Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
kopek
PostNapisane: 2013-01-06, 14:57 
Offline
V
V

Dołączył(a): 13.11.2012, 15:05
Posty: 45
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V40
Silnik: 1.9
KW/KM/NM: 95KM
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 275000
Nr z parady volvo: 0
Witam,
od jakiegoś czasu borykam się z kolejnym problemem. Podczas hamowania trzęsie mi kierownicą i pedał hamulca jest twardszy niż zwykle, jednak nie zawsze. Czasami jest wszystko ok. Co może być tego przyczyną?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 2013-01-06, 14:58 przez kopek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Rolnik1973
PostNapisane: 2013-01-06, 15:03 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.10.2012, 21:46
Posty: 376
Lokalizacja: LBI
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V40
Silnik: 1.9DCI
KW/KM/NM: 115KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5.7
Przebieg: 240000
Nr z parady volvo: 0
Może zwichrowane tarcze hamulcowe, bo zapowietrzenie to by kierownicą nie rzucało.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Bidzio
PostNapisane: 2013-01-06, 17:00 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 9.01.2012, 01:51
Posty: 173
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: S70/850 T5
Silnik: 2.4/2.0
KW/KM/NM: 170/211
Rok: 0
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 10/12 lpg
Przebieg: 190
Nr z parady volvo: 0
ja miałem podobnie u siebie z tym, że bez twardego pedału. Któregoś dnia zdejmowałem koło i pomyślałem sobie sprawdzę sobie zawieszenie i okazało się że miałem wytłuczone gałki (końcówki drążków kierowniczych) wymieniłem je i problem znikł


Góra
 Zobacz profil  
 
emilzestarego
PostNapisane: 2013-01-07, 10:59 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2010, 23:33
Posty: 1476
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jacek
VOLVO: V40 + S40
Silnik: T4 + DI
KW/KM/NM: starczy
Rok: 98
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Ile trzeba
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 240
kopek napisał(a):
od jakiegoś czasu borykam się z kolejnym problemem. Podczas hamowania trzęsie mi kierownicą i pedał hamulca jest twardszy niż zwykle, jednak nie zawsze. Czasami jest wszystko ok. Co może być tego przyczyną?
Twardnienie pedału hamulca połączone z biciem to objaw zapieczonego klocka który nie odbija. Na skutek przegrzania tarcza się krzywi.

_________________
GUINNESS WORLD RECORDS
Diagnostyka mechanika viewtopic.php?f=164&t=79838
Zloty WLKP> viewtopic.php?f=10&t=66282&p=804240#p804240
Email na PW

Sprzedam
Cewki volvo 120zł/szt
regulator ciśnienia paliwa 150zł/szt
xenony ring volvo v40 2000zł


Góra
 Zobacz profil  
 
kopek
PostNapisane: 2013-01-08, 12:45 
Offline
V
V

Dołączył(a): 13.11.2012, 15:05
Posty: 45
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V40
Silnik: 1.9
KW/KM/NM: 95KM
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 275000
Nr z parady volvo: 0
Dodam że auto ucieka na prawo, ale to prawdopodobnie wina amortyzatora. Chyba faktycznie ten klocek nie odbija. To oznacza że muszę wymienić klocki, tarcze czy zacisk?

_________________
www.inwent3d.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Rolnik1973
PostNapisane: 2013-01-08, 13:01 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.10.2012, 21:46
Posty: 376
Lokalizacja: LBI
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V40
Silnik: 1.9DCI
KW/KM/NM: 115KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5.7
Przebieg: 240000
Nr z parady volvo: 0
Jak nie odbija to cylinderek zapieczony. Sprawdź po jeździe czy te koło nie jest na feldze śrubach ciepłe, bo jak non stop trze to się nagrzeje, a jak trze to i sciągać może

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
emilzestarego
PostNapisane: 2013-01-08, 21:21 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2010, 23:33
Posty: 1476
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jacek
VOLVO: V40 + S40
Silnik: T4 + DI
KW/KM/NM: starczy
Rok: 98
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Ile trzeba
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 240
kopek napisał(a):
Dodam że auto ucieka na prawo, ale to prawdopodobnie wina amortyzatora. Chyba faktycznie ten klocek nie odbija. To oznacza że muszę wymienić klocki, tarcze czy zacisk?
Cóż. Kolcek na pewno kwalifikuje się do wymiany z uwagi na jego przegrzanie i powstanie węglików na okładzinie które skutecznie zapobiegają prawidłowemu użytkowaniu klocków.

Co do tarczy w tym wypadku temp. powoduje że tarcz straci osiowość i na skutek trwałego działania temp. odkształci się tak że będzie biła przez cały czas przekazując wibracje na kolejne elementy zawieszenia obniżając komfort jazdy i przyczyniając się do szybszego zużycie elementów gumowych.

To czy hamulec nie odbija można sprawdzić dojeżdżając do świateł. Samochód powinien się płynnie zatrzymać, jeśli natomiast wyczujesz szarpnięcie jak w przypadku gdy pociąg hamuje i osiąga zatrzymanie oznacza że definitywnie jedno z kół jest cały czas przyhamowywane mimo puszczenia hamulca.

Zasadniczo jeśli auto ściąga to koło mające większy opór (zapieczony hamulec) będzie od strony wew. Czyli jeśli ściąga w prawo to któreś z prawych kół przyhamowuje bez naszej ingerencji.

Czasami wystarczy mocniej popukać młotkiem po zacisku żeby większość z brudu wypadło.
Pamiętaj że zawsze najpierw klocek zacina się w nieoczyszczonej prowadnicy po ich wymianie a dopiero od temp. uszkadza się sam zacisk.

Tak więc.
Obruszać oczyścić a w ostateczności przesmarować smarem miedzianym prowadnice klocków oraz niewielką ilością smaru grafitowego prowadnice zacisku na styku tulei z jarzmem po których chodzi zacisk.

Jeśli to nie pomoże to będzie konieczna ingerencja w sam zacisk i jego regeneracja lub wymiana na inny w zależności od uszkodzenia.

_________________
GUINNESS WORLD RECORDS
Diagnostyka mechanika viewtopic.php?f=164&t=79838
Zloty WLKP> viewtopic.php?f=10&t=66282&p=804240#p804240
Email na PW

Sprzedam
Cewki volvo 120zł/szt
regulator ciśnienia paliwa 150zł/szt
xenony ring volvo v40 2000zł


Góra
 Zobacz profil  
 
Rolnik1973
PostNapisane: 2013-01-08, 21:52 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.10.2012, 21:46
Posty: 376
Lokalizacja: LBI
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V40
Silnik: 1.9DCI
KW/KM/NM: 115KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5.7
Przebieg: 240000
Nr z parady volvo: 0
Możesz jeszcze podnieść lewarkiem i ręką kręcić koło i wyczujesz czy stawia opór i trze, potem przyhamuj parę razy i zobacz czy ciężej się obraca,bo jak ciężej to coś się zacina.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
bobbek
PostNapisane: 2013-01-13, 00:38 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.09.2010, 22:00
Posty: 55
Lokalizacja: Stolp
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v40
Silnik: B4204T
KW/KM/NM: 118/160+/340
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Rolnik1973 napisał(a):
Może zwichrowane tarcze hamulcowe, bo zapowietrzenie to by kierownicą nie rzucało.
Yyyyyy :shock: przy zapowietrzeniu pedał wpada w podłogę....


Góra
 Zobacz profil  
 
emilzestarego
PostNapisane: 2013-01-13, 22:48 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2010, 23:33
Posty: 1476
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jacek
VOLVO: V40 + S40
Silnik: T4 + DI
KW/KM/NM: starczy
Rok: 98
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Ile trzeba
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 240
Coś taki zdziwiony? Obecne układy hamulcowe są dwuobiegowe zapowietrzenie jednego z nich lub sekcji pompy ABS wcale nie musi powodować wpadania pedału hamulca. W szkole o tym uczyli i w garażowych warsztatach.

_________________
GUINNESS WORLD RECORDS
Diagnostyka mechanika viewtopic.php?f=164&t=79838
Zloty WLKP> viewtopic.php?f=10&t=66282&p=804240#p804240
Email na PW

Sprzedam
Cewki volvo 120zł/szt
regulator ciśnienia paliwa 150zł/szt
xenony ring volvo v40 2000zł


Góra
 Zobacz profil  
 
siwy212
PostNapisane: 2013-01-20, 11:48 
Offline
V
V

Dołączył(a): 29.10.2012, 21:41
Posty: 4
Lokalizacja: Holandia
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v40
Silnik: 1900
KW/KM/NM: 75/102
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 208000
Nr z parady volvo: 0
Podłącze się może pod temat. Od jakiegoś czasu podczas ruszania ale nie zawsze wydaje mi się z okolic własnie przednich kół wydobywa się dzwięk jakby szurały klocki o tarcze. Jakoś na początku grudnia sprawdzałem klocki i wydawały się jeszcze dosyć grube i tak myślę czy możliwe jest ze za wolno odbija ? Brudu nalazło czy co i jak teraz ślisko kołami zakręci i szurnie. Dodam, że dzwięk jest na tyle głośny, że czasem jak ludzie na pasach przechodzą to aż się obejrzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
emilzestarego
PostNapisane: 2013-01-20, 12:16 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2010, 23:33
Posty: 1476
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jacek
VOLVO: V40 + S40
Silnik: T4 + DI
KW/KM/NM: starczy
Rok: 98
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Ile trzeba
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 240
Będziesz musiał oczyścić piasty i okolice tarczy kotwicznej (metalowa blacha za zaciskiem hamulcowym). Często dostaje się tam bród i kamienie które właśnie tak potrafią hałasować.

Inną rzeczą są kamienie wpadające w prowadnice klocków lub źle założone czujniki zużycia klocków. Czasami potrafią się przesunąć i zakleszczyć w okolicy klocka.


Ogólnie czeka Cię czyszczenie.

_________________
GUINNESS WORLD RECORDS
Diagnostyka mechanika viewtopic.php?f=164&t=79838
Zloty WLKP> viewtopic.php?f=10&t=66282&p=804240#p804240
Email na PW

Sprzedam
Cewki volvo 120zł/szt
regulator ciśnienia paliwa 150zł/szt
xenony ring volvo v40 2000zł


Góra
 Zobacz profil  
 
kopek
PostNapisane: 2013-02-16, 23:42 
Offline
V
V

Dołączył(a): 13.11.2012, 15:05
Posty: 45
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V40
Silnik: 1.9
KW/KM/NM: 95KM
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 275000
Nr z parady volvo: 0
Wymieniłem tarcze i klocki - bicie ustało, ale za to po przejechaniu 60km nie mam ani hamulców ani sprzęgła. Wszystko wchodzi w podłogę jakby było zapowietrzone i nie wiem co ja mam teraz z tym zrobić. Jak to odpowietrzyć? Założyłem nowy temat na to ale chyba niesłusznie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
benjaminblimche
PostNapisane: 2013-12-27, 09:59 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.11.2012, 20:57
Posty: 39
Lokalizacja: Chełm
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S40/S70
Silnik: 1,9 Di T2/2,5 TDI
KW/KM/NM: 95/140
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,5/9(?)
Przebieg: 273
Nr z parady volvo: 0
kopek napisał(a):
awdopodobnie wina amortyzatora. Chyba faktycznie ten klocek nie odbija. To oznacza że muszę wymienić klocki, tarcze czy zacisk?


i ja mam podobny problem...co mi ustawią zbieżność chwila jest dobrze po paru km auto znów ściąga (w moim przypadku na prawo) dziś wjechałem na kanał i okazało się że mam luźny zacisk prawego przedniego hamulca i tak sobie myślę, że jak zacisk ustawi się tak że klocek trze o tarczę to mi auto dohamowuje i ściąga na prawo. No i jeszcze na każdym dołku słychać jak ten zacisk się obija...
W zacisku luźna jest dolna śruba mocująca zacisk. Tak się zastanawiam czy w zacisku w tulei przez którą przechodzi dolna śruba mogło zrobić się "jajko" i czy pomoże sama wymiana zacisku wraz z nowymi śrubami? Jak myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
gufer-posepny
PostNapisane: 2013-12-27, 21:58 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.02.2013, 13:35
Posty: 898
Lokalizacja: w dupie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: BMW a nie jakies Volvo
Silnik: 4.4 V8
KW/KM/NM: 285
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6.0
Przebieg: 209000
Nr z parady volvo: 0
zacisk ma sobie właśnie lekko pracować na tych prowadnicach . na sztywno masz mieć dokręcone 4 śruby : dwie (chyba klucz 18 ) mocujące jarzmo do zwrotnicy i dwie ( 13 ? ) wkręcane w prowadnice . jeśli ściągało by ci przez klocek w zacisku to te koło po paru km miałbyś bardzo gorące . sprawdź to . przyczyny ściągania są różne i często to wina opon : różne daty produkcji , wysokość bierznika , jakaś deformacja , czasami wina poprostu nalewek przy których włosy stracisz i majątek a temat nie będzie rozwiązany . ostatecznie zamień koło lewe z prawym . dodatkowo co wielu zapomina na uciekanie auta w jakąś stronę ma spory wpływ zawieszenie tył . ewentualnie auto wygięte w banana na co jedyną radą jest .... sprzedaż auta .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL