Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Marcin_sk
PostNapisane: 2006-09-06, 17:22 
Wykonalem reset adaptacji w moim samochodzie... Po odpleniu zachowuje sie tak:

I. Wchodzil na normalne obroty, ale zaraz gasnie nie mogac utrzymac sie przy pracy, tak samo jest jak odpale i dodam gazu. Gdy odposcze od razu sie wylacza :(
Podejrzewam silnik krokowy. Wyczyscilem go i teraz tak sie dzieje (wczesniej tego nie robil). Dodatkowo jak dodaje gazu to skacze jak zwariowany i strasznie nierowno pracuje. Po pewnym czasie uspokaja sie i jak by pracuje rowno nawet radzi sobie z wolnymi obrotami, pracuje bez dodawania gazu, ale... ( skrzynia automatyczna) na biegu utrzymuje 900 - 950 obrotow, a na luzie lub postojowym podnosi obroty do ok 1200 ? Sprobowalem nim pojezdzic i potrafi zgasnac przy dojezdzie do skrzyzowania. Po wylaczeniu i chwili odczekania odpala z tym samym problemem i gasnie.

Dodatkowo wyswietla blad:
121 Masowy miernik przepływu powietrza lub czujnik MAP
Po skasowaniu bledu i zaraz po odpaleniu auta pokazuje go ponownie.

II. Caly czas slychac w wydechu gluche odglosy tak jakby strzelal w rure. Cewka natomiast wydaje dziwne dzwieki tak jakby caly czas we wnatrz bylo zwarcie, nie wiem czy to normalny dzwiek? Silnik nie dysponuje swoja moca, jest troche przymulony. Dodam ze
swiece i przewody zostaly wymienione.
Czy mozliwe, ze po instalacji gazu cewka mogla nie wytrzymac i sie zepsuc ?
Dodam, ze po adaptacji samochod pracowaj jedynie na benzynie nie przealaczalem na gaz.

Takie sa moje spostrzezenia, moze ktos bedzie cos wiedzial na ten temat...

[ Dodano: 2006-09-06, 18:50 ]
Poczytalem na temat czujnika MAP.

I oto co napisali:

Czujnik MAP jest czujnikiem cisnienia bezwzględnego reagujacym na zmiany cisnienia w kolektorze dolotowym i umieszczony jest w skrzynce na przedniej częsci przegrody nadwozia. Zmiany cisnienia wynikaja z różnej prędkosci obrotowej silnika, a także obciażenia silnika.
[b]Sygnał napięciowy z tego czujnika wykorzystywany jest przez moduł ECM do sterowania iloscia paliwa i kata wyprzedzenia zapłonem.

I jakby sie zastanowic to ten czujnik odpowiada za obydwa bledy w pracy mojego silnika.

Co o tym sadzicie ?


Góra
  
 
DrRedDevil
PostNapisane: 2006-09-06, 21:26 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.08.2006, 16:08
Posty: 1206
Lokalizacja: UNIT Racing (ex PRT)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Ale to nie Volvo :)
Silnik: 2.0 Turbo
KW/KM/NM: 175
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Bardziej bym obstawiał na MAF Sensor, który popularnie nazywany jest przepływomierzem, i który mierzy ilość zaciągniętego przez silnik powietrza (oczywiście zakładając, że masz MAF Sensor). Wystarczy, żeby był w układzie dolotowym źle nałożony wąż, mała nieszczelność, albo zsunięta wtyczka z MAF Sensora, to już zaczyna cała praca silnika głupieć zarówno na biegu jałowym, jak i pod obciążeniem. Sprawdź, czy gazownicy, dobrze zmontowali Ci dolot, i czy niczego nie przecięli/uszkodzili, oraz czy wszystkie wężyki są podpięte. W najgorszej opcji, może być uszkodzony przepływomierz.

_________________
UNIT Racing - FanPage na FB
Zdjęcia Volvo


Góra
 Zobacz profil  
 
Marcin_sk
PostNapisane: 2006-09-07, 19:52 
Pogrzebalem dzisiaj przy aucie...

Okazuje sie, ze zostal zamieniony MAP sensor, stary oryginalny na nowy przystosowany do instalacji gazowej. Stary ma podejscie na jeden wezyk podcisnieniowy a ten nowy na dwa. W tym nowym jeden dochodzi do wtryskow gazu, a drugi do kolektora dolotowego.

Ciekawa sprawa jest fakt, ze nie ma roznicy w pracy silnika w momencie gdy sensor jest podlaczony i gdy go odlacze. Silnik pracuje tak samo zle. A objawem sa gluche strzaly w wydech. typowy blad ustawienia zaplonu. Wiec skoro MAP sensor ma sterowac m.in. katem wyprzedzenia zaplonu, wnioskuje ze albo jest on uszkodzony albo nie dobrane zostaly jego wartosci.

Moze ktos wie lub mogl by sprawdzic jak oryginalnie bez instalacji gazowej jest podlaczony wezyk podcisnieniowy od Map'a do silnika? Bede chcial podlaczyc stary i pominac instalacje, zeby wyeliminowac ta usterke.


Góra
  
 
DrRedDevil
PostNapisane: 2006-09-07, 22:27 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.08.2006, 16:08
Posty: 1206
Lokalizacja: UNIT Racing (ex PRT)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Ale to nie Volvo :)
Silnik: 2.0 Turbo
KW/KM/NM: 175
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Wężyk musi być podłączony pod kolektor dolotowy.

_________________
UNIT Racing - FanPage na FB
Zdjęcia Volvo


Góra
 Zobacz profil  
 
Marcin_sk
PostNapisane: 2006-09-08, 20:31 
Pytanka:

1. Czy ktos wie, ze w moim modelu silnika napewno wystepuje MAP sensor ?

2. Czy przy instalacji gazu sekwencyjnego wymienia sie Map sensor na taki, ktory obsluguje i gaz i benzyne, czy doklada sie dodatkowy ?

Znalazlem czujnik cisnienia gazu zamontowany przez gazownika z plomba gwarancyjna Elpigaz. Podlaczony jest do kolektora dolotowego i reduktora gazu, a z drugiej koncowki do wtryskow gazu. Ale za nic nie moge znalesc MAP sensora ktory sterowal by praca na benzynie (prawdopodobnie tego oryginalnego, ktory byl przed instalacja). Gazownik idzie w zaparte ze nic nie wymienial tylko dolozyl ten Elpigaza. Dlatego juz zaczynam watpic czy standardowo owy MAP sensor wystepuje.
Wedlug mnie spapral robote i albo zapomnial zalozyc go, albo porostu stwierdzil ze jest niepotrzebny. Dodam , ze wszystkie problemy z zaplonem zaczely sie wlasnie po jego instalacji gazu.
W dolocie kolektora tam gdzie podlaczony jest silnik krokowy sa dwie koncowki na podlaczenie MAP sensora, teraz jedna jest zaslepiona a pod druga podlaczony jest wlasnie ten czujnik cisnienia gazu.

Szkoda ze mnie nie ma w Polsce, jak ja bym go...


Góra
  
 
zyniu
PostNapisane: 2006-09-08, 23:58 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2006, 16:36
Posty: 7193
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850 Kombi
Silnik: z suszark± :)
Rok: 1996
Był na spocie: 35
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 358
Marcin_sk, popytaj może na jakichs forach użytkowników gau. Na autokąciku jest takowy i jeszcze kiedyś trafiłem na jakieś fajne forum ale niestety nie pamiętam adresu.

_________________
<<< http://www.paradavolvo.pl >>> 358 z 570 <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
Marcin_sk
PostNapisane: 2006-09-11, 13:34 
Kolejny pobyt przy aucie i okazuje sie, ze zepsuty jest silnik krokowy (regulator biegu jalowego). Wymontowalem go i zatkalem otwor w ktory on wtlacza powietrze. Silnik zaczol pracowac idealnie, natomiast kiedy leciutko odetkalem otwor zaczol znowu faulowac i prychac. Fakt ze nie ma wolnych obrotow, trzeba dodac gazu zeby nie zgasl, ale praca sie unormowala. Prawdopodobnie krokowiec nie domyka sie i caly czas zaciaga lewe powietrze.
Oby zakup nowego silnika krokowego byl ostatnim krokiem w mojej przygodzie z naprawa Volvo :D


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Topic attributes:

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL