Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
ak6
PostNapisane: 2010-12-13, 18:00 
Offline
V
V

Dołączył(a): 4.11.2009, 19:47
Posty: 17
Lokalizacja: wieje wiatr
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80
Silnik: D5
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Muszę zmienić filtr kabinowy i natknąłem się na taki opis:

Cytuj:
Filtr przeciwpylkowy w S80 98 - 2006 (z kierownica po lewej stronie) znajduje sie po prawej stronie samochodu nad oslona plastikowa tuz nad stopami pasazera siedzacego z przodu (za/pod schowkiem) . oslona umocowana dwoma wkretami (torx25) , po zdjeciu oslony widac prostokatny dekiel przykrecony czterema wkretami (torx25) , no a nad dekielkiem sa dwie "kieszenie" na filtr :
Jesli na przelaczniku recyrkulacji powietrza na panelu klimatyzacji jest napis "AUT" - to samochod ma uklad AQS (air quality system) i filtr powinien byc zalozony do kieszeni przedniej (filtr weglowy - grubszy i drozszy)
Jesli napisu AUT nie ma - to wystarczy zwykly filtr pylkowy zalozony do kieszeni tylnej.
Zwykly filtr pylkowy mozna zastapic filtrem weglowym - nie wywola to rzadnych komplikacji. Zastapienie filtra weglowego filtrem pylkowym ograniczy skutecznosc AQS.
Nie nalezy montowac filtrow do obu kieszeni rownoczesnie


A teraz opisu mojego "problemu":
Kupiłem niedawno autko i oczywiście w te pędy zabrałem się do generalnego przeglądu.
Między innymi kupiłem filtr kabinowy, węglowy o symbolu K 1126A firmy Filtron. (mam funkcję Auto w obiegu zamkniętym)

Obrazek

o wymiarach:
Obrazek
Chłopaki, którzy robili mi przegląd wyciągnęli stary filtr stwierdzając, że ktoś wepchał tam na siłę jakiś filterek od Toyoty (czego to ludzie nie wymyślą :shock: )
Natomiast nie poradzili sobie z montażem nowego twierdząc, że jest za wielki. Szukając odpowiedzi na pytanie jaki powinien być filtr natrafiłem właśnie na powyższy opis.
Znalazłem też instrukcje montażu filtra na stronie Filtrona Ale jest ona uniwersalna i jednakowa dla filtra zwykłego jak i węglowego, z czego nie wynika jak go montować.
Obrazek

Spodziewam się, że stary filtr mógł być zamontowany do kieszeni tylnej ( o której mowa w opisie) i dlatego filtr, który kupiłem wydawał się być za wielki.
Czy dobrze kombinuję?

W takim razie moje pytanie brzmi: czy mam właściwy filtr (według katalogów - taki powinien być) i którą stroną i do której kieszeni go ładować? (może mógłby ktoś zamieścić jakieś strzałki na zdjęciach, które dołączyłem)

Volvo S80 2002r D5


Góra
 Zobacz profil  
 
adamjer
PostNapisane: 2010-12-13, 19:52 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.11.2008, 20:59
Posty: 671
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: s80
Silnik: 2,5tdi
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1999
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 256000
Nr z parady volvo: 47
ak6, http://volvoforum.pl/dload.htm?action=file&id=22
dobrze go włożyłeś .

_________________
Pozdrawiam Adam.


Góra
 Zobacz profil  
 
krzysztof_1973
PostNapisane: 2010-12-13, 20:04 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.02.2009, 18:18
Posty: 1052
Lokalizacja: Piła
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo V70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2002
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 6,5
Przebieg: 275000
Nr z parady volvo: 0
Przeczytaj TO
Samodzielnie wymieniałem filtr dwa razy i za każdym razem stosowałem filtr węglowy.
Wątek z powyższego linku wyjaśnia wszystko :)

_________________
Volvo V70 D5+ASB 163KM

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła


Góra
 Zobacz profil  
 
michal tracz
PostNapisane: 2010-12-13, 21:09 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.07.2010, 00:57
Posty: 119
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2000
Był na spocie: 1
Przebieg: 180
Nr z parady volvo: 0
Koledzy też mam pytanie odnośnie montażu filtra, ale nie odnośnie tego do której komory go włożyc, tylko odnośnie tego ścięcia pod skosem na filtrze. Wydaje mi sie że powinno ono iść do góry a nie tak jak jest w instrukcji filtrona, czyli do dołu...oczywiście mogę sie mylić. Jeżeli ktos będzie wyciągał oryginalnie zamontowany filtr to niech się wypowie. Sam wymieniałem już kilka takich filtów i w połowie aut to ścięcie było od góry. Dajcie znać jak jest u Was.


Góra
 Zobacz profil  
 
adamjer
PostNapisane: 2010-12-13, 21:16 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.11.2008, 20:59
Posty: 671
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: s80
Silnik: 2,5tdi
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1999
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 256000
Nr z parady volvo: 47
michal tracz napisał(a):
est w instrukcji filtrona, czyli do dołu..

i tak ma być :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam Adam.


Góra
 Zobacz profil  
 
michal tracz
PostNapisane: 2010-12-13, 21:25 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.07.2010, 00:57
Posty: 119
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2000
Był na spocie: 1
Przebieg: 180
Nr z parady volvo: 0
adamjer, pewien jesteś na 100%?


Góra
 Zobacz profil  
 
adamjer
PostNapisane: 2010-12-14, 10:12 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.11.2008, 20:59
Posty: 671
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: s80
Silnik: 2,5tdi
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1999
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 256000
Nr z parady volvo: 47
michal tracz, Są 2 kieszenie i w zależności jaki filtr zakładasz .
1. filtr zwykły do kieszeni 1
2. filtr z węglem do kieszeni 2

_________________
Pozdrawiam Adam.


Góra
 Zobacz profil  
 
fifik3
PostNapisane: 2012-05-15, 13:13 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.05.2012, 13:08
Posty: 9
Lokalizacja: warszawa-skarżysko kamienna
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: s80
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
a jak ja mam w obu kieszeniach oryginalne filtry zwykłe to co mam zrobić????? oczywiście ścięciami go górnego prawego robu.


Góra
 Zobacz profil  
 
KuRowSKi
PostNapisane: 2012-05-15, 20:44 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2006, 23:05
Posty: 869
Lokalizacja: VolvoTech
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80
Silnik: T6 2,8
KW/KM/NM: 235/320/430
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ma być tylko jeden filtr.

Jak jest AQS z przyciskiem (AUT - MAN) na panelu klimatyzacji to ma być gruby filtr z węglem
Obrazek


Jak jest bez AQS (przycisk tylko z samochodzikiem) ma być cienki filtr
Obrazek

_________________
http://www.pustamiska.pl
Życie jest zbyt krótkie - żeby jeździć na ropę.

http://www.oilsklep.pl
Dla użytkowników forum Volvo po podaniu nicka będzie rabat w wysokości 5%
oraz upominek.


Góra
 Zobacz profil  
 
Mateusz LKR
PostNapisane: 2012-05-19, 14:21 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 14089
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 197, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 218000
Nr z parady volvo: 0
KuRowSKi napisał(a):
Jak jest bez AQS (przycisk tylko z samochodzikiem) ma być cienki filtr
Dodatkowo jeśli jest tak to miejsce na ten węglowy jest zaślepione ,bo wtedy nie jest przewidziany filtr węglowy dla systemu bez AQS.

Jeśli jest AQS to drugie miejsce na filtr węglowy nie jest zablokowane przez plastik.

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05
Język polski, Diagnostyka, Elektryka, Mechanika VOLVO


Góra
 Zobacz profil  
 
fifik3
PostNapisane: 2012-05-20, 09:24 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.05.2012, 13:08
Posty: 9
Lokalizacja: warszawa-skarżysko kamienna
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: s80
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
a ha czyli mam o jeden za dużo z tego co zrozumiałem mam wstawić tylko jeden cienki. to by w zasadzie tłumaczyło czemu tak słabo z nawiewów wieje. czy może być jeszcze coś innego? bo praktycznie nic nie czuje jak przyłożę rękę do jakiejkolwiek Kratki nawiewu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Mateusz LKR
PostNapisane: 2012-05-20, 12:47 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 14089
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 197, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 218000
Nr z parady volvo: 0
fifik3, Dwa nie mogą być to oczywiste. Kupić nowy , założyć i ma wiać!

[ Dodano: 2012-05-20, 12:48 ]
Zrób taki myk ,że wyjmij te filtry i włącz dmuchawę bez nich wtedy zobaczysz czy jest poprawa.

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05
Język polski, Diagnostyka, Elektryka, Mechanika VOLVO


Góra
 Zobacz profil  
 
fifik3
PostNapisane: 2012-05-20, 15:15 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.05.2012, 13:08
Posty: 9
Lokalizacja: warszawa-skarżysko kamienna
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: s80
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
oki dzięki za pomoc!!!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
kokum
PostNapisane: 2013-01-06, 12:56 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.01.2008, 23:28
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v70
Silnik: 2.4 D5
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam,

przepraszam, że odgrzewam temat ale cały czas mam wątpliwości jeżeli chodzi o to jak powinien ten filtr być zamontowany: ścięciem do dołu (tak jak z instrukcji Filtrona) czy ścięciem do góry ?

Według mnie, ścięciem do dołu, tak jak pokazuje Filtron jest bez sensu - przecież pokrywka (ta czarna przykręcana na torxy) nie ma żadnych wypukłości - po co wiec to ścięcie w filtrze ?

Ma ktoś może jakieś zdjęcia lub rysunki z VIDA/VADIS-a ?

Pozdrawiam.

_________________
Profesjonalne generatory ozonu do odgrzybiania wentylacji i klimatyzacji samochodowej, wnętrz i przestrzeni ładunkowych pojazdów a także dezynfekcji i sterylizacji pomieszczeń i systemów wentylacji.
http://www.ozonizer.pl, biuro@ozonizer.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
krzysztof_1973
PostNapisane: 2013-01-06, 13:39 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.02.2009, 18:18
Posty: 1052
Lokalizacja: Piła
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo V70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2002
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 6,5
Przebieg: 275000
Nr z parady volvo: 0
Masz wszystko opisane W tym wątku
Na drugiej stronie masz film instruktażowy.

_________________
Volvo V70 D5+ASB 163KM

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL