czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
w sumie jakby porównać rozwiązania z wawy z tymi z np mediolanu to daty i taktyka mocno zbliżone-widać po cichy jakiś odgórny plan w eurokołchozie obowiązuje
np mediolan już wyznaczył jasny route plan i każdy wie do kiedy ma się pozbyć swojego samochodu ALE nawet tam widać jasne faworyzowanie benzyn nad dieslami:
1 October 2021
petrol: Euro 3
diesel: Euro 6
1 October 2024
petrol: Euro 4
diesel: Euro 6 purchased before 31.01.2018
1 October 2027
petrol: Euro 5
diesel: Euro 6 purchased after 31.01.2018
1 October 2029
petrol: Euro 5
diesels: are banned up to and including Euro 6D. This would mean diesels are likely to be banned. It may potentially be that if Euro 7 diesel exists by then it may be permitted into the Area C. Further clarification will be given when available.
1 October 2030
petrol: Euro 6
diesels: are banned up to and including Euro 6D. This would mean diesels are likely to be banned. It may potentially be that if Euro 7 diesel exists by then it may be permitted into the Area C. Further clarification will be given when available.
np mediolan już wyznaczył jasny route plan i każdy wie do kiedy ma się pozbyć swojego samochodu ALE nawet tam widać jasne faworyzowanie benzyn nad dieslami:
1 October 2021
petrol: Euro 3
diesel: Euro 6
1 October 2024
petrol: Euro 4
diesel: Euro 6 purchased before 31.01.2018
1 October 2027
petrol: Euro 5
diesel: Euro 6 purchased after 31.01.2018
1 October 2029
petrol: Euro 5
diesels: are banned up to and including Euro 6D. This would mean diesels are likely to be banned. It may potentially be that if Euro 7 diesel exists by then it may be permitted into the Area C. Further clarification will be given when available.
1 October 2030
petrol: Euro 6
diesels: are banned up to and including Euro 6D. This would mean diesels are likely to be banned. It may potentially be that if Euro 7 diesel exists by then it may be permitted into the Area C. Further clarification will be given when available.
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4715
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
To jest jeden z elementów tzw. Agendy 2030. Jeszcze w tzw. pandemii mówiono, że to teoria spiskowa.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1063
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
To będziemy niebawem takim małym zielonym kocykiem nad którym ciągle przelatują defekujące gęsi i inne zamorskie ptactwo. Pozdrawiam Hermogenes
-
- VO
- Posty: 156
- Rejestracja: 2012-04-21, 23:26
- Imię: Piotr
- VOLVO: V70 II T5 / V70 II 2.5T
- Silnik: 2.3 + 2.5
- KW/KM/NM: 250KM / 209KM
- Rok: 2003
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,5
- Przebieg: 680000
- Lokalizacja: Kalisz, wielkopolskie
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
w EU elektryki i odkurzacze pyłu z klocków hamulcowych, a za miedzą Europy:
SVART SKUGGA
- Ar_czi
- V
- Posty: 108
- Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
- Imię: Artur
- VOLVO: v60 Inscription MY'21
- Silnik: B4 B Mild-Hybrid
- KW/KM/NM: 197KM + 14KM
- Rok: 2020
- Średnie spalanie: jest ok
- Przebieg: 61000
- Lokalizacja: Polska centralna
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Niestety jako narod nie jestemy przygotowani na auta eletryczne. Przez caly czas wpajano ludziom ze wegiel jest super, mamy go duzo i nawet otwierali nowe kopalnie a wszelkie elektronie atomowe to zlo i sa niebezpieczne. Teraz nagle chca wybudowac 3 eletrownie na raz i ida w ekologie.
Faktem jest ze auta eletryczne byly i beda - jako alternatywa tak samo jak chocby naped wodorowy a strefy czystego transportu to tez kwestia czasu.
Mniejsze zanieczyszczenie to jedno ale cisza - w/g mnie wazniejsza w centrum miasta. Oczywisc elektryczne auta maja sens przy "czystym" pradzie a nie z wegla wiec w wiekszosci teraz to kpina a nie ekologia.
Elektryczne czy spalinowe - +/- maja tyle samo "lat" ale silniki spalinowe sa latwiejsze i wygodniejsze - byly i dlatego (tak uwazam) swiet poszedl w ta strone. Nikt nie patrzyl na ekologie do teraz.
Dajmy im szanse bo to dobra sprawa. Nie koniecznie najtansza ale dobry kierunek. Osobiscie uwazam ze elektryk jako 2/3 auto w domu to dobry wybor i sam o tym mysle (jako 3 auto). Jesli jeszcze ktos ma prad ze slonca to do jazdy kolo "komina" super wybor.
Sa tacy dla ktorych istnieje tylko 20-to letni diesel a inni juz jakis czas temu przesiedli sie do elektryka na codzien. Kwestia wyboru i tyle.
Faktem jest ze auta eletryczne byly i beda - jako alternatywa tak samo jak chocby naped wodorowy a strefy czystego transportu to tez kwestia czasu.
Mniejsze zanieczyszczenie to jedno ale cisza - w/g mnie wazniejsza w centrum miasta. Oczywisc elektryczne auta maja sens przy "czystym" pradzie a nie z wegla wiec w wiekszosci teraz to kpina a nie ekologia.
Elektryczne czy spalinowe - +/- maja tyle samo "lat" ale silniki spalinowe sa latwiejsze i wygodniejsze - byly i dlatego (tak uwazam) swiet poszedl w ta strone. Nikt nie patrzyl na ekologie do teraz.
Dajmy im szanse bo to dobra sprawa. Nie koniecznie najtansza ale dobry kierunek. Osobiscie uwazam ze elektryk jako 2/3 auto w domu to dobry wybor i sam o tym mysle (jako 3 auto). Jesli jeszcze ktos ma prad ze slonca to do jazdy kolo "komina" super wybor.
Sa tacy dla ktorych istnieje tylko 20-to letni diesel a inni juz jakis czas temu przesiedli sie do elektryka na codzien. Kwestia wyboru i tyle.
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4715
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
O samochodach elektrycznych słów kilka:
"Od roku 2035 Unia Europejska chce wprowadzić zakaz rejestracji nowych samochodów spalinowych. Polski rząd odpowiada, że to nie realne, choć jesteśmy w mniejszości. Ale reklamy, jak to reklamy, urzędnicy jak to urzędnicy nie mówią wszystkiego, nie napomkną nawet o wadach takiego rozwiązania.
"Czy aby ekologiczny?
Samochód elektryczny nie wytwarza spalin, więc jest przyjazny środowisku, co jest szczególnie istotne w miastach. Ale przecież energię do napędzania samochodu trzeba wytworzyć, zanieczyszczenia atmosfery przenosi się z miast do miejsc usytuowania elektrowni. Co więcej, w samochodach spalinowych energia powstaje w samym samochodzie poprzez spalanie paliwa. Przy elektrycznych zachodzi potrzeba przesyłu energii na duże odległości, a z tym wiążą się straty. Potrzeba przetwarzania z prądu o parametrach przesyłowych na prąd o parametrach ładowania, kolejne straty. Proces ładowania też nie jest bezstratny. Stąd trzeba wyprodukować znacznie więcej energii elektrycznej, niż będziemy mogli wykorzystać w samochodzie na potrzeby transportu.
Dużym obciążeniem dla środowiska są same akumulatory, które co jakiś czas trzeba wymieniać. Oczywiście, wymiana następuje w ścisłym reżimie utylizacji, tylko czy ten jest całkowicie bezpieczny dla środowiska? "
Czy aby bezpieczny?
Ogromnym problemem w zakresie bezpieczeństwa jest palność takich pojazdów. Znacznie częściej dochodzi do zapłonu samochodu na skutek wad instalacji elektrycznych niż na skutek zapłonu paliwa.
"Od roku 2035 Unia Europejska chce wprowadzić zakaz rejestracji nowych samochodów spalinowych. Polski rząd odpowiada, że to nie realne, choć jesteśmy w mniejszości. Ale reklamy, jak to reklamy, urzędnicy jak to urzędnicy nie mówią wszystkiego, nie napomkną nawet o wadach takiego rozwiązania.
"Czy aby ekologiczny?
Samochód elektryczny nie wytwarza spalin, więc jest przyjazny środowisku, co jest szczególnie istotne w miastach. Ale przecież energię do napędzania samochodu trzeba wytworzyć, zanieczyszczenia atmosfery przenosi się z miast do miejsc usytuowania elektrowni. Co więcej, w samochodach spalinowych energia powstaje w samym samochodzie poprzez spalanie paliwa. Przy elektrycznych zachodzi potrzeba przesyłu energii na duże odległości, a z tym wiążą się straty. Potrzeba przetwarzania z prądu o parametrach przesyłowych na prąd o parametrach ładowania, kolejne straty. Proces ładowania też nie jest bezstratny. Stąd trzeba wyprodukować znacznie więcej energii elektrycznej, niż będziemy mogli wykorzystać w samochodzie na potrzeby transportu.
Dużym obciążeniem dla środowiska są same akumulatory, które co jakiś czas trzeba wymieniać. Oczywiście, wymiana następuje w ścisłym reżimie utylizacji, tylko czy ten jest całkowicie bezpieczny dla środowiska? "
Czy aby bezpieczny?
Ogromnym problemem w zakresie bezpieczeństwa jest palność takich pojazdów. Znacznie częściej dochodzi do zapłonu samochodu na skutek wad instalacji elektrycznych niż na skutek zapłonu paliwa.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- VOL
- Posty: 422
- Rejestracja: 2022-01-30, 09:24
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80
- Silnik: 3.2
- KW/KM/NM: 238/320
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: 12.5
- Przebieg: 82000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Kto ci powiedzial ,ze auta elektryczne sa bardziej ekologiczne? Przeciez to najwieksza bzdura jaka mozna powtarzac.
Po pierwsze w afryce przy wydobyciu kobaltu pracuja dzieci ktore wydobywaja go golymi rekoma.Dzieci pracujace tam maja nawet po 7 lat.
Z konga kobalt trafia do Chin a po calkowitym oczyszczeniu jest sprzedawany producentom akumulatorow.
Teraz Chiny maja monopol i juz ceny sa windowane.Produkcja ,uzytkowanie gdzie prad pozyskuje sie z roznych zrodel ktore zanieczyszczaja poprzez utylizacje i tym samym elektryki to zdecydowanie wyzsza emisja co2.Po za tym to nie my trujemy najbardziej a garstka ludzi a wiec ci najbogatsi uzywajacy odrzutowcow czy jahtow.Trzy najwieksze wycieczkowce zatrowaja w ciagu miesiaca tak jak wszystkie auta europy w rok. jeden wycieczkowiec spala 37 ton mazutu na godzine.Radze sie zainteresowac zamiast powielac bzdury o tym ze elektryki sa eko.Jak wybuchnie wojna i rozwala elektrownie to lezy wszystko bo nie bedzie pradu i to samo z brakiem gotowki. wszystko dazy do zniewolenia miliardow ludzi.
auto ekologiczne to takie ktorym da sie jak najdluzej jezdzic a nie te nowe gowna ktore sie rozypuja co kilkaset tys km.
- Ar_czi
- V
- Posty: 108
- Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
- Imię: Artur
- VOLVO: v60 Inscription MY'21
- Silnik: B4 B Mild-Hybrid
- KW/KM/NM: 197KM + 14KM
- Rok: 2020
- Średnie spalanie: jest ok
- Przebieg: 61000
- Lokalizacja: Polska centralna
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
MartinussTrucker, kolego z takim filozoficznym podejsciem to Ty poloz sie juz dzis do trumny i czekaj.
Jakbys przesledzil w taki sam sposob "historie" swojej koszulki czy spodni tez bys doszedl do tego samego sedna wiec nie powielaj belkotu.
Zonie... tez zabronisz uzywac kosmetykow bo do jej produkcji wykorzystywana jest mika ?
Nie popadajmy w skrajnosci tymbardziej takie.
Jakbys przesledzil w taki sam sposob "historie" swojej koszulki czy spodni tez bys doszedl do tego samego sedna wiec nie powielaj belkotu.
Zonie... tez zabronisz uzywac kosmetykow bo do jej produkcji wykorzystywana jest mika ?
Nie popadajmy w skrajnosci tymbardziej takie.
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??
-
- VOLVO
- Posty: 2311
- Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T11
- KW/KM/NM: 231
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 214418
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Ładnie napisane, choć te straty mocno wyolbrzymiłeś. Większym problemem może być przepustowość sieci energetycznej, jej zdolność do przesyłania coraz większej ilości energii, a co za tym idzie potrzeba jej rozbudowy, tak samo jak rozbudowa elektrowni, stabilnych źródeł mocy.krzysztof_1973 pisze: ↑2023-01-29, 15:04Samochód elektryczny nie wytwarza spalin, więc jest przyjazny środowisku, co jest szczególnie istotne w miastach. Ale przecież energię do napędzania samochodu trzeba wytworzyć, zanieczyszczenia atmosfery przenosi się z miast do miejsc usytuowania elektrowni. Co więcej, w samochodach spalinowych energia powstaje w samym samochodzie poprzez spalanie paliwa. Przy elektrycznych zachodzi potrzeba przesyłu energii na duże odległości, a z tym wiążą się straty. Potrzeba przetwarzania z prądu o parametrach przesyłowych na prąd o parametrach ładowania, kolejne straty. Proces ładowania też nie jest bezstratny. Stąd trzeba wyprodukować znacznie więcej energii elektrycznej, niż będziemy mogli wykorzystać w samochodzie na potrzeby transportu.
To jak to może wyglądać - w roku z żoną robimy po ok 10tyś km, jakiś tam elektryk bierze ok 17 kWh/100km - razem mamy ok 20 tys km w roku - przełoży się na 3400 kWh energii do naładowania naszych przyszłych aut elektrycznych , ja zużywam rocznie ok 2500 kWh - to razem da średnio 16 kWh na dobę zużycia. W sezonie zimowym, zwłaszcza w grudniu kiedy fotowoltaika w Polsce produkuje bardzo mało energii, praktycznie każdy dom, gospodarstwo domowe, będzie tylko pobierało energię: do ładowania aut i na potrzeby domu. To jest ogromny wzrost zapotrzebowania na energię, mówię o najgorszym scenariuszu czyli sezonie zimowym, kiedy fotowoltaika produkuje najmniej. Co wtedy ma zapewnić energię w gniazdku? Elektrownie konwencjonalne, atomowe idt.
Myślę że auta elektryczne na akumulatory to utopia i mam nadzieję że np ogniwa wodorowe wyprą prędzej czy później akumulatory.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT
V70 III 2.5FT
- Ar_czi
- V
- Posty: 108
- Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
- Imię: Artur
- VOLVO: v60 Inscription MY'21
- Silnik: B4 B Mild-Hybrid
- KW/KM/NM: 197KM + 14KM
- Rok: 2020
- Średnie spalanie: jest ok
- Przebieg: 61000
- Lokalizacja: Polska centralna
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Napisalem wyzej ze silniki zarowno spalinowe jak i elektryczne (w autach) +/- maja tyle samo lat. Swiat poszedl w kierunku spalinowych z wiadomych powodow.
Jesli obie technologie rozwijaly by sie rownolegle to byli bysmy na to bardziej przygotowani ale prosciej bylo jechac na "weglu i ropie" bo bylo latwiej. Teraz jest "Ups.." i na szybko wszyscy chca sie przestawic zeby byc eko ale sie nieda. Mysle ze teraz technologicznie auta elektryczne sa ~50 lat za spalinowkami i w 5-10 lat cudow nie bedzie. Potrzeba na to czasu i kasy - chocby jak kolega wyzej napisal na rozbudowe infrastruktury no i oczywiscie nad "czystsza" produkcja pradu.
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4715
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
W mediach tylko słyszymy " elektromobilność jest eko eko sreko " Nikt nie mówi, że auto elektryczne uczyni z użytkownika współczesnego niewolnika. Nie każdy ma fotowoltaikę o odpowiedniej mocy i wallboxa. ładowanie na trasie to stracony czas i pieniądze. Ponad to właściciel oprogramowania w takim elektryku wie o ruchu pojazdu wszystko . Na stronie jednego z producentów aut elektrycznych jest kalkulator zasięgu i ekonomicznej jazdy.
Jedno z założeń tego narzędzia to temperatura otoczenia 20 st. C i jedna osoba w pojeździe
Jedno z założeń tego narzędzia to temperatura otoczenia 20 st. C i jedna osoba w pojeździe
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
dyskusja przeszłą na trochę teoretyczne i historyczne wywody a temat jest bardziej prozaiczny-czy trzymać/kupować dieslaale i benzynkę przy zaprezentowanych przepisach? moim zdaniem są wyjątkowo nieuczciwe w stosunku do mieszkańców stref którzy MUSZĄ i to bez marchewki pozbyć się starego samochodu a ktoś np turysta z innego miasta po prostu raz na rok za[arkuje sobie samochód na przedmiesciu i podjedzie np uberem do centrum. i czy ktoś przedstawił raport ile tych "starych" wjezdza do centrum a ile jest w posiadaniu mieszkańców stref? bo tak to wylewanie dziecka z kąpielą-no chyba że będzie jakaś ekompensata np 100 000 do zakupu nowego samochodu dla mieszkańców
- Ar_czi
- V
- Posty: 108
- Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
- Imię: Artur
- VOLVO: v60 Inscription MY'21
- Silnik: B4 B Mild-Hybrid
- KW/KM/NM: 197KM + 14KM
- Rok: 2020
- Średnie spalanie: jest ok
- Przebieg: 61000
- Lokalizacja: Polska centralna
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Dlatego tez nie kazdy musi miec elektryka choc doladowanie na trasie elektryka nie jest juz tragedia. Wystarczy postoj na 15 minut na toalete, kawe - rozprostowanie kosci (choc ja osobiscie "wole" jazde na raz) i mamy kolejne +/- 150-200km. Tak wiem malkontenci zaraz wyskocza ze starym dyszlem co to na zbiorniku robi 1000km. Czasy sie zmieniaja i za niedlugo takie auta nie wjada do wielu miast i co wtedy ?krzysztof_1973 pisze: ↑2023-01-29, 16:33Nie każdy ma fotowoltaikę o odpowiedniej mocy i wallboxa. ładowanie na trasie to stracony czas i pieniądz
Niestety jestesmy skazani na akceptacje elektrykow i miejsmy nadzieje ze wszystko w okolo nadazy za tym "trendem".
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Kupować może nie, ale nie zamierzam z własnej woli rezygnować ze starego D5, zwłaszcza po remoncie. Zrobię żółte blachy nawet aby się odstosunkowali.
Na jednym zbiorniku Polska - Chorwacja.
"takie auta nie wjada do wielu miast i co wtedy ?" - żółte blachy
Na jednym zbiorniku Polska - Chorwacja.
"takie auta nie wjada do wielu miast i co wtedy ?" - żółte blachy
Lewa w górę
-
- VOLVO
- Posty: 2311
- Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T11
- KW/KM/NM: 231
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 214418
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Pod warunkiem, że stacja ładowania jest wolna.
No wielu z nas musi je zaakceptować, poza tym sposób ładowania i magazynowania w nich energii jest gówniany.
Ostatnio zmieniony 2023-01-29, 16:53 przez Hatton, łącznie zmieniany 2 razy.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT
V70 III 2.5FT
- Ar_czi
- V
- Posty: 108
- Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
- Imię: Artur
- VOLVO: v60 Inscription MY'21
- Silnik: B4 B Mild-Hybrid
- KW/KM/NM: 197KM + 14KM
- Rok: 2020
- Średnie spalanie: jest ok
- Przebieg: 61000
- Lokalizacja: Polska centralna
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
nonline, ale one sa ochydne Owszem to jakies wyjscie ale osobiscie nie bazowalbym na tym.
Trzeba sie przestawic - przestac sie przywiazywac do aut...
Trzeba sie przestawic - przestac sie przywiazywac do aut...
Chyba "nie jest wolna" ale to juz same auta wiedza gdzie sa jakie ladowarki - technika.
Wlasnie o tym myslalem piszac ze elektryki sa +/- 50 lat za spalinowkami.
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1063
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Powoli małymi kroczkami przejmują nad Wami władzę najpierw dali wam do rąk plastykowe pieniądze; później uzależnili od telefonów teraz samochody nad którymi w każdej chwili mogą przejąć kierowanie. Ze to niby dla Waszego dobra ta autonomia i nawet nie widzicie jak staliście się niewolnikami. To jest tylko kwestia czasu jak Jakiś powie dosyć; macie robić tak jak ja uważam. Nigdzie nie uciekniecie nawet te 100 km zasięgu nie przyda się do niczego kiedy auto powie ja panu już podziękowałem. Telefon Was zdradzi kiedy pójdziecie na piechotę. Bez telefonu bez gotówki jesteście zerem i co z tego że "projektowaliście silniki odrzutowe jak nie potraficie wkręcić żarówki". Kompas, benzyna i gotówka to są wyznaczniki wolności. Pozdrawiam Hermogenes
- Ar_czi
- V
- Posty: 108
- Rejestracja: 2023-01-11, 12:52
- Imię: Artur
- VOLVO: v60 Inscription MY'21
- Silnik: B4 B Mild-Hybrid
- KW/KM/NM: 197KM + 14KM
- Rok: 2020
- Średnie spalanie: jest ok
- Przebieg: 61000
- Lokalizacja: Polska centralna
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Chcesz nas przekonac ze Ty zadnego z tymienionych nie uzywasz ?? Kolejna skrajnoscHermogenes pisze: ↑2023-01-29, 17:05Powoli małymi kroczkami przejmują nad Wami władzę najpierw dali wam do rąk plastykowe pieniądze; później uzależnili od telefonów teraz samochody nad którymi w każdej chwili mogą przejąć kierowanie. Ze to niby dla Waszego dobra ta autonomia i nawet nie widzicie jak staliście się niewolnikami. To jest tylko kwestia czasu jak Jakiś powie dosyć; macie robić tak jak ja uważam. Nigdzie nie uciekniecie nawet te 100 km zasięgu nie przyda się do niczego kiedy auto powie ja panu już podziękowałem. Telefon Was zdradzi kiedy pójdziecie na piechotę. Bez telefonu bez gotówki jesteście zerem
Większość ludzi, póki ma usta zamknięte, nie sprawia wrażenia głupków... tylko co z tymi piszącymi na klawiarurach ??
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1063
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
A żebyś wiedział. Samochód mam jak w opisie żadnej karty płatniczej i żadnego Androida nie używam. Pozdrawiam Hermogenes
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4715
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Kolega Hermogenes trzyma ten sam kurs co ja. Pisałem wcześniej, że to są założenia tzw. agendy 2030 - "nie będziesz nic miał i będziesz szczęśśliwy. To nie jest teoria spiskowa jak niektórzy sądzą. Na początku grudnia minął termin aby na oficjalnej stronie Unii Europejskiej można było złożyć swój protest przeciwko 17 - tu punktom agendy. Co ciekawe na 30 min przed końcem czasu z Polski było ok 6000 tys protestów z Niemiec tylko 50. O cym to świadczy. Cała zielona ideologia to ślepa uliczka i neomarksizm, rodzaj ideologii.
Aby nie być gołosłownym to było na tej stronie:
https://ec.europa.eu/info/law/better-re ... our-say_pl
Aby nie być gołosłownym to było na tej stronie:
https://ec.europa.eu/info/law/better-re ... our-say_pl
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- VOLVO
- Posty: 2311
- Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T11
- KW/KM/NM: 231
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 214418
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
To jakiego telefonu używasz?Hermogenes pisze: ↑2023-01-29, 17:16A żebyś wiedział. Samochód mam jak w opisie żadnej karty płatniczej i żadnego Androida nie używam. Pozdrawiam Hermogenes
V50 2.4i
V70 III 2.5FT
V70 III 2.5FT
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1063
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Jakiś Panasonic TSC11. A do samochodu Nokię na kartę, którą w razie "W" bez szkody zostawię w rowie, wiem żeby karty "również net" zarejestrować musiałem kombinować. Owszem jakiś ślad zostawiam ale nie pokazuję całego tyłka w sieci. Dziś służba uchwaliła sobie takie narzędzia że znajdą jak będą chcieli. Pozdrawiam Hermogenes
-
- VOLVO
- Posty: 2311
- Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T11
- KW/KM/NM: 231
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 214418
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Jesteś zwykłym obywatelem? Masz coś do ukrycia?Hermogenes pisze: ↑2023-01-29, 20:09karty "również net" zarejestrować musiałem kombinować. Owszem jakiś ślad zostawiam ale nie pokazuję całego tyłka w sieci. Dziś służba uchwaliła sobie takie narzędzia że znajdą jak będą chcieli. Pozdrawiam Hermogenes
....Dobra... nie rozumiem Twojego wyboru ale szanuję.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT
V70 III 2.5FT
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Co jest ochydne?
Lewa w górę
-
- VOLVO
- Posty: 2311
- Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: B5254T11
- KW/KM/NM: 231
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 214418
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Design! Weź takiego Forda Mustanga - twórca tego modelu to chyba przewraca się w grobie jak widzi najnowszą wersję elektryczną.
Ostatnio zmieniony 2023-01-30, 15:08 przez Hatton, łącznie zmieniany 1 raz.
V50 2.4i
V70 III 2.5FT
V70 III 2.5FT