Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
el volviachchi
PostNapisane: 2018-11-30, 02:09 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.08.2007, 10:25
Posty: 1952
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: 744 GL
Silnik: 2.4 diesel
KW/KM/NM: 82 KM
Rok: 1988
Był na spocie: 8
Przebieg: 0
Witam :) Wałkuje już trochę czasu temat instalacji gazowej w swoim Volvo S80 (2.9 204KM 1998 r). Moim problemem jest to, że chciałbym, aby instalacja gazowa przełączała się szybciej- obecnie (temp. na zewnątrz kilka stopni na minusie; przełączanie na gaz mam przy 30 stopniach celcjusza) przełącza się po przejechaniu ok. 3 km.
W związku z tym miałbym do Was kilka pytań (do osób, które miały bądź mają S80-tki z silnikami benzynowymi z gazem):

-po ilu kilometrach wasze S80-tki przełączają się na gaz?
-Gdzie macie umiejscowione reduktory od gazu?

W moim Volvo reduktor jest umiejscowiony obok chłodnicy wody [reduktor ZAVOLI S ]- przewody wodne idą od węży nagrzewnicy- nad skrzynią biegów- pną się najpierw lekko do góry potem lekko w dół. Zastanawiam się czy przez to umiejscowienie przewody nie są za długie i czy to miejsce jest w ogóle najlepsze dla reduktora- mam ku temu wątpliwości. Nie pogardzę zdjęciami pokazującymi jak są umiejscowione wasze reduktory :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
bobik247
PostNapisane: 2018-11-30, 10:19 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 27.10.2014, 18:56
Posty: 382
Płeć: Nie określono
U mnie w s60 jest w tym samym miejscu, nie narzekam. Czujnik temperatury jest na reduktorze więc długość węży nie ma dużego znaczenia. Możesz zmniejszyć temp załączania do 25 stopni ale raczej nie niżej, ma to wpływ na żywotność wtrysków.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
orecki
PostNapisane: 2018-12-09, 19:06 
Offline
V
V

Dołączył(a): 24.04.2015, 11:02
Posty: 7
Płeć: Nie określono
Imię: Piotr
VOLVO: S80
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2004
Przebieg: 230000
Hm trochę długo. Ja mam też ustawione coś ok 30 stopni, może nawet poniżej nie pamiętam ile dokładnie na pewno najmniej ile się da i nic się nie dzieje zero szarpnięć. Mam s80 2.5T i tak odpalam silnik w garażu blaszanym czekam aż obroty spadną, mam automat i dlatego tak robię wyjeżdżam wysiadam, zamykam garaż wyjeżdżam z posesji tyłem parę metrów i przejeżdżam nie cały 1 km i przełącza na gaz, jak jest powyżej zera to przejeżdżam z 500 metrów.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Ada$
PostNapisane: 2019-01-12, 22:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 19.08.2014, 09:06
Posty: 98
Lokalizacja: Kielce
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
do - orecki - popełniasz kardynalny błąd odpalając auto w garażu nawet jeśli jest to blaszak. Spaliny to m.in. CO i CO2 oraz inne szkodliwe związki chemiczne nie boisz sie o swoje zdrowie i życie :?: Nawet krótkotrwałe przebywanie w tak silnie skażonym środowisku wcześniej czy później da o sobie znać :!: Po za tym takie odpalanie i czekanie na postoju (w garażu :???: ) jest szkodliwe dla silnika który szybciej ulega zużyciu bowiem pracuje dłużej na niskich obrotach dłużej łapie temperaturę olej dłużej się nagrzewa i poźniej zaczyna smarować co skutkuje jego większym zużyciem. Najlepszym dla auta jest odpalenie ruszenie i jazda w tym czasie silnik szybciej łapie temperaturę jak również olej który podgrzany szybciej dociera do punktów silnika które wymagają smarowania. Ot i cała filozofia dbania o silnik i jego długowieczność.

Jeśli chodzi od przełączanie z benzyny na gaz to pojemność silnika ma tu drugorzędne znaczenie. Szukałbym raczej w ustawieniach sterownika LPG a dokładnie w temp przełączania. U mnie temp przełączania ustawiona jest na 28 stopni. Przełączanie następuje zwykle po przejechaniu około 1 km a latem to nawet po 700-800 metrów wystarczy. Podjedź do ogarniętego gazownika przejrzyjcie ustawienia sterownika. Chyba że coś jest nie tak z układem chłodzenia w Twojej "vołovinie" :)

Pozdrawiam

_________________
Ada$


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PeBe
PostNapisane: 2019-01-13, 21:08 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 21.03.2013, 23:40
Posty: 505
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: 2.5T [B5254T6]automat+LPG
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9-12/18 lpg
Przebieg: 150000
2.5T wyjątkowo szybko się nagrzewa, nie podejrzewam by 2.9 był w stanie się do niego zbliżyć.
U mnie gaz wskakuje po maks. kilometrze. Wokół siebie mam uliczki osiedlowe, więc zazwyczaj jest to raczej toczenie się, a nie jazda. Latem bywa że "zimny" silnik od razu rezygnuje z noPb. Zaleta ciemnego nadwozia :mrgreen:
Reduktor za lewym reflektorem.

_________________
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2019-01-15, 12:39 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 638
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
el volviachchi napisał(a):
W moim Volvo reduktor jest umiejscowiony obok chłodnicy wody [reduktor ZAVOLI S ]

Dosyć mało precyzyjne określenie :) Może być nisko, może być wysoko co może mieć niewielkie wprawdzie ale jakieśtam znaczenie dla grzania się reduktora... (niżej zasadniczo lepiej)

el volviachchi napisał(a):
- przewody wodne idą od węży nagrzewnicy- nad skrzynią biegów- pną się najpierw lekko do góry potem lekko w dół. Zastanawiam się czy przez to umiejscowienie przewody nie są za długie i czy to miejsce jest w ogóle najlepsze dla reduktora-

Czyli zapewne równoległe wpięcie. We Volvach wpinamy się szeregowo na wyjściu z silnika co zwykle trochę przyspiesza nagrzewanie.
3km przy 30st to wydaje mi się zdecydowanie za długo... zatem sądzę, że jest pole do poprawy.

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
barbog
PostNapisane: 2019-01-16, 18:19 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 6.04.2013, 22:37
Posty: 325
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
A może termostat zawiesił się na otwartym... Temperatura nie spada w czasie jazdy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PeBe
PostNapisane: 2019-01-16, 20:23 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 21.03.2013, 23:40
Posty: 505
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: 2.5T [B5254T6]automat+LPG
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9-12/18 lpg
Przebieg: 150000
Szczęśliwi ci, którzy mają na desce info o temperaturze płynu...

_________________
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL