Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Kamil.Wisniewsk
PostNapisane: 2009-06-22, 09:39 
Offline
V
V

Dołączył(a): 19.04.2009, 14:01
Posty: 12
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: s80
Silnik: 2,8
KW/KM/NM: 200/272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Krótko o historii auta jak go kupiłem palił się błąd smision scar wymieniłem więc świece nie pomogło zmieniłem cewkę zapłonową na Bosha nie pomogło z tego co ostatnio zauważyłem ktoś miał wcześniej ten problem bo sprawdzał czy na kablach jest prąd bo kilka z nich jest ponacinanych.

Ostatnio podczas jazdy pojawił mi się błąd silnika na komputerze i samochód zaczął chodzić jak traktor po czym ograniczył mi prędkość do 20km/h dosyć mocno przestraszyłem się i zadzwoniłem po holowanie ale po 15 minutach kiedy silnik się rozgrzał usterka znikła i wszystko wróciło do normy sądziłem że problemem była ulewna pogoda i zamoknięcie jakiegoś kabla albo styku.

Niestety błąd nadal się pokazuje co prawda silnik chodzi równo i bez problemowo na luzie ale kiedy jadę nierówno ciągnie, raz przyśpiesza, raz zwalnia obroty trochę się bujają a po pewnym czasie wyskakuje informacja ( zatrzymaj się i zrestartuj samochód ) kiedy to zrobię wszystko znowu wraca do normy.

Ostatnio na komputerze u mechanika okazało się że mam niesprawną sondę lambda w układzie wydechowym ale nie wiedziałem że są dwie czy może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić która jest niesprawna żebym nie zamówił złej.

Czy możliwe że wszystkie te problemy są od niesprawnej sądy lambda czy może coś innego ??

Proszę o pomoc, podpowiedz co może być problemem i radę co sprawdzić u mechanika czytałem o podobnym świece są nowe cewka też więc stawiam na coś innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
DrRedDevil
PostNapisane: 2009-06-22, 10:03 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.08.2006, 16:08
Posty: 1211
Lokalizacja: UNIT Racing (ex PRT)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Ale to nie Volvo :)
Silnik: 2.0 Turbo
KW/KM/NM: 175
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Sondy są dwie, jedna przed katalizatorem, i ta odpowiada głównie za pracę silnika, a druga za katalizatorem i ta w głównej mierze odpowiada za kontrolę katalizatora. To która jest padnięta, powinno pokazać na komputerze. A z objawów, które wymieniłeś, to wynika, że silnik pracuje co jakiś czas w trybie serwisowym, dlatego obcina Ci osiągi i powoduje niestabilną pracę silnika. W ogóle dobrze by było, gdybyś pojechał na porządną diagnostykę silnika, i zczytał wszystkie błędy, bo na sondzie może się nie skończyć.

_________________
UNIT Racing - FanPage na FB
Zdjęcia Volvo


Góra
 Zobacz profil  
 
Kamil.Wisniewsk
PostNapisane: 2009-06-22, 10:07 
Offline
V
V

Dołączył(a): 19.04.2009, 14:01
Posty: 12
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: s80
Silnik: 2,8
KW/KM/NM: 200/272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Dodam że w samochodzie jest gaz i problem jest zarówno na paliwie jak i gazie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Chalski
PostNapisane: 2009-06-22, 10:15 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 6340
Lokalizacja: Otwock/Grodzisk Maz.
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T(B4204T2)
KW/KM/NM: seria
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: ok 15 l(LPG)/??
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Na początek dobra diagnostyka.
Może być pierwsza sonda, może być przepływomierz i jeszcze sporo innych rzeczy.

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen


Góra
 Zobacz profil  
 
jacky
PostNapisane: 2009-06-22, 22:28 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 6.07.2008, 15:06
Posty: 233
Lokalizacja: UK
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: s 80, s40 jest jeszcze citroen ale to moja Pani ujezdza
Silnik: 2.4 se (B5244S), 2.0(B4204S)
KW/KM/NM: 125/170,103/140
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ja zaczalbym od wymiany tych "ponacinanych"przewodow.W najgorszym razie porzadna izolacja tych miejsc.Ale nie jaks tam tasma tylko dobra tasma i dodatkowo zgrzewki termo...

_________________
Stado baranów prowadzone przez lwa jest silniejsze niż stado lwów, prowadzonych przez barana


Góra
 Zobacz profil  
 
Kamil.Wisniewsk
PostNapisane: 2009-06-24, 00:41 
Offline
V
V

Dołączył(a): 19.04.2009, 14:01
Posty: 12
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: s80
Silnik: 2,8
KW/KM/NM: 200/272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Byłem dzisiaj na komputerze wykazał mi 2 błędy jedne jest od pedału gazu !! :) nawet nie wiedziałem że taki błąd może występować drugi wskazał na przepustnicę czy przepływomierz i teraz pytanie gdzie on się znajduje ? wydaje mi się że zaraz za filtrem powietrza ale nie zaglądałem już po ciemku dziś i nie wiem Polecił mi rozpocząć od jego wyczyszczenia odpowiednim sprayem

Wydaje mi się że za problem odpowiedzialna jest wilgoć zrobiłem dzisiaj 150km bez problemu najmniejszego następnie po umyciu samochodu ( pod maską nie myłem ) zaczął ponownie wyskakiwać błąd. Po przekroczeniu 3-4 tyś obrotów na desce wyskakuje błąd silnika i następnie zaczyna nierówno pracować co może być tego powodem ?

Jak sprawdzić czy z cewka albo okablowaniem jest coś nie tak ? Co mogę zrobić samodzielnie sprawdzić przetestować zanim pojadę do mechanika i usłyszę długą listę rzeczy do wymiany Dodam tylko że mam dobrego mechanika ale nie specjalnie za nim przepadam bo czasami naprawia więcej niż było potrzebne bo wtedy ma pewność że wszystkie błędy znikną niestety podobnie jak $ z mojego portfela

Mechanik sprawdził kable i powiedział że nie są "monitorowane" czy jakoś tak i nie przeszkadza że mają gdzieś naciętą izolację.


Góra
 Zobacz profil  
 
DrRedDevil
PostNapisane: 2009-06-24, 10:18 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.08.2006, 16:08
Posty: 1211
Lokalizacja: UNIT Racing (ex PRT)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Ale to nie Volvo :)
Silnik: 2.0 Turbo
KW/KM/NM: 175
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Jeśli to problem wilgoci, to sprawdź wtyczkę przepływomierza (powinien być zaraz za AirBox'em). Odnośnie kabli, to są one ekranowane, faktycznie, ale jeśli nacięcie jest głębokie, to wilgoć na kablu może powodować przebicia.

_________________
UNIT Racing - FanPage na FB
Zdjęcia Volvo


Góra
 Zobacz profil  
 
Kamil.Wisniewsk
PostNapisane: 2009-06-25, 15:08 
Offline
V
V

Dołączył(a): 19.04.2009, 14:01
Posty: 12
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: s80
Silnik: 2,8
KW/KM/NM: 200/272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Problem znaleziony okazało się że mechanik dał du** i źle zdiagnozował. Pojechałem do innego i okazało się że problem nie jest od cewki zapłonowej ani żadnego kabla..........

PRZEPUSTNICA :( niestety odmówiła posłuszeństwa komputer pokazał aż 7 błędów na niej. Mam pytanie czy orientuje się ktoś ile kosztuje czujnik położenia przepustnicy do Volvo s80 98rok 2.8 t6 bo znalazłem na allegro do wszystkich poza tym modelem.


Góra
 Zobacz profil  
 
stary
PostNapisane: 2009-06-25, 20:05 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.12.2006, 20:34
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: 2,8
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
jak sie nie uda oczyścić to trzeba kupić nową, a jezeli uzywaną
to tylko z samochodu na chodzie...jezeli natomiast gdzieś lezała to zapłacisz kupę forsy a i tak nic z tego nie będzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL