo nadazy za tym "trendem".
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: nonline » 2023-01-29, 16:43

Kupować może nie, ale nie zamierzam z własnej woli rezygnować ze starego D5, zwłaszcza po remoncie. Zrobię żółte blachy nawet aby się odstosunkowali.

Na jednym zbiorniku Polska - Chorwacja.
"takie auta nie wjada do wielu miast i co wtedy ?" - żółte blachy :D

Hatton
VOLVO
VOLVO
Posty: 2263
Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
Imię: Marek
VOLVO: V70
Silnik: B5254T11
KW/KM/NM: 231
Rok: 2010
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 214418
Lokalizacja: Podkarpacie
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hatton » 2023-01-29, 16:47

Ar_czi pisze:
2023-01-29, 16:23
Dlatego tez nie kazdy musi miec elektryka choc doladowanie na trasie elektryka nie jest juz tragedia. Wystarczy postoj na 15 minut na toalete, kawe - rozprostowanie kosci (choc ja osobiscie "wole" jazde na raz) i mamy kolejne +/- 150-200km.
Pod warunkiem, że stacja ładowania jest wolna.
Ar_czi pisze:
2023-01-29, 11:15
Niestety jestesmy skazani na akceptacje elektrykow i miejsmy nadzieje ze wszystko w okolo nadazy za tym "trendem".
No wielu z nas musi je zaakceptować, poza tym sposób ładowania i magazynowania w nich energii jest gówniany.
Ostatnio zmieniony 2023-01-29, 16:53 przez Hatton, łącznie zmieniany 2 razy.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT

Awatar użytkownika
Ar_czi
V
V
Posty: 108
Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
Imię: Artur
VOLVO: v60 Inscription MY'21
Silnik: B4 B Mild-Hybrid
KW/KM/NM: 197KM + 14KM
Rok: 2020
Średnie spalanie: jest ok
Przebieg: 61000
Lokalizacja: Polska centralna
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ar_czi » 2023-01-29, 16:52

nonline, ale one sa ochydne :evil: Owszem to jakies wyjscie ale osobiscie nie bazowalbym na tym.
Trzeba sie przestawic - przestac sie przywiazywac do aut...
Hatton pisze:
2023-01-29, 16:47
Pod warunkiem, że stacja ładowania jest wolna.
Chyba "nie jest wolna" ale to juz same auta wiedza gdzie sa jakie ladowarki - technika.
Hatton pisze:
2023-01-29, 16:47
No wielu z nas musi je zaakceptować, poza tym sposób magazynowania w nich energii jest gówniany.
Wlasnie o tym myslalem piszac ze elektryki sa +/- 50 lat za spalinowkami.
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1051
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 238238
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hermogenes » 2023-01-29, 17:05

Powoli małymi kroczkami przejmują nad Wami władzę najpierw dali wam do rąk plastykowe pieniądze; później uzależnili od telefonów teraz samochody nad którymi w każdej chwili mogą przejąć kierowanie. Ze to niby dla Waszego dobra ta autonomia i nawet nie widzicie jak staliście się niewolnikami. To jest tylko kwestia czasu jak Jakiś powie dosyć; macie robić tak jak ja uważam. Nigdzie nie uciekniecie nawet te 100 km zasięgu nie przyda się do niczego kiedy auto powie ja panu już podziękowałem. Telefon Was zdradzi kiedy pójdziecie na piechotę. Bez telefonu bez gotówki jesteście zerem i co z tego że "projektowaliście silniki odrzutowe jak nie potraficie wkręcić żarówki". Kompas, benzyna i gotówka to są wyznaczniki wolności. Pozdrawiam Hermogenes

Awatar użytkownika
Ar_czi
V
V
Posty: 108
Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
Imię: Artur
VOLVO: v60 Inscription MY'21
Silnik: B4 B Mild-Hybrid
KW/KM/NM: 197KM + 14KM
Rok: 2020
Średnie spalanie: jest ok
Przebieg: 61000
Lokalizacja: Polska centralna
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ar_czi » 2023-01-29, 17:12

Hermogenes pisze:
2023-01-29, 17:05
Powoli małymi kroczkami przejmują nad Wami władzę najpierw dali wam do rąk plastykowe pieniądze; później uzależnili od telefonów teraz samochody nad którymi w każdej chwili mogą przejąć kierowanie. Ze to niby dla Waszego dobra ta autonomia i nawet nie widzicie jak staliście się niewolnikami. To jest tylko kwestia czasu jak Jakiś powie dosyć; macie robić tak jak ja uważam. Nigdzie nie uciekniecie nawet te 100 km zasięgu nie przyda się do niczego kiedy auto powie ja panu już podziękowałem. Telefon Was zdradzi kiedy pójdziecie na piechotę. Bez telefonu bez gotówki jesteście zerem
Chcesz nas przekonac ze Ty zadnego z tymienionych nie uzywasz ?? :lol: Kolejna skrajnosc :P
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1051
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 238238
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hermogenes » 2023-01-29, 17:16

A żebyś wiedział. Samochód mam jak w opisie żadnej karty płatniczej i żadnego Androida nie używam. :? Pozdrawiam Hermogenes

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4652
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: krzysztof_1973 » 2023-01-29, 17:56

Kolega Hermogenes trzyma ten sam kurs co ja. Pisałem wcześniej, że to są założenia tzw. agendy 2030 - "nie będziesz nic miał i będziesz szczęśśliwy. To nie jest teoria spiskowa jak niektórzy sądzą. Na początku grudnia minął termin aby na oficjalnej stronie Unii Europejskiej można było złożyć swój protest przeciwko 17 - tu punktom agendy. Co ciekawe na 30 min przed końcem czasu z Polski było ok 6000 tys protestów z Niemiec tylko 50. O cym to świadczy. Cała zielona ideologia to ślepa uliczka i neomarksizm, rodzaj ideologii.
Aby nie być gołosłownym to było na tej stronie:
https://ec.europa.eu/info/law/better-re ... our-say_pl
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

Hatton
VOLVO
VOLVO
Posty: 2263
Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
Imię: Marek
VOLVO: V70
Silnik: B5254T11
KW/KM/NM: 231
Rok: 2010
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 214418
Lokalizacja: Podkarpacie
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hatton » 2023-01-29, 19:09

Hermogenes pisze:
2023-01-29, 17:16
A żebyś wiedział. Samochód mam jak w opisie żadnej karty płatniczej i żadnego Androida nie używam. Pozdrawiam Hermogenes
To jakiego telefonu używasz?
V50 2.4i
V70 III 2.5FT

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1051
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 238238
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hermogenes » 2023-01-29, 20:09

Jakiś Panasonic TSC11. A do samochodu Nokię na kartę, którą w razie "W" bez szkody zostawię w rowie, wiem żeby karty "również net" zarejestrować musiałem kombinować. Owszem jakiś ślad zostawiam ale nie pokazuję całego tyłka w sieci. Dziś służba uchwaliła sobie takie narzędzia że znajdą jak będą chcieli. Pozdrawiam Hermogenes

Hatton
VOLVO
VOLVO
Posty: 2263
Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
Imię: Marek
VOLVO: V70
Silnik: B5254T11
KW/KM/NM: 231
Rok: 2010
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 214418
Lokalizacja: Podkarpacie
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hatton » 2023-01-29, 20:49

Hermogenes pisze:
2023-01-29, 20:09
karty "również net" zarejestrować musiałem kombinować. Owszem jakiś ślad zostawiam ale nie pokazuję całego tyłka w sieci. Dziś służba uchwaliła sobie takie narzędzia że znajdą jak będą chcieli. Pozdrawiam Hermogenes
Jesteś zwykłym obywatelem? Masz coś do ukrycia?
....Dobra... nie rozumiem Twojego wyboru ale szanuję.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: nonline » 2023-01-29, 21:59

Ar_czi pisze:
2023-01-29, 16:52
nonline, ale one sa ochydne :evil: Owszem to jakies wyjscie ale osobiscie nie bazowalbym na tym.
Trzeba sie przestawic - przestac sie przywiazywac do aut...
Co jest ochydne?

Hatton
VOLVO
VOLVO
Posty: 2263
Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
Imię: Marek
VOLVO: V70
Silnik: B5254T11
KW/KM/NM: 231
Rok: 2010
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 214418
Lokalizacja: Podkarpacie
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hatton » 2023-01-29, 22:12

nonline pisze:
2023-01-29, 11:15
Co jest ochydne?
Design! Weź takiego Forda Mustanga - twórca tego modelu to chyba przewraca się w grobie jak widzi najnowszą wersję elektryczną. :galy: :galy: :galy:
Ostatnio zmieniony 2023-01-30, 15:08 przez Hatton, łącznie zmieniany 1 raz.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”